Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Svarta pärlans förbannelse

 Svara Svara Sida  <1 23456>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2006 vid 21:53
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Ett allvarligt, men även mycket vanligt förekommande misstag. Wink När jag var och såg POTC II på bio, så var det totalt sex personer kvar till eftertexterna. Plus några som arbetade på bion, som passade på att titta lite medans de städade. De andra skulle bara veta vad de gått miste om..! LOL
 
Jag måste ju erkänna att samma allvarliga misstag gjorde också jag... EmbarrassedTongue Så jag läääängtar tills dom släpper den på DVD, så jag kan kolla ordentligt på hela eftertexten Wink
Love Pirates!!!
Till toppen
Silverspegel View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Silverspegel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 16:24
Uwaaaa Retas inte så där... Jag vill se vad som händer!!! Jag måste skaffa mig filmen så snart jag kan...
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 10:01
Silverspegel: Det tycker jag du ska göra! Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 11:34
tjoho nu har jag äntligensett denna film Wink den var juinte alls äcklig eller läskig( som jag hade trott då ) Tongue vad tyckte jag då , mjo den var helt ok inte så där superbra men godkänet eller vg fick den iaf Wink bäst var såklart johnny depp som jack sparow , vad annars TongueBig%20smile ja då är det väl bara att vänta på att 2:an ska komma på dvd....
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 14:44
Se DEN på bio människa! Den är en popcorn-rulle. Gör dig själv en tjänst och se den på stor duk! Bara ok, ja alla tycker vi olika, men personligen har jag aldrig lämnat en biosalong och mått så bra som när jag såg Svarta Pärlans förbannelse 2003. Så "BEEP" underbar film alltså, den blir ALDRIG gammal. Om 40 år skrattar jag fortfarande åt/med Jack och undrar om det är möjligt att vara coolare. Geoffrey Rush ska också ha beröm, Barbossa är en sån där filmskurk som verkligen är sådär underbart elak och har exakt rätt repliker. Sista scenen i Död Mans Kista får mig att rysa. Vissa säger att slutet är en korkad cliffhanger som känns hopslängt på fem minuter, jag säger att det är ett underbart sätt att avsluta en andra del och bjuda in en tredje i en trilogi.
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2006 vid 19:47
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Sista scenen i Död Mans Kista får mig att rysa. Vissa säger att slutet är en korkad cliffhanger som känns hopslängt på fem minuter, jag säger att det är ett underbart sätt att avsluta en andra del och bjuda in en tredje i en trilogi.
 
Håller med! Det känns så där klassiskt matiné också, lite old style. Thumbs%20Up
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 16:03

jag kommer inte ihåg slutscenen.. lite konstigt kanske men jag har inte sett den på ett tag. jag såg premiären på bio men jag har inte sett den efter det.     Hur slutar den?   Eller det kanske är synd att säga det om det kommer nån och läser som inte har sett den än.....?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2006 vid 17:38
Dels det, plus att det är bättre om slutet blir en "överraskning" nästa gång du ser mästerverket.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 19:19
Så, hur många gånger har ni sett den här rullen. Jag ligger på ynkliga 7 gånger.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 12:23
Jag har nog inte sett den mer än 5-6 gånger (biobesöket inräknat). Jag passar mig noga från att låta såna här bra filmer bli uttjatade (om den nånsin kan bli det Wink ). Tycker det är roligare om man inte ser dem om och om igen på kort tid. Men det börjar nog bli dags snart igen. Jag börjar få lite pirat-abstinens nu... LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 18:42
Jaa men Pirates är ju underbar! Och snart är det ju dags igen! Big%20smile 
 
Ja, jag fattar inte varför alla ska klaga på slutet? Det är ju rent underbart! Man bara vill se mer (vilket helt uppenbart är meningen). Jag kan minnas att jag satt och småskrattade för mig själv när eftertexterna började rulla medan resten av salen nästan skrek ut sin besvikelse över att filmen slutat så abrupt. Jag bara Hallå? Det är ju såhär Pirates ska va! Vad klagar ni för? Big%20smile
Minns också en kille som jag råkade höra snacka med sina kompisar utanför bion sedan efter. Han hade inte sett ettan så de fick förklara hela handlingen för honom, han hade nämligen inte fattat mycket. Det kanske inte är så smart att se en uppföljare om man inte sett ettan? Dessutom var det en hel del skämt man inte hade fattat i tvåan om man inte sett ettan. Får hoppas killen gick och hyrde ettan på direkten och såg mästerverket! Wink
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 18:18
Ja, kan inte fatta folk som går på Sagan om Konungens Återkomst utan att ha varken läst eller sett de två andra och har mage att fråga vem denne Frodo är och vad det är för skojig ring han bär runt på. Absurt!
Och fjortistjejen jag hörde framför King Kong-affischen: "Åh, jag vill se den där med apan, den där Donkey Kong-apan (!!!)." --- Ryseeeerrrr!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2007 vid 17:17
Nae inte jag heller. Ganska korkat. Varför slösa pengar på att se den tredje filmen i en triologi om du inte har en aning om vad den handlar om? Helt ofattbart.
 
