Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2006 vid 21:20
Jag skulle inte slå till för de var hutlösa priser :( för filmer som inte ens har ett nummer på ryggen! :(

Postad av agge agge skrev:

Ska jag slå till?
 
Djungelboken @ Tradera:
 
PONGO och de 101 DALMATINERNA @ Tradera:
 
Shocked
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-mars-2006 vid 23:52
numret på ryggen spelar ingen roll. dom är lika mycket värdefulla ändå, mer värdefulla än dom nya utgåvorna med nummer på ryggen.
fast jag håller med om att priserna var hutlösa...
Till toppen
Queenofice View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 05-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Queenofice Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2006 vid 09:49
Om de är intressant hos någon så kanske ni ska passa på och titta in pinocchio dvd inplastad med nummer på ryggen.! http://www.tradera.com/auction/aid_26418131 om man verkligen vill ha den så är inte priset i min smak så dyrt :p
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2006 vid 16:25
Hej allihopa!
Jag ska åka till London den 28:e april på shoppingrunda och skulle vara jätteglad om jag kunde få svar på en del frågor innan dess.
 
De Disneyklassiker som ges ut här i Sverige har de lika mycket extramatrial som orginalen och de som ges ut i Storbritannien(UK)?
Om de inte har det varför är det så?
 
Askungen som kom ut i vintras, skulle inte den ha kommit på 2-disc?
Vilka filmer som inte finns ute på 2-disc i Sverige finns att få tag på 2-disc på någon annanstans i nyskick?
De som är 2-disc i Amerika släpps de även som 2-disc i UK?
Platina Klassikerna som Snövit&De sju dvärgarna vet man när de kommer att släppas på dvd igen o i så fall är det troligt att de kommer att släppas med ännu mer extramatrial?
Varför har man dubbat den gamla versionen av Bambi? Nu på dvd så finns ju inte de gamla svenska rösterna från vhsen kvar, varför kan man inte behålla orginalrösterna o ändå ha med en nydubbning?
Har Djungelboken kommit ut på dvd tidigare el är det första gången år 2007?
Finns Lady och Lufsen i 2-disc version? När jag kollade på omslaget innan filmen kommit ut så stod det nämligen 2-disc special edition, finns den då på 2-disc i UK, men inte i Sverige eller?
Jag frågar mig om och om igen varför har inte alltid Svergie dvd-utgåvorna lika mycket extramatrial, tex de finns som 2-disc i UK, men inte här?!
Pocahontas 2-disc tex ska den gå att beställa över nätet från UK?
Djungelboken kom väl ut på vhs innan 1996, de flesta Disneyklassiker innan 1980 o tom. senare släpptes väl för första gången på dvd innan 1996? Då borde de väl ha kommit ut på dvd innan 2006? VARFÖR HAR DE DÅ INTE KOMMIT UT ÄN O VARFÖR LURAS MAN ATT TRO ATT DE SKA KOMMA SOM 2-DISC TILL SVERIGE O SÅ KOMMER DE ISTÄLLET MED JÄTTELITE EXTRAMATRIAL?!!
De 101 Dalmatinerna kommer väl ut på dvd för första gången på dvd år 2007? Då är det väl 2-disc o om det kommer ut som det i USA så borde det väl komma ut som det här i Sverige också eller hur? Varför har inte De 101 Dalmatinerna kommit ut tidigare och varför dubbar man om de gamla svenska rösterna?

Det jag undrar mest och som är absolut viktigast o mest bråttom för mig att få svar på är:
Har jag större chans att få tag på Disneyklassiker som inte finns i vanliga butiker i Sverige i London? Filmer som tex Melody Time och Make Mine Music finns de att få tag på I London? Varför har de inte getts ut i Sverige? Är det i regel dyrare med dvd i London så att det är bättre för mig att köpa via nätet?

Jättetacksam för så många svar som möjligt!
 
