Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  <12345 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 19:46
kollade runt på nätet härromdan efter DLS sidor och då hittade jag en med lite info om just 3:an och då fanns där en rollista och där stod följande : Sally Field - Ariel's mother  och såg nu att det även står här på magic movies så då är det klart att ariels mamma kommer att vara med ii filmen , intressant ju Tongue

Ändrad av Saga - 19-november-2006 vid 19:48
Love will be your guide
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2006 vid 00:39
Hmmm...ja, intressant. Nu blir jag nyfiken. Smile
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2006 vid 09:09
Ja, vem Ariels mamma är har ju alltid varit ett stort mysterium!
Men frågan är om filmen utspelar sig i "nu tid" eller i det förflutna...
Lilla Sjöjungfrun 2 utspelar sig ju när Ariel är vuxen och har fått barn,
men i den trailern som fill till DLS3 så är hon sjöjungfru, och ser ut att vara lika ung som hon är i ettan... eller kanske tillochmed yngre... Kanske lika gammal som hon är i serierna...
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2006 vid 12:28
tror att den ska utspela sig både före och efter  faktiskt då ja mamman ska vara med men tydligen så ska även Melody , Frack och då även Späck vara med så... eller den kanske utspelar sig före, under och efter ...

Ändrad av Saga - 20-november-2006 vid 12:28
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2006 vid 16:02
Mitt hjärta blöder när jag hört allt det här. Tvåan var helt ok - men de behöver väl inte pusha det ännu längre? Jag tror jag ska organisera en mass-bojkott av tvåor och treor och se vad som händer... Nuke
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2006 vid 09:42
Håller med dig. Det blir för många uppföljare. Vilka uppföljare har ni ? Jag har Den Lilla Sjöjungfrun II, Lejonkungen II, Ringaren i Notredame II, Askungen II, Lady och Lufsen II, Peter Pan II, Mulan II och Björnbröder II.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2006 vid 14:18
Jag har bara Aladdin-uppföljarna.
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2006 vid 23:54

Har inte brytt mig i att köpa uppföljare.



Ändrad av Lotiel - 10-december-2006 vid 23:55
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 15:56
jag tycker det är tråkigt att göra två uppföljare
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 18:00
Man vet aldrig, två uppföljare kan funka. Vi har bevis på det, i form av Lejonkungen Wink
 
Att veta vad som hänt med Ariels mamma kan vara intressant! Men om Ariel ska berätta för Melody om alltihop känns det som "godnatt&sovgott".
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2007 vid 10:08
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Man vet aldrig, två uppföljare kan funka. Vi har bevis på det, i form av Lejonkungen Wink
 
Att veta vad som hänt med Ariels mamma kan vara intressant! Men om Ariel ska berätta för Melody om alltihop känns det som "godnatt&sovgott".
 
Jah håller med dig Bara lilla jag, Lejonkungen visar att det kan funka med två uppföljare.
Jag väntar med spänning på DLS3! Jag vill verkligen veta vad som hände med Ariels mamma och så. För mig gör det ingenting om det Ariel som berättar historier om hennes barndom för Melody, så länge som man får se dom Tongue
Sen måste jag låta lite som en repris och säga att jag älskar verkligen Den Lilla Sjöjungfrun! och jag tycker att tvåan är bra den också.
 
Finns det någon info om när DLS3 kommer till sverige?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 18:50
Postad av Caela Caela skrev:

Finns det någon info om när DLS3 kommer till sverige?

Mig veterligt är inte ens något premiärdatum för USA satt ännu. Man räknar med att den ska släppas i USA i början av nästa år, och då kan man kanske gissa att den kommer hit till våren eller sommaren 2008.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 20:54
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Mig veterligt är inte ens något premiärdatum för USA satt ännu. Man räknar med att den ska släppas i USA i början av nästa år, och då kan man kanske gissa att den kommer hit till våren eller sommaren 2008.
 
ok, lång tid dit men iaf.. tack för infotBig%20smile 
föresten, nu kommer jag låta dum som Måsart i DLS men iaf, vad är "veterligt" för ord?Confused


Ändrad av Caela - 12-maj-2007 vid 20:56
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 21:15
Postad av Caela Caela skrev:

föresten, nu kommer jag låta dum som Måsart i DLS men iaf, vad är "veterligt" för ord?Confused

Det är ett adverb. "Mig veterligt" eller "mig veterligen" = såvitt jag vet.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2007 vid 23:43
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


Det är ett adverb. "Mig veterligt" eller "mig veterligen" = såvitt jag vet.
 
ok, jag kommer aldrig att komma ihåg det men.. hur kommer det sig att du använder det ordet i ditt vokabulär?
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 09:26
Postad av Caela Caela skrev:

ok, jag kommer aldrig att komma ihåg det men.. hur kommer det sig att du använder det ordet i ditt vokabulär?

Nu är vi väldigt långt från topic här, men varför skulle jag behöva ha något speciellt skäl för att använda ett vanligt förekommande uttryck? Sökning på Google ger 30 000 förekomster av "mig veterligt" och 116 000 förekomster av "mig veterligen".
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 12:10
Hej har läst era inlägg, och vad jag förstår så kommer det en trea, men var har ni fått tag på denna informationen? Jag har letat på disneys hemsida men jag har inte hittat någonting. Jag vill och hoppas att det kommer en trea. Jag har både ettan och tvåan och jag blir lika fångad av båda. Mitt önskemål om innehållet är att de flyttar ner i havet. Det känns i filmen som att de trivs bättre där. Kan inte någon lägga upp trailer nr. 1 och 2 igen, för YouTube har tagit bort dem p.g.a. "spår av våld" eller nåt sånt.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 20:01
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Hej har läst era inlägg, och vad jag förstår så kommer det en trea, men var har ni fått tag på denna informationen? Jag har letat på disneys hemsida men jag har inte hittat någonting. Jag vill och hoppas att det kommer en trea. Jag har både ettan och tvåan och jag blir lika fångad av båda. Mitt önskemål om innehållet är att de flyttar ner i havet. Det känns i filmen som att de trivs bättre där. Kan inte någon lägga upp trailer nr. 1 och 2 igen, för YouTube har tagit bort dem p.g.a. "spår av våld" eller nåt sånt.



