Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sämsta serien

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Sämsta serien
    Postad: 26-september-2005 vid 18:41

vilke tvserie gillar INTE du?

Personligen tål jag inte Tarzan och Lilla Djungelboken. Den där talande hunden var ganska tråkig också.



Ändrad av Proximus
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2005 vid 19:41
Alla dem som bygger på filmerna (Aladdin, Den lilla sjöjungfrun, osv..). De är lika hemska som uppföljare..! 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2005 vid 22:50
hm, jag gillar Johanna Ljungberg som ger rösten till Ariel i serien. Och dessutom tycker jag det är en bra serie.Men fattar att du inte tycker man ska göra serier av filmer.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2005 vid 21:06

Postad av Clash Clash skrev:

 

 Den där talande hunden var ganska tråkig också.

 

Va? Vad var det för serie?

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2005 vid 22:19

Kommer ej ihåg namnet. Var nån blå hund som kunde tala och han gick i skolan med sin husse.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2005 vid 22:29
Den serien heter En Jycke i Klassen (Teacher's Pet). Det har även släppts en långfilm.



Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2005 vid 21:31

Gillar inte en del av rösterna i Alladin som annars är en bra serie

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 13:52
vilka röster i Aladdin gillar du inte? jag tycker att dom flästa röster där är bra
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 14:32

Gillar inte Annica Smedius, Anneli Berg, Irene Lindh och Anders Öjebo

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 20:58

Jag tycker faktiskt att alla rösterna i Aladdin är mycket bra. T.o.m. Anders Öjebo tycker jag gör ett bra jobb där, fastän jag i normala fall inte är speciellt förtjust i honom...

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2005 vid 23:12
Jo, där gör han ett bra jobb. Likaså Maria Rydberg som där pratar med bra röst. Nu när man hör henne låter det inte så bra. Men alla måste ju få tycka som dom gör!?
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-oktober-2005 vid 00:05

En disneyserie som har behagliga huvudrollsröster tycker jag är Den lilla Sjöjungfrun. Och det är ju så att om man gillar rösten gillar man karaktären bättre.  Ju fler begagliga röster desto bättre.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 22:15

Själv tycker jag såhär: blää för

Aladdin - Dålig serie, helt enkelt!!

Tarzan - Usch, så tråkig så det finns inte!!!

..och alla trååkiga serier som kommer på Playhouse Disney.(Alla konstiga serier som "Higglystads Hjältar", "Rolie Polie Olie" osv.)

"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 18:57
Maste saga att visst det ar lite dalig stil att gora serier pa bra filmer for det ar ju sa att vissa program blir daliga men klanka inte ner for mycket for mycket pa de gamla serierna sa som Aladdin eller Lilla sjojungfrun de ar ju trots allt mycket battre an alla nya serier som kommer nu for tidne. Det kanns som de nya serierna inte ar sa val tankta utan att de bara slanger ihop nagot sa de kan visa i TVn. Sa jag hyllar alla gamla serier och om jag fick sa skulle jag slanga ut alla nya serier genom fonstret.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 19:33

Postad av Starvin_Marvin Starvin_Marvin skrev:

Maste saga att visst det ar lite dalig stil att gora serier pa bra filmer for det ar ju sa att vissa program blir daliga men klanka inte ner for mycket for mycket pa de gamla serierna sa som Aladdin eller Lilla sjojungfrun de ar ju trots allt mycket battre an alla nya serier som kommer nu for tidne. Det kanns som de nya serierna inte ar sa val tankta utan att de bara slanger ihop nagot sa de kan visa i TVn. Sa jag hyllar alla gamla serier och om jag fick sa skulle jag slanga ut alla nya serier genom fonstret.

