Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lilla Kycklingen

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lilla Kycklingen
    Postad: 27-juli-2005 vid 13:40
Jag såg precis en japansk trailer till lilla kycklingen (チキン・リトル). Den satta verkligen filmen i ett annat perspektiv. Den gav en djupare bild av lilla kycklingen, som man inte fått se i de amerikanska trailerns.

Den japanska trailern
Alla rösterna är på engelska, det är bara berättarrösten som är på japanska.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 13:58
såg trailern på japanska nu och den är bättre än amerikanska trailen faktiskt även om man inte förstod vad berättarrösten sa 
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:30
Varför är det så? Kan de inte ha en trailer till samma film? Den ändras ju inte när den kommer till Sverige....
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 19:08
Japaner lägger mer vikt på handlingen än vad européer och Amerikaner gör, så för att den skall sälja bättre så anpassar man trailers efter detta och lyfter fram de delar man tror skulle tilltala dem bättre. Om du någon gång sett en japansk film så märker du säkert att de skiljer sig på många sätt än filmer från Hollywood.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2005 vid 09:23
Ok, men jag tycker det ändå är lite onödigt. Samma trailer till alla länder, så behöver de inte lägga ner extra arbete på en japansk trailer.
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:48

längtar tills den här filmen kommer på bio. Tror att den är riktigt bra och rolig.

"Bara börja vissla"
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-september-2005 vid 12:01
Längtar också efter lilla Kycklingen. Jo Japanska trailers känns ofta mer genomtänkta... Amerikanska känns bara massproducerade...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2005 vid 19:47
Buena Vista har släppt den svenska postern nu:
 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2005 vid 21:08
Den som vill kan se de första fyra minuterarna av Chicken Little på Moviefone.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
guppix View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 24-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera guppix Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2006 vid 12:03
En jätte bra film :D gillar den scenen när dom spelar spökboll , då åsnan får bollarna i skallen :D 
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-januari-2006 vid 18:34
Maste saga att jag gillar den filmen och maste saga att alla scener nar fisken dansar ar de basta.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2006 vid 14:41
I mitt tycke en ganska medelmåttig film. Den kändes faktiskt mer som  ett långt avsnitt av någon tv-serie än som en långfilm från Disney. Men jag är inte jättebesviken, mina förväntningar på Lilla Kycklingen var inte specielt stora.
Filmen var lite smårolig emellanåt, när humorn inte var på tok för tramsig. Karaktärena var platta och storyn höll låg klass, själv blev jag inte överraskad en enda gång. Men det var ändå ett fall framåt från Kogänget, men långt ifrån Pixars klass. Om ni vill se en dataor-animerad film om ett gäng skolungar, utan flamsig rymdhandling, så kan jag rekomendera den betydligt roligare "Torkel i knipa".
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
shitbritt View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera shitbritt Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 16:56

I slutet av lilla kycklingen spela två låtar. I den ena sjunger dom typ, i give you my heart dont .. break my heart.

Den andra låter ungefär såhär: shake it twister, shake it shake it .. osv

ÅÅÅ dom är så bra! jag vill ha dom. någon som vet vad som heter?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 18:16
Postad av shitbritt shitbritt skrev:

I slutet av lilla kycklingen spela två låtar. I den ena sjunger dom typ, i give you my heart dont .. break my heart.

Den andra låter ungefär såhär: shake it twister, shake it shake it .. osv

ÅÅÅ dom är så bra! jag vill ha dom. någon som vet vad som heter?


Det enklaste är väl att köpa CDn med filmmusiken, så får du precis de inspelningarna som förekommer i filmen.

Den första låten heter Don't go Breaking my Heart. Det är en gammal hitlåt från sjuttiotalet som finns i massor av olika inspelningar. Den mest kända inspelningen är förmodligen med Elton John och Kiki Dee. (Det förekom även en variant i Mupparna med Elton John och Miss Piggy. "Släng dig i väggen Kiki Dee!") Men såvitt jag kan förstå har man inte använt någon av de klassiska varianterna, utan gjort en egen.

