Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kommer det en långfilm om Bumbibjörnarna?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Kommer det en långfilm om Bumbibjörnarna?
    Postad: 27-augusti-2005 vid 15:38

Jag läste att någon vill att Disney skall göra en långfilm med Bumbibjörnarna. 

Tror någon att denna önskan kan besannas? 

 



Ändrad av Nutte
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 15:56

Det vore kul...men jag tror nog inte det... JUst nu är ju Bumbibjörnarna så populärt...

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 04:38
Åh BUMBIBJÖRNARNA, så jag saknar dem! Jag minns hur himla sjukt galet förälskad jag var i de serierna! Hade bumbibjörnarna-band som jag alltid brukade somna till. Å såg ALLTID på bumbi då det va på tv. Har ju inte sett nåt från det på flera ÅR :O De borde köra en favorit i repris på tv tycker jag då garanterat.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2005 vid 09:16
Var har du hört det?
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 13:08
Jag har läste det att någon vill att Disney skall göra en långfilm om Bumbibjörnarna, här på Disneyfilmsidan, det önskar jag också.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 21:01

Det skulle jag också vilja, men tror intr Disney bryr sig om det.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 21:03
Man kan alltid hoppas, man kan alltid hoppas, på att de någon gång får idén till en långfilm.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2005 vid 21:34

Jo, men hade de velat göra en långfilm hade de nog gjort den på 80talet när serien kom. Med tanke på röster och så är det nog försent. Men långfilmer av fler tvserier skulle ju va kul. Även en med Darkwing Duck.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 12:44
Kommer Bumbi-Björnarna (de korta episoderna) på DVD någon gång? Jag skulle tycka att en långfilm gjord nu skulle förstöra en del av mystiken med bumbi björnarna, men jag skulle verkligen vilja ha en DVD med alla de gamla avsnitten.
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2005 vid 23:28

Samma här, och då 2 andra serier kommit så kommer nog Bumbibjörarna också får vi hoppas:)

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 21:08
Hoppas verkligen dom sänder Bumbibjörnarna igen på disneytime.
Till toppen
carre85 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 27-mars-2008
Status: Offline
Poäng: 21
inläggsval inläggsval   Citera carre85 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2008 vid 22:14
Vet inget om någon film, men det finns en box med de gamla avsnitten på amazon.com, vilket de har gjort ganska länge. Förstår dock inte varför de inte kan komma till Sverige... :/
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 03:15
Att Långbens Galna Gäng fick TVÅ värdelösa filmer men Bumbibjörnarna inte fick någon är skandal.
Till toppen
Jack View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-september-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jack Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 11:33
Bumbibjörnarna var Disneys Första tv serie så det är inte helt omöjligt att det komer en film men vilket år ?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 15:13
Jag skulle nog kalla det omöjligt. Jag tror inte för en sekund att det finns en chans på miljonen att Disney skulle ta i ett sånt projekt med tång. Men ingen skulle bli gladare än jag om det visade sig att jag har fel.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2008 vid 16:26
Tro knappast att det kommer nån långfilm med Bumbibjörnarna.
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
inläggsval inläggsval   Citera Akeruru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 16:16
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Att Långbens Galna Gäng fick TVÅ värdelösa filmer men Bumbibjörnarna inte fick någon är skandal.


Aye! D:

En film med Bumbibjörnarna hade varit roligt, men jag tror tyvärr inte att det kommer att hända =/ Det känns som att serien är lite för gammal; om det skulle göras en film om dem måste serien ha mer uppmärksamhet i dag och det måste finnas en efterfrågan bland tittarna. Vilket det... kanske inte riktigt gör, tråkigt nog.
Save 2D-animation!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 18:14
Nån som vet om Bumbibjörnarna kommer att visas igen på disneytime på Lördagarna ?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2008 vid 21:38
Akeruru:
Där har du rätt i.
Serien är lite för gammal idag.
Blir det inte nån långfilm om dem så är det tecken på att serien inte har så mycket uppmärksamhet idag.

disney_girl:
Har du inte Toon Disney?
Där visar ju Bumbibjörnarna.
Serien kanske inte kommer tillbaka på SVT på lördagarna.
Kan hända att Toon Disney kommer nog också att sluta att sända denna serie inom en närmaste framtid men man vet aldrig.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2008 vid 12:43
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Akeruru:Där har du rätt i.Serien är lite för gammal idag.Blir det inte nån långfilm om dem så är det tecken på att serien inte har så mycket uppmärksamhet idag.disney_girl:Har du inte Toon Disney?Där visar ju Bumbibjörnarna.Serien kanske inte kommer tillbaka på SVT på lördagarna.Kan hända att Toon Disney kommer nog också att sluta att sända denna serie inom en närmaste framtid men man vet aldrig.


