Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sämsta serien

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 09:47
Tja, nu kan det ju va så att rollen bara e med lite ochPeter Pan e n.r 14.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 12:15

Hmm vad är lite?.. Om en film är 70 min och så har en hålla-för-öronen-skådis en total snacktid i filmen på låt oss säga 4 minuter är det mycket eller lite? Man hinner säga mer än vad man tror på bara 4 minuter, vare sig det är en bra eller dålig röst. I det här fallet är nog 4 minuter ganska länge för en birollsinnehavare då huvudrollsinnehavaren nästan aldrig är dålig i röstväg som oftast pratar mest av alla. Jag skulle vilja höra dina åsikter  om tidslängden för en dålig röst. När går gränsen för dig? Och är det verkligen så att man inte kan vänja sig till en röst man inte gillar?

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 16:57

Nja, jag kan det inte. Men nu kollar jag på dubbningshe,sidan innan jag ser på nån serie, och så brukar det gå ändå.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 17:13
nej jag tycker tarzan är rätt så bra men det är lite synd att dom vissa samma mycket.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2006 vid 18:02

Postad av Clash Clash skrev:

Nja, jag kan det inte. Men nu kollar jag på dubbningshe,sidan innan jag ser på nån serie, och så brukar det gå ändå. 

Hi hi  Big smile  , så du tar en liten omväg före alla nya serier, det är ju lite smart ioförsig. För att vara på den säkra sidan så ingen kass röstskådespelare är med och medverkar, för då är det ingen vits med att se det om han är med ofta.. Tja du gör som du vill, själv ser jag allt på tv och i serieväg. Dyker det upp en ny serie så är det bara att sätta sig och lyssna efter röster man känner igen ( kanske ) och repeterar sig själv för att bli en ännu bättre röstigenkännare. Är det ingen man känner igen sen tidigare blir det ännu roligare att se den nya serien ( när den kommer)...

AdminEdit: Jag ändrade citatformateringen. Använd Citera-knappen. (Daniel)
AdminEdit2: Vill man ha något ordentligt gjort..... (Gissa vem)


Ändrad av Proximus - 31-mars-2006 vid 21:00
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2006 vid 15:17
Hehe, det är ju bra det. Men är det en skådis som jag inte tål och om hon är med så  vägrar jag se. Eller håller för öronen eller helt enkelt byter kanal.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2006 vid 12:09
Problemet med att gå strikt efter rollistan (på min hemsida eller andra källor) är ju att man inte vet storleken på rollerna. Till en del filmer crediteras minsta lilla pytteroller på en rollista, som kanske bara har 1 - 2 repliker i en hel långfilm...
 
Framförallt gäller det filmer/serier som Eurotroll har dubbat, eftersom deras creditlistor ofta är väldigt detaljerade...
 
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2006 vid 19:24
Den där Hofverberg har en poäng i det han skriver... Om Man ser en taskig röstskådespelare i en rollista ska man inte hänga läpp för det, han/hon kanske bara är med lite grann. Låt serien/filmen få iallafall en chans innan man dömer ut den. Men ser man många eller några stycken dåliga röstskådespelare som medverkar i en och samma serie/film är det nog naturligt att strunta i den serien/filmen (för den känslige tv-tittaren) för mig spelar det ingen roll som jag har skrivit tidigare...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2006 vid 11:56
Personligen förstår jag inte hur man kan avstå från att se en serie/film på grund av dess röster eller dubbningen överhuvudtaget. Även om det kan vara störande i vissa fall, så tycker jag så gott som aldrig att det kan påverka intrycket så mycket så att inte filmen/serien går att se i alla fall. Vad gäller Disney-filmer kan jag bara tänka mig ett eventuellt undantag, och det är senaste omdubbningen av Dumbo - den är riktigt dålig och förstör en hel del med filmen...
 
Även om man ser till andra bolag än Disney, så är det max ett par andra fall där jag tycker att en dubbning är så usel att inte filmen/serien går att se - och i inget av fallen beror det huvudsakligen på skådespelare, utan främst på andra aspekter (översättning, etc). Därmed inte sagt att det inte är störande med bristfälliga skådisar i filmer/serier, bara att jag mycket sällan tycker att det påverkar huruvida själva filmen går att se.
 
Men jag kanske inte är lika känslig som andra...
 
