Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bra saga/berättelse

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2007 vid 14:47
Postad av Stolt_svensk Stolt_svensk skrev:

Jag håller med här. Man kanske till och med skulle kunna ta något seriösare/tyngre ämne som legenden om Anne Frank etc. Problemet med sånna är väl iofs att det är svårt att få ett lyckligt slut men det är ju också en av historias fördelar eftersom historien änsålänge inte har något slutWink
Jo jag skulle kunna tänka mig lite tyngre ämnen. Men just historier från andra världskriget ställer jag mig ytterst tveksam till. Tecknade koncentrationsläger känns inte så lockande. Själv skulle inte jag vilja sätta småbarn framför filmer om förintelsen heller. Just historien om Anne Frank (det är väl ändå ingen legend?) finns ju redan som spelfilm och det känns lite fel också, eller konstigt jag vet inte, att Disney skulle göra en spelfilm från koncentrationsläger? Jag vet inte, det kanske är jag som är trångsynt?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 11:05
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

På YouTube så finns det klipp från en film som är tecknad som heter The Princess And The Pea. (Ej Disney) Tror det är Prinsessan På Ärten. Skulle inte den sagan kunna passa som disney ?
 
Jomen de tror jag absolut skulle passa som en disney film! Är ju H.C Andersen som har gjort den sagan  och vi vet ju alla hur bra hans sagor är och att disney kan göra bra filmer av dem Wink 
de är väll en ganska kort berättelse men de är nog inga problem för disney att hitta på nåt skoj med den Smile 
Tror de skulle kunna bli hur bra som helst en riktig klassiker Big%20smile
 
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2008 vid 14:48
Håller med. Jag tycker Disney borde satsa lite mer på klassikerna. Det är bara att gräva fram Bröderna Grimm och välja och vraka. Finns ju flera stycken där som skulle passa, och bevisligen så har det ju fungerat att använda deras sagor tidigare.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 15:47
Kom att tänka på en film nämligen Barbie och de 12 dansande prinsessorna, har ingen aning om vad de är för handling eller så men jag minn satt jag blev nyfiken på den när den kom ( verkar vara en klassisk saga och sånt gillar jag ) har för mig att jag läste nånstanns att de är just en klassisk saga av antingen Bröderna Grmm eller H.C Andersen... men jag är långt ifrån säker, har inte hittat nåt mer om det ännu...
 
så de finn faktiskt en heldel massa sagor och berättleser som man inte vet om och som skulle kunna passa som en disneyklassiker tycker disney kan gå till biblan och forska lite Wink
Love will be your guide
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 17:17

det fin en saga som typ handlar om en tjej som ska väva guld och någon litten typ hjälper henne och ska seddan ha hennes barn och massa sånt den hadde nog funkat om ni fattar villken jag menar

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 17:27
Jag tror det är Rumpelstilzchen du tänker på.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 17:40
ja jag tror den hettr så
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
mayfly View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 12-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera mayfly Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2008 vid 00:52

Ett par "prinsessehistorier" jag älskar och tror skulle fungera som film är:

Prinsessan som skrev på rosens blad
 
Lilla Rosa och långa leda (usel titel, men men)
 
Båda är svenska.
 
Sen gillade jag en indisk folksaga som hette Ormprinsen.
 
Tror inte någon av dessa har stor chans att bli Disneyfilm, men de skulle nog varit mycket bättre än flera av Disneys senare filmer.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2008 vid 20:24
En saga jag tycker mycket om är Anastasia.  Jag skulle så gärna vilja se Disney göra sin egen versionav den men å andra sidan finns den redan som tecknad film och den är mycket bra, så jag klagar inte men jag tror Disney skulle kunna göra den snäppet bättre.
 
En annan saga jag skulle vilja se är rapunsel men jag har hört något om att dom håller på med det elr var det inte så?
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2008 vid 23:45
Jag tror Disney gör bäst i att hålla sig borta från Anastasia, den som finns är redan bra, som du säger, och "Disneyaktig" som den är.
Rapunzel är väl på g för fullt, den måste ha varit i produktion i ganska många år nu? Eller så känns det bara så. Jag förväntar mig lyckat slutresultat i alla fall :)
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2008 vid 15:05
Postad av Hades Hades skrev:

Jag tror Disney gör bäst i att hålla sig borta från Anastasia, den som finns är redan bra, som du säger, och "Disneyaktig" som den är.
Rapunzel är väl på g för fullt, den måste ha varit i produktion i ganska många år nu? Eller så känns det bara så. Jag förväntar mig lyckat slutresultat i alla fall :)
 
HAHA, tänka sej min önskan slår inBig%20smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2008 vid 20:38
Precis som ni sagt så är ju den film som redan finns om Anastasia riktigt bra och just därför känns det lite överflödigt om Disney skulle göra en till trots att historien är väldigt intressant. Om Disney hade gjort den hade de kanske dock inte gjort misstaget att påstå att man dödade Tsarfamiljen 1916 (en detalj jag stör mig något enormt på). Och så kanske Disney hade skippat "I den mörkaste natt" (?) som bidrar till att Rasputin ger ett mycket lamare intryck.
 