P.S Hur kommer det sig att biblioteken kan låna ut Disneyklassiker som inte längre finns att få tag på gratis? De företag som hyr ut dvds har de bara tillåtelse att hyra ut disneyfilmer lika länge som de finns i butik? D.S
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
matilda View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 27-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera matilda Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 23:29
den lilla sjöjungfrun kommer på DVD i oktober 2006!
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 00:06
Postad av matilda matilda skrev:

den lilla sjöjungfrun kommer på DVD i oktober 2006!

Det har du minsann rätt iSmile. Jag har väntat i 17 år för att se den på Engelska(snacka om en evig längtan). Jag ska banne mig tälta utanför butiken på premiärdagen(skämt).
Jag lever för staden.
Till toppen
Antigone View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Antigone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:43

Vad? 1000 kr för disneyfilmer på tradera?! Jag som sett filmer där med utropspris på 10 kr (Taran och den magiska kitteln). Skumt...är det för att Pongo och Djungelboken har utgått eller?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:46
Postad av Antigone Antigone skrev:


Vad? 1000 kr för disneyfilmer på tradera?! Jag som sett filmer där med utropspris på 10 kr (Taran och den magiska kitteln). Skumt...är det för att Pongo och Djungelboken har utgått eller?
 
japp de stämmer de filmer som utgått går för ca 1000 lappen där...
Love will be your guide
Till toppen
Otherworld View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 20-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Otherworld Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 20:01
Disneyklassiker #30 Skönheten och Odjuret INPLASTAD

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=30116088


Ändrad av Daniel - 20-juni-2006 vid 20:41
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2006 vid 01:39
Hmm ... jag köpte min Skönheten och Odjuret (inplastad) för 500:- på Tradera. Verkar som om priserna har gått upp en aning Tongue 

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
saken View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juli-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera saken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 21:35
Hej! registrerade mej nyss och min disney klassiker favorit är Bernard och Bianca och jag undrar om dom två filmerna filmerna finns på dvd?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 22:02
Ja, de finns på dvd.
 


Ändrad av ErikaJansson - 25-juli-2006 vid 22:02
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 22:08
Det är sådana här frågor som DVD-listan är till för. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2006 vid 22:19
Jag läste på www.disney.com att micke och molle ska komma i en 25-års jubileumutgåva i usa. Någon (Daniel kanske? :P) som har koll på om den kommer hit med? Filmen är absolut ingen personlig favorit men jag har den inte, så det vore kul att veta om den kommer.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2006 vid 11:25
Buena Vista kommer att släppa Micke och Molle på DVD igen i maj nästa år. Det kommer troligen vara en jubileumsutgåva.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2006 vid 18:55
aha skulle ju vara schyst om det blev en jubileumsgåva alltid lite extra kul med "speciallare"  
Love will be your guide
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 20:47

Enligt ultimatedisney.com ska jubileumsutgåvan av "Micke och Molle" innehålla följande:

• Music and More
“The Best Of Friends” Sing-Along
• Games & Activities
Forest Friendship Game
DVD Storybook: “New Best Friends”
• BackStage Disney:
“Passing The Baton” - Golden Age Animators And The New Breed
The Fox And The Hound Art Gallery
• Bonus Classic Shorts:
Lambert The Sheepish Lion
Lend A Paw


På ultimatedisney.com kan man dessutom få en titt på omslaget till DVDn, i alla fall som den ser ut nu.

Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2006 vid 19:10
Postad av Matte79 Matte79 skrev:

 
Så du bara vet så Lady och Lufsen finns att köpa. Pongo och Djungelboken kommer om typ bara två år. däremot snövit kommer nog att dröja ett tag8jag samlar själv) hoppas det var till nån hjälp.
Till toppen
LuthienElensar View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LuthienElensar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2006 vid 00:33
Själv har man precis köpt Snövit, Törnrosa, Skönheten och odjuret, fantasia och fantasia 2000 för en hundring/st på blocket.. de gäller å hålla ögonen öppna 
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 13:39
alltså jag blir nästan arg, dessa klassiker som skönheten och odjuret samt snövit och några andra är för dyra på andrahandsmarkanden tycker jag , hallå vi snackar om 1000 lappar i visa fall och det är att gå för långt , man kunde ju köppa dessa filmer för 200.- för bara några år sen och de kommer ju att dyka upp igen, sen är ju dvd kanske inte såaktuellt så länge till...fattar inte hur en film/dvd som sålts överallt kan vara så dyr det är ju nästan sjukt ju! okej jag älskar disney och även dessa filmer skulle väldigt gärna ha dem men glömm att jag tänker betala så där mkt de är inte väda det!! Men jag förstår de som köper demiaf men jag tycker det är synd att de ska "behöva" betala så mkt bara...
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 14:46
Tillgång och efterfrågan........
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 16:30
mjo men det är sjukt iaf...
Love will be your guide
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:08
Jag undrar om utgågna klassiker som t.ex. Snövit, Pinocchio, fantasia, skönheten och odjuret, Micke och Molle m.fl.  nånsin kommer komma på DVD igen? Någon som vet? isåfall hur många gånger kommer en disney film komma på dvd? det finns flera som redan kommit ut på dvd 2 gånger. varför göra flera?ConfusedConfusedConfused
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:46
Jag tror Micke och Molle är på gång att ges ut igen på dvd någon gång under 2007.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 10:34
Jag tror att några av klassikerna, dem mest sålda kommer säljas ut på dvd. Dem kommer heta något i stil med platinum collection.
Men jag är inte helt helt säker.Wacko
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2006 vid 19:26
Micke och Molle ska komma i april 2007.
Till toppen
gustav_disney View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 17-december-2006
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera gustav_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 19:00
men snälla nån!
dem kan ju inte ha alla klassikeri evigheter!!!
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2007 vid 20:51
Postad av gustav_disney gustav_disney skrev:

men snälla nån!
dem kan ju inte ha alla klassikeri evigheter!!!
 
Nä, kanske inte i all evighet, men de borde ge ut klassikerna oftare istället, man borde inte få vänta 10år! 5år borde man få vänta högst!
 
De har verkligen konstiga regler eftersom flera 2or kommit ut igen efter typ bara 3år och ibland har det bara tagit 7år att ge ut en klassiker på dvd och så ger de ut den i ännu mer utökad form 3år senare som t e x Djugelboken. Varför inte bara ge ut dvd med allt extramaterial på en gång?! Ok, jag kan förstå om de upptäckt något på senare tid som de inte hittat då, men då borde dvd ändå inte varare dyrare än den var förut och så borde det som ges ut i USA ges ut i lilla Sverige också! Det är orättvist! Inte ens i England får de allt material som ges ut i USA!
 
Är det någon som vet varför biblioteken kan låna ut gamla filmer som Micke och Molle o s v när de slutats att säljas och hyras ut?StarBig%20smile 
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 01:14
Postad av gustav_disney gustav_disney skrev:

men snälla nån!
dem kan ju inte ha alla klassikeri evigheter!!!
 
Varför inte? Wink
Borde inte så här populära filmer finnas att köpa alltid? (Förstår Disneys syfte med sitt "system", men som köpare vore det ju helt klart en fördel om alla klassiker fanns utgivna samtidigt...)Smile
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 19:21
Tycker det här med ett så högt pris på utgångna klassiker är rent utsagt störtlöjligt. Se dem på vhs istället, kvaliteten på dvd är defenetivt inte värd två tusenlappar. Då kan du få dem för under tio kronor på vhs lika gärna. Speciellt onödigt är det att köpa dem dyrt nu när nästa dvd-format (blu-ray) knackar på dörren och när det inte dröjer länge förrän priset på dessa svindyra dvd:er är nere på samma som för vhs.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media