Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <1 34567>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2007 vid 17:10
Bloom och resten skulle inte kunna ro filmen i land utan Depp. Det funkar bara inte. Johnny Depp är Pirates. Wink Han är ju lugnt det man först tänker på när man tänker på filmerna.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2007 vid 22:15
Depp = tidernas sexigaste kassako.
 
Man är inte lite avis på hans taniga fransyska till fru Wink

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 11:59
Filmens bästa del är helt klart på ön där kistan är begravd och det blir rena farsen när alla springer runt på jakt efter nyckeln och kistan. Extremt komiskt alltihop.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 12:18
Jag håller med er andra, utan Depp hade Pirates inte varit hälften så bra. Ryser nästan vid bara tanken, ju...
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 12:36
Han kan helt enkelt inte misslyckas med det han tar sig för.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2007 vid 20:00
Nej, har faktiskt inte sett en enda film med Depp där han är halvbra. Han håller alltid toppklass! (Helt underbart bra i Edward Scissorhands för övrigt en av hans bästa rollprestationer enligt mig.)
 
Håller med dig 101dalmatiner, den scenen är klockren! Alla springer runt lite hit och dit, alla försöker få tag på nyckeln och kistan och det går inte riktigt bra för någon egentligen. Slagsmålet mellan Jack, Will och Norrington är också riktigt kul (tillhör ju den scenen).
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 08:56
Citerar Bara Lilla Jag "(Helt underbart bra i Edward Scissorhands för övrigt en av hans bästa rollprestationer enligt mig.)" Det håller jag verkligen med om. En av hans allra bästa prestationer och den allra bästa filmen som någonsin gjorts (enligt min mening). Men jag upprepar, folk förknippar honom för mycket med Jack Sparrow, varför inte Dean Corso (The Ninth Gate), eller Ed Wood, eller Donnie Brasco? Bara för att nämna några.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2007 vid 22:43
Johnny Depp blev lite halvt om halvt "upptäckt" på nytt i o med Pirates, vilket jag inte tycker är riktigt rätt... Den människan har spelat så mkt mer Wink vilket vi tackar den genialiska snubben för! Big%20smile Blev lite besviken på de andra skådespelarna i uppföljaren, framför allt Orlando Bloom som gjorde sin sämsta roll prestation någonsin av det jag har sett. Besvikelsen ökade även för att jag vet ju att han kan spela såå mkt bättre! Tex Sagan om Ringen (där han gjorde sitt livs roll?) och i första Pirates filmen... Men som ni säger utan Depp hade de nog inte fått filmen att gå iland Smile
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2007 vid 16:16
Utan Depp hade det nog varit en ganska okej äventyrsfilm, men med honom är den ett explosivt, rom-klunkande mästerverk. Låt mig höra ett AAAARRRRRRGH.

Ändrad av 101dalmatiner - 16-april-2007 vid 19:11
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:01
AAAARRRRRRGH WinkLOL Håller helt och hållet med !!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2007 vid 15:13
Håller också med till 100%. AAAARRRRRRGH!!LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 15:13
Det är snart dags att bryta plasten på Dead Man's Chest-dvd'n. Jag har utsatt mig för enorma påfrestningar genom att vägra se den igen innan veckan då det verkligen smäller...
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 20:34
Herregud.... Beundransvärt att du klarat av det Tongue 
 
Själv bröt man plasten samma dag som den landade i brevlådan... EmbarrassedTongue
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2007 vid 22:11
Jag hade inte väntat mig att någon annan i Sverige än jag skulle behandla filmen på det viset.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 11:08
So tell me, what has become of my ship?
 
Ryser vid slutscenen varje gång. Ingen borde klaga på den. Äpplet är pricken över i.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 12:42
Det är verkligen en riktigt bra slutscen. Ryser jag också. Förstår inte varför så många blev så besvikna när de såg filmen första gången. Den ska ju sluta sådär lagom lockande.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 13:53
Precis. Och så glad man blev över att Barbossa dyker upp! Vid sidan av Depp så äger han ju tredje filmen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2007 vid 14:07
Kunde inte sagt det bättre själv 101dalmatiner. Wink Det var en sådan känsla att se Barbossa komma nerför trappan säga sin replik och sedan ta en tugga av äpplet. Perfekt slut! Finns ingenting att klaga på. Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 12:08

Instämmer helt med det ni har sagt. Jag blev jätteglad när Barbossa dök upp i slutet av tvåan, han är ju så bra. Tongue

Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 19:28
Exakt. Förstår inte riktigt folks besvikelse? Det var ganska uppenbart att det skulle bli något slut i den stilen eftersom trean redan var på gång och det märktes väl att dessa två skulle hänga ihop väldigt mycket. Om ni förstår mitt resonomang här? Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
JungleJulia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera JungleJulia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2007 vid 20:53
Disney borde ha satsat mer på att göra uppföljare i bokform, så hade kanske inte lika många blivit besvikna.Thumbs%20Up
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2007 vid 13:41

I bokform? Menar du sammanhängande icke fristående filmer?

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2007 vid 11:26
Postad av Mattis Mattis skrev:

Hej!

Håller på och längtar ihjäl mig efter uppföljaren till den bästa film jag nånsin sett - "Pirates of the caribbean"!!!! Boka in 12 juli 2006. Då har "Dead man's chest"  premiär!!!!

Johnny Depp är bara bäst i den filmen. Såg den 3 ggr samma vecka efter jag hade sett den första gången...

Jag har förresten sett att "Jack's" pappa ska va med i filmen.

Orkar inte vänta längre...

 

 

 

Jack's pappa är med i 3:an inte 2:an.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2007 vid 19:54
Nej, men det visste vi inte säkert när det inlägget skrevs.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2007 vid 18:39
Snart har jag Världens Ände i min hand! Moaahahahahaaa!!! Åtminstonde den förhoppningsvis urläckra två-disc utgåvan.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 15:43

På tal om slutet i Död Mans Kista. Visste ni att skådespelarna inte visste att det var Barbossa som skulle komma ner för trappan!? De hade blivit lurade att det skulle vara Anamaria som skulle bli deras kapten. Så förvåningen vi ser i filmen är äkta! Så coolt.

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 21:46
Skojar du? Haha, de här filmerna är ju bara för underbara.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 15:14
Nej, allvarligt. Det är bara så perfekt. Hoppas det kommer nyheter om den fjärde filmen snart.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 17:12
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

På tal om slutet i Död Mans Kista. Visste ni att skådespelarna inte visste att det var Barbossa som skulle komma ner för trappan!? De hade blivit lurade att det skulle vara Anamaria som skulle bli deras kapten. Så förvåningen vi ser i filmen är äkta! Så coolt.

Vad kul! Det hade jag faktiskt ingen aning om. Äkta chock alltså. Tongue Minns att jag riktigt satt och myste på bion när Barbossa kom nedgåendes medans resten av salen blev jättearga för att de hade slutat filmen där. Förstår inte problemet, så typiskt POTC slut.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 20:07
Var nog samma för mig. Jag satte läsken i halsen (inte bokstavligt) när han kommer ner, musiken, apan, äpplet! Men alla andra var mer, "VA? SLUT? ÖHH?". Jag älskar slutet och de som kallar Död Mans Kista för världens längsta trailer vet inte vad de pratar om.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 34567>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media