Däremot skulle jag gärna se att de gör fler filmer med historisk anknytning, såsom Pocahontas - både lärorikt och underhållande. Det skulle vara kul med en mer specifik historia och inte bara något som utspelar sig i en viss tid (även om det också är välkommet). Vet att jag nämnt detta innan..  
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
PocaSparrow View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 30-december-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera PocaSparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2008 vid 16:08
Att göra något manga-inspirerat skulle kanske vara något? Även om de flesta manga-serier redan blivit anime och långfilmer... Bl.a. min favoritserie Sailor Moon i äkta Disneyklass hade jag inte tackat nej till... Annars tycker jag att Disney ska ta lite mer inspiration ifrån dansvärlden, speciellt balett! Jag skulle ha varit ytterst intresserad utav en Disneyfilm med en ballerina i huvudrollen... En riktigt snyggt tecknad ballerina i 2D! Men vad själva handlingen skulle vara vet jag inte, ett förslag är att hon är prima ballerina men skadas och sparkas ifrån baletten hon är med i men att hon sedan möter den rätte och lyckas att uppfylla sina dansdrömmar i alla fall??
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2008 vid 22:42
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Precis som ni sagt så är ju den film som redan finns om Anastasia riktigt bra och just därför känns det lite överflödigt om Disney skulle göra en till trots att historien är väldigt intressant. Om Disney hade gjort den hade de kanske dock inte gjort misstaget att påstå att man dödade Tsarfamiljen 1916 (en detalj jag stör mig något enormt på). Och så kanske Disney hade skippat "I den mörkaste natt" (?) som bidrar till att Rasputin ger ett mycket lamare intryck.
 
Däremot skulle jag gärna se att de gör fler filmer med historisk anknytning, såsom Pocahontas - både lärorikt och underhållande. Det skulle vara kul med en mer specifik historia och inte bara något som utspelar sig i en viss tid (även om det också är välkommet). Vet att jag nämnt detta innan..  
 
Jag älskar "I den mörkaste natt!" Den är ju så himla svängig!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2008 vid 19:54
jag hare lässt litte i den tråden om att vissa vill se en teknad titanic
det finns en redanWink
 
annars har jag en ide jo när jag gick på låg stadiet läste jag typ en bock som hette tollett med sten hjärta ( vet någon villken jag menar)
 
elle någon pjäs av chaksper ( hehe osäker på stavning men ni fattar)
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2008 vid 22:35
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

 
elle någon pjäs av chaksper ( hehe osäker på stavning men ni fattar)
Det har gjorts en kortfilm utefter Shakespeares En midsommarnattsdröm, vet inte om vi nämnt den i den här tråden men jag vet att vi gjort det tidigare i alla fall. Det är den med Musse, Mimmi, Kalle och Kajsa (vill minnas att Långben medverkar som Puck? Men jag kan mista mig).
Sedan kan man ju diskutera Hamlet och Lejonkungen. Och i Lejonkungen II finns ju tydliga likheter med Romeo och Juliet. Det var någon mer jag tänkte på men den tanken flög iväg igen. Tongue
Men jag skulle väldigt gärna se en version av till exempel As you like it Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2008 vid 01:31
Jag säger då det: VAR är Disneys långfilm En Midsommarnattsdröm? Varför är den inte under produktion så det stänker om det (kanske för att jag ska få äran att vara med och arbeta på den i framtiden? Ja, så måste det vara)? Den hade verkligen kunnat bli riktigt bra. Fantasi och skumma väsen, och en bra (om än något förvirrande) historia. Som upplagt för en Disneyklassiker!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2008 vid 17:32
Kan inte annat än att hålla med dig Hades. Det är ofattbart att det faktiskt inte gjorts fler filmer utefter den pjäsen, det är nog min personliga favorit av Shakespeares verk.
Det är en stor nypa fantasi, komiska situationer och kärlek. Vilket är tre vanliga ingredienser i Disneys långfilmer. Visserligen skulle den kunna bli något förvirrande men det beror ju helt på upplägget, eftersom den förmodligen inte skulle köras på vers (även om det hade varit kul det med), så kan man nog förenkla den en hel del. Man skulle till exempel kunna välja att skippa pjäsen som Bottom och gänget kör.
Slutet passar sig jättebra till en Disneyfilm, jag kan riktigt se Puck stå där med sin fina avslutning. Ja Hades, du har så rätt, varför är inte denna film under produktion?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2008 vid 19:51
Postad av Saga Saga skrev:

