Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

 Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 17:56

Det kan inte vara speciellt kul ...

Man gör ju alltid bäst i och kolla eftersom filmerna ju kan släppas igen med specialutgåvor och liknande. Alice i Underlandet kom ju ut i en nyutgåva 2002, och sedan också i en specialutgåva 2005.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 18:39

Det är samma politik som Disney hade en gång i tiden vad gällde deras biofilmer. Man ansåg att det skulle ta c:a 7-10 år innan en ny generation hade vuxit upp. Det är därför dom flesta tecknade långfilmerna (åtminstonde före 1980) har varit indragna så länge innan dom gått upp på biograferna igen.

Vad gäller nya utgåvor så är det inte alltid så lätt att veta när dom kommer. Disney har rykte om sig att vara hemlighetsfulla, vilket gör att man inte vågar chansa och därför betalar "hutlösa" priser på auktioner ifall dom inte kommer igen på flera år.

 

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2005 vid 15:27

Är det någon som har sett någon av de utgågågna klassikerna  Peter Pan eller tex  Pinocchio någonstans för försäljning ( ej tradera) ja va ska vi säga de 3 senaste månaderna? Är lite nyfiken om det finns nån chans att man skulle kuna få tag på någon av dem eller de andra utgågna klassikerna....

Love will be your guide
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2005 vid 10:11
Jag såg Pinocchio på WiLLY:S matmarknad för ett tag sedan, fast bara på VHS.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2005 vid 11:00
Jaha där ser man hmm jo jag har oxå sett utgågna klasskier på VHS de kanske e lättare att få tag på då de inte e lika eftertraktade. Men det kanske finns en chans att nån Pinocchio finns på DVD oxå....
Love will be your guide
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2005 vid 15:00

Hej.

Vill bara meddela att på söndag 24:e Juli går min Snövit-auktion ut. Ta chansen att äga ett stycke raritet.

http://www.tradera.com/auction/aid_16059143

 

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 12:19
Postad av Saga Saga skrev:

Är det någon som har sett någon av de utgågågna klassikerna  Peter Pan eller tex  Pinocchio någonstans för försäljning ( ej tradera) ja va ska vi säga de 3 senaste månaderna? Är lite nyfiken om det finns nån chans att man skulle kuna få tag på någon av dem eller de andra utgågna klassikerna....

jag kan ju svara på min egen fråga ja det har jag jag såg Pinocchio på DVD på Åhléns i sthlm så jag köpte den , blev väldigt glad då Pinoochio är en av mina favoriter jag tror att det fanns ett exemplar kvar...

Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 14:54

Det är ju rätt kul att köpa en utgången klassiker på Tradera för flera hundralappar och så finns det fortfarande kvar enstaka exemplar i handeln! Men det gäller ju också att hitta dom

Fast just Pinocchio brukar inte vara så dyr på Tradera, den brukar bara kosta runt 200 kr.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2005 vid 12:24
Postad av Morris Morris skrev:

Vad gäller nya utgåvor så är det inte alltid så lätt att veta när dom kommer. Disney har rykte om sig att vara hemlighetsfulla, vilket gör att man inte vågar chansa och därför betalar "hutlösa" priser på auktioner ifall dom inte kommer igen på flera år.

 

Appråpå hutlösa priser jag såg att Skönheten Och Odjuret ligger på 1225:- på Tradera det är ju ganska mycket för en dvd tycker iallafall jag men om man nu verkligen vill ha den och har pengarna så kanske priset inte spelar så stor roll...

Love will be your guide
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2005 vid 19:28

1250 kronor ligger den på just nu. Verkar vara två köpare som bjuder över varandra hela tiden.  

Det kan ju också vara så att det bara är någon som tycker det är kul att dra upp priset, den ena budgivaren har fått ganska många negativa omdömen, så man undrar ju!

 


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
gandy View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera gandy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2005 vid 23:10

Jag såg Skönheten och Odjuret i en ICAMaxi butik... fanns typ 10 st kvar (för en månad sedan). Man kunde köpa dem för 169:-/st, så jag passade på och köpte en eftersom jag inte hade den, hehe. De tog sedan slut på några timmar =) Hade jag vetat att de såldes så dyrt hade jag köpt fler



Ändrad av gandy
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2005 vid 20:32
Postad av gandy gandy skrev:

Jag såg Skönheten och Odjuret i en ICAMaxi butik... fanns typ 10 st kvar (för en månad sedan). Man kunde köpa dem för 169:-/st, så jag passade på och köpte en eftersom jag inte hade den, hehe. De tog sedan slut på några timmar =)

jaha där ser man den går att få tag på...men jag antar att det är svårt! men hur kommer det sig att den fanns där och sen tog slut på bara några timmar hade de den på lager och la fram dem en dag då bara eller? 

Love will be your guide
Till toppen
gandy View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera gandy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2005 vid 21:21
Ingen aning, hade inte sett dem innan... de bara dök upp en dag =)
Till toppen
Fina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Fina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2005 vid 12:42
Jag undrar om nån vet när ungefär Snövit och Skönheten och Odjuret utgick?
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2005 vid 19:59

I vilket format såldes filmen "Skönheten och Odjuret" på tradera för 1250:-?  Var det 2-disc eller den vanliga Specialutgåvan?

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2005 vid 07:45
Det var den vanliga specialutgåvan som såldes.

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Fina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Fina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2005 vid 17:26
Men Skönheten och Odjuret "collectors edition" fanns väl också på tradera för ett tag sen , vet nån vad den gick för då?
Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-augusti-2005 vid 22:54

Skönheten och Odjuret 2-disc Deluxe Edition gick för 410 kronor för några dagar sedan, så man kan verkligen säga att priserna går upp och ner!


