Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Bambi 2

 Svara Svara Sida  <123>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 16:01
Bambi är fortfarande mycket ung när tvåan slutar. Han har fortfarande en bit kvar innan han blir vuxen så helt konstigt blir det inte om jag får säga min mening för Stampe säger att Bambi verkar vilja vara mer med sin far än de och det blir ju som ett tecken att de inte kommer ses på ett tag. Så ser jag på det hela.
MVH
   //Håkan
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2007 vid 17:36
Det kan vara som du säger.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2007 vid 11:40
Ett år sedan biopremiären av Bambi 2!!! Hurra! Det var en härlig bioupplevelse.
Till toppen
Rei Ayanami View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 01-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rei Ayanami Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2007 vid 19:54
Har faktiskt inte sett den än, hehe... Men den har premiär på DisneyChannel imorgon har jag för mig, kl 19.00... Så då ska jag se den Big%20smile Tycker faktiskt av det som jag sett på reklam att den verkar riktigt bra *nicka*
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 02:40
Eh, du var lite mer än en vecka för tidig, men det märkte du säkert själv. Missade du den i går kväll går den igen idag på en vidrig tid.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 11:28
Jag såg den igår, tyckte faktist att den var helt okej. Inte min favorit uppföljare, men godkänd. Det jag saknade var att man inte fick se hur det blev när Bambi blir stor.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 14:07
Det kanske beror på att man får se det i första filmen?
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2007 vid 21:27
Bambi 2 är faktiskt bra. Jag tycker det är kul att se att pappan tillslut visar känslor för bambi och att dem ändå blir en liten familj. Bambi gjorde mycket för att hans pappa skulle gilla honom och det gick ju. ;)
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2007 vid 10:31
Jag gillar också Bambi 2Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2007 vid 12:16
En mycket fin uppföljare som jag och min vän såg på Biopremiären den 24 februari 2006.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2007 vid 14:31
Kul!!!Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2007 vid 00:34
Håller med er, en uppföljare med stil och klass.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 18:38
Så har man då äntligen sett den då , måste säga att den uppfyllde alla mina förväntningar och mer därtill! Animationen är underbar var väll den jag fastande för mest. Handlingen var bra helt godkäänd , känndes som en bra story mot orginallet.
Så här ska uppföljare göras , önskar fler disneyfilmers uppföljare vart så här bra då hade man ju nästan älskat uppföljarna lika mycket som orginallen Wink
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 16:45
Kul att du gillade den. Jag och min polare blev överförtjusta över att höra vår idol Roffe Skoglund i rollen som Piggsvinet. Lika kul som alltid.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 15:28
Två år sedan Bambi 2 hade biopremiär. Har fortfarande inte köpt den dock...
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2008 vid 17:53

Jag är tvungen att ändra hela mitt inlägg, har sett Bambi 2 igen nu och måste säga att den nog är en utav de bästa uppföljarna!



Ändrad av disneyworld_ - 22-juli-2008 vid 11:40
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2008 vid 18:58
Kommer ihåg att denna film var mycket bra och sevärd. Har inte sett den sedan den gick på bio. Ska absolut se om denna film nu snart.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2008 vid 20:14
Detta är en uppföljare de inte behöver skämmas för.
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera disneyworld_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2009 vid 20:21
Var hemma från skolan idag (har lyckats få vattkoppor, tjohej!) och bestämde mig för att se Bambi. Bambis mor säger att ingen annan hjort har levt ens hälften så länge som "The Great prince of the forest" (vad heter han på svenska?). Då kom jag på att i Bambi 2 berättar Bambis far ("The Great prince of the forest") för Bambi att han och Bambis mor träffades för första gången när han var i samma ålder som Bambi. Låter inte det lite konstigt...? Jag ser inte hur det går ihop.

Jag ber om ursäkt för alla "Bambi" jag har skrivit, måste ha slagit nåt rekord. Jag får skylla på febern.
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2009 vid 07:18
Jag såg Bambi 2idag och tyckte faktiskt att den var jättebra^^ Fint animerad och så rolig att jag höll på att garva ihjäl mig på vissa ställenXD Sen så hade den ju sina dramatiska scener också... Någon som vet när den och originalet släpps på dvd igen?=)



Ändrad av Ankisten - 25-maj-2009 vid 07:20
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2012 vid 11:14
Lyckades bomma att se Bambi 2 (för fösta gången på dvd och första gången sedan biopremiären!) i fredags. Det är ju första gången den 24 Februari infaller på en fredag sedan 2006 då Bambi 2 släpptes. Det tänker jag dock rätta till idag. Om ca 45 minuter tänker jag se filmen för andra gången. Och jag som trodde jag skulle se den igen typ 2007... Ångrar att jag missade att köpa den mycket vackra Bambi-boxen.

