Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den lilla sjöjungfrun 3

 Svara Svara Sida  <1 10111213>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2009 vid 01:57
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Och vet ni vad jag också tror, vänner? Tongue Anledningen till varför Ariel ser mycket äldre ut i Sagan Om Ariel kan kanske också bero på att tecknarna har lagt ner mycket, mycket mer tid på att rita henne i själva filmen än vad de gjorde under seriens gång. Det är t.ex. som skillnaden i mellan Ariel ifrån originalfilmen och den första uppföljaren, Havets Hemlighet. Där tycker jag att man mycket tydligt ser hur lågbudgeten får karaktärerna att se mycket yngre och "omognare" ut. Smile


Det är så sant de du säger Att Ariel ser yngre ut i början av havets hemlighet än i originalfilmen som du nämnde är ju för att man tydligare skulle se skillnad mellan 12 års hoppet. ( det var därför de tecknade henne så ung i början av filmen för att uttrycka mig klarare :P)Men det är ju rätt stor skillnad på henne. Men men inget att göra någonting åt ;D

Ändrad av Emmaaa - 15-mars-2009 vid 02:01
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 17:56
Vilken av dom två senaste uppföljarna tycker ni mest om ? Sagan Om Ariel eller Askungen - Det Magiska Trollspöet.

Ändrad av disney_girl - 04-april-2009 vid 17:56
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2009 vid 18:06
Jag måste nog säga Askungen 3 då den känns mer originell och har bättre intriger. Den lilla sjöjungfrun 3 känns alldeles för mycket som Ray Bradburys Fahrenheit 451.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2009 vid 20:10
Tycker givetvis om Sagan Om Ariel mer eftersom att Den Lilla Sjöjungfrun är min favoritfilm. Men Askungen 3 är riktigt bra. Båda filmerna har ju, sorgligt nog, hittat ett sätt att "förstöra" originalfilmen på. (Askungen förstör sista scenen men själva grejen är ju vad som skulle hända OM skon inte passade och det gjorde den ju)

Vet inte vad jag ska svara ;D hahaha

Men jag svarar Sagan om Ariel eftersom jaa... Askungen är bra också på samma sätt som jag tycker Mulan 2 är bra. Nu känner jag mig otydlig till största nivå : D

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-april-2009 vid 21:00
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Tycker givetvis om Sagan Om Ariel mer eftersom att Den Lilla Sjöjungfrun är min favoritfilm. Men Askungen 3 är riktigt bra. Båda filmerna har ju, sorgligt nog, hittat ett sätt att "förstöra" originalfilmen på. (Askungen förstör sista scenen men själva grejen är ju vad som skulle hända OM skon inte passade och det gjorde den ju)

Vet inte vad jag ska svara ;D hahaha

Men jag svarar Sagan om Ariel eftersom jaa... Askungen är bra också på samma sätt som jag tycker Mulan 2 är bra. Nu känner jag mig otydlig till största nivå : D




Askungen 3 är en mycket bra uppföljare. Likaså DLS 3. Håller med om att sista scenen i Askungen 3 känns störande. Man får ju se prinsen och Askungen gifta sig i slutet av första filmen. Så det känns onödigt med en till bröllopsscen. Tycker doc att Askungen har finare klänning i 3an än i första filmen. Sagan Om Ariel är absolut en av mina favorit uppföljare. Fast jag gillar inte riktigt vissa karaktärer. Som fiskarna i det där fiskbandet. Men iden att Ariel´s mamma är med lite grann. Och att musik är förbjudet i riket gillar jag. Synd att man inte får se mamman så mycket. Tycker att hon är fint animerad. Och min favvo sång i den filmen är självklart I Remember. Synd att den sången är så kort bara. Dom andra sångerna är inte så speciella. Sångerna i Askungen 3 är också hyffsat okej. Jag gillar sången More Than A Dream som Askungen sjunger.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2009 vid 00:01
Jag måste nog ta och hålla med Daniel här. Smile Eftersom att Den Lilla Sjöjungfrun även är min absoluta favoritfilm så drogs också jag genast till att hylla Sagan Om Ariel som den bästa uppföljaren. Men så kom jag plötsligt på att jag faktiskt inte uppskattar handlingen i Ariel's uppföljare lika mycket som jag uppskattar Askungens. Givetvis så tycker även jag att båda filmerna, mycket sorgligt nog, förstör en hel del vad beträffar originalfilmernas handlingar, men jag måste ändå säga att Askungens uppföljare innehåller mycket, mycket fler spännande intriger än vad Ariel's gör. Sagan Om Ariel är nämligen liiite för barnslig för min smak, medan Det Magiska Trollspöet har ögonblick då handlingen är riktigt, riktigt genomtänkt och bra! Clap Clap Clap Jag har alltid gillat Disney's kvinnliga hjältinnor, och Askungen är ju bara huuur lysande som helst i sin vilda jakt efter att få prinsen att minnas henne. Jag tycker om idén att dom leker med tiden samt minnets olika krafter, så i mina ögon så är Det Magiska Trollspöet's handling mycket bättre än Sagan Om Ariel's. Tongue
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2009 vid 20:22
(Jag kanske har frågat det förut) Vad tycker ni om musiken i Sagan Om Ariel?. Enda sången jag gillar är I Remember.

