Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgångna Klassiker på DVD

 Svara Svara Sida  <1234 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2004 vid 15:19

Hejsan!

Jag söker efter filmen Disneys Tarzan (Hittar den inte någonstans). Har bara sett den på Tradera till försäljning. Och där kan jag inte logga in. Eftersom jag inte är 18år, då! *idiotiskt*. Och sen så ligger den runt 700-800kr för en begagnad. (hmm...) Men tänk om man köper den där begagnade för 700-800kr. Och sen ser man 1 till 3 månader efter så finns Tarzan att köpa i butiker (helt ny) för 179kr. Då skulle man bli arg!! Hehe!! Förresten hur vet ni att det tar 10 år för att en Disney ska släppas. Som t.ex Mulan kommer ju ut i Specialutgåva. Och det har bara gått nått år nu. Och Tarzan fanns ju senast på DVD 1999. Då har det alltså i princip gått 4-5år nu. Den kanske också kommer ut på DVD i snar framtid?? Eller vad säger ni??

Anyway!! Är det nån som har Tarzan Disney Till Salu eller känner till vart den finns på Annonsering?? Hör gärna av dig!! 

OBS!! Hittar du en Tarzan Disney Annons på Tradera.com. Logga gärna in där med dit namn och ta reda på personens hotmail/e-mail. För jag kan som sagt inte logga in på tradera.com pga min ålder.

Ha det bra alla!!

Mvh - Emir   

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2004 vid 15:37

För närvarande finns det en Tarzan DVD på tradera för 500 kr, om du är intreserad så skicka mig ett pm, så får du säljarens e-mail.

IMHO är dock priset 510 kr för högt, man borde få betalt för att titta på ***skapet.

Ett tips är att googla efter Tarzan+dvd eller liknande. 

Edit: Så det var der här årets goda gärning och en till själ till min samling (Vansinnesskratt)



Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-september-2004 vid 20:52
Postad av Matte79 Matte79 skrev:

Jag VET var snövit finns, eller kan om den finns kvar, om du bor i stockholm som jag själv såg jag att dom hade den på Heron City i kungens kurva jag vet inte om dom har den kvar men om du bor i stockholm kolla (i megastore).  

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2004 vid 12:02
Jag kommer att lägga ut Lady och Lufsen på Tradera.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Jondy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Jondy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2005 vid 12:18

Det florerar rykten om att Tarzan ska nysläppas till sommaren 2005, någon som kan bekräfta eller dementera detta?

 

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2005 vid 12:54
Buena Vista International (Sweden) har sagt till mig att Releasedatum ej är fastställt när jag frågade om den skulle släppas i juni 2005.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Daisy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Daisy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2005 vid 00:27
Jag tänkte jag skulle köpa Skönheten och Odjuret på DVD, undrar nu om denna oxå har utgått
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2005 vid 03:08
Den har utgått för ett bra tag sen. Skönheten och Odjuret och Snövit och de sju dvärgerna som var en av de första av de nummrerade klassikerna att utgå och är de svåraste att få tag på.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Daisy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Daisy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2005 vid 13:52
Gud så tråkigt  varför släpper dom inte större utgåvor, och med jämnare mellanrum!
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2005 vid 15:49
Jag är själv från Finland och har inte heller hittat skönheten och odjuret någonstans ifrån, men jag fick faktiskt tag på Snow White and the Seven Dwarfs: Platinum Edition (2-disc) på onsdagen från ett varuhus var de ännu fanns några kvar (tack och lov). Men jag är ändå efter skönheten och odjuret som är en av mina favoritfilmer.
Till toppen
Magga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Magga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2005 vid 16:38

Skulle också vilja samla alla klassikerna på dvd.

Har de flesta på VHS nu, och bara 2 på dvd eller något. Men har nästan bestämt mig för nu att köpa Bambi och Basil Mus, och självklart Lejonkungen.

Till toppen
Obba88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Obba88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2005 vid 19:58
tradera är en väldigt bra sida där det dyker upp olika klassiker.

Jag har äntligen lyckats få tag på Skönheten och Odjuret På DVD. 2disc. Fanns flera stycken på Ica Maxi i Alingsås.


Ändrad av Daniel
"Be prepared"
Till toppen
Daisy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-oktober-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Daisy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2005 vid 18:53
finns inte skönheten och odjuret ens att få tag på på VHS? eller är det jag som letar på fel sidor. Finns inga i butikerna i Östersund tyvärr!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 16:50
I dag när jag var i stan så såg jag Kogänget på VHS på Åhlens. Ska inte den släppas den 19 Januari ?
Till toppen
Obba88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Obba88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 17:57
Skönheten och Odjuret finns tyvärr inte längre kvar på varken VHS eller DVD är jag rädd.
"Be prepared"
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2005 vid 21:40
Postad av Obba88 Obba88 skrev:

Skönheten och Odjuret finns tyvärr inte längre kvar på varken VHS eller DVD är jag rädd.

Båda tycks vara utgångna, och samma gäller också Snövit. Hit i Finland finns de en butik i alla fall som ännu har rejält med Skönheten och Odjuret i de där röda fina lådorna, men det är nog bara fråga om DVD:n som har blivit kvar och som inte tycks gå till salu p.g.a. ett ganska högt pris (30 euro).