Haha korkad brud Ermm Om man vill se en film borde man ju veta vad den heter tycker man ju.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 12:01
Ja, det är ju liksom inte så svårt, det står KING KONG på affischen. Men nejdå, han är bara historiens mest kända film-monster, varför skulle man veta vem han är???
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 20:09
Dessutom står det rätt så tydligt också har jag för mig. Jag menar titeln tar väl rätt stor plats på affischen? Nae varför skulle man veta det? Varför skulle man ha hört talas om till exempel Frankensteins monster? Och varför kan det vara bra att veta vem Frodo är om man ska se Sagan om Ringen-filmerna?
Ibland kan man ju undra vad vissa människor tänker på när dom ska se vissa filmer. Varför se om man är så borta?
Har svårt att förstå vad människor som frågar chockat "Va? Är Johnny Depp med i POTC?" har gjort de senaste åren? Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 09:03
Nu skämtar du? Har någon frågat så dumt?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 14:50
Nej det är mitt fullaste allvar. Det var en tjej som frågade det. Jag trodde jag skulle dö, så blåst man kan vara!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 17:43
Jag finner inga ord. Nu kan jag dö med vetskapen att jag aldrig mer kommer bli förvånad igen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 19:11
Jag förstår dig. Man blir helt tyst, det går knappt in i mitt huvud nu ens. Som jag sa förut - vad har hon gjort de senaste åren!?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 10:26
VA, Bara lilla jag?! Vem sa det?! Är du seriös?! Berätta för mig!
 
Och herregud vet man ens någonting om filmhistoria om man uriktigt tror att King Kong är Donkey Kong? Nej jag förstår verkligen ingenting?
 
Men ärligt, vart har man levt om man blir förvånad över att Johnny Depp är med i POTC?
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2007 vid 07:43
Ah, såg den för nionde gången igår. Lika skön varje gång.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 16:33
Jag tror jag tycker att POTC är de bästa filmer jag nånsin sett. Den har allt!TongueClap
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 16:40
Den har verkligen allt en äventyrsfilm ska ha.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 10:55
Synd att inte scenen på Rum Island var längre, den kunde ha fått vara en kvart eller så tycker jag.
Till toppen
Isnabel View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Isnabel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 11:48
Äääääälskar de här filmerna, alla tre! Det är historiens bästa mästerverk! Och behöver Jag säga mer en C. Jack Sparrow? Johnny gör en av de mest fantastiska insatser som Jack! Captain Jack, Hector Barbossa och Monkey Jack är bäst! Keira är osså bra, för att vara så ung! Hon var ju bara 17 år när hon spelade in ettan. Och ja, etta är den bästa! Pirates of the Caribbean: The curse of the Black pearl...jag ryyyyyyyyyyyyyyyyyyyserrr!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 15:51
Jag har aldrig mått så bra som när jag gick ut från biosalongen efter att ha sett The Curse of The Black Pearl. Jag var från den stunden ett Depp-fan in i döden.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2007 vid 22:12
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Synd att inte scenen på Rum Island var längre, den kunde ha fått vara en kvart eller så tycker jag.
 
Håller med dig till fullo! Jag älskar den scenen! Den känns så...äh, kan inte förklara med ord.. Den är så skön på nåt sett! Tongue
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2007 vid 06:36
En anledning till att den är så skön är att det är nästan den enda gröna djungel vi får se i hela filmen. Som tur var så fick man mer djungel i tvåan och lite till i trean.

Ändrad av 101dalmatiner - 25-juli-2007 vid 06:36
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2007 vid 18:43
Har nu kollat igenom allt extramaterial (utom komentarspåren) på de två dvd:erna: Svarta Pärlans Förbannelse - The Lost Disc-edition och Död Mans Kista- 2 disc-edition. Måste säga att materialet till andra filmen var hästlängder bättre upplagt. Första filmens var sååå plottrigt, liksom tre minuter här och fem minuter här. I vilket fall som var det mycket intressant och roligt, särskilt den minst sagt udda videon de hade klippt ihop av diverse tabbar och misstag i tagningarna, hysteriskt kul när Jack ska fråga ut Cotton om han är duglig till besättningen men istället tappar repliken och kort och gott säger: I love you.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2008 vid 01:42
Yaaargh! Pirates of the Caribbean-trilogin är fantastisk. Svarta Pärlans Förbannelse är särskilt bra. Jag kommer aldrig glömma första gången man fick stifta bekantskap med Captain Jack! Såg den åtta gånger på bio och skulle ha sett den fler om det inte var så tomt i skattkistan sommaren 2003! Den här filmen kommer att bli legendarisk i framtiden och Captain Sparrow är odödlig! Yaaargh mateys!!!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media