Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Filmmissar

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mr Freeman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Mr Freeman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Filmmissar
    Postad: 20-juni-2004 vid 17:58
Angående listan med missar som finns till disney-filmerna på sidan: Har du, Daniel, letat efter dem själv eller har du fått tag i dem på annat sätt?
www.moviemistakes.com finns det listat många missar till filmerna, och säkert vissa som du inte har tagit upp på Disneyfilmsidan. Om du vill kanske du kan komplettera din lista med hjälp av det?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2004 vid 18:06

Vissa har jag hittat själv men de flesta har jag läst om. Men jag kollar alltid så att det stämmer.

Jag ska försöka kolla igenom den sidan och komplettera nån dag.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2004 vid 16:49
mr freeman finns det mer såna sidor på svenska
Till toppen
Mr Freeman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Mr Freeman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2004 vid 20:49
Jag vet inte, Moviemistakes.com är den enda sidan jag har varit inne på. Men om du använder någon sökmotor som google tror jag inte att det ska vara så svårt att hitta någon sådan sida.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 11:31
Det är kul att läsa om missarna. Dom tänkar man inte på när man ser filmerna. Jag har nu sett att man kan se Belle i Ringaren i Notredame. Man kan då även se mattan från Aladdin. Vet ni varför disney har tagit med dom här figurerna i filmerna ? I Aladdin så kan man ju se Sebastian och Odjuret.
Till toppen
$crooge View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 15-juli-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera $crooge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2004 vid 15:04
Jag har hittat en miss i Bambi. När det börjar brinna i skogen och alla djuren tar skydd så är det en grävling eller nåt som slickar rent sin unge och plopp så försvinner ungen och kommer aldrig mer tillbaka!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 11:46
Jag hittade en miss i Lilo & Stitch: När de är på restaurangen och Lilo ritar av Stitch står det en kokosdrink eller nåt på bordet. Sen tar Nani bort Lilos tallrik och då är kokosdrinken borta.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2004 vid 20:24
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det är kul att läsa om missarna. Dom tänkar man inte på när man ser filmerna. Jag har nu sett att man kan se Belle i Ringaren i Notredame. Man kan då även se mattan från Aladdin. Vet ni varför disney har tagit med dom här figurerna i filmerna ? I Aladdin så kan man ju se Sebastian och Odjuret.


Detta är intr missar utan kuriosa, dvs. roliga saker som filmskaparna lagt in för sitt eget höga nöjes skull.
Det är en belöning till dem som orkar att sitta och granska varende lilla bildruta av filmen, en ku grej helt enkelt.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Icea View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-januari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Icea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2005 vid 12:27

Postad av $crooge $crooge skrev:

Jag har hittat en miss i Bambi. När det börjar brinna i skogen och alla djuren tar skydd så är det en grävling eller nåt som slickar rent sin unge och plopp så försvinner ungen och kommer aldrig mer tillbaka!

Det är en tvättbjörn, och den kommer faktiskt tillbaka. Om du kollar noga ser du att det är två vuxna tvättbjörnar, en slickar ungen. Ungen försvinner inte helt, utan försvinner från den ena tvättbjörnen och dyker upp vid den andra tvättbjörnen. Också, I en scen där Bambi och hans mamma ska till ängen dyker hans mamma upp ur tomma intet pga de inte hade råd att göra alla bilder där man ser henne gå in från sidan ^^

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2005 vid 14:38
Hej jag har nyss köpt Beauty and the beast Special edition collectors edition och där kommenterar bla Don Hahn, Kirk Wise och Alan Menken mf filmen och då påpekar de att i scener ifrån värdshuset så flyttar sig björnskinet på golvet sig. Det räknas väl som en miss?
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 14:29
Hittade som sagt en miss i lejonkungen 2, kovus ärr hamnar på fel öga när han och kiara blir en i vattenhålet. Såg att det inte fanns några missar uppskrivna på lejonkungen 2 än, så den kanske kan bli den första
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 15:21
Jag har lagt till den, samt en annan på sidan om Lejonkungen II nu. Tack ska du ha.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2006 vid 01:34
Verkar överhuvudtaget finnas ganska mycket spegelbildsmissar, alltså att saker som ska spegelvändas inte gör det. Undrar när de ska lära sig?
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2006 vid 10:34
Daniel, här har du några missar till Puhs film om Heffaklumpen:
 
1. När Puh och gänget delar upp sig (oavsiktligt) så är det kanin som har håven, när Puh och Nasse ett tag senare tror att Tiger och Kanin är en Heffaklump och ska fånga den så är det plötsligt Nasse som har håven.
 
2. När Ru ska presentera Heffa för sina vänner börjar de med att gå till Puh, som inte är hemma, när de lämmnar huset smäller Heffa igen dörren. Sedan när Puh och vännerna kommer tillbaka står dörren vidöppen.
 
3. När spåren från Mamma Heffaklump "förklaras" i slutet så kommer de fram till att hon var i skogen och letade efter Heffa, han var ju så vitt vi vet inte borta förrän han träffade Ru.
 
Det är de jag kommer ihåg så här på rak arm.


Ändrad av 101dalmatiner - 16-oktober-2006 vid 13:30
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 12:11

Halloj! Danne, var god ta notis om dessa ovanstående missar, tack.



