Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Darkwing Duck

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 02:32
På vilket sätt förstör de avsnittet?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 08:33
Du kan lika gärna vara glad åt att du slapp Darkwing på Toon Disney, så som de behandlar avsnitten på alla serier de visar var det ofta något bedrövligt att se. Avsnitt man aldrig tidigare sett huller om buller och inte en suck till kronologisk ordning. Plus den välbekanta, "neeej! Inte det avsnittet igen!!!"-effekten. Jag avskydde det. Och önskar att någon kunde fatta vinken och se till att några fina dvd-boxar släpptes inom en inte allt för avlägsen framtid.

Ändrad av 101dalmatiner - 02-november-2007 vid 08:34
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 14:53
Okej, jag förstår.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 17:55
Avsnittet när Fläsk-Kanini låtsas rehabiliteras och får Drake Mallard som fadder är kul.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 14:43
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Avsnittet när Fläsk-Kanini låtsas rehabiliteras och får Drake Mallard som fadder är kul.

 hmmm.. det kan jag inte ens minnas faktiskt Shocked
jag har ett litet förråd av avsnitt som jag fått tag på, ska titta när jag har tid över.


Ändrad av MoonCloud - 03-november-2007 vid 14:44
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:17

Äh... Oookej. Rena slagfältet. Jag gillar Darkwing Duck väldigt mycket och anser helt klart serien tillhöra den bra eran som ju längre 90-talet fortskred mer och mer kändes gå mot sitt slut vilken den mycket riktigt gjorde runt -99. Men Darkwing är en odödlig klassiker, helt tidlös. Lika bra idag som för 12 år sedan och kommer vara lika bra om ytterligare tolv år. De gör helt enkelt inte serier av den här kalibern nu för tiden. Unhappy

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:31
Det får du tro så mycket du vill, WinniedaPooh
Men jag tror inte att det kommer att hända.
Den sänds inte alls på TV just nu.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:50
Vad tror du inte kommer hända?
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:15
Jo, så är här det faktiskt.
Darkwing Duck har i mitten av 90-talet drabbats av bannlyst du vet nog varför.
Och visst kom den tillbaka igen på TV några år senare och kom också på Disney Channel 2004 och flyttade därifrån till Toon Disney 2005 men nu är den återigen borta.
Men vad spelar det för roll.
Jag är ändå en av dom som inte gillar denna serie.
Jag kan tänka mig att det är inte så himla många som bryr sig om den idag.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:16
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Det får du tro så mycket du vill, WinniedaPooh
Men jag tror inte att det kommer att hända.
Den sänds inte alls på TV just nu.
Vad tror? Han/hon sa vad han/hon tyckte, inte trodde.

Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Jo, så är här det faktiskt.
Darkwing Duck har i mitten av 90-talet drabbats av bannlyst du vet nog varför.
Och visst kom den tillbaka igen på TV några år senare och kom också på Disney Channel 2004 och flyttade därifrån till Toon Disney 2005 men nu är den återigen borta.
Men vad spelar det för roll.
Jag är ändå en av dom som inte gillar denna serie.
Jag kan tänka mig att det är inte så himla många som bryr sig om den idag.
Du har sån stor dubbelmoral! Du säger att du inte tål negativ kritik, men ändå ger du det själv. Fast det är bara okej om det är serier du inte gillar.



Ändrad av Proximus - 06-november-2007 vid 00:55
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:23
OKEJ, OKEJ, du kom på det.
Jag tänker faktiskt lämna den hår tråden och gå vidare så ni slipper mig när ni skall fortsätta diskutera i den här tråden.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 22:54
Tack, äntligen! Dummare inlägg än dina får man leta efter......

finns det ingen chans att någon admin skulle kunna ta bort alla onödigt negativa och provocerande inlägg? Det skapar bara en så dålig stämmning bland forum att spara på sådana... (ja, jag är moderator på ett annat forum så jag vet)


Ändrad av MoonCloud - 05-november-2007 vid 22:57
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 12:02
Vad hette klownskurken? Någon som minns?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 10:13

Det är Quackerjack du tänker på. Han är helt klart en parodi på Jokern i Batman och andra skurkar med skämt-tema. Han var en favorit när jag var mindre. Nu ska jag skapa mig en helt ny uppfattning om serien och se på den med mer mogna ögon (på engelska), och alla 90 avsnitten för första gången. Ska bli härligt.