jag var och hyrde film idag då såg jag filmen "Den lilla prinsessan" i videoaffären, den filmen har jag sett två versioner av de bygger väl på en bok av Frances Hodgson Burnett tror jag. Den handlar om en flicka som går på en flickskola i början av 1900-talet sen kommer jag inte ihåg nåt mer,men om jag inte minns fel så var filmerna ganska bra och jag gillade handlingen (att den utspelar sig i början av förra seklet). Den ena filmen var väldigt gamal den andra var väl ifrån mitten av 1990-talet verkar vara en sån historia som passar att göra film av så varför inte en disneyklassiker...
 
Medveten om att det var ett tag sedan denna tråd postades men ändå..
 
Har precis börjat läsa denna boken på engelska ( har läst den på svenska en gång och sett någon sorts film) och tänkte precis på vilken bra disneyfilm det hade kunnat bli, en askungen saga fast tvärtom ( och inte så hemskt som det låter ^^) och Disney har jue  mkt fantasi så de kunde säkert hitta på något braSmile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2008 vid 22:12
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

det fin en saga som typ handlar om en tjej som ska väva guld och någon litten typ hjälper henne och ska seddan ha hennes barn och massa sånt den hadde nog funkat om ni fattar villken jag menar

 
Jaa den gillar jag Big%20smile ( och de är Rumpelstilzchen den heter som Daniel skriver ) har oxå funderat på om den skulle passa som en disneyklassiker. Tror de skulle kunna bli hur bra som helst Wink
 
 
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

jag hare lässt litte i den tråden om att vissa vill se en teknad titanic
det finns en redanWink
 
 
 
Ja den filmen upptäckte jag inte så långt efter att vi disskuterat en tecknad titanic film här i tråden men av de jag har sett av den så är de inte mycket att hänga i julgranen Ouch Så Disney borde göra en då skulle de bli annat än dåligt Wink
 
 
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av Saga Saga skrev:

jag var och hyrde film idag då såg jag filmen "Den lilla prinsessan" i videoaffären, den filmen har jag sett två versioner av de bygger väl på en bok av Frances Hodgson Burnett tror jag. Den handlar om en flicka som går på en flickskola i början av 1900-talet sen kommer jag inte ihåg nåt mer,men om jag inte minns fel så var filmerna ganska bra och jag gillade handlingen (att den utspelar sig i början av förra seklet). Den ena filmen var väldigt gamal den andra var väl ifrån mitten av 1990-talet verkar vara en sån historia som passar att göra film av så varför inte en disneyklassiker...
 
Medveten om att det var ett tag sedan denna tråd postades men ändå..
 
Har precis börjat läsa denna boken på engelska ( har läst den på svenska en gång och sett någon sorts film) och tänkte precis på vilken bra disneyfilm det hade kunnat bli, en askungen saga fast tvärtom ( och inte så hemskt som det låter ^^) och Disney har jue  mkt fantasi så de kunde säkert hitta på något braSmile
 
Så kul att fler än jag tänkt den tanken Big%20smile Nu får vi bara hoppas på att disney oxå tänker som vi Wink
 
 
Angående Shakespeare så skulle de va kul att se om Disney kunde göra nån mer film baserat på hans verk Smile Jag har dålig koll på hans "historier" men de skulle va kul med en riktigt bra tecknad Romeo & Julia men de skulle väl bli för hemskt för en Disney film Confused
 
(nu kanske de här inlägget blev lite rörigt vilket jag ber om ursäkt för men jag har inte vart här på  ett tag så jag har inte kunnat "kommentera" dessa inlägg tidigare och då man inte ska posta fler inlägg på rad fick jag klippa ihop alla i ett , hoppas detta är okej Embarrassed )


Ändrad av Saga - 26-november-2008 vid 22:16
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 17:07
Hur skulle text Arn böckerna se ut om dom blev tecknade disneyfilmer ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2008 vid 22:07
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Hur skulle text Arn böckerna se ut om dom blev tecknade disneyfilmer ?
 