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Fina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Fina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2005 vid 19:52
ja nog verkar de göra det alltid man skulle ju kunna tro att 2-disc versionen skulle va dyrare Nu har de den på tradera igen och nu är utroppspriset 500:-
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2005 vid 20:21
Postad av Fina Fina skrev:

ja nog verkar de göra det alltid man skulle ju kunna tro att 2-disc versionen skulle va dyrare Nu har de den på tradera igen och nu är utroppspriset 500:-


2-discversionen har inte svenskt tal, bara svensk text. Det gör den mindre attraktiv och därför säljs den ofta billigare än enkeldiscen.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2005 vid 15:00

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

2-discversionen har inte svenskt tal, bara svensk text. Det gör den mindre attraktiv och därför säljs den ofta billigare än enkeldiscen.

 

Jaja så det är på det sättet, men nog är väl 2-discen ganska cool ändå! Jag menar fodralet är ju fint och så är den ju just en 2-disc. Så lite mer eftertraktad tycker jag att den borde vara, plus att denju inte var lika lätt att få tag i väl då alla affärer inte hade den, eller?

Love will be your guide
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-september-2005 vid 19:31

Hittade den idag den 6/9 på "Toys"r"us" för 124:- helt inplastad... Köpte den direkt!

(Fanns ej ute i butiken, bara i lager)

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2005 vid 11:04
Postad av Spidey Spidey skrev:

Hittade den idag den 6/9 på "Toys"r"us" för 124:- helt inplastad... Köpte den direkt!

(Fanns ej ute i butiken, bara i lager)

jaha vilken film är det du menar egentligen? skönheten och odjuret 2-disc eller?

Love will be your guide
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2005 vid 17:11

Japp...

Skönheten och Odjuret Special Edition (2-disc)...

Till toppen
Molban View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 05-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Molban Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2005 vid 08:25
Peter Pan, Pinocchio, Snövit,Skönheten...
Hjälp!! Någon som vet var man kan hitta dem? Känns som att ett hett tips vore bensinmackar ute på vischan, men hur ska man orka gå igenom alla...? Finns det någon som kan hjälpa mig?


AdminEdit: Jag har flyttat ditt inlägg till en redan befintlig tråd om detta.
 

Ändrad av Daniel
Till toppen
SmilesDisney View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 11-augusti-2005
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera SmilesDisney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2005 vid 14:20
Citera

Hej!


Jag har alla Disneyklassiker på DVD, de flesta är Svenska utgåvor, har dom du frågade efter:)

Om du letar efter dom så kan du kika på Tradera det är var jag köpte dom, fick ge 1200kr för Snövit, men det vart det värt.

Lady & Lufsen kommer släppas igen  2006-02-22.

Lycka Till!

Min Disney samling:

1 Snövit och de sju Dvärgarna DVD (Äldre Version) Utan Nummer
2 Pinocchio Har DVD
3 Fantasia Har DVD (Äldre Version) Utan Nummer
4 Dumbo Har DVD
5 Bambi Har DVD Specialutgåva
6 Saludos Amigos Har engelsk Version
7 Tre Caballeros Har engelsk Version
8 Spela för mig Har engelsk Version
9 Pank och fågelfri Har DVD
10 Melody Time Har engelsk Version
11 The Adventures of Ichabod and Mr. Toad Har engelsk Version
12 Askungen Har engelsk Version (Prel.release2005-11-16 )
13 Alice i Underlandet Har DVD Specialutgåva
14 Peter Pan Har DVD Specialutgåva
15 Lady och Lufsen Har DVD (Äldre Version) Utan Nummer
16 Törnrosa Har DVD
17 Pongo och de 101 dalmatinerna Har DVD (Äldre Version) Utan Nummer
18 Svärdet i stenen Har DVD
19 Djungelboken Har DVD (Äldre Version) Utan Nummer
20 Aristocats Har DVD
21 Robin Hood Har DVD
22 Filmen om Nalle Puh Har DVD
23 Bernard och Bianca Har DVD
24 Micke och Molle Har DVD
25 Taran och den magiska kitteln Har DVD
26 Mästerdetektiven Basil Mus Har DVD
27 Oliver & Gänget Har DVD
28 Den lilla Sjöjungfrun Har engelsk Version (Prel.release mars 2006)
29 Bernard och Bianca i Australien Har DVD
30 Skönheten och Odjuret Har DVD Specialutgåva
31 Aladdin Har DVD Specialutgåva
32 Lejonkungen Har DVD Specialutgåva
33 Pocahontas Har DVD
34 Ringaren i Notre Dame Har DVD
35 Herkules Har DVD
36 Mulan Har DVD Specialutgåva
37 Tarzan Har DVD Specialutgåva
38 Fantasia 2000 Har DVD (Äldre Version) Utan Nummer
39 Kejsarens nya stil Har DVD
40 Atlantis - En försvunnen värld Har DVD
41 Lilo & Stitch Har DVD Specialutgåva
42 Skattkammarplaneten Har DVD
43 Björnbröder Har DVD
44 Kogänget Har DVD




Ändrad av Proximus
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2005 vid 17:27
Är Törnrosa svår att få tag på?

Ändrad av Proximus
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2005 vid 21:20
Postad av SmilesGB SmilesGB skrev:

  fick ge 1200kr för Snövit, men det vart det värt.

 

En hundralapp i handen är bättre än tolv i DVD-hyllan.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2005 vid 21:22
Törnrosa finns på Tradera, och dom kostar inte speciellt mycket heller. 200-250 kronor brukar man få betala, det fick jag i alla fall. Om det är ju smart att köpa den så fort som möjligt eftersom priserna kommer att gå upp.

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2005 vid 22:32
Okey, men micke och molle då? Går den fortfarande att få tag i?
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media