Postad av Jake Jake skrev:

...mig kommer du inte att få syn på på dubbningshemsidan som Hofverberg har, där har jag inget att komma med.......
Man behöver inte ha goda åsikter för att vara välkommen på Dubbningshemsidan... Wink
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2006 vid 16:58
Som jag skrev tidigare så kan jag tyvärr bara inte med att höra vissa röster. Och just dom är veteraner. T ex My little pony dubbningarna har bara dåliga röster(förutom KMs såklart) så det kan jag ju inte se på, Men man behöver ju inte avstå helt, utan kan se på engelska eller norska om det finns tillgängligt:)
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2006 vid 00:52
Men huvaligen, sitta och titta på norska är väl ingen höjdare... Isåfall engelska versionen kan jag gå med på att man kan se, i de flesta fall är faktiskt engelskan originalspråket till de flesta serierna och är i många fall även bättre än den svenska versionen (om man har svensk text förstås) hehe, kan även tillägga att jag har aldrig i hela mitt liv sett eller hört nånting med My little pony så jag har ingen aning om hur kassa dessa veteraner är... (om dem nu är det, är ju inte säkert, det är från person till person vad de tycker, som du Clash). 
Jag har för mig att man har skrivit att vissa saker inte passar in i ett speciellt forum som t,ex dubbningar i ett ''sämsta serien'' forum. Men så länge Mr D eller Plåstermusen inte klagar så är det väl bara att ösa på... Kan jag anta..
Vad står KM för förresten?
 


Ändrad av Jake - 10-april-2006 vid 01:05
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-april-2006 vid 11:27
KM vet jag inte. Men däremot så tycer de flesta som ag att de andra mlpdubbarna inte e lika bra. som KMs Däremot finns det dom som gillar dom.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2006 vid 09:39
För att besvara Jakes fråga: KM Studio är ett dubbningsbolag, som ligger i Karlskoga. Om jag inte minns fel så stod KM ursprungligen för "Karlskoga musikstudio", fastän det i dagens läge inte stämmer något vidare överens med deras verksamhet.
 
KM Studio är ett av de äldsta dubbningsföretagen i Sverige, och var aktiva redan på 1980-talet. Men på senare år har de mestadels blivit kända genom billiga och snabba lågbudgetdubbningar (på gott och ont). De dubbade nästan alla Disneys filmer och serier mellan 1993 och 2004 (samt en del TV-serier och enstaka långfilmer även före det), men Disney slutade anlita dem helt och hållet sommaren 2004 och övergick till Sun Studio i Köpenhamn/Stockholm.
 
Clash: Såna uttryck som "KM" och andra specialuttryck går bra på Dubbningshemsidan, men här vore det nog ingen dum idé att förklara sig lite tydligare...
 
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2006 vid 13:34
Aha, okej, det jag menade att My little pony tales som finns i 4 olika dubbningart har en enda bra dubbning och den dubben gjordes av km studio. KM har gjort flera serier men endast en del avsnitt och då direkt till video tyvärr. Lady Lovly Locks t ex.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2006 vid 08:55
My little pony är en av de roligaste serierna, att håna, jag vet.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 19:16
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

My little pony är en av de roligaste serierna, att håna, jag vet.
 
Inte KMs underbara dubb men de andra e för dåliga att se.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 08:26
Nja, jag tänkte inte på dubbninge nu i första hand, jag menar alla karaktärer är ponnyer i regnbågens alla färger och varför är alla höfttatuerade?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2006 vid 09:49
My little ponny är ju s**tbra. Men de där hästarna är verkligen ett mysterium... de bor tillsynes i ett lesbiskt kollektiv (för några herrhästar får man aldrig se - eller finns det ett faktum att den svenska dubben enabart innehåller kvinnliga röster, men att originalen har manliga röstbegåvningar?)
 
Men var är Proximus med sitt varnande finger om att hålla oss till ämnet?

Jaja, jag tycker nog att Rasten och den där serien med rymdungarna s*ger mest. Fula karaktärer och värdlösa intriger.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 21:20
American Dragon
Fillmore
Rasten
Brandy och Herr Morris
Tarzan
Musses verkstad
Quack Pack
101 Dalmatiner 
En jycke i klassen
 
samt många av "dadda-serierna" som visas på Playhouse Disney.
 
Sedan tycker jag nog att Kejsarens nya skola (som Disney Channel hade en smygpremiär på i fredags) verkar inte vara särskilt vettig den heller, men jag avvaktar nog med en bedömning (jag har ju trots allt bara sett ett avsnitt) lite tills serien har börjat på "riktigt" på Disney Channel.  

 



Ändrad av ErikaJansson - 04-juni-2006 vid 22:34
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 22:58
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

American Dragon
Fillmore
Rasten
Brandy och Herr Morris
Tarzan
Musses verkstad
Quack Pack
101 Dalmatiner 
En jycke i klassen
 
samt många av "dadda-serierna" som visas på Playhouse Disney.
 
Sedan tycker jag nog att Kejsarens nya skola (som Disney Channel hade en smygpremiär på i fredags) verkar inte vara särskilt vettig den heller, men jag avvaktar nog med en bedömning (jag har ju trots allt bara sett ett avsnitt) lite tills serien har börjat på "riktigt" på Disney Channel.  

 

Men Brandy och Herr Morris är  bra. Herr Morris är hur skön som helst. Gillar låten i början av filmenTongue.
Jag lever för staden.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 08:26
Låten är helt okej, men själva tv-serien är fruktansvärt tråkig och känns mest "detta har man sett förr". Tongue
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 11:54
Jag ogillar när Disney blir cartoon-network wannabes med serier som "Herr Morris" och den där "Barbaren", där allting går ut på äckel-slapstick (dvs inte vanlig klantig slapstick utan den mer moderna äckel-varianten där figurerna vänder ut och in på sig själva, snorar, är dåligt tecknade och badar i gojs).

