Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tre små grisar

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tre små grisar
    Postad: 23-april-2005 vid 14:51
De senaste dagarna har jag studerat en förträfflig lista, från Disneyania, över samtliga Disneykortfilmer. Jag blir då häpen när jag finner att det ska finnas Två stycken nya Tre små grisar, en från 1999 och en från 2004. Vad är detta?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 18:59
Jag ser nu att det finns delade meningar om årtalet för den förstnämnda filmen. Dave Smith anger 1997, Encyclopedia of Disney Animated Shorts anger 1998 och Imdb anger 1999. Jag har inte sett den, men Disneys arkivarie Dave Smith beskriver den så här:

"Three Little Pigs (film) 26 minute animated film made by Disney Television Animation, and released in one theater for Academy Award consideration on October 21, 1997. Directed by Darrell Rooney. When the Three Little Pigs allow Barnabas the Wolf, a professed vegan, to become their roommate, they quickly become paranoid after a series of misunderstandings that could only have one explanation--the Wolf intends to make the Pigs his protein source. Part of a Twisted Tales series, which included Redux Riding Hood."

Den andra filmen (från 2004) är en parodi där Mrs. Calloway från Kogänget försöker berätta sagan om tre små grisar. Sagan blir alldeles tokig och tillrörd när de andra djuren på gården lägger sig i berättandet.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 19:03
Tack Anders för ditt svar!
Jag har bara varit med här i Disneyssion i tre dagar, men det här är riktigt roligt. Här får man möta människor som är lika fanatiska som en annan (en del är nog lite mer än jag).
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 14:57
Tre små grisar är en jättebra berättelse. Det är en av de få där det innehåller ett budskap med.
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2006 vid 13:04
Jo det är verkligen en jättebra berättelse och dessutom är den så rolig! Mycket bättre än berättelserna I Kalle Anka tidningarna om de tre små grisarna och Zeke Varg...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2007 vid 15:21
Vet att berättelsen är bra, men är kortfilmen bra?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 11:49
Postad av Gurra Gurra skrev:

Vet att berättelsen är bra, men är kortfilmen bra?
Undrar du om den nya kortfilmen är bra?
Den gamla från 30-talet har du väl sett!?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 14:58

Inte vad jag kommer ihog!

Vet att jag sett någon film om dem men vet inte om det är den, men är den bra?
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 17:25
Tre små grisar är en av de bästa kortfilmerna. Rolig historia, bra karaktärer, fina teckningar. Melodin från filmen blev välkänd och borde vara det fortfarande.
Efter succén undrade många om man inte skulle göra en efterföljare. Disney lär ha svarat att man inte följer upp framgången med Tre små grisar med ännu fler grisar. Ändå gjordes det två efterföljare som man kan se på samlade Silly Symphonies.
 


Ändrad av Furuholm - 12-juli-2007 vid 17:42
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2007 vid 18:19
Furuholm: Gjordes uppföljarna efter Walt Disney's död?
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2007 vid 16:51
De två uppföljare jag nämner ovan gjordes på 1930-talet.
Dock finns det tydligen två nya uppföljare som nämns överst i den här diskussionen.
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media