Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Noah´s ark

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Noah´s ark
    Postad: 23-april-2005 vid 14:48
De senaste dagarna har jag studerat en lista, som jag hittade på Disneyania, över samtliga kortfilmer från Disney 1920-2004.

Jag har en fråga till er, kära Disneyfantaster: Är Noah´s ark från 1959 samma som Noah´s ark från 1933 (Silly Symphonie)?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 19:26
Båda bygger naturligtvis på den bibliska berättelsen, men det är inte samma film. 1959 års version är en dockfilm.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 21:48
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Båda bygger naturligtvis på den bibliska berättelsen, men det är inte samma film. 1959 års version är en dockfilm.

En dockfilm, kära nån, vem kunde tro något sådant.
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 12:41
Noahs´ark från 1933, är det den som finns med i fantasia 2000? Den där Kalle och Kajsa är med i?
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 15:13
Nej det är en nyproducerad sekvens. Den enda sekvens i Fantasia 2000 som är "gammal" är trollkarlens lärling.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 20:38
Det lär dock vara så att när Fantasia 2000 visades på Biograf ingick det fler filmer från den ursprungliga Fantasia. Men nu kom vi från den här rubrikens ämne som är Noas ark.

Ändrad av Furuholm - 03-mars-2008 vid 20:40
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 22:58
ok, så den som finns med i fantasia 2000 är ny för den filmen? jag tycker den sekvensen är braSmile
Vad tycker ni?
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 16:25
Postad av Caela Caela skrev:

ok, så den som finns med i fantasia 2000 är ny för den filmen? jag tycker den sekvensen är braSmile
Vad tycker ni?


Riktigt fin och mäktig!
Också en av ytterst få gånger som Daisy är en sympatisk karaktär och inte en komplett bitch.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media