Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Är det samma utgåvor?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Gustaf View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Är det samma utgåvor?
    Postad: 25-augusti-2005 vid 10:43
Jag är intresserad av att köpa lite DVD-boxar med Disney. De som jag är intresserade av är Aladdin, Mulan samt Tarzan. Det jag undrar då om det är samma, fina utgåvor med "Guldnummer" och extramaterial som finns i dom enskilda utgåvorna? Kanske är första Mulan- och Tarzan-filmen planerade att komma i nya utgåvor inom en snar framtid? Ni som har boxarna, vad tycker ni om dem?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2005 vid 12:54
Postad av Gustaf Gustaf skrev:

Jag är intresserad av att köpa lite DVD-boxar med Disney. De som jag är intresserade av är Aladdin, Mulan samt Tarzan. Det jag undrar då om det är samma, fina utgåvor med "Guldnummer" och extramaterial som finns i dom enskilda utgåvorna? Kanske är första Mulan- och Tarzan-filmen planerade att komma i nya utgåvor inom en snar framtid? Ni som har boxarna, vad tycker ni om dem?


Det är precis samma skivor i boxarna som i de separata utgåvorna. Allt film- och extramaterial är alltså identiskt. Däremot är det inte samma omslag. Boxarna saknar nummer på ryggarna.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2005 vid 15:31
Jag måste korrigera mig. Tarzan-boxen är faktiskt klassikernumrerad, till skillnad från Mulan- och Aladdinboxarna.

Fast jag tycker att numret är väldigt tokigt placerat. Om man sätter boxen i bokhyllan i den riktning som verkar mest logisk hamnar numret inåt och syns inte.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2005 vid 22:25

Får jag fråga vilken slags förpackning som Mulan och Tarzan-boxarna har? Aladdin-boxen är ju i en gemensam digipack, men det är den enda av de tre boxarna som jag har (än så länge)...

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2005 vid 04:54
Mulan  och Tarzan är, liksom Aladdin, en Digipack.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 11:54

Finns det något sätt att påverka layouten av DVD boxarna? Jag tycker det är så synd att de boxarna (MULAN och TARZAN) inte är numrerade på ryggen och att det inte finns något gemensamt tecken på alla "dubbelboxar" där klassikern och uppfäljaren finns med. Skulle se mycket snyggare ut i bokhyllan om alla boxarna såg lika ut...

Perfektionist ibland, antar jag

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media