Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Walt Disney dokumentären

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Srandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Srandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Walt Disney dokumentären
    Postad: 14-februari-2005 vid 12:16

någon som vet vad den dokumentären heter...?

vet bara att det har gjorts en om honom.. skulle behöva den..

Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2005 vid 12:23
Walt: The Man Behind the Myth kanske?

http://www.imdb.com/title/tt0296273
Till toppen
Srandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Srandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2005 vid 13:31

ja, den va det :)

tack så mycket.
du vet inte om det finns några fler dokumentärfilmer om Disney och/eller Pixar?



Ändrad av Srandra
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2005 vid 21:50

Så vitt jag vet finns det inte någon annan dokumentärfilm om vare sig Disney eller Pixar. Fast man kan ju nästan sa alla avsnitt av "Disneyland" från 50-talet som dokumentärer. Där berättas bl.a. hur man gör tecknade filmer hos Disney, historien bakom den animerade teckningen m.m. Nu när jag tänker efter kan man ju också titta på "The Reluctant Dragon" som vi gjorde på NAFS(k)s förra årsmöte. Där får man ju se lite bakom murarna på studion när Walt Disney fortfarande levde.

    Hur många är det som har dokumentärfilmen hemma? Den är ju väldigt aktuell nu när många som är med i den har avlidit; Frank Thomas (animatör), Marc Davis (animatör), Ward Kimball (animatör), Sam MacKim (imagineer), John Hench (imagineer och animatör), Buddy Ebsen (skådespelare), Buddy Baker (kompositör) och Chuck Jones (animatör).



Ändrad av Walt_Disney
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Srandra View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Srandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2005 vid 11:17

Okej

Men hur får man tag i "the reluctant dragon"?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-februari-2005 vid 12:02
Postad av Srandra Srandra skrev:

Okej

Men hur får man tag i "the reluctant dragon"?


Den finns på DVD i region 1, USA o Canada. Det är en plåtlåda i serien Walt Disney Treasures med titeln Behind the Scenes at the Walt Disney Studio. Dock är den utgången, så du får köpa den begagnad eller leta efter restlager. Jag är ganska säker på att även resten av innehållet i boxen (tv-program från femtiotalet) skulle intressera dig. Mer information om The Reluctant Dragon (Den fredliga draken) finns här:
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/fredligadraken.ht m

Observera att det även finns en kortfilmsversion av Den fredliga draken. Den kommer ut på DVD här i Sverige den 13 april i år:
http://disneyania.tonakaistudio.com/filmer/sagobibliotek6.ht m

Där är hela ramhandlingen bortklippt. Visserligen är det fortfarande en trevlig tecknad kortfilm, men den som förväntar sig en dokumentärfilm om Disney lär bli besviken.

Proximus:Behind the scenes finns på Amazon för 15$ (ca  105 sek) Länk

Länkarna uppdaterade 2005-11-02 / Anders M Olsson



Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2005 vid 23:55

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Proximus:Behind the scenes finns på Amazon för 15$ (ca  105 sek) Länk
Men då tillkommer också en ganska kraftig frakt på det, närmare bestämt $9,79. Plus att de som säljs på Amazon Marketplace till det priset inte är med plåtlådan, utan bara själva alpha-caset.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2005 vid 15:27
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Proximus:Behind the scenes finns på Amazon för 15$ (ca  105 sek) Länk
Men då tillkommer också en ganska kraftig frakt på det, närmare bestämt $9,79. Plus att de som säljs på Amazon Marketplace till det priset inte är med plåtlådan, utan bara själva alpha-caset.


Om du vet något ställe där man kan köpa den mera förmånligt, så berätta för all del!

Det är rätt att det tillkommer frakt, och att plåtlådan saknas på de billigare exemplaren. De lättbucklade plåtlådorna är väl både på gott och ont. Själva filmen blir ju varken bättre eller sämre för att plåtlådan saknas.

Även med frakt blir det ändå inte mer än 175 kronor totalt - inget orimligt pris för en dubbel-DVD. Har man inte sett filmen, och man inte samlar Disney Treasures för det kosmetiska tycker jag att det verkar som en god investering.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2005 vid 11:15
Hur betalar man när man köper så där över nätet från USA?
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2005 vid 12:23

Oftast med kort.

Du kan inte betala mot faktura.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2005 vid 18:14
Och du måste vara över 18 för att kunna få ett sådant kort tror jag. Jag vet att det inte fungerar med mitt Maestro i alla fall. Så du får be en vuxen om hjälp.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2005 vid 18:20
Postad av Walt_Disney Walt_Disney skrev:

Och du måste vara över 18 för att kunna få ett sådant kort tror jag. Jag vet att det inte fungerar med mitt Maestro i alla fall. Så du får be en vuxen om hjälp.

Jag får väl be min fru hjälpa mig!
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 15:24
Någon här som sett One mans dream? jag såg den i Walt Disney World när jag var där sist.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media