Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bambi 2

 Svara Svara Sida  123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
zjgameru View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera zjgameru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Bambi 2
    Postad: 12-april-2005 vid 16:13

Jag har aldrig tyckt om uppföljare till Disneys klassiker. Den första jag såg måste ha varit Aladdin - Jafars Återkomst. Sen verkar det hela bara ha gått utför... animeringen känns platt, och filmerna känns inte lika seriösa som sina föregångare. Samt så tycker jag karaktärerna har en riktig själlöshet. Jag har dock inte brytt mig om att protestera angående dessa uppföljare, men nu efter att Bambi 2 har utannonserat så måste jag bara säga NEJ!

Bambi har länge legat bland en av mina favoritfilmer genom tiderna, jag kan se på den hur många gånger som helst utan att ens tröttna, och jag skulle aldrig tro att Disney skulle gå så långt att påbörja en uppföljare till denna underbara film. Varför gör dem såhär? (För att tjäna pengar givetvis, dörf) men ändå. Låt dem inte sabba Bambi också för tusan. Disney kommer vända sig i graven för det här. Jag är alldeles säker på det.

Hela konceptet om att Bambi ska tränas och läras upp av sin pappa, för att sedan kunna ta över efter honom är inget nytt heller. Vi har sett det förut i ett flertal filmer. -_-' Bleh, känner mig lite allmänt grinig. Jag vill bara marschera fram dit, banka nävarna i bordet och skrika "nej" rakt upp i ansiktena på dem.



Ändrad av zjgameru
~ A whole new world ~
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2005 vid 17:18
Jag tror nog att Bambi II kommer att skilja sig ganska rejält från de övriga uppföljarna vi sett genom åren. Enligt en Holländsk journalist som fått se någon scen från filmen säger att det verkar som Disney verkligen anstränger sig för att lyckas med denna uppföljare. Man har ansträngt sig för att animationen skall efterlikna den originalet så mycket som möjligt (och med tanke på att den duktiga animatören Andreas Deja är med i produktionen är ju bara ett plus). Handlingen skall tydligen även den vara väl utarbetad enl. denna journalist.
Läs mer: http://www.darkhorizons.com/news05/050411b.php

Men visst kan jag hålla med om att det är ett helgerån att göra uppföljare på de gamla klassikerna, men man får vara glad att det förmodligen inte blir samma kalkon som med Askungen II.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Nuffe90 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Nuffe90 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2005 vid 21:01

Jag såg Bambi när jag var mycket liten, jag minna att jag tyckte den var bra men jag minns nästan ingenting från filmen.Får ta och se om den nån dag.

Men varför öser Disney ut straight-to-video uppföljare? De blir aldrig lika bra som orignalet och får originalet att se dåligt ut.

Älskar Disneykortfilmer. :D
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2005 vid 21:21
Postad av Nuffe90 Nuffe90 skrev:

Men varför öser Disney ut straight-to-video uppföljare? De blir aldrig lika bra som orignalet och får originalet att se dåligt ut.



Ett ord: Pengar
Det väl självklart att ett företag måste tjäna pengar, men det får finnas gränser på vad man försöker tjäna pengar på...

 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2005 vid 22:45

Tyckte först också att det lät hemskt med uppföljare till Bambi.. men tycker nu det ska bli spännande att se hur den blir  

Kommer ihåg att vi hade en bok om Bambi när jag var liten, som jag tror hette "Bambis barn" och som måste varit någon form av uppföljare - som var en av mina favoritböcker. Så jag hoppas den här filmen blir nåt liknande....fast om jag förstått det rätt så ska den enbart handla om Bambi & hans pappa??

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2005 vid 08:53
Det låtter som att man måste se den när den kommer till sverige.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Cecilia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Cecilia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 12:52
Oj, Bambi är en absolut favorit (även om jag tyckte att den var jätteläskig när jag var liten) så det är bäst att det blir en bra uppföljare. Speciellt älskar jag teckningarna! Vågar man se den när den kommer? ;)
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 13:47
Postad av Cecilia Cecilia skrev:

Vågar man se den när den kommer? ;)

Tveksamt, det finns en viss risk att hjärnan får härdsmälta med gegga ur öronen som resultat.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Cecilia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Cecilia Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 15:20

Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Cecilia Cecilia skrev:

Vågar man se den när den kommer? ;)

Tveksamt, det finns en viss risk att hjärnan får härdsmälta med gegga ur öronen som resultat.

Hm.. Tror att jag låter någon se filmen innan mig och ser jag minsta gegga ur örat så vet jag! 

Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 15:09

Jag har just kolla på trailern för Bambi 2 och den ser väldigt bra tecknad ut, vilket måste vara första gången för en uppföljare. Men jag tycker att det är konstigt att tvåan utspelar sig mellan första delen av ettan och sista delen av ettan. Jag tycker att det är lättare att ta till sig någonting om det kommer i kronologisk ordning. Det är lättare att fatta att det är en tvåa då. Men men, jag tror faktiskt att den här filmen är värd att se

Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Fproffs View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 22-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 88
inläggsval inläggsval   Citera Fproffs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2006 vid 12:21
Titta på trailern till Bambi 2 här: mms://qstream-wm.qbrick.com/00206/10002604_stor.wmv

Ändrad av Fproffs
"Bonjour, mademoiselle!"
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2006 vid 10:15
Är det någon som har köppt biljetter till filmen?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2006 vid 09:28
Jag ska se den i morgon med en kompis.
Till toppen
Aslan_N View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-februari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Aslan_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2006 vid 16:06
ö hallå äe bambi en kille eller en tjej??
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2006 vid 09:25
Postad av Aslan_N Aslan_N skrev:

ö hallå äe bambi en kille eller en tjej??

