Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  123 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Den lilla sjöjungfrun 3
    Postad: 27-juni-2005 vid 13:30

Det sägs ju att det ska göras en tredje film av Den lilla sjöjungfrun. Vilket jag skulle uppskatta, med tanke på att jag gillar de andra filmerna, ettan är dock mycket bättre än tvåan. Hursomhelst, som bekant så drömmer ju Ariel om att få leva på land i den första filmen och i den andra så vill Melody leva i havet. Så långt håller det ju, men om man nu ska göra en trea, vad ska då den handla om? I slutet på andra filmen gör ju Melody så att alla kan leva tillsammans. Alltså jag fattar verkligen inte vad den tredje filmen ska handla om...?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2005 vid 16:08
Hoppas verkligen att det inte kommer en trea! Det var illa nog med en etta.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2005 vid 19:11

En etta? Menade du tvåa? Eller gillade du inte den första? Ursäkta att jag säger det (eller skriver egentligen) men du måste nog vara den första jag hört säga att de inte gillar ettan i så fall...

Är bara lite nyfiken, varför gillade du inte den första filmen om Den lilla sjöjungfrun?

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2005 vid 19:49
Jag hoppas oxå att det kommer en trea men då måste den va genomtänkt och snyggt ritad med schyst musik!
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 11:49
Ja, annars är det ingen idé, det ska vara bra kvalite!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 11:58
Jag tror man kan göra en bra trea faktiskt, man skulle nog kunna göra en som handlar om innan den första filmen utspelar sig( även om det finns en serie) där skulle man kanske kunna få veta varför Ursula blev utsparkad från slottet tex (för det får man väl inte reda på i serien heller?) Eller så kanske man kan göra en som fortsätter efter tvåan, Triton kan kanske bli kidnappad eller nåt (inte världens bästa ide´kanske men det va bara nåt som dök upp ihuvudet när jag började fundera...) Men som sagt nåt borde de kunna hitta på....

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 12:05
Intressant idé! Det där med vad som hände innan den första filmen skulle verkligen vara något jag skulle vilja se! Vad jag vet får man aldrig reda på varför Ursula blev utsparkad från slottet. Man får väl inte heller reda på vad som har hänt med Ariels mamma, eller får man det?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 12:11
Nä just det det får man ju inte, det är ju nästan alltid bara pappor med i berättelserna (förutom de elaka styvmödrarna och nåt undantag som törnrosa bla) av någon andlednig, så det kanske skulle va en idé´att ta upp det....
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 12:14
Ja, det skulle vara intressant att veta vad som hände med henne. Det skulle ju i och försej kunna vara så enkelt att hon dog vid födseln av Ariel (hon är ju yngst) På tal om födsel förretsen, hur lyckas dom med det?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 12:34
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

På tal om födsel förretsen, hur lyckas dom med det?


Det vill du INTE veta.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2005 vid 15:32
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

En etta? Menade du tvåa? Eller gillade du inte den första? Ursäkta att jag säger det (eller skriver egentligen) men du måste nog vara den första jag hört säga att de inte gillar ettan i så fall...

Är bara lite nyfiken, varför gillade du inte den första filmen om Den lilla sjöjungfrun?

Förlåt! Jag menade såklart tvåa!! Ettan e ju bra!

Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2005 vid 23:11
dom gör väl som fiskar lägger ägg det är väl därför ariel har så många systrar se bara så många syskon nemo i hitta nemo skulle haft egentligen om inte hajen hade varit framme i början av filmen(vilket är en MYCKET sorglig scen)
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2005 vid 14:38
Den där "hajen" var ingen haj det var en barracudda. Den lilla sjöjungfrun ska överhuvudtaget inte produseras. Jag har inte visserligen inte sett 1:an men ändå.
5000 äpplen om dagen håller doktorn från magen. (Så länge du tills du får magknip.)
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2005 vid 21:42
Postad av Bokmalen Bokmalen skrev:

Den där "hajen" var ingen haj det var en barracudda. Den lilla sjöjungfrun ska överhuvudtaget inte produseras. Jag har inte visserligen inte sett 1:an men ändå.


ok har för mig att det var en haj
du måste se ettan den är underbar
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2005 vid 20:39

För ett par månader sen kunde jag se den filmen när min mamma hade laddat ner den från Kazza. (Nu uppmanar jag inte någon att ladda ner filmer vilket kan missförstås.) Men så hände något med min dator som fick lagas och då försvann filmen. Min lillasyster hann se den men inte jag.

(Och det där med Barracuddan, min Pappa är lite av expert om fiskar (En riktig fisketok.) och han kunde intyga att det är en Barracudda när han såg filmen.) 

5000 äpplen om dagen håller doktorn från magen. (Så länge du tills du får magknip.)
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2005 vid 21:07
bokmalen:det finns annars att köpa dvd får du bättre kvalite också

aha ok då viker jag mig

föresten din signatur är den från nån film?
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
piratfisk View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera piratfisk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juli-2005 vid 21:56

Postad av Bokmalen Bokmalen skrev:

Den där "hajen" var ingen haj det var en barracudda. Den lilla sjöjungfrun ska överhuvudtaget inte produseras. Jag har inte visserligen inte sett 1:an men ändå.

Hade du sett tvåan då? jag tyckte tvåan förstörde det hela, och tvivlar på att en tre kommer bli något bättre.

