Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pinocchio med nummer på ryggen?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Ullis View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ullis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pinocchio med nummer på ryggen?
    Postad: 16-maj-2005 vid 10:08

Eftersom jag inte lyckades komma över filmen när den fortfarande fanns i butik så köpte jag den genom annons på nätet.

Blev dock lite ledsen över att se att de ninte har nått nummer på ryggen.

Men sen kom ja på att jag har hört att det inte är alla klassiker som har getts ut med nummer.

är pinocchio en utan dom, eller har det funnits utgåvor med nummer?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 12:01
Om du kollar i DVD-listan så hittar du alla filmer som har nummer under kategorin Klassiker. Under Klassiker (äldre releaser) så finns de som inte har nummer, dock är den sistnämda långt från komplett.

Hur stor intresse finns det av att jag även lägger till de äldre utgåvorna i listan?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 17:48
Det är bara nyutgåvan från 2003 som har nummer på ryggen. Förstautgåvan från år 2000 har det inte. Båda är utgångna och finns inte längre att köpa i handeln (om man inte har turen att råka på något restexemplar).

Det finns för- och nackdelar med båda utgåvorna. Jag tycker att den gamla utgåvan har bäst bild. 2003 års utgåva är väldigt kraftigt restaurerad, så mycket att den har tappat sin lyster och känns hård och livlös. Den gamla utgåvan är visserligen inte lika skarp i bilden, men den är mycket behagligare att titta på.

I den nya utgåvan finns en del extramaterial som inte finns i den gamla. Det är även skillnader när det gäller talade och textade språk.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 18:39
Är det ingen som tycker att VHS-utgåvan är toppen?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Oo-De-Lally View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Oo-De-Lally Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2005 vid 15:39

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:


I den nya utgåvan finns en del extramaterial som inte finns i den gamla. Det är även skillnader när det gäller talade och textade språk.

Så du menar att på den gamla pinoccio-dvd-versionen så finns den vanliga dubbningen?? För i så fall så skulle jag ju kunna göra nästan vad som helst för att få tag på den! Tyckte att dvdutgåvan från 2003 var extremt dålig!! Dubbningen var värdelös!

"Le, du är med i dolda kameran!" - Knattarna till Fru Matilda.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2005 vid 17:07
Postad av Oo-De-Lally Oo-De-Lally skrev:

Så du menar att på den gamla pinoccio-dvd-versionen så finns den vanliga dubbningen?? För i så fall så skulle jag ju kunna göra nästan vad som helst för att få tag på den! Tyckte att dvdutgåvan från 2003 var extremt dålig!! Dubbningen var värdelös!

Nej, det är samma svenska dubbning på båda DVD-utgåvorna. Vad jag menar med talade och textade språk är följande:
  • Språk, första DVD-utgåvan (2000): Svenska, engelska, danska, finska, spanska, norska, portugisiska och tyska dubbningar. Textad på engelska, spanska, tyska för personer med nedsatt hörsel och engelska för personer med nedsatt hörsel.
  • Språk, andra DVD-utgåvan (2003): Svenska, engelska, finska, isländska och arabiska. Textad på svenska, finska, isländska och arabiska samt på svenska, finska och engelska för personer med nedsatt hörsel.
Den gamla svenska dubbningen har bara getts ut på video en gång. Det var 1987, och då endast på hyrvideo. Man kan ibland hitta enstaka exemplar som har överlevt, men de är oftast i mycket dåligt skick.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 12:30

Hur ser den första DVD utgåvan av Pinocchio ut egentligen kan inte hitta nån bild av den någonstans på disneyfilmsidan....

Love will be your guide
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 12:55
Så här ser den ut:


"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juli-2005 vid 17:30

jamen där är ju omslaget, vilken service, man tackar man tackar

jag känner inte alls igen det har nog aldrig sett den... gillar omslaget till den nyare utgåvan bättre men det där med stjärnljuset var ju fint.

Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media