 

 

 

 

 

 

100 inlägg!!!

 

 

 



Ändrad av LeChuck. - 01-mars-2012 vid 14:45
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2012 vid 14:35
Ah, ca en och en halv timme sedan den underbara filmen tog slut. Nästan lika bra som på bion. Musiken var till och med bättre än jag minns den. Melodin i början av filmen är ju inte dåligt rippad av Edward Scissorhands-temat, men det är visar ju bara hur genial Danny Elfman är, låten passar ju dessutom fantastiskt bra till snöfallet i inledningen.

Lite kul att den "officiella Bambi 2 sajten" finns kvar efter mer än 6 år... Rätt välgjord också.
http://www.disney.se/DisneyFilmer/bambi2/main_se.html
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2013 vid 19:00
Sju år sedan den smått underbara Bambi 2 hade biopremiär. Jag gör nog en repris av förra året och ser filmen den första mars, fast förmodligen med engelskt tal för första gången.

Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2011
Status: Offline
Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2013 vid 21:46
Jag såg filmen för tredje gången idag till lunchen. Första gången med engelskt tal. Jag vill nog säga att den svenska dubben är bättre även om självklart Patrick Stewart är oöverträffad som The Great Prince.
Någon annan som sett Bambi 2 på orginalspråket?

Ändrad av Patch - 01-mars-2013 vid 21:49
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2015 vid 16:18
Tänk att det är nio år sedan den här fina lilla filmen hade premiär. Tiden går fort!
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 15:24
Bambi 2 är nog en av de bättre uppföljarna Disney gjort efter en klassiker. Handlingen, animationen och röstskådespelarna var helt klart godkända. Animationen känns lite mer påkostad än många av deras andra uppföljare som exempel Ringaren i Notre Dame 2 och Lilo och Sitich 2.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2015 vid 18:33
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Bambi 2 är nog en av de bättre uppföljarna Disney gjort efter en klassiker. Handlingen, animationen och röstskådespelarna var helt klart godkända. Animationen känns lite mer påkostad än många av deras andra uppföljare som exempel Ringaren i Notre Dame 2 och Lilo och Sitich 2.



Jag har förvisso undvikit samtliga uppföljare (utom "The Lion King" 2 och 3 och "Aladdins" två uppföljare som båda är bra) men skulle nog utan att blinka hävda att "Bambi 2" är den bästa av alla.
"The Return of Jafar" är möjligen lika bra men då känns "Aladdin" som en mycket naturligare film att spinna vidare på än vad "Bambi" gör vilket ger "Bambi 2" pluspoäng.

Jag såg den i söndags (för fjärde gången) och vill påstå att den är mer än bara godkänd på samtliga punkter. Att jag fick chansen att se den på stor duk när det begav sig är något jag är mycket tacksam för.
Jag tycker filmen är smått underbar.
Till toppen
Gummi.Bears View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 24-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Gummi.Bears Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2016 vid 19:40
Grattis på tioårsdagen, Bambi 2!
http://s.moviep.it/s/2003/08/07/una-scena-di-bambi-e-il-grande-principe-della-foresta-22337.jpg



Och R.I.P "Den Officiella Bambi 2 Sajten" 2006-2013?
http://www.disney.se/DisneyFilmer/bambi2/main_se.html



Ändrad av Gummi.Bears - 24-februari-2016 vid 19:41
Till toppen
Gummi.Bears View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 24-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Gummi.Bears Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2016 vid 19:45
Varför är den här filmen så bortglömd? Den är ju betydligt bättre än det mesta av möget som Disney släppt under 10-talet. 

Soundtracket är underbart!
https://www.youtube.com/watch?v=iW0UkOyx8pw&list=PL497D6034B10BA1A2
Till toppen
Ronno View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-augusti-2016
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Ronno Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2016 vid 13:45
Tänk att denna underskattade lilla pärla redan är tio år gammal! 
Varför är Disneys bästa "uppföljare" så förbisedd? Den blir behandlad som om den vore vilket "Cinderella 3"-mög som helst! Varför?

Den är ju fantastisk. Animationen, musiken, sångerna, röstskådespelarna och manuset. Den är inte en själlös direkt-till-video-sequel gjord för att tjäna snabba pengar, den är en kärleksfull expansion av ett klassiskt mästerverk, fylld till bredden av passion och respekt för originalet. 

"Bambi 2" förtjänar bättre än såhär. En nypremiär på bio i 3D allra minst. 
Till toppen
 Svara Svara Sida  <123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media