Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sämsta serien

 Svara Svara Sida  <1 4567>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 12:24
Jag undrar varför om att alla klagar på nyare serier.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 12:38

Enkelt, för att de nya serierna saknar all den Kvalité som de ädlre bra serierna hade. 

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 15:24
Kom igen.
Ge dom här nya serierna en chans.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 16:27
Saken är den, i mitt fall, att jag har gett var och en av de "nya" (många av de är över fem år gammla) mer än en chans. Det är nog bara Det Surras om Maggie och Ersättarna som jag inte pallat ett helt avsnitt av än. Lilo & Stitch klarar sig med att faktiskt vara både skapligt snyggt tecknad och faktiskt vara relevant till Disney, Kejsarens Nya Stil lever och dör med att humorn pendlar mellan småfnissig och askul och även den ha riktig anknytning till Disney, mer av den varan tack. Mindre av de här serierna som ser ut som en tallrik bönor som passerat en kos matsmältningssystem och luktar som det också, tack.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 17:41
Jag med. Man orkar ju inte mer än ett-högst två avsnitt av de här gräsliga nya serierna. De är osiga. Thumbs%20Down 
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 12:01
Osiga eller ej?
Jag tycker faktiskt att man borde låsa den här tråden.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 13:42
För att folk inte tycker som dig?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 14:24
Nej, det är inte det.
Det är bara det att varför i hela friden måste man ta upp en sån tråd om saker man inte gillar.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 15:41
Man kan ju inte gilla allt. Man måste ogilla något om man ska kunna gilla nåt annat. Annars vet man inte vad gilla är (nåt ordspråk som lärarna på min gamla skola tjatade om hela tiden).
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 16:31
Gillar man inte nånting så låt bli att nämna det.
Glöm det bara, fokusera bara på nåt man tycker om.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 18:24
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Gillar man inte nånting så låt bli att nämna det.
Glöm det bara, fokusera bara på nåt man tycker om.
 
Kasta inte sten i glashus nu, du har varit ganska negativ mot Darwing Duck i den tråden, det har du verkligen inte hållt inom dig.
 
Jag för min del tycker att man kan få skriva att man inte tycker om en serie/film/vad som helst bara man har bra argument för sin åsikt.
Utan olika åsikter så är det ju knappast lönt att starta en tråd att diskutera ämnen i..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:17
Vad är det för fel att va negativ mot Darkwing Duck?
Det finns en massa andra också som hatar honom.
Varför kan man inte t.ex. säga bara "jag gillar inte den här filmen/serien"?
Det är bättre än "den här filmen/serien stinker/är skräp".
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:22
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Gillar man inte nånting så låt bli att nämna det.
Glöm det bara, fokusera bara på nåt man tycker om.
 
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Vad är det för fel att va negativ mot Darkwing Duck?
Det finns en massa andra också som hatar honom.
Varför kan man inte t.ex. säga bara "jag gillar inte den här filmen/serien"?
Det är bättre än "den här filmen/serien stinker/är skräp".
 
Nu säger du ju emot dig själv? Clap
 
Och dina anledning att man får lov att vara negativ mot Darwing Duck bara för att "alla andra också hatar honom"
Dels är dina fakta fel för "alla" hatar inte honom, vissa har ju skrivit i tråden om DD att de gillar serien så då kan du inte säga att "alla" hatar serien.
Och sen så tycker du inte att man kan vara negativ mot Kim Possible men det är okej att vara negativ mot Datwing Duck?
Jag är ledsen men de argumenten håller inte.


Ändrad av Sockerpajen - 03-november-2007 vid 21:23
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:23
Man kan alltså bara säga negativa saker om det du inte heller gillar? "Gillar man inte nånting så låt bli att nämna det" sa du ju?
 
