Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter Pan - DVD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Marlensita View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Marlensita Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Peter Pan - DVD
    Postad: 04-oktober-2005 vid 15:44

  Hej på er alla!

Undrar om någon vet om Peter Pan kommer att släppas ut igen!?

M.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2005 vid 16:07
Ja, den kommer att släppas igen. Med ledning av hur utgivningen av övriga titlar i platinaserien fortgår kan man anta att den kommer år 2008 eller 2009.

Platinaserien, eller "Platinum Collection", är ett samlingsnamn för Disneys fjorton bästa och mest efterfrågade klassiker. Dessa ges ut med en takt av två per år, en på våren och en på hösten.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 09:46
Vilka mer filmer ingår i platinumserierna då? Och det är allså inte samma filmer som kommer på specialutgåva? Hur vet de att just de (14) filmerna är de mest eftertraktade? (jag menar peter pan är väl inte så svår att få tag på? Jag har två VHS Peter Pan)
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 10:22
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Vilka mer filmer ingår i platinumserierna då? Och det är allså inte samma filmer som kommer på specialutgåva? Hur vet de att just de (14) filmerna är de mest eftertraktade? (jag menar peter pan är väl inte så svår att få tag på? Jag har två VHS Peter Pan)

De fjorton klassikerna i platinaserien är
  • Snövit och de sju dvärgarna
  • Skönheten och odjuret
  • Lejonkungen
  • Aladdin
  • Bambi
  • Askungen
  • Lady och Lufsen
  • Den lilla sjöjungfrun
  • Djungelboken
  • Pongo och de 101 dalmatinerna
  • Pinocchio
  • Peter Pan
  • Fantasia
  • Törnrosa
Om en film är lätt eller svår att få tag på kan ha många orsaker, och behöver inte alls ha något att göra med om filmen finns med i platinaserien eller ej.

Ytterst handlar platinaserien om att Disney i USA har gjort bedömningen att dessa fjorton är bolagets värdefullaste filmer (både konstnärligt och ekonomiskt). Det baseras på flera årtionden av erfarenhet av hur filmerna har tagits emot av publiken.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 12:14
Har alla dessa (eller ska alla dessa) platinafilmer komma ut som Två disc utgåvor, eller hur vet man som vanlig tittare att just dessa filmer är speciella?! För Tarzan kom ju med två discar men är ändå inte platina...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-december-2005 vid 13:50
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Har alla dessa (eller ska alla dessa) platinafilmer komma ut som Två disc utgåvor,

Nej, det avgörs från fall till fall.

Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

eller hur vet man som vanlig tittare att just dessa filmer är speciella?!

Det är inte helt tydligt om man inte har listan framför sig. Å andra sidan är det kanske inte så viktigt att veta.

Möjligen har det lagts ner lite mer arbete på att få filmerna i platinaserien att se så bra ut som möjligt.

Det viktigaste att veta för konsumenten är att filmerna i platinaserien bara ges ut vid vissa bestämda tillfällen. Sen är de borta från marknaden under flera år. Så det gäller att passa på när de finns att köpa!

Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 16:10
Men hur är det då med de andra filmerna som tillexempel Tarzan. Den kom ju som specialutgåva men är inte platinum... Kommer alla "vanliga" disneyfilmer att komma som specialutgåvor?
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 17:21
Postad av TetteN87 TetteN87 skrev:

Men hur är det då med de andra filmerna som tillexempel Tarzan. Den kom ju som specialutgåva men är inte platinum... Kommer alla "vanliga" disneyfilmer att komma som specialutgåvor?

Nej. Även det avgörs från fall till fall.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 12:27
Hur ska man orka vänta på Peter Pan ända tills 2008 eller 2009!? Dead Finns det verkligen inget annat sätt att få tag på den tidigare?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 13:25
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Hur ska man orka vänta på Peter Pan ända tills 2008 eller 2009!? Dead Finns det verkligen inget annat sätt att få tag på den tidigare?

Visst finns det andra sätt. Du kan ju försöka få tag på ett exemplar (begagnat eller nytt) av 2003 års DVD-utgåva. Tips om hur man får tag på utgångna filmer finns i tråden som heter Utgångna klassiker på DVD.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 14:53
Enligt de senaste uppgifterna kommer Peter Pan att ges ut redan till våren 2007.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 11:38
Redan och redan, känns som om det är 100år tills dess. Haha okej ett halv år då men..Hoppas den kommer snart i alla fall!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 22:33
Då kan man undra varför Peter Pan släpps på dvd igen, efter såpass kort tid, om den nu ingår i den ck "Platinaserien" i vilken alla filmer inte ens släppts "ordentligt" en först gång (Djungelboken, Pongo, Fantasia).
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 01:10
Postad av Hades Hades skrev:

Då kan man undra varför Peter Pan släpps på dvd igen, efter såpass kort tid, om den nu ingår i den ck "Platinaserien" i vilken alla filmer inte ens släppts "ordentligt" en först gång (Djungelboken, Pongo, Fantasia).
 
verkar som att Disney kan bryta sina stränga "Platina"-regler, om de finner det lönsamt... trist! (eftersom det innebär en extra lång väntan på Pongo istället...och känns väldigt skumt att Peter Pan ges ut redan i vår, när förra utgåvan fortfarande finns kvar på hyllorna i många butiker...men kan väl förstår Disneys motiv)
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 02:00
Peter Pan tillkom senare i Platinaserien... därför var det inte så länge sedan den fanns tillgänglig på DVD/video
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 22:21
Har nästan aldrig sett Peter Pan ...
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 18:09
Då borde du verkligen se den Basil, underbar film! Själv köpte jag den på dvd dagen den släpptes om jag inte minns fel. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 23:40
Håller med. Peter Pan är en av de bästa. Tycker att den och Alice i Underlandet är de filmer som innehåller mest av disneymagin/disneykänslan. Båda är liksom sagor, mycket fantasi och så. Dessutom tycker jag det senaste släppet av Peter Pan är ett av de bättre, med mycket intressant extramaterial. Gott betyg till Peter Pan alltså, se den så fort som möjligt, Basil.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2007 vid 10:09
Håller med om extramaterialet. På många dvd-utgåvor känns det som att de bara har slängt in lite för att ta upp utrymme, men så är inte fallet här. Det är intressant med de delar där det handlar om Disney själv.
Kan se varför du tycker att Alice i Underlandet och Peter Pan innehåller mest disneymagi/disneykänsla, även om jag själv inte gillar Alice så håller jag med om att de har en annan känsla över sig än de andra filmerna.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media