Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  <1234 13>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2006 vid 21:15
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Det står på disneyfilmsidan att filmen ryktas att vara stoppad.
 
jasså gör det.. jag kaninte se det ju ...men å andra sidan så är jag så snurrig av mig så jag har väl bara missat det antar jag...
 
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

DVD-utgåvan av "Den lilla sjöjungfrun" som ska släppas i höst innehåller en förhandstitt på "Den lilla sjöjungfrun 3"
 
 
 
 
så det ska finnas med en  en förhandstitt på DVD:n  så spännande  nu längatar man ju ännu mer efter DLS dvd utgåvan ju !


Ändrad av Saga - 07-augusti-2006 vid 21:21
Love will be your guide
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 11:11
http://www.youtube.com/watch?v=iSmPsnQ4uGI
 
en länk till trailern.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2006 vid 14:21
ja så skoj tack Leikin Wink
 
har ni kollat in musiktrailern till den då ? när sebastian sjunger ?
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2006 vid 12:29

Trailern var i alla fall riktigt bra! Jag blev verkligen sugen på att se den nu! Som det verkar så är det ju om Ariel som tonåring Smile

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 00:19
Postad av Saga Saga skrev:

 har ni kollat in musiktrailern till den då ? när sebastian sjunger ?
 
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2006 vid 13:10
japps precis den som jag menade Big%20smile så vad tycks ?
Love will be your guide
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 16:59
Tycker att det var mycket bra. Är det bestämt att det ska komma Lilla Sjöjungfrun 3 ?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 18:06
Usch! Ingen lilla sjöjungfrun 3!!!
1: sög, 2:an sög enu mer tänk hur dålig trean skulle bli? :O
 
Nej jag gillar inte såna där pnuttenuttiga princess historier!
Lägg ner lilla sjöjungfrun 3 och sätt igång med en ny film; gärna en sorglig,rolig, vacker och animerad (INTE datoranimerad)
 
 
 
Så blää för Lilla sjöjungfrun 3 Dead
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 18:28
såg trailern, asså den visar ju inte alls vad det handlar om? :O
Såg typ ut som en repris på när erics skepp sjunker och när Triton släpper ner melodys halsband, bara ihopklippta scener.
Håller fast vid min åsikt; usch för Lilla Sjöjungfrun 3 Evil%20Smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2006 vid 21:53
tycker traliern var lite hrmm småtråkig , man fick  ju inte se nåt nytt ( pratar om den första trailern inte "musiktrailern" ) men den väckte min nyfikenhet bara mer ju Tongue undrar så vad den ska handla om ju, den verkar iaf bra animerad och de är ju ett plus !
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 10:27
Är det ingen mer än jag som får associationer till en ny liten sjöjungfru?
Det känns ju extremt passe om man får ser Ariel som tonåring igen, fast i en långfilm...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 11:28
Silver: hur tänker du då, jag menar lite mer hur tänker du med en "ny liten sjöjungfru" Smile ?
Love will be your guide
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2006 vid 20:55
Äsch, när jag såg ögonen i trailern så tänkte jag nästan "aha, en film om en ny sjöjungfru". Men sedan såg jag biten med musikaliska Sebastian, och det var, mycket riktigt, en ung Ariel. Igen. Kanske det är en film där Ariel berättar om sitt liv i havet för Melody.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2006 vid 14:55
Undrar om Melody är med i 3an.
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2006 vid 23:39
Postad av Saga Saga skrev:

japps precis den som jag menade Big%20smile så vad tycks ?
 
Det verkar ju som att det kanske kommer utspela sig emellan när Ariel räddar Eric och när hon blir människa med tanke på att Sebastian tydligen ska hålla koll på dom. Fast samtidigt så hänger dom ju med Sebastian i TV-serien (vilket jag tycker är konstigt) så det kan ju vara när som helst. Men det skulle inte förvåna mig ifall det är ett ihopkrafs av en massa småhistorier som Ariel berättar om för Melody. Typ som Tarzan och Jane.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2006 vid 12:16
jo den var som sagt lite otydlig trailern men en sak var ju solklar och det var ju att hon är sjöjungfru Wink men jag tycker de såg bra gjort ut iaf Smile mkt mer kan man ju egentligen inte säga med den lilla infon så...men jag ser fram emot den eller rättare sagt jag är nyfiken på denTongue
Love will be your guide
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2006 vid 08:17
Jag hoppas verkligen det är Johanna Ljungberg(som spelade Ariel i serien) som har rösten till Ariel och att det handlar om när Ariel är ung,och inte om hennes fula och tråkiga dotter Melotönt. Här är en link:
 
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2006 vid 17:51
Det vore kul om Sissel Kyrkjebo är rösten till Ariel igen. Hon är ju Ariel i första filmen.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2006 vid 09:11
Det skulle va kul,men kanske inte så troligt....
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2006 vid 14:17
Varför är inte det så troligt? :O
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2006 vid 19:38

Hon e ju norsk och en ganska stor artist.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2006 vid 17:08

Ja men hon gjorde ju rösten till första filmen? Jag menar Avril Lavinge är ju osså en stor aartist och hon gjorde ändå rösten till en figur i på andra sidan häcken. Jag tror att det är roligt och lärorikt för en artist att göra rösten i en film. Men jag hoppas ändå inte på att hon ska göra rösten för jag tycker att hennes röst är alldeles för hjäll och pipig Wacko

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 20:41
Kanske det blir Myrra Malmberg. Hon är Ariels röst i 2an.
Till toppen
janetarzan01 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 19-oktober-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera janetarzan01 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 12:49

3:an ska tydligen handla om att Ariel berättar för Melody om sitt forna liv i havet (en prequel Tongue) jag läste om detta på wikipedia, och om det är sant så kommer vi få reda på vad som hände med Ariels mamma...Shocked

Teaser 2: http://www.youtube.com/watch?v=GBYoUB1nmps (Sebastian rockar fett! LOL)
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2006 vid 17:03
Det är inte Samuel E. Wright som gör Sebastians röst i den engelska versionen i 3:an. Det är Kevin Michael Richardson som gjorde Sebastians röst i Kingdom Hearts som ska göra den i 3:an
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 18:30
Någon som vet när filmen kommer ? Stämmer det med nästa år ? Det står så enligt Magic Movies. Kommer den ut i USA nästa år också.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2006 vid 21:25
Prel. Den 21 februari i USA. Om inte Disney i Sverige inte har några andra planer för denna film så lär den nog släppas ungeför samtidigt i Sverige. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 16:42
Så det ska bli treor också ? Eftersom att det ska komma både Lilla Sjöjungfrun 3 och Askungen 3.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 17:36
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Så det ska bli treor också ? Eftersom att det ska komma både Lilla Sjöjungfrun 3 och Askungen 3.
Vad är det för konstig fråga. Du har ju skrivit i tråden innan, då borde du veta att det ska komma en trea.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2006 vid 19:06
Postad av Mendez Mendez skrev:

Vad är det för konstig fråga. Du har ju skrivit i tråden innan, då borde du veta att det ska komma en trea.

Menar att det först blir massa tvåor på massa filmer. Och nu så ska det bli treor också. Kommer det att bli så att det blir fler treor på fler filmer i framtiden ?

Ändrad av Daniel - 19-november-2006 vid 19:36
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media