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2006 vid 18:45
Precis, så känner jag också och dessutom var sådana äckelpäckel-serier populära 1996, nu är det faktiskt 2006.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 13:10

Hi hi... Dave... Rädd för smådjur och Atkinson bakom sig är iofs lite utöver den vanliga Disney standarden, men i mina ögon en väldigt roande serie. Det är nästan så man blir och tänka på Beavis and Butt-head när man ser det. Badar i ''Gojs'' och beter sig lite småskamligt, jag känner igen det från Brandy och herr Morris. Finns säkert liknande serier men ej av Disney, jag har alltid sett Walt som en lugn person utan våld eller Tom och Jerry stuket men det håller tydligen på och spåra ur. Personligen tror jag att Walt själv skulle vara mycket missnöjd över det han ser idag, tiderna förändras, ungarna kräver mer idag än för 66 år sen, då det räckte med att sätta dem framför en duk med nåt så underbart som Snövit... Tyvärr det håller nog inte idag... Du har så rätt i det du skriver Silver... Nästan så man skäms lite...

Ville bara säga det att i vissa fall vänder sig faktiskt kroppen sig ut och in. Då sjöstjärnor vänder sin mage in och ut, pressar ut den genom munnen och över deras byte för att smälta ner den......


Ändrad av Jake - 09-juni-2006 vid 13:51
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 16:37

Jaså Jake! Jag gillar det där med sjöstjärnorna. Det är ju f****n discovery. Men i tecknad film... nja. Ni vet, när någonting händer sådär hastigt att den tecknade figurens kropp springer iväg och ögonen blir kvar (eller något annat bisarrt). Jag tycker inte att det är ett dugg kul, och jag tyckte det inte när jag var liten heller.


Cartoon Network var experter på den "nyare" typen av tecknade serier som medvetet är "fult" tecknade. Dave Barbaren... jag har inte sett tillräckligt för att kunna uttala mig, men jag gillar konceptet att han är feg och annat med karaktärernas egenskaper, det jag ogillar är själva jargongen på deras ibland jobbiga tics... När blodådrorna pumpar upp ur huden på dem... usch.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 19:04

Det är valfritt att titta på exempelvis Dave Barbaren. Som du kanske har läst så går ofta Clash efter rösterna, vissa kanske går efter hur figurer beter sig. Även i detta område spelar det ingen roll för mig, eller ja, man kan se det men man kanske inte gillar det så mycket. Just Cartoon ägnar sig ganska mycket åt detta fenomen att figurer viker sig ut och in, se bara på Courage. Själv tycker jag att Dave är en ganska konstig plätt. Men han är kul å se på och alla andra som Mr trollkarl eller ''apan''.... Alltid finns det en Disney-genrer och figurer som passar alla...

Allra bäst är Ron...Wink


Ändrad av Jake - 09-juni-2006 vid 19:22
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 20:01

Daves enda starka sida är dialogen, som ibland är hysteriskt rolig.

Kurage den harige hunden skulle jag inte räkna till äckel-slapstick (tack för det uttrycket, jag älskar det!) det är en lysande serie om än äcklig ibland men mycket inteligent och med en stor dos Burton-inspiration är den Cartoons bästa serie, sen kommer Scooby Doo.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 21:11
Ha ha... Lilla Courage... Om det är nån som är helt slut i huvet å ut och in-vänd och mobbad på köpet av sin ägare lixom, så måste det väl ändå vara den hunden... Den ända som tar hand om detta vrak är väl Märtha, men hon hamnar ju bara i trubbel av alla myskon å sjuka ''thingies'' som kommer till deras hus... Nu blev det här så lite Disney det går att fixa fram så... Dave är bra mycket mer rumsren än va Mr C är, tror inte Silver skulle må psykiskt korrekt om han/hon såg detta... 
 
(utgår från det lilla jag vet om Honom/henne. Verkligheten kan se helt annorlunda ut).
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juni-2006 vid 23:50
Dave Barbaren, tycker jag, är smårolig på sina ställen (gillar ett avsnitt där de gjorde narr av dokusåpor) även om jag ytterst sällan ser på den. Jag tror det beror om jag har lust eller ej, Dave tillhör inte mina favoriter men serien är inte lika dålig som de jag hade med i min lista.  
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2006 vid 11:58
Så Mr C är alltså Kurage? Det har jag nog sett någon gång. Den är söt.

Faktum är att jag inte är äckelmagad överhuvudtaget. Jag KAN se sk*t*n utan att må fysiskt dåligt Wink, men jag antar att jag föredrar att... inte se den. Men det är ju som sagt ingen som tvingar mig.

Jag tror att jag måste ge Dave Barbaren en chans till, jag gillar ju som bekant en kvick dialog och borde inte störas av den trots allt milda nivån av äckel-slapstick.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media