Ändrad av disney_girl - 02-maj-2009 vid 20:32
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2009 vid 22:02
Är det bara jag som har haft "problem" med min "Sagan om Ariel"? Köpte den på Ica nämligen, och efter typ 30 min så började den hacka så mycket så att det inte gick att se på den, mamma bad att få byta den, men den vi bytte mot hackar också, dock ca tio minuter senare... 
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2009 vid 23:17
kanske dum fråga, men funkar andra filmen i din dvd? annars kanske det är dvd:n som hakar upp sig,


Annars vet jag inte.. de kanske är deras sortiment...?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 07:43
Postad av Ankisten Ankisten skrev:

Är det bara jag som har haft "problem" med min "Sagan om Ariel"? Köpte den på Ica nämligen, och efter typ 30 min så började den hacka så mycket så att det inte gick att se på den, mamma bad att få byta den, men den vi bytte mot hackar också, dock ca tio minuter senare... 

Det kan finnas flera skäl till att en skiva hackar. Tillverkningsfel kan naturligtvis inte uteslutas, men verkar ändå osannolikt med tanke på att det är två olika exemplar.

Det kan vara spelarens fel. Det säljs en hel del riktigt dåliga spelare av skumma fabrikat i det lägsta lågprissegmentet. ICA har ju inte bara skivor, utan ibland även spelare för 300 kronor. Man får vad man betalar för... Wink Prova att spela skivan i en annan spelare, t.ex. hemma hos en kompis.

Sen kan det vara fingeravtryck på skivan. Prova att tvätta skivan med lite ljummet vatten, ett par droppar diskmedel och en mjuk trasa. Låt den sen torka ordentligt och försök spela den igen.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 10:54
Ok tack så mycket för alla tipsen! Men jag tror inte att det är min dvds fel, köpte Peter Pan samtidigt och den funkar jättebra, liksom alla andra filmer jag ser... och vi har inte köpt vår dvdspelare på ICA, om du fattar vad jag menarXD Men visst, jag kan pröva allt det där, tack än en gång Emmaaa och Anders M Olsson!=))

Har prövat den i min dator nu, och den funkade:D Så jag får se den där i fortsättningen:P Konstigt att den inte funkade i dvdn... men, nåjaxP


Ändrad av Ankisten - 21-maj-2009 vid 11:32
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 08:06
Idag var det ett år sedan filmen släpptes i Amerika

Tänk vad galen man (jag) var då haha!

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 15:14
Neeeej, var det idag, Emma!? Big%20smile Wooow, snacka om att tiden går fort, men jag minns hur jag förra hösten gick omkring och lyssnade på "I Remember" precis heela tiden. LOL Jag tycker att det är så hemskt att de säger att "Ariel's Beginning" men all sannorlikhet är den allra sista filmen ifrån Den Lilla Sjöjungfrun. Disapprove Jag hade såååå gärna velat se ännu en uppföljare. Kan inte Melody växa upp eller något sådant? Egentligen så finns det ju huur mycket som helst att följa upp. Ursula skulle kunna återvända eller också så kunde man ju fått följa en utav Ariel's systrar i en alldeles egen kärlekshistoria? Smile
 