 

ja. de nya serierna e dåligt tecknade. den sista  bra var doug

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2005 vid 21:03
Det far jag faktsikt halla med om. Den holl bra klass den serien.
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2006 vid 20:40
Jag gillar defenitivt INTE Aladdin! Den serien tycker jag är hemsk dryg och långtråkig!
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2006 vid 13:25
Det var någon som skrev att Tarzan var mindre bra och det håller jag med om. Den serien undviker jag så mycket som möjligt. Även Rasten kan jag vara utan.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2006 vid 21:40
håller med rasten är skoj. Men Tarzan kan man faktiskt se på, men lilla djungelboken gillar jag inte särskilt mycket
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 19:04
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

Jag tycker faktiskt att alla rösterna i Aladdin är mycket bra. T.o.m. Anders Öjebo tycker jag gör ett bra jobb där, fastän jag i normala fall inte är speciellt förtjust i honom...

Hörrududu om inte anders Öjebo fanns, VEM skulle då ta hand om Musse Pigg da. Och om jag inte minns fel ligger han ochså bakom Tito i Oliver och gänget.

 

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 22:50

I omdubben av Oliver och gänget, ja - inte i den betydligt bättre originaldubben.

Musse Pigg spelades ju tidigare av Sven-Erik Vikström, med utmärkt resultat. Visserligen är han ju död sedan några år tillbaka, men nog bör det finnas andra som kan klara av den rollen och få godkänt av Disney. Därmed inte sagt att jag har något emot Anders Öjebo som just Musse Pigg - tvärtom, han gör en bra insats som Musse, även om Sven-Erik var snäppet bättre.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 23:08
Jasså, den enda versionen av oliver och gänget jag vetat om är denne med anders-tito. Det blir så krångligt med alla dessa omdubbningar ibland kan man tycka att det är onödigt, men men vad kan man gö åt saken. Men några år tillbaka sa du, anders öjebo är ju musse i långben the movie och det var väl 1995? då är det längre än jag kan minnas, sorry men jag har ingenting att jämföra med. det är nog så att Anders Öjebo är musse pigg för mig.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 09:34

Jake: Jag skrev att Sven-Erik Vikström dog för några år sedan - inte att han verkligen spelade Musse Pigg fram tills några år sen... Anders Öjebo tog över som Musse i större skala i samband med att KM Studio tog över ansvaret för Disney-dubbningarna i början av 1990-talet, och före det gjordes alltså rollen av Sven-Erik Vikström (bl.a. för Musse Piggs julsaga, m.fl). Dock har Sven-Erik hoppat in som Musse i enstaka sammanhang, främst vissa kortfilmer, även efter det.

Ja, visst är de flesta omdubbningar onödiga - det tycker nog de flesta utom Disney...

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 21:07
Ja, du får ursäkta mig, ska tänka på att läsa lite mer noggrant i framtiden   hoppas jag inte gjorde folk ledsna eller upprörda  i onödan när man påminner om en person som gått bort. Jag visste inte förut men vet vet jag hur det ligger till...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2006 vid 20:09

Sämsta Disneyserien genom tiderna är "Doug", tätt följd av "En jycke i klassen" och "Pepper Ann". Som jag sagt förr är de patetiska försök att få skolan att verka intressant och rolig, vilken den inte blir bara för att nörden Doug grubblar ett helt avsnitt på vad den nya skolan ska heta (!). Pepper Ann, är ju inte ren skolpropaganda då hon faktiskt klagar på skolan ibland och till och med skolkar nån gång ibland, men serien är ful, tråkig och försöker för hårt att vara pedagogisk och svara på "svåra" pubertetsfrågor (suck, jag sommnar!). Och "En jycke i klassen" är väl nästan värre än Doug, det som räddar den stinkande och gräsligt fula serien från första plats är att den där papegojan som bodde i samma hus som hundrackan var lite smågrym och spetsade serien med lite uppiggande, vass humor. Hans röst gjordes av Pierre Lindstedt, som alltid är bra.

