Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen 2 - Simbas skatt

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Simba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 13-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Simba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Lejonkungen 2 - Simbas skatt
    Postad: 22-februari-2005 vid 17:24
jag älskar verkligen lejonkungen filmerna. Men det är bara en sak jag undrar. Vad hände egentligen med Sarabi? (simbas mamma). Man fick ju inte se henne något i lejonkungen2... Eller...?

Ändrad av Simba
Lämna ditt bakomflutna före dej..
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2005 vid 18:04
Nej, hon medverkar inte direkt, men hon finns väl ändå antar jag.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2005 vid 18:25
Är det nån som vet vem som gör den engelska rösten till Scar i Lejonkungen2?
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2005 vid 12:04

Postad av Simba Simba skrev:

jag älskar verkligen lejonkungen filmerna. Men det är bara en sak jag undrar. Vad hände egentligen med Sarabi? (simbas mamma). Man fick ju inte se henne något i lejonkungen2... Eller...

 

Jag tror att det var det att hon som gjorde den engelska rösten till Sarabi dog innan "Lejonkungen 2" gjordes så det var därför dom inte använde Sarabi i den andra filmen (det är iallafall vad jag har för mej att jag hört någonstans)

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-mars-2005 vid 12:11

Postad av stitch stitch skrev:

Är det nån som vet vem som gör den engelska rösten till Scar i Lejonkungen2?

Scar är ju inte med i "Lejonkungen 2 - Simbas skatt" (Eller...?) Bara när Kovus spegelbild reflekteras i vattnet så ser man en glimt av honom där för ett ögonblick, men om du menar "Lejonkungen" så behöver du ju bara kolla på http://www.disneyfilmsidan.se/ och kolla upp det , jag har för mej att det är Jermy Irons (vet inte hur hans namn stavas).

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2005 vid 13:57

Jag vet att Jeremy Irons gjorde Scars röst i ettan, men Scar är med i tvåan också! I drömmen Simba drömmer. Han är Scar först, sedan blir han Kovu.

Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-mars-2005 vid 18:20
Det där med karaktärer som inte syns i uppföljare är det som jag kallar för "hitta-på-själv-vad-karaktären-gör". Den kan ha dött, flyttat, sprängts i 5 miljoner bitar med en bazooka, du bestämmer. Hur kul skulle det vara om filmen först började med en redogörelse över vad som hänt med exakt alla karaktärer? Vad hände med murmeldjuret som säger till Zazu att hyenorna är i Lejonlandet? Vad händer zebran näst längst till vänster som bugar för Simba? You decide!
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
LindaSimba View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 02-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaSimba Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2005 vid 17:12

Haha jaa det är ju också ett sätt att se på saken men Sarabi är ju trots allt en ganska viktig karaktär till skillnad från murmeldjoret och zebran ..

Trots att jag är en stor lejonkungen nörd så tycker jag inte så mycket om 2:an .. det är nog för att ettan var så himla bra och 2:An levde inte upp till mina förhoppningar .. hehe

Fara?! Ha! Jag är en riktig tuffing. Jag skrattar faran mitt i ansiktet! HAHAHAHA!
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2005 vid 17:13
Jag tycker att Lejonkungen 2 är en väldigt bra film för att vara en uppföljare. Handlingen funkar.
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Zazoo View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Zazoo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2005 vid 10:03
Alla lejonkungfilmerna är ju grymma, men ettan slår allt. Så himla sorglig när Scar viskar i Mufasas öra: "Länge leve kungen..."
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 12:49
Jag gillar ettan och trean men jag är inte alls förtjust i tvåan... Tycker den inte lever upp till mina förväntningar... Men men, trean är hejlöst rolig även om det egentligen är en ganska dålig film...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2005 vid 16:14
Jag tycker att trean var rätt dålig, jag hade större förväntningar, så jag blev mycket besviken när jag såg den. Ettan är bäst och tåvan är också bra
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-december-2005 vid 14:07
Postad av DJURGÅRDAREN DJURGÅRDAREN skrev:

jag har för mej att det är Jermy Irons (vet inte hur hans namn stavas)


Jupp det är Jeremy Irons som pratar Scar i Lejonkungen, det kommer jag ihåg för jag tycker han är så bra som Scar och Richard Wolf är också bra i den svenska versionen

Ändrad av OceanSoul
Till toppen
Hawkins View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Hawkins Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 17:28

Jag tycker faktiskt mycket om den, även om Nalas ögon har bytt färg (*mummel mummel*), färgerna har ändrats till mer "orange", Vitanis design ändras hela tiden och det finns för många plotholes...

