Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  123 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pirates of the Caribbean - Död mans kista
    Postad: 09-september-2005 vid 18:07
Jag ser fram emot uppföljaren till "Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Peral".
Har läst att vår egna svenska Stellan Skarsgård ska spela Will Turners (Orlando Bloom) pappa, Bootstrap Bill Turner, i uppföljaren "Pirates of the Caribbean: Dead man's chest".
Är det någon som vet vad filmen kommer att handla om?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 18:18
Du kan läsa mer om Pirates of the Caribbean - Död mans kista  här på DFS
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 21:51
Kommer den att heta Död mans kista på svenska eller är det bara en gissning?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2005 vid 21:56
Buena Vista har uppgett Död mans kista som den svenska undertiteln, så det är vad den kommer att heta (om man inte ändrar)

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2005 vid 09:01
Jag tänkte på en grej, i den första filmen tror väl piraterna att det är Bootstrap Bill Turner de ser när de får se Will? Har i alla fall för mej det, men för att komma till frågan, Stellan och Orlando är ju inte specielt lika, hur ska dom fixa det?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 13:59
Will berättar att han är Bootstrap Bills son, så nej, de tror inte att Will är Bootstrap.
Personligen tycker jag inte att de behöver vara så jättelika. Men annars kan man ju alltid fixa det med lite smink och latex.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 17:45

Postad av Nicke Nicke skrev:

Will berättar att han är Bootstrap Bills son, så nej, de tror inte att Will är Bootstrap.
Personligen tycker jag inte att de behöver vara så jättelika. Men annars kan man ju alltid fixa det med lite smink och latex.

Jamen asså jag menade först när de ser honom, innan de får reda på att han inte är Bill utan hans son Will. För ifall de inte trodde det, jag kan ju ha blandat ihop det, så behöver de ju inte vara lika.

Hahah, "lite smink" jag fick en bisarr bild av Orlando i rosa ögonskugga och mascara! Det där hade inte ett dugg med saken att göra mn...

Ska bli såå kul att se denna film, den är verkligen efterlängtad!! Johnny Depp är suverän i rollen som Jack Sparrow!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2005 vid 13:48

Nej? Jack listar ju ut själv att Will e Bill's son. Han säger "That'd be short for William I imagine, good strong name. No doubt named for your father, aye?"

Bara lilla jag, jag trodde också att de i början förväxlade honom med hans pappa, men sen såg jag igenom filmen och allt Jack säger e "You look somewhat familliar, have I threatend you before?"   :P

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 00:46

haha jaa det stämmer nog ja! Det är jag som är helt ute och cyklar...som vanligt

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2005 vid 14:08

Hej!

Håller på och längtar ihjäl mig efter uppföljaren till den bästa film jag nånsin sett - "Pirates of the caribbean"!!!! Boka in 12 juli 2006. Då har "Dead man's chest"  premiär!!!!

Johnny Depp är bara bäst i den filmen. Såg den 3 ggr samma vecka efter jag hade sett den första gången...

Jag har förresten sett att "Jack's" pappa ska va med i filmen.

Orkar inte vänta längre...

 

 

 



Ändrad av Mattis
Love Pirates!!!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 14:49

håller med att ettan är riktigt bra men tvåan... jag vet inte. jag gillar inte uppföljare.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-september-2005 vid 19:51
Jag kan knappt vänta! Det ska bli ett rent nöje att se Johnny Depp i rollen som Jack Sparrow igen!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2005 vid 12:26

Förmodligen kommer den bara visas i storstäderna på premiärdagen. Kanske visar dom den bara i Stockholm.

Då har man 18 mil i bil framför sig före filmen då! Jippie...

Love Pirates!!!
Till toppen
Pontus_Windu View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-oktober-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Pontus_Windu Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-oktober-2005 vid 21:00
Längtar jätte mycket efter den filmen, tror den kommer bli jättebra!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2005 vid 19:48
Postad av stitch stitch skrev:

håller med att ettan är riktigt bra men tvåan... jag vet inte. jag gillar inte uppföljare.

Håller med om att uppföljare oftast alltid var sämre än originalet förrut. Men nu förtiden så lägger man mycket mer tid på uppföljarna, så de är oftast lika bra (om inte bättre) som originalet... Bara min åsikt då i och för sig.

Dessutom så skrev de manuset till 2:an (Dead mans chest) och 3:an på raken efter varandra. Så jag får känslan av att de håller på att bygga upp en riktigt bra och spännande historia som håller ihop varandra i två delar.

Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2005 vid 14:36

Jag håller me om att man har en känsla av att det här är något speciellt, att dom förmodligen har gjort en r i k t i g t bra fortsättning på ettan.

Men jag undrar varför 3:an kommer ett helt år efter 2:an...? Dom gör ju filmerna samtidigt. Borde dom inte kunna ha releasen till 3:an strax efter 2:an?