Ankisten; Förresten, även jag har precis samma problem som du när det gäller min DVD spelare. Fast i mitt fall så är det min Herkules film som ej vill spelas upp. LOL Min DVD klarar av precis alla andra filmer, men just Herkules fullständigt vägrar den att spela. Filmen fungerar fullt perfekt i husets alla andra DVD apparater, så... Jag antar att det är min DVD spelares sätt att tala om att han avskyr Grekisk mytologi! Wink
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 19:18
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Neeeej, var det idag, Emma!? Big%20smile Wooow, snacka om att tiden går fort, men jag minns hur jag förra hösten gick omkring och lyssnade på "I Remember" precis heela tiden. LOL Jag tycker att det är så hemskt att de säger att "Ariel's Beginning" men all sannorlikhet är den allra sista filmen ifrån Den Lilla Sjöjungfrun. Disapprove Jag hade såååå gärna velat se ännu en uppföljare. Kan inte Melody växa upp eller något sådant? Egentligen så finns det ju huur mycket som helst att följa upp. Ursula skulle kunna återvända eller också så kunde man ju fått följa en utav Ariel's systrar i en alldeles egen kärlekshistoria? ]


Det är sorgligt att de säger det, men tack men nej tack att Melody växer upp eller Ursulas återkomst    haha! Om Melody växer upp ännu mer betyder det att Ariel måste växa upp mer och det vill jag inte, hon växte upp tillräckligt i andra filmen. hahahaxD

Jag skulle däremot vilja ha (inte egentligen) en uppföljare till Ariels beginning. Aa ja vet what!? Där de kunde lägga allt som INTE förklarades i filmen. ( Samlingen, varför människor är så intressanta och hur det kom sig att Blunder och Ariel träffades två gånger "första gången" Känns som att jag har skrivit detta miljoner gånger men det stör mig

Men jag tror att Disney någon gång in da future kommer att göra något tv avsnitt eller liknande igen. Inte en hel film men något litet. Typ den där filmen med Törnrosa och Jasmin.. enchanted tales eller något. Det hoppas jag på ialla fall
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2009 vid 10:56
Jaaa, tänk att det hoppas verkligen jag också, Emma!! Big%20smile Big%20smile Tänk så roligt det hade varit ifall Disney hade skapat fram en liten film om Ariel som de gjorde med Törnrosa och Jasmine. Smile Jag har i och för sig aldrig sett Enchanted Tales, men att bara få se Jodi Benson som Ariel i ännu några scener skulle verkligen vara heelt underbart! Clap
 
Thihi, och du har så rätt, så rätt, så rätt! Ariel åldrades verkligen tillräckligt mycket i "Havets Hemlighet" och även jag skulle ogilla att hon åldrades ännu mer. Smile Men vet du vad man t.ex. skulle kunna göra? En film om Triton och Ursula då de var unga och envisa tonåringar! Big%20smile Du vet i musikallåten "I Want The Goodtimes Back" då Ursula sjunger; "When daddy dear was floating on his deathbed, he divvied up the kingdom into two. I got his magic shell and half the sea as well", Disney skulle kanske kunna fortsätta på den påhittade historien om att Triton och Ursula är syskon med varandra. Filmen kunde t.ex. handla om hur deras gemensamma fader (Poseidon?) dör och hur de sedan ärver hans tron.
 
 
Jag hade först velat se Ursula som en vacker sjöjungfru som säljer sin själ till ett ondskefullt sjömonster som förvandlar henne till den sjöhäxa som vi möter i originalfilmen. På så sätt skulle hon vara mäktig nog att kunna besegra sin bror, som dock vinner striden om tronen i slutänden och bannlyser henne ifrån kungariket. Det skulle liksom bli en saga om Ursula som berättar att även hon offrade hela sitt liv för en dröm, precis som Ariel sedan skulle komma att göra. Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 28-augusti-2009 vid 11:04
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2009 vid 18:03
Har ni tänkt på att i Sagan Om Ariel så har Triton stora fiskar som palatsvakter. I 2an och serien är det havsfolk.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 15:20
Jaaaa!! Big%20smile Det har faktiskt även jag tänkt på, Jennie! Tongue En annan sak som jag har uppmärksammat (Och tyvärr även börjat att störa mig så smått på Embarrassed) Är att både Kung Triton's samt Atina's huvudbonader ser heelt olika ut ifrån film till film. Om ni tittar på Triton's och Atina's kronor i originalfilmen så är "kronspetsarna" (eller vad man bör kalla dem för?) väldigt långa, smala och ser nästan ut som spjut. Usch, nu är jag riktigt dålig på att förklara här! Embarrassed Men i Sagan Om Ariel så är "spetsarna" väldigt små, tjocka och ser nästan "mjuka" ut... Förstår någon hur jag tänker? Wacko Jag ska se om jag inte kan finna några bilder som kan reda ut mina vimsiga exempel.
 