Ett intressant "förslag" jag har ännu inte sett nån av filmerna eller läst böckerna  så jag har ingen aning om de skulle passa som disneyfilmer, men är dom  inte lite våldsamma, om jag förstått rätt ?! Fast de är klart de kanske man kan skippa eller tona ner isåfall Smile


Ändrad av Saga - 27-november-2008 vid 22:07
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2008 vid 14:12
Arn är väl inte riktigt vad jag kallar underhållning för barn dock. Jag har inte kommit igång med att läsa böckerna än, de väntar på mig i bokhyllan, och jag har inte sett andra filmen så min åsikt bygger på den första filmen.
Jag menar i den första filmen är det ganska mycket handling kring framförallt krig, och så Arn och Cecilias förhållande som leder till misshandel, förvisning, kyrkvistelse osv. Jag vet inte, men tilltalas verkligen barn av att se folk som plågas av kyrkan? Jag kanske minns filmen fel men vad jag kan minnas så är väl första filmen mest om krigen och hur Cecilia förtrycks i kyrkan? Visserligen även Arns uppväxt men ändå, nja jag ställer mig tveksam till det.
Jag gillar Arn, det är inte det att jag har något emot själva storyn det är mer att jag har svårt att se den som Disneyfilm, som ju ändå riktas till just barn.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-november-2008 vid 19:46
Aa okej de var som jag misstänkte, att de var för våldsamt osv. Men en film om en riddare som utspelar sig i den "miljön" eller tiden kanske skulle kunna va nåt Tongue

Ändrad av Saga - 30-november-2008 vid 19:47
Love will be your guide
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2008 vid 15:09
Jag skulle vilja att Disney gör tecknade filmer av Jane Austens böcker. Beroende på hur de görs kan de passa även för barn..

Det bästa av allt skulle också vara om animatörerna återgick till tidigare sätt att teckna..antingen i stil med Skönheten och Odjuret, eller äldre, som t.ex. Askungen - allt ser mer verklighetstroget ut i de äldre filmerna än i de nyare, där t.ex. alla människor har så kantiga och konstiga ansikten. Den tecknade delen av Förtrollad är på rätt väg :)
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2008 vid 12:17
Postad av Miss Belle Miss Belle skrev:

Jag skulle vilja att Disney gör tecknade filmer av Jane Austens böcker. Beroende på hur de görs kan de passa även för barn..

Det bästa av allt skulle också vara om animatörerna återgick till tidigare sätt att teckna..antingen i stil med Skönheten och Odjuret, eller äldre, som t.ex. Askungen - allt ser mer verklighetstroget ut i de äldre filmerna än i de nyare, där t.ex. alla människor har så kantiga och konstiga ansikten. Den tecknade delen av Förtrollad är på rätt väg :)
 
Jane Austen ja där kanske vi har nåt Smile har sett några filmer och läst en och annan bok och tror nog de skulle kunna gå och göra en disneyklassiker som är influerad av hennes böcker. Skulle nog kunna bli riktigt fint. Ser famför mig fina damer och små mysiga stugor i den engelska landsbyggden Smile tecknat på disney vis.
 
Och ja när de gäller disneys aninmation borde de göra nya kalssiker i stil med den tecknade delen av förtrollad! Då skulle  de bli som på den gammla goda tiden igen  Wink
 


Ändrad av Saga - 02-december-2008 vid 12:18
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 19:07
Funderat lite mer på vad man skulle kunna göra en disney film av, undrar om David Copperfield skulle funka ? Har sett en film för länge sen så jag minns inte riktigt handlingen...
Sen har vi ju Robinson Crusoe, har aldrig läst boken eller sett nån film men disney har väl gjort nån vanlig film som bygger på den boken eller ? Undrar om inte en animerad film oxå skulle funka med den historien :)
 
Eller varför inte en animerad borta med vinden Wink
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 20:10
Don Quijote skulle kunna bli en fantastiskt underhållande Disney-film! Tänker alltid på den idéen när jag ser Tjuren Ferdinand.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 22:56
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Don Quijote skulle kunna bli en fantastiskt underhållande Disney-film! Tänker alltid på den idéen när jag ser Tjuren Ferdinand.
Där sa du något! Det skulle ju vara helt klockrent, ofattbart att de inte gjort filmen för länge sedan! Skulle förmodligen bli mycket underhållande, precis som du säger.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2008 vid 23:16
Ja, det är sant! Tänkte faktiskt på det när vi läste om den i skolan. Allt talar för en mycket bra Disneyfilm? Don Quijote, De tre musketörerna, lite Shakespeare, nån H.C Andersen-historia...nejnej, skit i det! Le'ts make Vilddjuren! Hmpf.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media