Till toppen
hanna View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-januari-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera hanna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2005 vid 11:37

I torsdags var jag inne på Skivhuset (tror jag i alla fall att det heter) på Kungsgatan i Göteborg. Där hade dom Tarzan på DVD. Har inte den gått ut för ganska längesedan? Dom hade även Skönheten och Odjuret på Akademibokhandeln - dock endast på VHS.

Varför är just Snövit så himla dyr när man ska köpa den bagagnad?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-januari-2005 vid 12:33
Bara för att filmen har utgått så betyder det inte att den försvinner från affärerna  samtidigt, utan först när affären sålt slut på sitt lager. Tydligen har den affären svårt att sälja slut på Tarzan.

Anledningen till att Snövit är så dyr är väl för att det är stor efterfråga på den filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2005 vid 17:53
Såg på tradera att det såldes en speciell utgåva av snövit som sålts i sverige och som va på svenska oxå, vet nån va det är för en speciallare? Är det nån som har den? Den finns ju inte med på disneyfilmsidan...
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2005 vid 20:01
Det är Collectors-edition av Snövit (som tex C.E. till Skönheten och Odjuret).  Jag har länge tänkt lägga till den , men det har aldrig blivit av, men nu är den ditlagd [Länk].

Jag önskar att jag hard den här filmen, men jag vänta för länge med att köpa den , det är den enda av de Collectors-edition (som jag vet) filmerna som såldes i Sverige som jag inte har.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2005 vid 22:15
Okej då vet jag det blev ju lite nyfiken när jag inte sett den förut. skulle hemskt gärna vilja ha den (har inte den vanliga dvd:n heller )verkar ju va nice älskar när det är 2 disc( gillar allt extra material, kan inte få nog..). Men den kommer väl att kosta skjortan på tradera.

Ändrad av Saga
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2005 vid 20:27

Hej.

Om någon är intresserad så har jag Snövit på DVD att sälja.

R2, svensk. ORIGINAL såklart. Inplastad = Ny.

Har även ett R2, svensk, original (ej inplastad dock) men skick = ny.

Vet ej dock prismässigt vad dom är värda, men kom med förslag.

 

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2005 vid 20:30

Har du provat att lägga ut dom på Tradera? Där kan du tjäna mycket pengar. Den senaste jag såg där gick för omkring 1500 kronor tror jag.

Jag skulle gärna vilja ha Snövit på DVD men har tyvärr inga pengar till det just nu. Och med de priserna som finns på Tradera så kommer jag nog inte ha det på väldigt länge.



Ändrad av *natalie*

- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2005 vid 20:34

Hej Natalie.

Jo jag vet.

Det var ett av mina ex som gick. Men jag har 2 till. Visst är jag mer än nöjd för dom buden, men tycker själv ändå att det var överpris.

Mvh Morris.

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2005 vid 20:41

Jo, det blev ganska högt. Jag skulle aldrig kunna betala över tusenlappen för en film. Men tydligen finns det folk som gör det.  

Nyss köpte jag Skönheten och Odjuret för 510 kronor. Det är maxpriset för mig.


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2005 vid 17:20

P.g.a. en oseriös köpare så har jag åter satt ut Snövit & de 7 dvärgarna på Tradera. Det är den SVENSKA R2 utgåvan med Nr 1 på ryggen.

2 ex finns ute.

Ett med kort anbudstid (On 13:e Juli)

Ett med längre anbudstid (Sö 24:e Juli)

http://www.tradera.com/auction/aid_16059143

http://www.tradera.com/auction/aid_16059236

Minipris är 500 kr på bägge. Den med förlängd auktion är INPLASTAD och ny. Den kortare är i Nyskick.

///Morris.



Ändrad av Morris
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 12:52
Postad av *natalie* *natalie* skrev:

Nyss köpte jag Skönheten och Odjuret för 510 kronor. Det är maxpriset för mig.

Ja jag skulle inte heller betala mer än så men jag tycker endå att det är på tok för dyrt högst runt 350 :- tycker jag är rimligt, det är ju nästan sjukt att en film som man bara för nåt år sen kundde köpa för  ca 179:- (och dessutom fanns i hundratals ex) kostar så mycket!

Love will be your guide
Till toppen
Morris View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-juli-2005
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Morris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 12:59

Håller fullkommligt med dej.

Det blir tyvärr så när Disney ger ut sina filmer i låg upplaga samt drar in dom efter ett tag. Det är många av dom utgångna klassikerna som står i hundratals kronor. Sen när dom kommer som nytryck om några år då är dom "värdelösa".

Men det finns ju dom som inte kan vänta i 7-8 år på nästa upplaga.

Till toppen
*natalie* View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera *natalie* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 15:20

Jag fattar inte ens poängen med att dra in alla filmer efter ett tag.  

Är det för att  man ska skynda sig och köpa så många som möjligt eller?


- "Detroit sound"? What's that? The cries of people being mugged?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2005 vid 15:35
Jo jag förstår att man inte orkar vänta så länge men jag såg på några tidigare inläg ifrån förra året att många ville köpa tarzan och att man kunde göra det på tradera för ca 600:- men visste man inte då att den snart skulle släppas på dvd igen? för det är väl inte så kul att köpa den för ca 600:- och sedan några månader senare kunna köpa den för 179:- på dubbel disc?

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media