 
 
Ser ni skillnaden!? Smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 08-september-2009 vid 15:23
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 15:32
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Jaaaa!! Big%20smile Det har faktiskt även jag tänkt på, Jennie! Tongue En annan sak som jag har uppmärksammat (Och tyvärr även börjat att störa mig så smått på Embarrassed) Är att både Kung Triton's samt Atina's huvudbonader ser heelt olika ut ifrån film till film. Om ni tittar på Triton's och Atina's kronor i originalfilmen så är "kronspetsarna" (eller vad man bör kalla dem för?) väldigt långa, smala och ser nästan ut som spjut. Usch, nu är jag riktigt dålig på att förklara här! Embarrassed Men i Sagan Om Ariel så är "spetsarna" väldigt små, tjocka och ser nästan "mjuka" ut... Förstår någon hur jag tänker? Wacko Jag ska se om jag inte kan finna några bilder som kan reda ut mina vimsiga exempel.
 



 



 

Ser ni skillnaden!? Smile



Hahaha jaaa, koll tecknarna har! Speciellt Tritons krona. Han kanske skaffade sig en ny? Men älskade designen så mycket att han ville ha kvar den men kände för att bli längre och mer majestätisk.. hm.. Not!

Hahaha
Tycker det är kul också att Tritons hår har olika längd under originalet. Den första sekvensen när han rider in (som den översta bilden) är det nästan midjelångt och i slutet under bröllopet går det till lite längre än axlarna.. han kanske klippte sig eller nåt.   
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 15:37
Hahahaha, jaa, vem vet Emma!? Big%20smile Han klipper väll sig faktiskt under ett avsnitt i serien? Eller är jag kanske ute och cyklar nu? *Kliar mig i huvudet* Jag har för mig att när jag var liten så tyckte jag alltid att det såg så skoj ut när Triton's hår blev klippt utav ett par krabbklor, men ändå så blev håret inte ett dugg kortare! Tongue Haha, det där med kronan var ju bara huur underbart som helst, det kan ju faktiskt vara så att han helt enkelt bytte ut sin förra till något mer majestätisk - Det hade i alla fall jag gjort ifall jag hade haft treans krona på huvudet. Embarrassed
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:09
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Hahahaha, jaa, vem vet Emma!? Big%20smile Han klipper väll sig faktiskt under ett avsnitt i serien? Eller är jag kanske ute och cyklar nu? *Kliar mig i huvudet* Jag har för mig att när jag var liten så tyckte jag alltid att det såg så skoj ut när Triton's hår blev klippt utav ett par krabbklor, men ändå så blev håret inte ett dugg kortare! Tongue Haha, det där med kronan var ju bara huur underbart som helst, det kan ju faktiskt vara så att han helt enkelt bytte ut sin förra till något mer majestätisk - Det hade i alla fall jag gjort ifall jag hade haft treans krona på huvudet. Embarrassed


Ja han klipper sig i tv avsnittet "Charmed (Det stora djupet)" och håller med dig håret blev aldrig kortare HahahxD

Men men tydligen så byter han krona mitt under filmen också eftersom att kronan får åtta spetsar iställer för fem när han blir förvandlad till en sån där grön sak som Ursula har i sin "trädgård" xD
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:09
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Hahahaha, jaa, vem vet Emma!? Big%20smile Han klipper väll sig faktiskt under ett avsnitt i serien?
Jodå visst gör han det, kommer inte på vilket avsnitt. Wink
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:10
Haha! Vi postade samtidigt xD'

Jag är väldigt lättroad...
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:14
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Haha! Vi postade samtidigt xD'

Jag är väldigt lättroad...
Haha då är vi två x)
 
föresten vad händer mer i de avsnittet känner igen namnet.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:19
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Haha! Vi postade samtidigt xD' Jag är väldigt lättroad...


Haha då är vi två x)
 

föresten vad händer mer i de avsnittet känner igen namnet.