Ähum, men jag är ett mega-fan till Lejonkungen och, som jag sa, jag tycker mycket om Simbas Skatt  Dock INTE den så kallade "Lejonkungen 3"...

Jeremy Irons gör Scars röst i ettan, men jag vet inte om det är han i tvåan... Det är i alla fall inte Rickard Wolff som gör Scar i den svenska tvåan...

They can't tell me who to be...
'cuz I'm not what they see...
Yeah, the world is still sleeping while I keep on dreaming for me
All the words are just whispers and lies that I'll never believe!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 22:13
Nej det är Johan Hedenberg som gör Scars svenska röst i tvåan.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-december-2005 vid 22:19
okej, jag vart iaf väldigt besviken när jag såg Simbas Skatt.
Ser man till storyn och musiken och så så är den ganska bra faktiskt (älskar låtar som "He Lives In You" och "One Of Us") men jag vart besviken på kvaliteten eftersom den inte kändes alls lika välgjord som ettan som jag tycker är fantastisk.

Trean tycker jag är riktigt rolig, det är kul att se storyn från Timon och Pumbas synvinkel
men den är ju menad att vara en "skämtfilm" så den var det väl inte riktigt lika höga förväntningar på.
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 15-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2006 vid 00:00
Jag köpte den här filmen idag och när jag kollade på den upptäckte jag en miss. Det är att kovus ärr hamnar på fel sida när han och kiara speglar sig i vattnet och blir "en". Är det någon annan som upptäckt samma miss?
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2006 vid 14:39
Har aldrig tänkt på det. Nu måste jag gå och titta på det.
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Vitani View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 06-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vitani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 09:26
Postad av LindaSimba LindaSimba skrev:

Haha jaa det är ju också ett sätt att se på saken men Sarabi är ju trots allt en ganska viktig karaktär till skillnad från murmeldjoret och zebran ..

Trots att jag är en stor lejonkungen nörd så tycker jag inte så mycket om 2:an .. det är nog för att ettan var så himla bra och 2:An levde inte upp till mina förhoppningar .. hehe

 

Precis!:) Jag blir irriterad på Kiaras röst hela tiden

"Det är dags att vi pratar allvar du och jag"
"Inte tror jag att en kroknäbb vet hur man ska va"
Till toppen
kodak View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 21-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera kodak Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 14:42
Hallå,,,även om ettan var helt klart bäst, så var tvåan också väldigt bra. Musiken är bra och fastnar jättelätt på hjärnan
rosor ä röda violer ä blå....
Till toppen
Vitani View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 06-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Vitani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2006 vid 15:47

Hehe, jag älskar musiken ^^

Såg filmen nyss och ändrade faktiskt åsikt.

Den är fantastisk.. :)

"Det är dags att vi pratar allvar du och jag"
"Inte tror jag att en kroknäbb vet hur man ska va"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juli-2006 vid 19:38
Lejonkungen 2 var något av det värsta dravel som någonsin gjorts. Tråkig intrig, ful animation, sämre Timon och Pumbaa-röster m.m.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2008 vid 18:11
Lejonkungen 2 är hyffsat okej. Antar att dom gjorde uppföljare på Lejonkungen för att visa Simba som kung. Tycker att Simba som vuxen är finare i första filmen än i tvåan.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 11:27
Det är en sak som jag inte riktigt förstår i filmen det är det att om Scar var simbas farbror och hans dotter blir tillsammans med Scars avkomma Kovu så är de jue släkt!? eller har jag missat nåt? jag hoppas att ni förstår frågan för jag fattar inte så mkt Tongue haha: )
 
