Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ducktales kommer troligtvis på dvd

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ducktales kommer troligtvis på dvd
    Postad: 22-mars-2005 vid 20:42
Kollade på discshop och eftersom dom lägger ut den därStort leende så kommer det trolkigtvis men knappast snart.FörvirradFörvirrad
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2005 vid 12:23
Ja det skulle vara kul om dom gör det, hoppas dom kommer i säson boxar, skulle villja ha den första säsonen av seriern.
Men som sagt var, det kommer nog dröja en J*kla tid tills den kommer ut, jag skulle gissa på ca 7-9 månader, eller mer, japp... det är bara att vänta.
Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2005 vid 13:17
ja, hoppas det är hela säsonger men troligtvis är det bar anåra avsnitt som nalle puh och timon och pumba.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
wunderbaren View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera wunderbaren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2005 vid 12:19
kan ja se en länk till den filmen?? hittar den inte..älskar ducktales!!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2005 vid 12:45
Du hittar den här
Men jag tycker inte ni skall hoppas allt för mycket, för den har legat där ganska länge vad jag minns.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2005 vid 16:32
Att Ducktales finns där ska inte tas som indikation på att den kommer att ges ut på DVD. Det är en sida som inte ingår i den vanliga "butiken" hos Discshop. Man kan anmäla sitt intresse där och få information via e-mail om serien så småningom skulle bli aktuell för release.

Men ännu så länge finns det inget konkret som tyder på att den är på gång.
Till toppen
Merlin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 04-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Merlin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2005 vid 14:20

Som flera tidigare har nämnt är det långtifrån säkert att Ducktales kommer på DVD, men man kan ju alltid hoppas. För övrigt kallas de ju ofta på svenska för "Knattarna" och än så länge vet jag bara en av de filmerna som kommit ut, nämligen Knattarna: Jakten på den försvunna lampan. Men man får väl leva på hoppet!

"Samlar" på DVD-filmer och i synnerhet Disneys filmer och ämnar ha dem alla en dag.
DVD-samlingen så långt: http://www.discshop.se/hem/merlindvd/
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2005 vid 21:59
Nu är det klart att Duscktales skall släppas på DVD, i alla fall i USA. Även Räddningspatrullen (Rescue Rangers), ska släppas på DVD. Båda kommer att vara ett 3-disc sett och prel. släppas den 8 Nevember och kosta ca: $34.99.

Mer om detta på UltimateDisney

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
ljuden View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 26-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera ljuden Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-september-2005 vid 21:51

Hoppas den dom dvdfilmerna ska släppas i sverige oxå. Älskar både Räddningspatrullen och Ducktales

"Bara börja vissla"
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 12:26
Hurra två underbara serier på DVD, Ducktales och "Räddningspatrullen" Kan det bli bättre???
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
$crooge View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 15-juli-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera $crooge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2005 vid 14:57
Idag skriver imdb.com att Ducktales precis kommit på dvd i USA
Till toppen
Starvin_Marvin View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Starvin_Marvin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2005 vid 23:05

Japp den finns ute har i USa nu som sagt och aven Raddnnigspatrullen finns ute. Men tror folk att dessa kommer komma ut i en svensk variant eller ska man kopa de engelska? Det ar ju trots allt lite skillnad med dom nar man ar van att hora svenska och inte engelska.

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 00:57
Dalaj-lalaj... Ingen skillnad på devede'n, bara det att man inte behöver oroa sig för att det inte försvinner på den långa vägen runt jorden...  

Ducktales säsong 1 och 2, USA-import. 259:- vardera. Webhallen såklart :)

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=duck+tales&x=0&y=0&avd=2&konsol=14&genre=1425
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-januari-2007 vid 17:13
Hoppas de kommer till Sverige. Jag kommer ihåg att jag satt som klistrad när det var Disneydags och Ducktales var en av mina favoriter. Visst jag gillade Räddnindspatrullen också. Men man har ju sina favoriter.
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2007 vid 17:17
Ducktales vill jag verkligen ha på dvd, särskilt första säsongen. Jag vill även ha Räddningspatrullen, Aladdin, Bumbibjörnarna och Luftens hjältar på dvd.  
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2007 vid 08:48
Jag skulle också verkligen vilja ha DuckTales på DVD i Sverige - särskilt den första säsongen, vars dubbning var lysande.
 
Men som jag skrivit i diverse andra inlägg, så tror jag i dagsläget inte att det är alltför sannolikt att det kommer - Disney verkar inte ha några planer i dagsläget, och de verkar aldrig ha varit alltför bra på att hantera TV-serier på DVD...
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2007 vid 16:41
Trots Disneys ovilja att släppa Ducktales mfl. i dagsläget är jag nog ändå optimistisk. Den dagen behovet av pengar blir än större (läs: när precis allt annat floppar) tror jag vi kommer få se ett släpp modell större av äldre serier även i norden och då lär Ducktales finnas med.

