Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

 Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jago View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-januari-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Jago Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2008 vid 09:32
Postad av Spidey Spidey skrev:

Tycker det här med ett så högt pris på utgångna klassiker är rent utsagt störtlöjligt. Se dem på vhs istället, kvaliteten på dvd är defenetivt inte värd två tusenlappar. Då kan du få dem för under tio kronor på vhs lika gärna. Speciellt onödigt är det att köpa dem dyrt nu när nästa dvd-format (blu-ray) knackar på dörren och när det inte dröjer länge förrän priset på dessa svindyra dvd:er är nere på samma som för vhs.
 
Ha! Tänk dig då att precis när DVD kom, så kunde man köpa Disney Klassiker på tradera på VHS för tusen kronor!*Skämt*.Smile Kanske inte långt ifrån sanningen heller men...


Ändrad av Jago - 18-januari-2008 vid 09:33
Nu sköter jag mig själv!
Till toppen
JessicaK View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2011
var: Eskilstuna
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera JessicaK Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 10:20
Det fattas några klassiker i min sammling...nån som ar koll på när/om de släpps igen?

nr 12 - Askungen
nr 14 - Peter Pan
nr 15 - Lady och lufsen
nr 19 - Djungelboken
nr 32 - Lejonkungen
nr 43 - Björnbröder
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 18-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 16:37
Postad av JessicaK JessicaK skrev:

Det fattas några klassiker i min sammling...nån som ar koll på när/om de släpps igen?

nr 12 - Askungen
nr 14 - Peter Pan
nr 15 - Lady och lufsen
nr 19 - Djungelboken
nr 32 - Lejonkungen
nr 43 - Björnbröder


Lejonkungen släpps i höst, de andra får du någ leta på Tradera.
Till toppen
Nea View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 17-april-2011
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Nea Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-maj-2011 vid 21:39
Askungen, kommer ut 2012
Lady och lufsen, kommer ut 2013
Lejonkungen, kommer ut i Höst
Smile
 
Annars brukar det gå att köpa dem på Tradera. Dock så brukar priset kunna vara ganska högt för de filmer som har utgått.
Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2013 vid 23:54
Någon som vet någon hemsida eller någon annanstans man kan få tag på information om vilka filmer det är som kommer släppas igen och när? *VERY important info for me* Smile
Seriöst så gör det mig ledsen att de gör sådana jätteuppehåll upp till 10 år ibland. Det verkar bara vara en korkad idé, tror knappast de säljer mer det året bara för det + att de flesta ungar nog hinner växa upp från Disney *ryser till av den otäcka tanken* inom 10 år Disapprove
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2013 vid 08:54
Postad av PrincessOfUtopia PrincessOfUtopia skrev:

Någon som vet någon hemsida eller någon annanstans man kan få tag på information om vilka filmer det är som kommer släppas igen och när? *VERY important info for me* Smile
Seriöst så gör det mig ledsen att de gör sådana jätteuppehåll upp till 10 år ibland. Det verkar bara vara en korkad idé, tror knappast de säljer mer det året bara för det + att de flesta ungar nog hinner växa upp från Disney *ryser till av den otäcka tanken* inom 10 år Disapprove

Förutsatt att vi pratar om svenska utgåvor behöver du ju inte gå längre än till förstasidan på den här sajten (www.magicmovies.se) för att se en lista på kommande releaser på DVD och Blu-ray.

Sen kan jag även rekommendera Disneyanias nyhetssida även om jag måste erkänna att jag är lite partisk i det fallet...

Till toppen
PrincessOfUtopia View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 01-februari-2013
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera PrincessOfUtopia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-februari-2013 vid 10:34
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

 Förutsatt att vi pratar om svenska utgåvor behöver du ju inte gå längre än till förstasidan på den här sajten (www.magicmovies.se) för att se en lista på kommande releaser på DVD och Blu-ray.

Sen kan jag även rekommendera Disneyanias nyhetssida även om jag måste erkänna att jag är lite partisk i det fallet...
Spelar ingen roll om det är engelsk eller svensk faktiskt, fast jag kollar alltid på original språket Tongue Oj, hahaha, hade jag inte märkt Embarrassed xD Ärsch lägg av, den sidan verkar ju jättebra Clap


Ändrad av PrincessOfUtopia - 16-februari-2013 vid 10:34
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media