Förlåt, Sockerpajen, skrev visst mitt inlägg samtidigt som du :P


Ändrad av Hades - 03-november-2007 vid 21:31
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 22:02
Det där säger ni bara för att ni gillar DD bättre.
Men det gör inte jag.
Kommer ni ihåg vad som händer på 90-talet?
Jo, DD var en av de serier som drogs in efter att två barn dödar ett annat i Norge.
Det var en dålig historia som tyvärr var sant.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 22:13
Och du byter åsikt hela tiden? Förklara istället varför man i ena stunden får kritisera det du inte gillar men i nästan stund bör hålla sig borta om man har något negtivt att säga? Vad har de döda barnen i Norge med nånting att göra? Majoriteten barn har förmodligen hjärnkapacitet nog att de en tecknad serie om en anka utan att gå ut och slå ihjäl varandra. Jag vett att du älskar att använda det där som ett argument till varför du känner vilka serier som kommer sändas och inte, men det håller ju inte. Darkwing Duck har sänts sen det där hände, dessutom har avsnitt sålts på video.
Ja, jag gillar Darkwing Duck bättre än nästan allt jag sett av det Disney producerat de senaste åren. Du är välkommen att kritisera både serien och mig, men låt då folk kritisera det du tycker om. Rättvist ska det väl ändå vara?
Förresten; tråden går ut på att de serier man inte gillar ska tas upp, vilket blir svårt om man inte får säga negativa saker.


Ändrad av Hades - 03-november-2007 vid 22:52
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 10:53
Sorry, men jag tål inte dålig kritik.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 11:17
Det märks. Tragiskt nog är det nog det enda du får här. I alla fall med din inställning.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 11:25
Ledsen, men då kan det vara svårt att skriva här i våra trådar för det diskuteras och kritiseras vilt här på Magic Movies.
Vilket är precis det jag vill få ut av att vara medlem, att kunna diskutera med alla andra disney-insatta i detta landet..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 11:48
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Vad är det för fel att va negativ mot Darkwing Duck?
Det finns en massa andra också som hatar honom.
Varför kan man inte t.ex. säga bara "jag gillar inte den här filmen/serien"?
Det är bättre än "den här filmen/serien stinker/är skräp".
Som man redan sagt säger du ju emot dig själv. Det är okej att klaga på DD men inte på KP (enbart för att det är en serie du tycker om?).
 
Vad är det för vits med att säga "jag gillar inte den här filmen/serien" och sedan inget mer? Detta är ett diskussionsforum! Dessutom hur kul vore det om alla skrev samma saker i alla trådar, om alla tyckte likadant? Det blir aldrig en diskussion på så vis.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 12:41
Det har jag aldrig sagt om alla skall tycka likadant.
Men måste alla tycka om Darkwing Duck?
Det tror jag inte.
Somliga gillar, andra hatar.
Om ni håller vid era egna smaker så håller jag vid min egen.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:47
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Om ni håller vid era egna smaker så håller jag vid min egen.
Så där har du sagt mer än en gång (mer än två ocksåTongue.) Men tyvärr gör du helt tvärtom. Det vore ju bra om du gjorde som du själv sa också.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 23:03
många nya lång-disney-filmer håller fortfarande hög klass, men tvserierna var så mycket bättre förrut innan de blev cencurerade från allt vettigt. Detta är en av de anledningar till varför jag till stor del gått över till anime & manga...


Ändrad av MoonCloud - 07-november-2007 vid 14:42
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 00:55
Minnesanteckning: Börja använda frasen "cencurerade från allt vettigt" minst en gång varje dag.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 21:44
haha Thumbs%20Up lycka till med att hitta passande situationer.

Ändrad av MoonCloud - 06-november-2007 vid 21:51
Italienska Disney ligger bakom W.i.t.c.h. - min största passion.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 13:19
Det är ju inte helt lätt, men det passade väldigt bra in på ämnet nya disneyserier.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 11:03
Ni har faktiskt otur för er som gillar DD.
Den visar inte på TV just nu.
Tänker ni fortsätta säga nåt elakt om KP, så visst.
Gör ni det bara.
Jag tänker bara igonerar er så länge ni är arga för att DD inte visar mer på TV och det kommer mest istället såna serier ni inte gillar och klagar på de rakt ut på forumet så att man får dåligt samvete.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 11:54
Men förklara för oss varför du får klaga på DD men ingen på KP.
Disney 4ever
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 12:05
Och när du ändå är igång, förklara vad du snackar om.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:19
Jag har en känsla av att ni inte vill heller att nån skall klaga på DD.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 4567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media