Jaja, tycker att tvåan är bra eftersom att den inte förstör ettan, Simba får ju barn i ettan i slutet och då är det jue inget och hans personliget ser man hur den förändras genom den första filmen så det blir ingen chock och att de påminner honom vem hans dotter brås på LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 11:50
Nu har inte jag sett Lejonkungen II på flera år men jag kan inte påminna mig om att det framgår i filmen att Kovo är Scars son?!
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-mars-2008 vid 12:13
Neej oj jag skrev fel Embarrassed
Jag menade inte avkomma utan bara släkting, skyller på att jag vaknade precis haha,  Nee alltså de onda lejonen vill ju hämnas på Simba eller nåt och de påpekar jue att Kovu ska bli vår nästa Scar och så.. eller är Kovo och Scar inte släkt alls?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2008 vid 16:54
Jag minns inte 100% men jag hade för mig att de bara säger att Scar var så gott som Kovus far eller att han borde varit det eller något i den stilen. Kan inte påminna mig om att Scar faktiskt är Kovus far, eller släkting. Men kan minns fel. Smile
Har inte sett den här filmen på jättelänge, men oj vad den är Romeo och Julia i lejonformat. Typ som ettan, väldigt mycket influenser av Hamlet där.Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2008 vid 13:35
Jag såg tvåan fö väldigt länge sen. Då tyckte jag den var jättebra. Men den hör ju inte till Klassikerna, de har ju sin egen klass som ingen uppföljare kommer i närheten av. Thumbs%20Up 
Alla uppföljare är ju lågbudgetfilmer som är till för att tjäna pengar. Det saknas därför alltid dendär disney berättartekninken, mystiken och magin. Men de kan ju vara rätt så underhållande ibland Embarrassed
Till toppen
hellowsunshine View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juli-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 43
inläggsval inläggsval   Citera hellowsunshine Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-juli-2008 vid 16:45
Åh det var så himla länge sen jag såg den! Blir riktigt sugen nu men tyvärr så har jag ju inte den, varken på VHS eller DVD Disapprove Någon som vet när den kommer ut igen? För att vara lite off topic men ändå... Embarrassed
Jane: I was saved! I was saved by a flying wild man in a loincloth.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2008 vid 21:18
Jag tycker om Lejonkungen 2 av några få anledningar:
 
*Simba! (Ja jag är känd för min Simba/Lejon fa´csination eller vad var det Bara lilla Jag?)
 
*Låtarna
-He Lives In You - TIna Turner rocks, inte lika bra på svenska
-Vi är en - Behöver jag säga mer än Frank Ådahl?
-En av oss -  Otroligt stark och maffigt. Både musiken och själva scenen i sig.
 
*Att den är välanimerad (i jämförelse med de andra uppföljarna) och att karaktärerna är sig lika sen första filmen.
 
* Vissa enstaka scener eller repliker som jag gillar väldigt mycket t.ex:
 
Nala (Tyst): Simba...
Nala (ropar): Simba floden!
 
Bara genom den lilla lilla repliken så får jag verkligen känslan av att Nala och Simba älskar varandra.
 
Eller:
 
Röken från branden blir synlig för de vid Lejonklippan.
 
Simba: Nej! Nej, Kiara! *Springer iväg*
 
Nästan samma anledning här, man får verkligen intrycket av att Simba älskar sin dotter.
 
Och nästan alla scener med Kiara som ung bara för att hon påminner så himla mycket om Simba när han var liten!
 
Men det finns också en hel del jag inte gillar t.ex:
 
*Elden - Den passar inte alls in i 2D-världen och värre dataanimerat får man leta efter.
 
*Mufasa=Solen? Vad menas? Jag håller alltid för ögonen så fort han dyker upp. Dels för att jag helt enkelt inte kan se Mufasa som solen, att han är där jämt. Han visade sig för Simba en gång, och inget mer.
För det andra så är det inte så likt Mufasa, det finns vissa liknande drag men han är mycket mer lik Simba än vad han var i ettan.
 
Samma sak gäller hans repliker:
"Bra gjort min son" och "Vi är en"
Jag håller för öronen och lallar högt för mig själv då.
Detta gör jag dels för att det är fel röst! Det är inte Mufasa som talar och det hörs direkt. Dessutom så låter det inte som något han skulle säga och  är det bara jag som tycker att han låter en ening oengagerad när han säger: Vi...är...en?
 
*Timon och Pumbaa - i ettan var de roliga och förhöjde stämmningen. NU i tvåan så är de inte ett dugg roliga och de förstör bara de bra ögonblicken och scenerna (t.ex. under kriget" när det är en riktigt härlig scen med bra musik när de ställer upp, självklart ska Timon och Pumbaa förstöra)
 
*Kiara och Kovu vid krigsscenen - jag tycker alltid att det känns så himla pinsamt och larvigt när de hoppar ivägen för Zira och Simba och säger sin patetiska repliker, särskilt Kovus:
 
- Du ska inte skada Kira. Eller Simba!
 
 
 
Oj detta blev värsta romanen om mina synpunkter på denna film, men jag har precis sett den så jag minns en massa grejer.
 
Jag tar gärna emot kritik, men jag står fast vid mina åsikter. Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media