Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Lady of the Lake

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The Lady of the Lake
    Postad: 01-april-2005 vid 14:10
Är det nån som vet vad den här filmen kommer handla om?
Är det med utgång från arthurmyten och avalon?

Nån som vet nåt??
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2005 vid 18:38

Ett rykte finns att den ska baseras på Holländaren Godfried Bomans bok De vijvervroum (eng: The Lady of the Lake), och lär då handla om följande (i korta drag):

En helt vanlig flicka blir kär i en prins. Prinsen är ohyffsad mot henne. På sin födelsedagsfest bjuder han in henne, med goda avsikter, men lyckas ändå såra henne. Han får en konstig present i form av en bok med konstig information om en viss lady of the lake (vet inte om det är samma som i sagorna om Arthur och Merlin). Han blir nyfiken på denna lady of the lake och ger sig inväg för att hitta henne. Men när han slutligen hittar henne så visar det sig att hon inte är särkillt vänlig, utan drar ner honom i sjön och håller honom fången där. Flickan hade dock följt efter prinsen och såg vad hände, så nu är det upp till henne att rädda prinsen.
Den lär komma ut efter 2009.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Leikin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2005 vid 21:02
ah, thankx =)
måste faktiskt säga att den inte låter fullt lika spännande som om det hade varit lady of the lake med avalonmyten
Till toppen
Merlin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 04-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Merlin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-april-2005 vid 09:48
Håller med Leikin där, att det skulle vara roligare om det var den gamla legenden med Merlin och Excalibur och den myten.. Men å andra sidan har Disney redan gjort en film med Merlin (för övrigt från den Merlin som jag tagit mitt smeknamn på alla möjliga ställen på nätet) i och med Svärdet i stenen. Å andra sidan är den filmen över 40 år idag, men ändå..
"Samlar" på DVD-filmer och i synnerhet Disneys filmer och ämnar ha dem alla en dag.
DVD-samlingen så långt: http://www.discshop.se/hem/merlindvd/
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 10:55
Lady of the Lake känner jag igen från Arthurmyten. Det är hon som stiger upp ur vattnet med svärdet Excalibur.
Planeras det att göra en film med detta namn?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 23:21
vare sig denna film kommer byggas på avalonmyten eller Arthurmyten eller vad det nu är ni syftar på ( som ni kanske märker kan jag inte nått om avalon eller arthur....Embarrassed) så tycker jag den låtar intressant bara titeln låter cool ju så , verkar var nått man kan göra nått bra av lixomTongueBig smile
Love will be your guide
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media