Den andra låten heter Shake a Tail Feather med The Cheetah Girls. Även den är en gammal hitlåt i nytt arrangemang, om än inte fullt så känd. Tina Turner sjöng in låten redan på sextiotalet.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2006 vid 22:35
Såg lilla kycklingen på bio i fredags, den var sämre än jag trodde och det var lite synd. Men den hade sina ljuspunkter, jag tyckte att karaktärerna var bra, speciellt guldfisken och piggsvinet. Men jag skrattade inte alls mycket och storyn var inte någe speciell. Tyvärr...en av de sämsta pixar filmerna enligt mig
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2006 vid 07:39
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Tyvärr...en av de sämsta pixar filmerna enligt mig

Då kan det kanske vara tryggt att veta att Lilla kycklingen inte alls är någon Pixar-film. Den är gjord av Walt Disney Pictures utan hjälp av Pixar.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2006 vid 23:13

Oops, vilken tabbe  Är det bara en datoranimerad film av disney? Det var skönt att veta att pixar inte hade något med den lilla kycklingen att göra

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2006 vid 16:26

jag vill också se den!!!!!

Den verkar så rolig, speciellt den figuren med taggarna!

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-februari-2006 vid 22:41
Sökte nyss på disney klassiker på wikipedia, då står lilla kycklingen med som disney klassiker nr 45?! Stämmer det att det är en klassiker?
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2006 vid 00:08
Postad av Hanna_N Hanna_N skrev:

Sökte nyss på disney klassiker på wikipedia, då står lilla kycklingen med som disney klassiker nr 45?! Stämmer det att det är en klassiker?

Det är en omdebatterad fråga. Såvitt jag vet är det inte Disney som kallar den klassiker nr 45, utan det är påhittat i vissa fan-kretsar. Den är visserligen gjord av samma studio som tidigare gjorde de klassiskt tecknade filmerna, men jag har svårt att inse hur man kan kalla den för klassiker över huvud taget.

Produktionen av de tecknade klassikerna är officiellt nerlagd, men den nya ledningen på Disney verkar försiktigt positiva till att på sikt återuppta den. Då kanske vi så småningom får se en handtecknad film värdig klassikernummer 45.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2006 vid 12:03

Okey. För det skulle vara hemskt om lilla kycklingen fick nummer 45, klassikerna ska vara som de har varit.

Härligt att de kanske kommer flera, då kanske de är riktigt genom tänkta. Tyckte det var synd att de slutade med kogänget..den var inte så bra. Björnbröder hade varit bättre som sista klassiker, man ska sluta när man är som när som på topp.

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2006 vid 12:05
Jag tyckte Lilla Kycklingen var väldigt charmig och rolig, jag gillade den väldigt mycket. Har sett både dubbade och textade versionen och måste säga att jag föredrar originalet (kanske för att jag diggar Zach Braff, men ändå) men det brukar jag göra.
Och den lilla utomjordlingen är ju bara sååååå himla söööt :D sen diggar jag början också, även om de mjölkar den liite väl mycket kanske.
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 14:39

originalet är alltid bäst,,,(tycker jag)

Jag tycker at det är hemskt att höra dubbade versioner om man redan har hört originalet

rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 15:34
jag garvade så mycket i början när de säger typ:
"Jag vet hur en film ska börjas!" och så kommer början från Lejonkungen upp :p För finns det någon film som börjar bättre än Lejonkungen? jag tycker den är helt underbar...Lejonkungen alltså..
Men Lilla Kycklingen är faktiskt rolig jag tyckte om den.

Ändrad av OceanSoul
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 10:28

Jag gillade inte lilla kycklingen så mycket som jag trodde att jag skulle göra! Jag hade fått för mig att det skulle vara en jättebra film i stil med Hitta Nemo men det var det ju inte riktigt!!!

Fast visst hade den sina ljusglimmtar som tex "rösten" som "rymndmonstret" INTE fick använda mot hans fru det var ganska kul, och musiken i filmen var väldigt bra även om karaktärer som grisen bara var fåniga!  

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2006 vid 10:48
jo jag tyckte att grisen var lite överdriven också faktiskt. Men jag tyckte att det är kul och annorlunda att de inte använt en pipig röst till Lilla Kycklingen, vilket man kanske kunde vänta sig. Jag tycker att både Zach Braff på engelska och David Hellenius på svenska är väldigt bra val, och deras röster liknar varandra lite också.
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 16:22
Vad var det som var dåligt med filmen??
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2006 vid 22:58
Allt!LOL
Jag lever för staden.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 15:01
kan du inte specificera lite?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2006 vid 16:21
Postad av OceanSoul OceanSoul skrev:

kan du inte specificera lite?


Hmm få se nu, manus, animering, handling etc...Wink
Orginal röstskådespeleriet höll iallafall en hyffsad nivå, kan inte uttala mig om den Svenska dubbningen.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media