Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alan Menken CD ?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Alan Menken CD ?
    Postad: 12-maj-2005 vid 00:18
Finns det någon samlings-CD utgiven med Alan Menkens musik?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2005 vid 09:10
Det finns en skiva på Amazon.com som hette The Alan Menken Album
så det kanske kan vara nånting. Annat än den verkar det vara ganska klent, bara de soundtracks som han skrivit.



Ändrad av Proximus
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 16:37
Älskar verkligen Alan Menkens musik. Den är så himmla bra.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2006 vid 17:19
Jo han har skrivit massa bra musik, inte bara till Disney. Men hans musik har ju definitivt betytt mycket i Disneys filmer. Tycker jag.
Men det är typiskt mig att tycka att musiken är, typ, det viktigaste men musiken är viktig.
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-april-2006 vid 14:06
Alan Menken är en av de bästa kompositörerna i Hollywood. Han delar 1:a plats med John Williams(enligt mig). Om jag var regissör så skulle Alan Menken få göra soundtracken till mina filmer(och nån dag kommer jag att bli regissör, om jag har turSmile). Men är det bara jag som tycker att Alan har tappat sin forna glansErmm eller vad tycker ni?
Jag lever för staden.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 20:26
Gillar skarpt Den Lilla Sjöjungfruns musik. Likaså Skönheten och Odjuret. jag har cd soundtracken The Little Mermaid, Ringaren i Notredame och Pocahontas. Har även James Horner som favorit kompositör. (Även Hans Zimmer)
Till toppen
Disney_Child View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-januari-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Disney_Child Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2007 vid 22:47
Älskar Alan Menkens musik!

Vet någon vart man kan få tag på Skönheten och Odjuret låtarna på svenska? Har dem på engelska men skulle vilja gärna ha dem på svenska också. Om någon vet vart man kan få tag på dem, skriv gärna!
Till toppen
Emmmelie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Emmmelie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2007 vid 17:41
Jag har dom (: Har massa Disney-låtar på svenska :P
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2007 vid 21:16
Eftersom jag (utan inbördes ordning) har Lejonkungen, Herkules, Den lilla sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Tarzan som topp 5-lista när det gäller musiken så ligger ju Alan menken ruskigt bra till (3 av 5 soundtracks) Smile Tycker om all musik han gjort åt Disney, även om Kogängets inte når upp i samma klass som de andras. Men å andra sidan, det gör ju inte själva filmen heller.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2007 vid 14:57
Alan Menken är ju som en Gud inom soundtrack! Helt underbar musik, och har skrivit musiken till mina absoluta favoriter i Disney värlen. Anser att Den lilla sjöjungfrun, Herkules, Pocahontas, Aladdin, RiND och självklart Skönheten och Odjuret har de bästa soundtracken någonsin! Den enda film som kommer upp och mäter sig med deras musik är Lejonkungen! Jag tackar gudarna för den fantastiske Alan Menken...
 
Håller med Hades... Kogänget kommer inte ens i närheten av det som han tidigare gjort, men hur lätt kan det vara att skriva musik till en ganska dålig film.
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2008 vid 18:52
Jag älskar också hans musik speciellt låtarna som han kom på med hjälp av Stephen Schwartz i Pocahontas.
Jag kan inte fatta hur man kan göra så bra musik
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 18:52
Vad tycker ni om musiken till Förtrollad ? Jag tycker mycket om That´s How You Know.
Till toppen
Emmmelie View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Emmmelie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2009 vid 18:55
Förtrollad har bra musik! Ganska typisk Menkenmusik. Kanske inte han på topp, men riktigt bra!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media