Dessa tre serier är sämst genom tiderna. här ska jag lista de resterande sämsta ända ner till den bästa:

  • American Dragon (hemsk, ful, tråkig)
  • Fillmore (tråkig, ful, PLUGG!!!)
  • Rasten (seg, ful, PLUGG!!!)
  • Kim Possible (sådär, ful, småkul ibland)
  • Dave Barbaren (ful, ojämn, ibland hysteriskt kul)
  • Brandy och Herr Morris (ful, pendlar mellan äckelhumor och smart dialog)
  • Raw Toonage (kul om jag minns rätt, med blandande av karaktärer från serierna och klassikerna)
  • Hos Musse (se Raw Toonage)
  • Bonkers (rätt cool serie)
  • Tarzan (okej om man är på humör, för lite humor)
  • Lilla Djungelboken (borde inte vara så här långt ner på listan men jag har ett specielt förhållande till den här serien)
  • Musses Verkstad (rätt okej, minns knappt men jag tyckte nog inte illa om den)
  • Herkules (mycket humor (gott) och en del spänning, hyffsad animation)
  • Den Lilla Sjöjungfrun (snygg serie, bra röster)
  • Quack Pack (kul, lite gapig)
  • Timon och Pumbaa (hysteriskt kul när den är som bäst)
  • Långbens Galna Gäng (Orginell idé, hyffsat snygg)
  • Aladdin (humor och action i mängder, bra!)
  • Piff och Puff-Räddningspatrullen (retro-serie som var bättre när jag var liten, men ändå GREAT!)
  • 101 Dalmatiner (smart, underbar och HEMSKT kantig disneypärla)
  • Luftens Hjältar (kult, kult, kult)
  • Bumbibjörnarna (Underbar och orginell serie, Disneyfantasy när den är som bäst)
  • Darkwing Duck (Disneys egen batman, blir bara bättre med åren)
  • DuckTales (Vojne! Snygg, smart och underbart dubbad)
  • Nya äventyr med Nalle Puh  (Bedårande, Bäst, Barnsligt underhållande, en given favorit)


Ändrad av Daniel - 17-april-2006 vid 13:33
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2006 vid 11:40

Nämen Hunden... Nu tar du väl ändå i lite, alltså jag menar Doug är värd en högre placering än en sista plats. Ett exempel (kanske inte har med serien att göra så mycket men ändå) introsången är bland den bästa jag har hört till en serie, Tintin är bättre men han har inget här att göra. Och så är Doug en mycket bra serie i huvudtaget, det är liksom ingen speciell inriktning jag menar då såsom en karaktär eller själva storyn. Nä det är när allt vispas runt som gör att alla moment i serien blandar sig till en mycket bra sevärdhet. De andra serierna är jag inte lika engagerade i så de försvarar jag inte så såsom jag gör med Doug enda Undantaget kim Possible, men jag håller fortfarande fast i att Tarzan är en av de mindre bra jag sett.

Och jag som trodde att Lilo å Stitch var di favvo-serie, du har ju inte ens nämnt dem i din lista............



Ändrad av Jake
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-mars-2006 vid 07:52
Jag slarvade ihop den där listan på några minuter jag har nog glömt ett par fler serier än bara Lilo och Stitch men den hamnar ganska långt ner på listan men den är okej. Jag menar, den är ju den sista Disneyserien som ser ut som en Disneyserie och inte något katten släpat in som allt annat Disneychannel pumpar ut nuförtiden. Den har också en smart dialog som lyfter den en smula. Men en favorit, nej nej. Jag är av den gammla skolan. Puh kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 18:36
Jo för det mesta går det väldigt fort när man skriver i forum...
Att lilo och stitch är ganska långt ner på listan din håller jag med om, även om dem inte är sämst vilket nämns senare i inslaget, att leta rymd-freak hela dagarna tycker inte jag håller som koncept. Men stitch e cool, kanske för att han uttrycker sig på ett speciellt vis. Nått som katten har släpat in (utöver Tarzan) är nog C Fillmore och Rasten-klungan som jag ej är så intresserade av.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 18:51
Loyd i rymden glömde jag! Den ska verkligen sättas långt ner på listan där har du något att sätt in på "katten-släpat-in-listan" och den är ju så hemskt tråkig också. Men jag räknar inte Tarzan till den skaran vrak, den är ju vrålsnygg om man jämför.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 19:01
Hahahahahehehe joru Loyd i katten-listan, Loyd luktar som gammal kålrot i kattlådan det har du rätt i, så underbart rätt. inget ont menat till de som tycker om Loyd i rymden serien. Ändå håller jag ''Trazan'' längst ner, LoL.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media