Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sämsta serien

 Svara Svara Sida  <1234 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 19:58
Tarzan, sämst av alla serier? Är du verkligen säker, jag menar Rasten, Fillmore, American Dragon!!! For god sake Jake, du måste behaga skämta. Vad tycker du om Nalle Puh förresten?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 20:18
Nej det är nått med Tarzan the series jag inte gillar, filmen var okey men inte serien, jag kan inte säga direkt vad det är men det finns där som ett störningsobjekt. Jag ska försöka hitta in i problemet och reda ut detta objekt...
 
Nalle puh säger du, en mullig honungsätande björn med en mycket liten hjärna, tada Nalle puh uppidagen... He he skoja, nä men puh håller väl i sig, gillar serien bättre än filmerna har lite avsnitt inpelat sen förr med, kan man kalla det dom riktiga rösterna, äh ja vet int. Om sanningen ska fram så är jag inte så djup i en Puh diskussion, tyvärr jycken där är jag fel person å snack me...
 
American Dragon är väl en hyffsad serie Starring Jake Long.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 20:40
American dragon är ju inte Disney för fem öre tycker jag. Det ser ut som Cartoon Network. Men alla har vi olika åsikter. Men jag räknar lätt in Jake Long till en av de tio sämsta Disneyserierna i världshistorien.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 20:59

Ja jo det stämmer väl kanske, lite Networkaktigt är det nog utom att det inte är gjort av Hanna/Barbera nåt argument till detta har jag inte. jag har inte märkt av ''jake'' hi hi så mycket på nått forum utom det jag ser på tv så klart då men annars, eller ja han följer ju vissa småregler som hjälte ibland och allmänna skolproblem då å då som kan liknas i kim possible liv, en liknelse. Finns säkert fler serier emellan, men det kanske va själva stilen du uppmärksammades på, eller storyn, kanske annan anledning?..

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 21:37
Stilen är det jag i första hand känner avsmak inför och storyn är ju inget nytt direkt och den har dålig humor, den där säckiga bulldogen som ska vara cool och säga oneliners i varje mening är bara dammig. Då är Kim Possible en tusen gånger bättre serie och Ron en tusen gånger bättre sidekick.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 21:51

Hä Wow, de gillar vi å höra, Go Ron!!! men här handlar det om dåliga serier, (harkel) taskig stil tja de vet jag nog inte om det är, stilen gillar jag sådär men inte direkt dålig är den. I denna serie är det nog själva drak-grejen som gör mig matt bli en drake på de där viset. Som jag har skrivit förut så är det nog ålder som spelar en viss roll på tittarna, ja är sjutton bass å ser nog mer till handling och realism än häftiga drakar och hemliga identiteter... även om kim hoppar runt lite för mycket ibland kan det kännas typ tjugo meter i luften nästan. det känns så iallafall när man ser det.. men men i tv kan man gö allt.. har sett din tråd, inte allt för många svar.....

Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 22:17
Vilken tråd? Men erkänn att det är serierna från slutet av 80-talet och början av 90-talet som verkligen känns som Disney.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2006 vid 22:22
Det kan du fet-haja Chip N Dale är ju en gammal klassiker likaså Duck-tales men jag tror det är lite fel forum för att snacka om här. Men jag har absolut inget emot nytt i serieväg framför allt det som kommer ifrån disney...
 
Ja vare inte du som creata 101-jyckelinjen här utanför?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 07:47

Jo just det, det var jag som skapade den, du har rätt. Nej inte så många har läst den, men eftersom forumet tycks vara under renovering så har jag inte sett till några andra än du på en vecka ungefär.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 15:30

Tycker du fortfarande att 101 dalmatiner är motsatsen till sämst? jag har själv inte sätt ett skvatt från de serien, har absolut ingen aning hur den är, har inte ens sett Klassikern. Skäms Jake, Skäms...

Och ja man kan undra vart alla andra är?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 21:07
Det är lite läskigt, var är de? Är vi de sista överlevande? Vad ska vi göra???
Eh, motsatsen till sämst är bäst och jag tycker inte att 101 dalmatiner är den bästa serien, men jag tycker den är fantastisk i sin enkelhet. Du har väl ToonDisney? kl. 8 varje morgon går det. 20.30 på lördagar och söndagar.  
Och klassikern är bara för underbar. Men jobbigt att vänta på dvd-releasen 2007 (suck).
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 21:22
aäehh shit, 2007!! det är ju drös-långt dit ett år. kl 08.00 då får jag spela in, sitter på bussen te inlärningshuset. kan inte fatta att jag inte har sett filmen, jag har nog inte tänkt så mycket på dalmatiner de senaste 3 åren. får ta å hitta den beg. nånstans. Bättre upp på helgerna. Fortätter å tänker ut ett bra argument till tarzan-serien...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 22:40