 
Här är han tillsammans med sin sidekick, den läskiga dockan Herr Bananhjärna (som är en parodi på Potato head-dockorna).
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 16:03
Just det! Älskade den flummisen. Han var tyvärr inte med så mycket som man skulle vilja. Herr Bananhjärna! Han hade jag helt glömt bort.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 21:44
Hur kan man glömma Herr Bananhjärna? Minns någon avsnittet "Herr Bananhjärnas Förbannelse"? Kommer bara ihåg att Quackerjack hittar en gubben i lådan som är besatt av en demon som i sin tur besätter Herr Bananhjärna. Riktigt kusligt tyckte jag när jag var liten.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-november-2007 vid 21:52
När du nu nämner det! Jo, jag tror jag minns det faktiskt. Kändes det inte som att det var lite overkill på avsnitt med Megavolt? Kändes som han var med i vart annat ungefär.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 10:28
Nja, håller nog inte med. Men han var med i skapligt många. Kollade på de tre första avsnitten igår kväll. Många år sen jag såg pilotavsnittet.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 12:14
Jag kanske minns galet. Har för mig att jag ofta tänkte, åh nej, inte han igen. När jag såg det förr i tiden. 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2007 vid 19:43
Han dök upp för första gången i episod 8 och var faktiskt även med i episod 9. Men jag är bara på episod 11 så det kanske blir mycket mer framöver. Kvickrot är rätt kul om än väldigt tragisk, lite som Clayface i Batman.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 21:31
Kvickrot är väl mest som Poison Ivy? Eller menar du rent ödesmässigt?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2007 vid 14:13
Ja, jag menade deras ursprung. Båda fick sina förmågor pga sin desperation och båda lärde sig använda de för att hämnas på sina fiender. Avsnittet "Skönheten och Ogräset" är såvitt jag vet det enda avsnittet där någon dör.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2007 vid 01:02
Hahaha, ja då har man fått sig ett gott skratt också! Känns lite grand som att storhe5 bara är medlem här för att provocera. Haha, gillar skarpt att han fullkomligt går in för att DD inte ska visas mer och blir förbannad när alla andra vägrar lita på denna "känsla" han har.

Synd att serien förbjöds Är inte alls insatt i det där men jag vet att jag gillade den i alla fall. Är den inte ganska olik de andra disneyserierna från samma tid? Lite klurigare & mer mystisk liksom? Minns tyvärr inte så mycket från den.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2007 vid 09:39
Absolut, den är väldigt olik de andra serierna från samma tid. Mörkare, kanske lite våldsammare också även om våldet är helt oskyldigt och oseriöst. Härligast är nog att Sigge McKvack fick en så mycket större roll än han hade i Ducktales. Sigge är bara skönast.
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2007 vid 20:23
Den är helt enkelt fantastisk. Om serierna av idag var hälften så bra skulle man kunna tacka sin lyckliga stjärna. Stackar ungar på 2000-talet. Nu existerar inte ens Barntrean. Tragiskt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2007 vid 13:20

Det har du rätt i. Jag har tagit mig igenom en dry tredjedel av serien. Vilka minnen som strömmar tillbaka.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2007 vid 14:42

Jag skulle inte vilja kalla Negaduck för Darkwings tvilling, han skapades tack vare att Megavolt klyvde de positiva och de negativa molekylerna i Darkwings kropp. Med andra ord är han en sorts molekylklon.



Ändrad av 101dalmatiner - 14-december-2007 vid 14:42
Till toppen
Disney_retro View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_retro Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2008 vid 18:07
Jag är också ett fan av Darkwing Duck serien och tycker att disneyserierna som gjordes under 90-talet är de allra bästa. Jag har länge planerat att skicka ett mejl till Disneychannel och fråga om de funderar på att sända Darkwing Duck inom en snar framtid. Det vore underbart om de sa ja!

Om serien skulle komma tillbaks på disneychannel eller toondisney, hoppas jag att de strävar mot att visa serien i en mer kronologisk ordning. Jag förstår inte varför de inte gör detta? Vill de förhindra att folk spelar in avsnitten eller orkar de inte bry sig? Detta är en av sakerna som jag ska be disneychannel ta hänsyn till i mitt mejl och hoppas på bättring från deras sida. Jag menar de förstör ju bara för alla tittare som kanske vill se alla avsnitten. Det är ungefär lika elakt som att inte släppa hela köp tv-serier, bara för att de tror att majoriteten av tittare (barn) inte bryr sig. Nåja, hoppas att jag får ett tillfredställande svar och att vi får se Darkwing Duck snart igen!


Ändrad av Disney_retro - 08-januari-2008 vid 18:46
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2008 vid 18:24
Tjenare Disney_retro, om du frågar mig så tror jag inte det är för att hindra folk att spela in avsnitten, det hjälper ändå inte med dagens teknik. Snart har alla inspelningsbara dvd-spelare och då kan de slänga om ordningen bäst de vill och folk kan bara redigera de i rätt ordning allt eftersom de visas. Jag vet inte heller varför de visar avsnitten huller om buller, upp och ner, ut och in, men jag gissar på att de helt enkelt inte bryr sig. När du ändå är igång kan du väl ta upp frågan om varför de kör samma fyra avsnitt 8 månader i streck hela tiden? Varför kan de inte visa serierna i sin rätta ordning och varva igenom de på det viset, hela tiden ha nya avsnitt snurra istället .
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2008 vid 18:39
Ledsen att göra dig besviken, Disney_retro.
Men jag tror inte att dom kommer att gå med på att visa Darkwing Duck igen.
Egentligen borde jag inte våldgästa den här tråden men jag vill bara ta upp den här saken.
Om dom inte skall sända serien igen så det är bara att ge upp hoppet.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media