HahhaXD

Jaa du, Ariel och Blunder hittar ett förstoringsglas i ett vrak och tar med det hem. Triton upptäcker det och skjuter sönder det. Ariel simmar därifrån gråtandes och hamnar vid det stora djupet och Blunder ser något som blinkar Ariel dyker efter det och fastnar i en virvelström och hamnar på något creppy ställe. Och hon hör att man inte kan komma därifrån. Blunder simmar hem och berättar för Triton och Sebastian som saves the day :D typ. : )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 16:22

Tyckte väll att jag kände igen detWink

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 19:54
Jaaaa, men då hade jag rätt!? Big%20smile YAY, jag tänkte väll att Triton's hår blev klippt under ett avsnitt, men att det var just det avsnittet, det hade jag ingen aning om! Tongue Charmed som till och med är ett utav mina favorit avsnitt i TV serien, det borde jag ju nästan ha vetat om, hihi. Embarrassed
 
Men om vi går tillbaka till ämnet och Sagan Om Ariel, så har jag faktisikt märkt en annan sak som är lite skum med den svenska dubbningen av denna film. Om ni har tillgång till både den engelska samt den svenska versonen så märker man att under Sebastian's presentation i Prologue scenerna så säger han, precis innan det att ovädret drar över Atlantica; "...But even the brightes days can be dark..." Jag är inte helt säker på hur den meningen lyder, men i den svenska versionen så är meningen inte alls dubbad. Ermm Den är inte med över huvud taget utan ovädret blåser upp utan att Sebastian säger något. Är det någon mer än jag som har tänkt på detta? LOL
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2009 vid 20:47
Postad av Dinkelhopparen Dinkelhopparen skrev:

Jaaaa, men då hade jag rätt!? Big%20smile YAY, jag tänkte väll att Triton's hår blev klippt under ett avsnitt, men att det var just det avsnittet, det hade jag ingen aning om! Tongue Charmed som till och med är ett utav mina favorit avsnitt i TV serien, det borde jag ju nästan ha vetat om, hihi. Embarrassed
 

Men om vi går tillbaka till ämnet och Sagan Om Ariel, så har jag faktisikt märkt en annan sak som är lite skum med den svenska dubbningen av denna film. Om ni har tillgång till både den engelska samt den svenska versonen så märker man att under Sebastian's presentation i Prologue scenerna så säger han, precis innan det att ovädret drar över Atlantica; "...But even the brightes days can be dark..." Jag är inte helt säker på hur den meningen lyder, men i den svenska versionen så är meningen inte alls dubbad. Ermm Den är inte med över huvud taget utan ovädret blåser upp utan att Sebastian säger något. Är det någon mer än jag som har tänkt på detta? LOL


Jaaa, jag tror att jag har nämnt det i någon tråd här någonstans eller i denna kommer inte ihåg xD Men det är lite knäppt ändå, inte för att meningen är jätteviktig men liksom det är ju ändå en replik   

Håller med dig Charmed var/är ett av mina favorit avsnitt också, det händer så mycket i avsnittet
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2009 vid 15:35
Avsnittet Charmed (Det Stora Djupet) Är även mitt favoritavsnitt. Finns med på vhs filmen I Harmoni. Kan se det flera gånger. (Åter Till Sagan Om Ariel) Så gillar jag statyn av Triton Och Athena. Undrar var den statyn kan ha tagit vägen. Eftersom att den inte är med i serien och dom andra filmrna.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2009 vid 06:24
När jag satt och såg Sound of Music igår kom jag på en sak, den filmen och Den lilla sjöjungfrun tre har endel gemensamt!
Båda barnen har en död mamma
Båda pappaorna förbjuder sång och musik efter att mammorna har dött.
De är sju syskon i båda filmerna
 
 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Dinkelhopparen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2008
var: Sölvesborg
Status: Offline
Poäng: 145
inläggsval inläggsval   Citera Dinkelhopparen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2009 vid 00:31
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Undrar var den statyn kan ha tagit vägen. Eftersom att den inte är med i serien och dom andra filmrna.
Thihi, fast med tanke på att Ariel's Beginning är den absolut senaste produktionen utav The Little Mermaid så är det ganska så omöjligt att statyn skulle vara med i de äldre filmerna/serierna. LOL
Men jag håller med dig, Jennie, statyn är verkligen oerhört vacker. Smile Jag skulle tänka mig att den fortfarande står kvar och glittrar i Tritons gyllene slott. Big%20smile


Ändrad av Dinkelhopparen - 25-september-2009 vid 00:32
Jag förstår inte hur en värld, som skapat sådana underbara ting... kan vara ond?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 10111213>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media