Bambi är en hjortkalv av hankön, alltså en "kille".
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2006 vid 15:48

Bambi 2, helt underbar film. Såg den på bio förra fredagen. PREMIÄR! Åh, alltså bästa uppföljaren Disney gjort, helt klart. Då har jag bara sett, Lejonkungen 2 (Hemsk), Jafars Återkomst (Klart godkänd), Bernard och Bianca i Australien (ingen uppföljare egentligen men vissa ser den som det, men klockren är den) och Bambi 2. Jag vet att den är den bästa, det räcker med att se trailers och höra andras åsikter om de andra uppföljarna för att inse det. Animationen var snarlik orginalet (som jag såg samma dag vid lunchtid, innan 2an på bio), rösterna kanon, Roffe Skoglund gjorde en mindre roll som verkligen lyfte det komiska i filmen. Musiken var också i klass med orginalet. Det är inte bara den bästa Disneyuppföljaren utan även en av de tjugo bästa uppföljarna alla kategorier skulle jag våga säga.

Har ingen annan sett den?

Till toppen
jonas83boy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera jonas83boy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2006 vid 12:37
Jag har sett den. Jättebra. Den var så gullig. Jag började nästan gråta vid vissa tillfällen. Jättebra uppföljare.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2006 vid 14:37
Jag längtar så himmla mycket till releasen av dvdutgåvan!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2006 vid 11:00

Bara en dryg månad kvar tills jag får se den igen!!!

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 11:45
så denna film ska vara bra då  låter ju bra hehe , jag har inte sett en uppföljare på länge men ska ta och se denna då :) har ju sett lite av den och den verkar iaf väldigt fint tecknad vilket ju är himla nice :)
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 21:39

Den är grymt fint tecknad och väldigt söt. Känns dock lite konstigt att filmen är full med  dialog medan orginalet bara hade cirka 1000 ord i manuset, har jag läst. Men den är en toppen-uppföljare, de har verkligen lagt ner möda på att få den bra och de har lyckats.

Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 23:12
Man kanske vågar se den då. Har tyckt att den ser bra tecknat ut men det räcker ju inte med bara det så jag har varit lite tveksam till den ändå faktiskt. Men nu blev jag intresserad.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2006 vid 10:29
Såg den på bio direkt efter att jag sett orginalet, och kan lugnt säga att bättre uppföljare har Disney aldrig gjort, och jag har ändå hållt mig undan alla fanatiska uppföljare, sett  hela Lejonkungen 2 & 3 och sen bitar från de andra, som Kejsarens nya stil 2, Lilo och Stitch 2, Djungelboken 2, Mulan 2. Ingen av de når orginalen till fotknölarna, men Bambi 2 når orginalet till vristen i alla fall. Ända som är lite surt är titeln, Bambi och skogens furste hade varit mycket fräschare men detaljer, detaljer.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 21:21
Att många uppföljare har varit onödiga kan jag hålla med om (undantag förstås) men jag måste försvara Bambie 2.
Efter att ha sett den så kan jag säga att äntligen har Disney gjort en uppföljare som vi alla kan vara stolt över.
De har gått in för att behålla samma känsla och kraft som i orginalfilmen som är en av mina favoriter, det som jag tycker är det roliga med Bambie 2 är att man följer tiden från när Bambies mamma blir dödad och fram till Bambie lär sig livets mening och faror och man får veta hans band till sin far och en hel del pusselbitar som man funderat över från orginalet.
Så även om jag håller med att det gjorts för många uppföljare till filmer som varit onödiga som Aladdin, Skönheten och odjuret, Ringaren i notre dame bl a så är Bambie 2 ett stort undantag så jag tycker du ska ge filmen en chans först.
Uppföljaren har bara stärkt det jag gillade med orginalet
MVH
   //Håkan
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 21:50
Jag har aldrig sätt Bambi 2. Men jag funderar på att köpa boxen med båda filmerna. Tycker ni att jag ska köpa den?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2006 vid 23:38
Mendez, det tycker jag definitvt att du ska göra. Den ser desutom grymt läcker ut.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2006 vid 16:22
Absolut! Den klart bästa Disneyfilmen som det dessutom gjorts en upföljare på med samma klass.
 
 
MVH
   //Håkan
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2006 vid 16:26
Jag har sett den och jag håller med om att den är klart den bästa uppföljare som Disney har producerat, utan tvekan.
 
Den håller samma härliga känsla som orginalet och ger svar på vissa punkter som man funderat över. Vem Bambi egentligen slogs med, hur Bambis rädsla för hundar släpper och relationen med hans far får för betydelse m.m.
 
Så ett måste, precis som du säger.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2006 vid 19:12
Framför allt var det animationen som höll väldigt hög klass, för det andra musiken. Storyn var väl lite sådär, men Ronno var en skön karaktär för att inte tala om piggsvinet (Rolf Skoglund, lika rolig som någonsin) och mycket bra svenska röster till allihop.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 09:15

En lite skum aspekt i storyn är ju att Bambi kommer tillbaka direkt efter vintern men i första filmen tycks det ju som att hans vänner inte har sett honom sedan han vandrade iväg med sin far.

Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media