Och jag försöker hitta ett bra argument till varför jag fortsätter att gå till inlärningshuset (även kallat helvetet på jorden) där jag torteras var dag, varför hoppar jag inte bara av. Varför, varför, varför?! Det finns inget bra svar, jag hatar mitt liv som det ser ut nu, varför ändrar jag inte på det bara, varför? Det skulle kunna bli så bra och se på det nu, värdelöst. Ingen poäng med det! Eh, disneyfilm var det, ursäkta.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2006 vid 23:23
Det där satt som en propp va, skönt att få ut det skulle jag tro. Ofta kan ( ''anstalten'' ) vara helt sjuk kan jag anta, jag har liksom aldrig varit i den situationen att jag hatar inlärningshuset så jag vet inte riktigt hur du känner i detta läge, lite fel snubbe att snack med även denna gång.  Du hatar inte ditt liv det är jag säker på, det är bara alla andra som inte riktigt förstår dig. Det ploppa upp i huvet på mig precis att det är nog därför det finns så många serier i disneys värld som handlar om just (vågar man säga) skolan. Motiverar folk att gå till det rätta placet och hur rättvist det ska vara där påstår man ibland iallafall, se serien Fillmore t,ex där det går ut på att fånga lite smått kriminella elever, värsta FBI-arkivet med tio-åringar. jämställdheten mellan killar och tjejer ska utjämnas och alla ska respektera alla. Detta blev ju lite skrivet som ett pm så vi får se när Daniel plockar undan det...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 14:23

Jo, det kan man säga. Nej, ingen förstår mig (inte för att låta som en fjortis) men jag är verkligen missförstådd. Fast är inte alla författare/konstnärer missförstådda?

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 15:50
Ni är inte ensamma kvar, jag är också här så håll er till ämnet tack! Evil Smile


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 17:02
Ska bli, skönt att se ännu en överlevande. Så, vad tycker du om de nya serierna, Fillmore, Kim Possible, Fairly Odd Parents, American Dragon etc. som Disney spyr över oss? Vilken är den absolut sämsta serien du vet?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 17:29
Jag har också överlevt! Fast jag har ju skrivit i denna tråden tidigare och har inte så mycket nytt att komma med... Alla serier som bygger på långfilmerna känns på något sätt som uppföljare och bojkottas av mig. Nalle Puh är undandtaget som bekräftar regeln, men det är nog för att boken också är skriven i småäventyr istället för som en hel berättelse.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 17:35

Forumssnuten Proximus, att han är här förvånar mig inte så vidare, lagens långa arm, dyker upp lite då och då...

Sämsta serien säger du, tja jag har ju sagt tidigare att Tarzan är ett bottennapp men men du har nog övertygat mig om att Fillmore är en kräligare slamkrypare och snäppet under Trazan. Kim Possible är väl igentligen den ända serie som jag kan berätta själv om utan att själv bli så väldigt lärd, tror jag åtminstonde iallafall. Gabriel är en klippa bakom Ron's röst Och Frida är minst lika bra bakom Kimberly Ann's. Då jag fortfarande spelar in febrilt efter X-mas asnittet, får man se många avsnitt om och om igen.. Men Fillmore med sitt orange bilbälte om magen är nog den minst kvalificierad av de utnämnda i helhet alltså..
 
Glömde Loyd i Rymden som är på en delad sistaplats med FBI-wannabeen Fillmore...


Ändrad av Jake - 24-mars-2006 vid 20:20
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 19:21
Men den där dåliga Brandy och Herr Morris suger, som farmors blåbärs- pajer.

Var snäll och vårda språket.
Proximus det levande censurfiltret.



Ändrad av Proximus - 24-mars-2006 vid 22:25
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2006 vid 20:18
Nej nej nej det där harru fått om bakfoten, Brandy och herr Morris är ju en finslipat urflippat djungel-parodi-action av den sjuka klassen, helt klart disney's knäppaste och mest motbjudna serie av dem alla men den är ju bitvis helt grym! Morris är ju liksom typ en Kanin vilket inte märks med overallen som ochså går i oranget. Tänka sig...
 
Det kan nog ligga nåt i det att konstnärer/författare blir oförstådda om deras verk som jycken säger lite tidigare idag, förstådda blir dem sen när det är för sent, tänker på Rembrandt då...