Funderar också på om världspremiären till 2:an och 3:an kommer att vara i Florida på Dineyworld precis som 1:an.

Hoppas och längtar!



Ändrad av Mattis
Love Pirates!!!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2005 vid 00:26
De filmar båda på raken, ja. Men när 2:an har premiär på biograferana, så kommer de nog fortfarande hålla på att editera 3:an och det kan ju ta ett tag med tanke på klippningen, specialeffekterna och datoranimationerna. Det var ju likadant med Sagan om Ringen-trilogin, så det är därför det är ett års mellanrum.  
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2005 vid 16:54

Med tanke på alla datoranimationerna (skeletten) som dom gjorde i ettan, så kommer det förmodligen vara mycket jobb med sånt till 2:an och 3:an också...

 

Love Pirates!!!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 13:28

Jättemycket jobb tror jag inte det kräver, med tanke på vad New Lines animatörer åstadkom i alla Sagan om Ringen-filmerna på bara ett år för varje film, speciellt sista.
De hade i och för sig förmodligen mycket fler animatörer också...

Hur som helst, även fast jag inte tyckte att första Piratesfilmen var jättebra (utan bara "bra") så ser jag ändå väldigt mycket fram emot dessa två uppföljarna. Mest p.g.a. att jag starkt gillar karaktärerna i filmerna (speciellt Sparrow), men också för att jag får känslan av att dessa två filmer komma bli något alldeles extra.

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 14:32
Det var inte New Line som gjorde animationerna i LOTR, det var Weta (de som nu jobbat med Narnia-filmen). Animationen är dessutom bara en liten del av det arbete som krävs för att göra dessa CGI-karaktärer. Bland de viktigaste hör ju Modellerare, Textaurerare, Folk som riggar karaktären och i slutändan Renderare och Post-production.

I första Pirates-filmen så var ju antalet sekvenser med datorgenererade karaktärer inte särskillt många (om du jämför med Sagan om Ringen), Det var ju i stort sätt bara skelett. Men man vet ju aldrig vad de stoppar in i de kommande filmerna (men jag hoppas att det inte skall behövas så mycket datorgenererade karaktärer).


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 19:52

På vissa ställen i ettan (POTC) syns det att det är ihopklippt på datorn, och ser inte alls äkta ut. T ex när Elizabeth är på "The Black Pearl" och har upptäckt hur piraterna är i månskenet, när hon blir upptagen i farten av en pirat som svingar sig i ett rep och skriker. Där syns det tydligt att det bara är ihopklippt...

Extramaterialet till filmen är häftigt att se hur dom kan fixa med hjälp av datorer.

Ett tips är att titta på det! Det är häftigt!

Love Pirates!!!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 19:55
Jag vet inte ifall det är att jag gillar extramaterial väldigt; men jag ville ha mycket mer än det man fick. Släppts dock en 3-discutgåva förrut, fast den missade jag att köpa.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2005 vid 19:58

Postad av Nicke Nicke skrev:

Jag vet inte ifall det är att jag gillar extramaterial väldigt; men jag ville ha mycket mer än det man fick. Släppts dock en 3-discutgåva förrut, fast den missade jag att köpa.

Jag missade också totalt att köpa den... Hade redan köpt 2-discutgåvan när jag såg att det fanns en 3-dicutgåva med fler intervjuer med skådespelarna m.m.

Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2005 vid 09:26
3-discutgåvan har jag!!!!!  Köpte först vhs:en i brist på en dvd-spelare... Sen när en sådan inhandlades så var 3-discutgåvan given. Man kan inte få nog med bonusmaterial när det gäller en sådan film!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2005 vid 15:36

Du din lyckans ost!!!

Önskar att jag också hade 3-discutgåvan...

Love Pirates!!!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2005 vid 01:01

Jag har för mig att den utgåvan var ganska ful. Rätta mig ifall jag har fel, man fick man inte den vanliga 2-discutgåvan i samma vanliga fodral, och den tredje skivan låg i ett separat fodral? Blir lite fult att ha extramaterialet i ett separat fodral jämte i filmhyllan i mitt tycke. Tycker de kunde gjort en digipackbox, eller nåt, av det hela. I och för sig är det ju inget jag borde bry mig om eller klaga på, eftersom jag inte har den  men jag hade ju inte tackat nej till den precis.

Kan de inte släppa en nyrelease på utgåvan?

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2005 vid 17:30
Jo, det var rätt töntigt faktiskt.. 2-discen såg ut som vanligt och den tredje ligger för sig själv. Inte särskilt snyggt, men vad gör man..
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2005 vid 00:05
Du kan ju alltid ge den tredje skivan till mig i julklapp
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2005 vid 09:59
Aldrig i livet! Den står sååå bra i min filmhylla!!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Nicke View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Nicke Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2005 vid 16:12

Men den hade stått bättre i min

Till toppen
 Svara Svara Sida  123 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media