Ändrad av 101dalmatiner - 16-oktober-2006 vid 15:33
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 19:00
här är några missar som jag har hittat från Tigers film:
 
i början av filmen när Tiger skuttar på Nasse välter tiger nasses klädhängare, men sen är den borta och sen ligger den på golvet igen
 
när alla rullar nerför kullen tillsammans med stenen och stenflyttaren kan man se, om man pausar bilden, att Nasse är jätte mycke större än kängu, fast nasse är bakom
 
tiger rotar fram en massa grejer i sitt hus men sen är dom borta
 
när Puh och vännerna ska klä ut sej till tigrar så målar Uggla ränder på Puhs bakdel men i nästa klipp är dom borta
Till toppen
Emelie666 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 13-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Emelie666 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 21:04
I Skönheten och Odjuret finns det ju tre kvinnor i grönt, gult och rosa. Deras frisyrer skiftar hela tiden mellan varandra. Ibland har de samma frisyr allihop. Det stör mig lite.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 22:00
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Halloj! Danne, var god ta notis om dessa ovanstående missar, tack.



Ledsen att jag missat dem.

Jag har lagt till alla utom den sista som nödvändigtvis inte behöver vara en miss. Innevånarna i sjumilaskogen är ju inte kända för att vara särskillt smarta. Så det kan ju vara så att Puh drar fel slutsatts.  Dessutom kan det vara möjligt att Heffa sprungit bort tidigare.

Postad av Stitch Stitch skrev:


i början av filmen när Tiger skuttar på Nasse välter tiger nasses klädhängare, men sen är den borta och sen ligger den på golvet igen
 


Det kan ju vara så att den bara är utanför bilden. Den kan ha rullat lite åt sidan.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2006 vid 08:05
Postad av Daniel Daniel skrev:



Det kan ju vara så att klädhängaren bara är utanför bilden. Den kan ha rullat lite åt sidan.

 
nej, för när Tiger skuttar ut ur nasses hus så ligger klädhängaren där den inte låg förut
kolla dom här bilderna:
 
 
 


Ändrad av stitch - 17-oktober-2006 vid 15:17
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-oktober-2006 vid 07:45
Tack så mycket Daniel. Mycket bra.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2006 vid 20:27
några missar från Filmen om Nalle Puh:
 
när Puh sitter fast i Kanins dörr när jorden rasar ner på Sorken så är "Rabbit's Howse"-skylten borta
 
under den stormiga dagen när Puh och Nasse är hos Uggla, står det på bordet framför Nasse en tekopp med te i. sen när Nasse får koppen på huvet är den tom.
 
på natten efter den stormiga dagen när Puh ska vakta sin honung, så pratar han med sin spegelbild. sen vänder han sej om och då vänder sej hans spegelbild fel håll
 
 


Ändrad av stitch - 22-oktober-2006 vid 20:31
Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2006
var: Australia
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 01:58
Jag vet ett fel i askungen!
Nar hon ska ge frukost till systrarna sa ar de systern i mitten rummet som far gus i koppen. men de borde vara systern i forsta rummet som far gus.
Han sitter pa brickan som askungen haller i sin hogra hand, och de ar den brickan hon lamnar ifran sig forst.
hmm....jag tror nog att jag har forklarat tydligt.

kram
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 08:54

har sett DLS så många gånger nu så ser nästan missar på varenda scenTongue Okej det var att ta i men jag ser många , :) Tex. När de ska ha sin fina lilla middag ( när hon blivit människa) så är det dukat på borden med tallrikar hela tiden men precis när Carlotta kommer och ska duka försvinner tallrikarna och hon sätter dit nya, andra jag vet inte, haha,

vet många flera ändå, men ha de så bra!Big%20smile
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2008 vid 17:47
Såg en i Askungen 2 i förrgår. Scenen då Petronella går ner i källaren och slänger ut brödet så försvann hennes halsband runt halsen en kort sekund. Men sedan så var halsbandet tillbaka igen. Fler som sett det ? Det går ganska fort.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2008 vid 20:57
något jag stör mig enormt på är att i slutet av aladdin ramlar "kejorna" av från anden men i det är med i tvåan,trean och serien jag såg 2 och tv-sreien inan jag såg etttan e det bara jag som stör mig på deta
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 10:18
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

något jag stör mig enormt på är att i slutet av aladdin ramlar "kejorna" av från anden men i det är med i tvåan,trean och serien jag såg 2 och tv-sreien inan jag såg etttan e det bara jag som stör mig på deta
 
Jag la märke till det men det var inget jag störde mig på direk. De var liksom en del utav hans utseende.


Ändrad av stitch - 30-maj-2008 vid 15:43
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-maj-2008 vid 15:16
Postad av stitch stitch skrev:

Postad av disney_erika disney_erika skrev:

något jag stör mig enormt på är att i slutet av aladdin ramlar "kejorna" av från anden men i det är med i tvåan,trean och serien jag såg 2 och tv-sreien inan jag såg etttan e det bara jag som stör mig på deta
 
Jag la mäske till det men det var inget jag störde mig på direk. De var liksom en del utav hans utseende.
 
ja man e så van att se honom men i slutet av ettan blir han ju "fri" och det är ju dem som binder honom
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2008 vid 09:34
Har sett en sak i avsnittet Livets Krydda som är med i tv serien Aladdin. (VHS Filmen Räddaren I Nöden) I början när Aladdin träffar Jasmin så har hon utsläppt hår. I nästa sekund så är håret uppsatt. Som hon brukar ha.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2008 vid 12:20
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2008 vid 18:06
Upptäckte i dag en miss i Bernad Och Bianca i Australien. När Wilbur är på sjukhuset så har ena doktorn gröna handskar på sig. Dessa handskar försvinner. Och i nästa klipp så har han handskarna på sig igen.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media