Ändrad av Jake - 24-mars-2006 vid 20:35
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 00:27
Brandy och Herr Morris är långt ifrån sämst. Jag har sagt detta förr men upprepar det, serien pendlar mellan äckelhumor (om snor mm) och smart och mycket vass dialog. Håller med Jake, den är verkligen Disneys sjukaste och mest urflippade serie. Sämst för mig är som sagt Doug (vilken verkar vara din favorit, synd) på de grunder vi har diskuterat. Pepper Ann är en hemsk serie den med. Den är ett patetsiskt försök att sätta sig in i tonårsvärlden. Ful som styk är den också.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 14:04

Tål inte den svenska dubbningen av Brandy och herr Morris

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2006 vid 14:26

Sämst för mig är som sagt Doug (vilken verkar vara din favorit, synd)         Av: 101 Jycken

 Doug är ju väldigt bra men ej på toppen av isberget, där två andra figurer står. Clash kan ha lite rätt om Brandy's röst då den låter lite skrigig och perfekt, men så är hon ju en överklassig storstadshund från början ochså... Det är väl det enda som jag igentligen tycker är lite jobbigt med Brandy Och herr Morris, men jag kollar ej intensivt på serien, bara ibland när det rullar..
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2006 vid 17:11
Jag tål inte Lolas röst. Och de flesta har dålig inlevelse.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2006 vid 21:43
Jadu... Jag har märkt att Clash går väldigt ofta in på hur rösterna är i en serie och javisst har han rätt, rösterna spelar en mycket stor roll för vad man tycker om en serie, det är ju det som gäller i deras värld, Doug's värld, Darkwing's värld och pepper Ann's värld som exempel, att kunna tala med varandra och det är det vi lyssnar på, det som vi tycker är så underhållande att höra dem säga fel saker vid fel tidpunkt eller visa sina känslor med bildspel och uttryck istället för att skriva ner dem på papper och ge oss, Ron är skitbra på det. Det är nog därför jag gillar honom så mycket som jag gör, att han känns så mänsklig, naturlig och levande ( å så är vi lika klumpiga ). Det är de jag tycker är det fina med animerat att man får göra det precis som man vill och att det kan bli precis hur som helst, ingen har bestämt nånting, det bara blir.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2006 vid 18:15
Ron? Vem e det? Men det e rätt med dubbningar. för det e nju så att man vill ha en bra dubbning.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 18:13
Jo, jag har ofta funderat hur man själv skulle gå till väga om en serie är riktigt kanonbra med alla figurer och handlingen osv, men rösterna till dessa figurer är helt värdelösa och passar inte alls in, skulle man då strunta i serien eller tvingas lyssna till dessa bottennapp till röster? Jag har tänkt och kommit över ett svar... Jag skulle se serien. För mig är inte rösterna hela världen, är serien riktigt bra i handling så är det klart att jag ser den. Personligen så ser jag mest efter hur karaktärerna ser ut, rör sig och beter sig bland andra i serien rättvisa, orättvisa, knasiga, översittare, moralkakefigurer m,m m,m. Listan är lång. För 1 år:sen typ börja jag fundera över Anders Öjebo på riktigt, alla serier och filmer, djur och natur han har varit med i, det är bra många, och har väl haft honom högt på listan över duktiga röstskådespelerier. Flexibel i och med att han är Tito i oliver-filmen som låter som en, ja just det, och Musse Pigg med sin ljusa och alerta stämma, helt olika.
Så Clash, mig kommer du inte att få syn på på dubbningshemsidan som Hofverberg har, där har jag inget att komma med.......
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 19:12
Hehe, okej. med mig äre så att om inte rösterna e bra så håller jag för öronen när skådisar jag ej gillar pratar, som t ex Hemska Sagor med Billy och Mandy. Där jag ja typ hälften av skådisarna men gillar serien...
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2006 vid 21:37
Men tänk om det är så att en händerna-för-öronen-skådis säger typ filmens/seriens viktigaste mening, osså missar du det och vet inte hur allting hänger ihop i slutändan. Det är väl ganska surt... Hur reparerar man en sådan miss och hur bär man sig åt för att veta meningen utan att lyssna. Då får man ju typ säga till någon att han/hon skriver ner meningen på papper så du får läsa det, men då missar du hela grejen och spänningen då du redan sett filmen/serieavsnittet, ne du.... man får nog stå ut med alla rösterna iallafall när det gäller en film, serieavsnitt rullar ju på och är nog inte lika viktiga som en Disneyklassiker med nummer, tja vi säger väl 14 va det nu är för film?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media