Hejsan, nej jag har inte Toon disney tyvärr. Men man vet aldrig om serien kommer tillbaka till svt i framtiden.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 17:05
Varför i hela friden vill ni att det skulle komma nån långfilm med Bumbibjörnarna?
Disney har ju lagt ner dom för jättelängesedan.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 17:21
Vad tror du? Vi älskar Bumbibjörnarna och det skulle kunna bli en fantastisk långfilm på det konceptet. Varför i hela friden skulle man inte vilja att en Bumbi-film kom?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 17:40
Disney kommer inte att bryr sig om att göra en bumbi-film.
Och förresten har ju Bumbibjörnarna fasat ut populariteten ganska mycket sedan den hade premiär på TV.
Åren går.


Ändrad av storhe5 - 24-april-2008 vid 17:40
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 21:08
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Akeruru:Där har du rätt i.Serien är lite för gammal idag.Blir det inte nån långfilm om dem så är det tecken på att serien inte har så mycket uppmärksamhet idag.disney_girl:Har du inte Toon Disney?Där visar ju Bumbibjörnarna.Serien kanske inte kommer tillbaka på SVT på lördagarna.Kan hända att Toon Disney kommer nog också att sluta att sända denna serie inom en närmaste framtid men man vet aldrig.


Hej, nej jag har inte Toon disney tyvärr.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 21:49
En film om bumbibjörnarna skulle faktiskt vara riktigt kul, medeltida/fantasy äventyr. Men om Torulf skulle vara med (jag tycker inte han ska vara huvudskurken, bara en mindre cameo roll), så behöver han nya kläder. Man kan inte gå omkring som en skäggig Fantomen, känns inte riktigt som det skulle gå hem nu för tiden. faktum är att alla mänskliga karaktärer skulle bhövas rustas upp en hel del.

Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Disney kommer inte att bryr sig om att göra en bumbi-film.
Och förresten har ju Bumbibjörnarna fasat ut populariteten ganska mycket sedan den hade premiär på TV.
Åren går.


Förmodligen inte inom någon snar framtid. Men jag tror inte att det beror på att den är så gammal. Disney har blåst live i gamla koncept förut. och med tanke på att Fantasy genren inom filmindustrin inte har lagts sig helt ännu, så skulle en långfilm med bumbibjörnarna passa fint.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 22:28
Om ni flesta vill att det skall komma nån långfilm med Bumbibjörnarna så borde det ha kommit på 90-talet efter seriens slut.
Är det inga som håller med mig om att serien är inte alls bra?
Och förresten har ni inte tänkt på att en del människor gillar t.ex. sån serie förut men har nog säkert tröttnat på den.
Det kan va det också.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-april-2008 vid 23:07
Men å andra sidan så blåstes ju TMNT (turtles) upp på biodukarna för ett drygt år sedan, ett bra tag efter att serien slutat sändas. Det funkar, absolut. Kul för nostalgiker, och kul en ny generation barn som kanske inte sett serien att få upp ögonen för den.
Tycker Bumbibjörnarna är en skön serie, en riktig klassiker. Inte den bästa, men bättre än mycket.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 06:52
Inte för att vara en viktigpetter men TMNT har ingenting med serien att göra, varken 80-tals-serien eller 2003-serien utan är den fjärde delen i den otecknade långfilmserien.
 
"Man kan inte gå omkring som en skäggig Fantomen"
 
Haha, jo visst går det. Kläderna gör mannen, i det här fallet en före detta riddare med kort stubin.
 
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 08:34
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Man kan inte gå omkring som en skäggig Fantomen"
 
Haha, jo visst går det. Kläderna gör mannen, i det här fallet en före detta riddare med kort stubin.
 


Det jag menar är att de är för förenklade i designen. Det är ju trots allt den första animerade Tv-seren Disney gjorde, och budgeten var inte allt för stor och animatörerna var inte allt för rutinerade. Så om det kom en långfilm om bumbibjörnarna, så skulle jag villja se en vidarutveckling in karaktärrnas design (men inte så pass att de inte liknar designen i tv-seren alls)
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2008 vid 09:08
Men det kommer aldrig att bli nån långfilm om dom i alla fall.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media