Tills dess duger dock R1-utgåvorna finfint!
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 12:19
Både Ducktales och Rescue Rangers släpps på DVD i England den 12 februari, och Rescue Rangers släpps även i Tyskland.

Genom att de nu släpps i region 2 tänds ett visst hopp om att de även ska komma i svenska utgåvor så småningom.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2007 vid 17:55
Jag hoppas verkligen att åtminstonde Ducktales ska komma till Sverige.
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 09:33
Nu har r2-utgåvan av Ducktales med svenskt tal dykt upp för bokning på Discshop!
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 10:52
Postad av quintus quintus skrev:

Nu har r2-utgåvan av Ducktales med svenskt tal dykt upp för bokning på Discshop!
 
Hurra! Hoppas att det är Media Dubbs version som finns med som svenskt ljudspår! Big%20smile 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 11:14

Är det inte i den usla dubben som knattarna låter som narkomaner på helium?

Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 11:59
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Är det inte i den usla dubben som knattarna låter som narkomaner på helium?

 
De låter inte som några narkomaner på helium ...
Dessutom är Media Dubbs dubbning mycket bättre än KM Studios ditto.
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 12:46
Jag håller med Erika. Lasse Svenssons/Media Dubbs version är betydligt bättre än KM Studios. Och det är absolut inget fel med Knattarnas röst i den dubben - tvärtom så är Staffan Hallerstam betydligt mer lik amerikanska originalrösterna än vad Monica Forsberg lyckas med under säsong 2-avsnitten.
 
Jag hoppas verkligen att Disney inte får för sig att dubba om avsnitten. Men dessbättre så finns ju merparten av säsong 1-avsnitten såvitt jag vet inte i någon dubb av KM Studio (bara enstaka avsnitt till VHS-utgåvor), så till de allra flesta avsnitten är ju Media Dubbs version den enda som finns; så jag hoppas och tror att Disney inte borde anse sig ha råd att beställa en ny dubbning för alla avsnitten. Dessutom skulle ju en ny dubbning knappast kunna behålla samma röster som vare sig Media Dubbs eller KM Studios dubbningar av serien i någon högre utsträckning, så en omdubb skulle knappast vara till fördel för någon (annat än möjligtvis Sun Studio, som mest troligt i sådana fall skulle få uppdraget att dubba om serien).
 
För övrigt mycket roligt att serien äntligen är på gång till svensk DVD - det hade jag ärligt talat inte trott. Jag ska se om jag kan få något besked från Buena Vista om dubbningen, men det kanske är för tidigt för dem att kunna veta något.
 


Ändrad av hofverberg - 17-mars-2007 vid 13:08
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 14:23
Blir lite oroad över hur de valt att dela upp serien när jag ser att discshop (som visserligen inte behöver ha fått rätt/fullständig info i ett så tidigt skede) skriver att vol 1 och 2 enbart består av en skiva vardera. En snikversion av r1-utgåvorna vore "katastrof"..
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 19:44
dom får verkligen inte dubba om den! och absolut inte med andra skådespelare! ingen annan kan göra Joakims svenska röst bättre än John Harryson!
 
den amerikanska utgåvan finns visst också på Discshop. fast kag väntar nog tills den svenska kommer.
att dom svenska utgåvorna bara innehåller en skiva var får man ju verkligen inte hoppas. det kanske bara är så att dom inte hunnit uppdatera eftersom dom inte vet så mycket om den än...
 
jag tycker även att Discshop ibland ger lite konstiga filmtips (till höger).
om man gillar Ducktales, hur kan dom då veta att man gillar Nyckeln till Frihet, Terminator 2, Forrest Gump och Schindlers List?


Ändrad av stitch - 17-mars-2007 vid 19:48
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2007 vid 02:24
Jag är också lite konfunderad och orolig över informationen om antal skivor. Men det är trots allt omkring tre månader kvar tills release, och Discshop brukar ofta ha felaktig eller bristfällig information innan titlar har släppts. Så förhoppningsvis gäller det även här.
 
Postad av stitch stitch skrev:

den amerikanska utgåvan finns visst också på Discshop.
Det som finns på Discshop är inte den amerikanska utgåvan, utan den brittiska region 2-utgåvan. Dock är dessa rätt snarlika, förutom ljudspår och textningsspår som skiljer sig åt.
 
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 18:08
Verkar som om några fått beskedet från Buena Vista att dubbningen lämnats orörd. Gör en lite lugnare åtminstone.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media