Till toppen
Bokmalen View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Bokmalen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juli-2005 vid 16:21

Ariel:Nej den är inte från någon film. Bara något jag hittat på. Med DVD så har ju den filmen inte kommit på. Och jag har inte råd att köpa på import. 

Piratfisk: Nej ingen 2:a och den hoppas jag aldrig få se.

5000 äpplen om dagen håller doktorn från magen. (Så länge du tills du får magknip.)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2005 vid 18:38
Den kanske handlar om Melody som vuxen. Eller att Ariel, Eric och Melody flyttar ner till havet. Vore kul att se Eric med fiskstjärt. Tycker att Melody har finare färg på sin fena än Ariel. Ariel har väl inte samma färg på sin fena i tvåan än i ettan ?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2005 vid 18:53

Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Den kanske handlar om Melody som vuxen. 

Det skulle jag personligen tycka var en stor miss! Det är ju i på sätt o vis det som tvåan handlar om, när Ariel blir vuxen. Nej, jag tycker att den ska handla om något annat än Melody som vuxen! Det verkar som om disney har lite slut på ideér i så fall. Sådär håller dom ju jämt på! Uppföljarna (iallafall ganska många) handlar om när huvudpersonen blir vuxen! Alltså snälla! Händer det inte något mer? Bara, dom blir vuxna sen levde dom lyckliga alla sina dagar! Tyvärr är väl möjligheten att den handlar om Melody som vuxen ganska stor antar jag.

Det finns ju vissa uppföljare som inte riktigt handlar om huvudpersonen, tex Lejonkungen 3, Nasses stora film och Tigers film. I Den lilla sjöjungfruns fall har de faktsikt åtminstone två sådana val, de skulle ju kunna göra "Blunders film" eller "Sebastians film". Sen är det ju en annan sak om filmerna skulle bli bra 

Men för att återgå till "Melody som vuxen-historien" så skulle den kanske kunna bli bra, men då måste de komma på en bra handling, ha bra musik osv, men framförallt bra handling. Jag hoppas på att de inte baserar handlingen på Melody och den där killen hon träffar nere i havet, den historien känns uttjatad.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 10:09
jag skulle vilja att det handla om när ursula hamnar i exil och det har något att göra med ariels mammas bortgång. skulle varit kul
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2005 vid 18:33
Jag tycker 1an är superbra men 2an suger som fan. Tycker det ska handla om Ariel nät hon fortfarande levde i havet.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 02-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 12:33

Hej. :)

Men alltså, jag hatar uppföljare för i princip alla har varit skitkassa. MEn Lilla Sjöjungfrun 2 har varit okej :o

what's so civil about war anyway?
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:52
Ännu har de inte offentliggjort en handling, så man vet ju aldrig, de kanske inte gör filmen alls... *hoppas* Jag vet inte vad de skulle kunna göra en till film om, det känns inte som att de har något kvar att berätta.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 17:39
Nej, jag tyckte att tvåan också var bortslösad tid när dom kunde kommit på en riktigt bra "ny" film. Med "ny" menar jag alltså inte en uppförljare. Men det känns som alla dessa uppföljare bara är ett sätt att få ut mer pengar ur ett vinnande koncept. Jag vet att jag inte är ensam om denna åsikt då jag har hört flera stycken härinne uttrycka sig på liknande sätt.
 
Men, om det är en välgjord film, med bra grafik, bra musik och bra story, så kan Den lilla Sjöjungfrun 3 bli riktigt bra! Vi har ju faktiskt sett andra filmer som hade en kass andra uppföljare men en helt okej tredje, jag syftar då på tex Aladdin.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 19:17
Skulle inte heller kunna fatta vad den skulle handla om, om den nu kommer ut. Jag har inte hört något om någon "Den Lilla Sjöjungfrun III". Men om du säger det så är det väll korekkt. Den skulle kunna handla om när Melody växer upp, eller farligheter i havet eller kanske att Ursula blir till liv igen av någon trollkarl som sedan i slutet ångrar sig. LOL
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 12:38
De vänner Ariel träffar i tv serien. Kan inte trean handla om att Ariel träffar dom igen. Te.x Stormvind (sjöhästen). Eller att Ariels systrar blir människor och bor med Ariel, Eric och Melody. Det vore coolt om den kunde handla om de personer som är med i tv serien. Tv serien handlar ju om innan ettan. Melody kanske kan bli kär en en av dom. Eller att Melody hittar en kille och flyttar till havet. Vad tycker ni ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2006 vid 21:22
Ja det finns många intressanta förslag  till vad filmen skulle kunna handla om  här märker jag   och visst det där med ariels systrar låter kul , skulle vilja se mer av dem lr nått med melody som blir kär då kanske.....Sj skulle jag nog vilja se nått med ariel och eric ( tycker inte att eric fick vara med tillräckligt i 2:an så... ) annars så nått innan den första filmen kanske ...hmm svårt ju ..tycker de räker med en 2:a lixom tror inte en 3:dje film är nån bra idé så....
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 19:58
Det står på disneyfilmsidan att filmen ryktas att vara stoppad.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 20:38
DVD-utgåvan av "Den lilla sjöjungfrun" som ska släppas i höst innehåller en förhandstitt på "Den lilla sjöjungfrun 3". Om den hade varit stoppad skulle förhandstitten ha plockats bort. Det utesluter ju inte att den inte kommer att stoppas i ett senare skede, men just nu är den "aktiv".
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media