Jag läste om sjöjungfrun 3 på internet. Hoppas trean blir bra.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2007 vid 21:14
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag läste om sjöjungfrun 3 på internet. Hoppas trean blir bra.
 
 
 
Hoppas jag med. Men jag hoppas även att det inte tar alltför lång tid innan den kommer ut. Vad jag läste tidigare i inläggen skulle den komma någon gång slutet 2006-början 2007, men jag kanske läste fel.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 21:57
Jag undrar hur stor åldersskillnaden är mellan Ariel och Eric? Och hur gammal är Ariel i 2:an? Och vidare 3:an? Fast 3:an har ju inte kommit ut än i sverige men ändå.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 09:11
Jag tror att Eric är kanske 20 år när dem träffas, alltså när Ariel är 16 år.
(Jag tycker fortfarande att det är jätte konstigt att hon får barn så snabbt Confused)
Men iallafall, 4 år skulle jag tippa Wink
 
Ariel borde vara kanske (med tanke på Melodys ålder (12)) 28 år. Om hon nu födde Melody när hon var 16/17.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 10:04
Tack för svaret! Man ser ju inte så mycket av att Ariel blir så mycket äldre i tvåan vs. ettan. Jag läste på en tråd här att någon trodde att Melody fyllde 13, vilket borde kunna vara rimligt då. Då är Eric ca. 32 eller nåt.
 
Triton säger vid ett tillfälle i ettan att han tycker att han är bra havsgud. Det sägs att hans fader var havsguden Poseidon. Då borde ju han rimligtvis vara odödlig. Även hans avkommor då också dvs. Ariel OCH Melody(!)
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 19:17
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Tack för svaret! Man ser ju inte så mycket av att Ariel blir så mycket äldre i tvåan vs. ettan. Jag läste på en tråd här att någon trodde att Melody fyllde 13, vilket borde kunna vara rimligt då. Då är Eric ca. 32 eller nåt.
 
Triton säger vid ett tillfälle i ettan att han tycker att han är bra havsgud. Det sägs att hans fader var havsguden Poseidon. Då borde ju han rimligtvis vara odödlig. Även hans avkommor då också dvs. Ariel OCH Melody(!)

Man behöver inte gissa Melodys ålder - i tvåan firas hennes 12:e födelsedag.

Jag skulle gissa på att prins Erik var omkring 19 när han träffade Ariel. Att hon fick barn så tidigt är väl egentligen lika normalt som att hon gifte sig i den åldern (innan hon blev myndig m a o), tiden då filmen utspelar sig lär ha haft som tradition att gifta bort fjortonåringar.

I originalversionen, dvs på engelska, kallar sig Triton för "merman", inte "sea god", det är bara i svenska översättningen som han kallar sig för havsgud - jag tror aldrig tanken var att man skulle ta honom som en gudom bokstavligen. Någon annan översättning kanske blev svår, "sjöman" passar ju knappast, och vet ni vad den manliga motsvarigheten till sjöjungfrur heter? Tritoner! Kung Triton kunde ju knappast ha sagt "Jag är en bra triton" LOL

Skulle han mot förmodan vara en gud (en semigud vore mer troligt) så skulle Melody vara halvgud eftersom Erik är dödlig. Vi vet än så länge ingenting om Ariels mamma som kanske inte heller är någon havsgudom.


Ändrad av Silver - 22-maj-2007 vid 19:21

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2007 vid 22:53
I början när Sebastian säger att han ska gå i pension säger han ju även att han inte ska vakta några fler tonåringar. Och borde ju Melody rimligtvis vara minst 13. Jag trodde så jag.
 
 
Kung Triton hade egentligen inte ens behövt nämna att han var en triton. Han hade ju helt enkelt bara kunnat säga: "Jag tycker att jag är en bra havskung".
 
 
Förresten, Kung Triton borde ju rimligtvis vara minst ungefär 18 år äldre än Ariel. I ettan tycker i alla fall jag att han ser ut att vara bra mycket äldre än 34. Och i tvåan är ju han ytterligare 12-13 år äldre., det blir ju totalt 46-47. Hmm. Och om han är mer än 18 år äldre än Ariel så...är han väldigt pigg för sin ålder. Om inte han ändå är en gud.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 20:18
I tv serien är väl Ariel 12 eller 13 år ? Vad tror ni ?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 21:29
Jag tycker att hon ser ut att vara lika gammal som i filmen där, typ 15-16 år..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 09:08
Jag gissar på ca. 14-15, möjligen 14-16. Men inte yngre än 14.

Ändrad av Egd som fan - 25-maj-2007 vid 09:08
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 15:48
Ingen som har snappat upp någon vidare handlingsinformation om filmen än sålänge?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 19:10
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ingen som har snappat upp någon vidare handlingsinformation om filmen än sålänge?
 
Tyvärr inte, jag har letat men inte hittat något nytt...
nån annan som har haft bättre tur? föresten, när är det sagt att den ska komma?
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 19:49
Den är släppt i USA... Hur lång tid kan det ta att dubba en film? De har haft 3 månader på sig nu... Här finns lite info, dock på engelska..;http://en.wikipedia.org/wiki/The_Little_Mermaid_III. Detta inkluderar även ett storyboard stod det(?). Ej någon info på svenska än vad jag vet...
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media