Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

101 dalmatiner 2

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: 101 dalmatiner 2
    Postad: 29-augusti-2005 vid 18:38
I denhär filmen kallas Hjalle för Jeppe, och Jeppe för Hjalle. Nån annan som lagt märke till det? Jag stör mej hemst mycke på det.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2005 vid 09:16
Det lär faktiskt vara så att Jeppes och Hjalles namn blev (för-)växlade när man dubbade om Pongo och de 101 dalmatinerna till videoreleasen 1996.

Om det stämmer skulle det således betyda att felet har rättats i De 101 dalmatinerna II, inte att man har gjort fel där.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2005 vid 09:40
Jaha, jag trodde att det var rätt ettans dubbning från 1996 fast det beror kanske på att jag hörde den först. Dom kallades alltså tvärtom i första dubbningen.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 12:40
Jag stör mig också enormt mycket på Jeppe och Hjalle, men det är bara att stå ut
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 15:37
Oj, det hade jag inte ens tänkt på. Men varför bytte de då tillbaka, hade det inte varit bättre om det var fel i båda filmerna. minus och minus blir ju plus
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Hawkins View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hawkins Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 17:22
Jo... Det har jag också tänkt på... Mycket märkligt
They can't tell me who to be...
'cuz I'm not what they see...
Yeah, the world is still sleeping while I keep on dreaming for me
All the words are just whispers and lies that I'll never believe!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 17:48
Jag tror att jag måste kolla på tvåan snart igen så att jag lägger märke till det
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 16:24

Jag tycker att denhär filmen är helt kass!

Vad har den för mening egentligen?

Han träffar sin största idol... BIG DEAL!?

"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 22:51
Haha, jag tycker inte heller att den är bra. Eftersom att jag inte kommer ihåg så mycket av den kan den inte ha varit nå speciell.
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 23:04
Postad av Fproffs Fproffs skrev:

Han träffar sin största idol... BIG DEAL!?

Jag skulle nog tycka det vore en ganska "BIG DEAL" att möta min största idol! Tror till och med att jag skulle svimma  Jag menar fatta tanken på att stå öga mot öga med SIR SEAN CONNERY!

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 23:08

Haha, det är inte första gången vi får höra om sir sean connery

Som sagt tycker jag inte att den är nå vidare bra, men det är klart att det är stort att träffa sin största idol, speciellt om man är helt frälst i den

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 14:36

Vad handlar tvåan om??

Jag har nog inte sett den innan

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2006 vid 22:28
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2006 vid 14:26
JO, den hade jag nog sett lite av. Men jag tänkte nog på en annan film, så det var därför allt blev knäppt.
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-april-2008 vid 20:25
Kommer 101 Dalmatinerna 2 komma ut på dvd igen nu när ettan har kommit ?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2008 vid 14:55
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Kommer 101 Dalmatinerna 2 komma ut på dvd igen nu när ettan har kommit ?

Det är tänkbart, men inget är ännu annonserat.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2013 vid 23:43

Har ganska fina minnen av den här filmen. En av de första dvd-filmerna vi skaffade i hushållet. Ganska kul att lyssna på de olika dubbningarna. Kanske inte en sån bra uppföljare men jag gillade den.

Har tyvärr inte längre kvar dvdfilmen. Jag tror den gick sönder. Har sökt efter den på nätet men den verkar svår att få tag på om man inte vill skaffa en utländsk utgåva. Hoppas att den kommer ut i nyutgåva så att man skaffa den igen.

"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2013 vid 22:05
Det här är helt klart en av de uppföljare jag känner starkt att jag vill se/äga då jag älskar orginalfilmen och tv-serien så mycket.
Till toppen
jamtchess View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2012
Status: Offline
Poäng: 282
inläggsval inläggsval   Citera jamtchess Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2015 vid 13:39
Goda nyheter! Den har tydligen kommit ut i en ny utgåva på både DVD och BluRay. Går att köpa på både Discshop och CDON vad jag kan se. Kostar 99 kronor.  
"Belle, du kom tillbaka."
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media