Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Musiken

 Svara Svara Sida  <1 3456>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 03:17
Postad av Jake Jake skrev:

 
En lite rolig grej är att det oftast inte är huvudmusiken i filmen som går hem hos mig Små korta stycken på bara högst en minut, utan text och utan mening i princip. Ett exempel är mun-spel's tjomen på båten när Ariel för första gången ser Eric och gläfs-hunden, den melodin är helt... jisses..
 
Även Ett småkryps liv har meningslös musik i världsklass.(handlingsmässigt).    =)
 
jo ibland så är det bara en liten bit av musik som man fastnar för och den du nämner från DLS är en bra bit om jag inte minns helt fel var ett tag sen jag hörde den, sen gillar jag "döttrar till triotn" tycker den är härlig! vet  inte riktigt varför men den har nått så att säga
Love will be your guide
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2006 vid 23:31
Jag gillar temat till Skattkammarplaneten. Inte "Jims sång" som ju är den enda inbakade sången i historien, utan den där pampiga bakgrundsmusiken som spelas bland annat under kamerafärden från fönstret hemma hos Professor Doppler och upp till månbasen. Den ger mig rysningar...

Ändrad av TangiableArc - 30-juli-2006 vid 23:32
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2006 vid 13:41
Samma här, bakgrundsmusiken i Skattkammarplaneten är riktigt bra. Skattkammarplaneten har enligt mig ett av de bästa soundtracken.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2006 vid 19:26
Vet ni om soundtracket till Den Lilla Sjöjungfrun kommer tillbaka nu när filmen släpps igen i November ?
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 23:45
Hej hopp..
 
nyss hittat till detta forum :)
 
nu är det så att jag uindrar om man kan få tag i Soundtracket till Björnbröder 2 ??
 
Ruskigt bra låtar där nämligen :)
 
Tacksam för all hjälp jag kan få..
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2006 vid 23:03
Postad av Mendez Mendez skrev:

Men är det någon som vet var jag kan få tag på Prins Ali låten som Jafar sjunger.
 
På disneysidan har ni döpt den till Prins Ali [Repris]. Jag skulle vilja ha den.
 
Jag frågar igen, någon som vet?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 11:18
Har tyvärr ingen aning.
Jag lever för staden.
Till toppen
martinho View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 26-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera martinho Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 16:02
jag tycker upside down(upp och ner) från nicke nyfiken! ps. jack johnson sjunger den.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2006 vid 16:51
Postad av martinho martinho skrev:

jag tycker upside down(upp och ner) från nicke nyfiken! ps. jack johnson sjunger den.


Nicke Nyfiken är inte en Disneyfilm utan en film från Universal Pictures.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Bambi89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Bambi89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 12:09
någon som kan hjälpa mig få tag i olika diseny låtar för de e ju så bra allihop??? Snälla....
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 12:56
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2006 vid 20:14
Jag drog faktiskt iväg och skaffa på mig Soundtracket till Cars/Bilar igår. Första gången man krängde en Disney-platta, så man kan väl dra slutsatsen att ljudspåren duger till att lyssna på, =).

Kanske de bästa tracksen? Ermm Det är tajt...
                                                                  
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 20:41
Älskar musiken till Narnia. Speciellt den som spelas under striden. Även scoret till Dinosaurier är riktigt bra av James Newton Howard. Jag har bara hört att bakgrundsmusiken i filmer kallas för score.
Till toppen
Yugi_Moto View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 11-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Yugi_Moto Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2006 vid 10:53
DisneymusikStarClapBig%20smile
 
För mig är det halva nöjet att se på en Disneyfilm som är animerad. Musiken är i dom flesta filmer helt underbar tycker jag. Att bara välja en låt är väldigt svårt men om det ska bli en väljer jag: Känn En Doft Av Kärleken/Can You Feel The Love Tonight.
 
Den låten på svenska är jättevacker tycker jag och jag sjunger alltid med för att den är så härlig och man blir så glad av att lyssna på den.
Men däremot om man lyssnar på originalet med Elton John då bli jag salig, den låten och hans röst är helt underbart tillsammans. Jag skulle vilja påstå att det kan mycket väl vara den bästa Disneylåten men sen har ju alla självklart olika smak.
 
Jag sitter och lyssnar på Disneymusik nästan varje dag och jag sjunger den också gärnaBig%20smile
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-oktober-2006 vid 20:34
Jag älskar Under The Sea. Den är så j*vla bra. Han som sjunger på den engelska versionen är jamaican Smile
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2006 vid 17:08
All musik som kallas disneymysik är underbart. Jag får nya favoriter hela tiden. När jag var i Disneyland i Karlifonien med min syster för en vecka sen komenterade jag nästan varje låt de spelade, för de är så vackra/ roliga/ fantastiska och inte minst välskrivna.
Men kanske ändå att favoriterna är Lejonkungen, Pinoccio, Aladin och Skönheten & Odjuret de absoluta favoriterna. Men ändå är inga av de ändra filmerna uteslutna från min lista.  De är helt enkelt BÄST!Clap
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 01:57
Det är denna låten jag söker. Jag har den engelska och danska versionen men vill ha den svenska.
 
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 15:24
ojojojojoj... kan man välja? jag håller på att samla disney låtar, är just nu uppe i 80-90 st.. Big%20smile
 
men min topp 5:
 
1. I Can Go The Distance - Herkules
 
2. Part of your world - Lilla Sjöjungfrun
 
3. On My Way - Björnbröder
 
4.  Long Ago and The Gospel Truth - Herkules
 
5. Feels like home - Björnbröder 2
 
 
Men jag måste säga att jag tycker om nästintill all disneymusik!EmbarrassedBig%20smileTongue
 
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 17:38
Diggar Djungelbokens ''vill ju va som du'', när den får gunga lös å köra sitt eget race har den en skön stuff man ogärna sitter still med.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 18:57
Musiken till spelfilmen Varghunden är fin. Skrevs av Basil Poledouris. Han lever inte längre.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 19:56
Jag har ingen absolut favorit, för det är så många låtar jag gillar.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 15:18
Vad tycker ni om musiken som är med i Disney tv serierna ?
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 04-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 16:59
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Vad tycker ni om musiken som är med i Disney tv serierna ?
 
Brukar vara riktigt bra, speciellt i tv-serier som Bumbibjörnarna, Ducktales, Luftens hjältar, Räddningspatrullen, Aladdin och Gargoyles.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-april-2007 vid 19:24
Har ni svenska eller engelska soundtracket till Den Lilla Sjöjungfrun ? Jag har soundtrack på engelska till både ettan och 2an. Har svenska soundtracket till ettan på kassett band.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-april-2007 vid 15:17
Jag har bara det svenska.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2007 vid 12:00

"Part of your world" med Jessica Simpson är riktigt nice. Popsmörsångerskor passar bra för disneylåtar, måste jag erkänna.


::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 10:00
Vad tycker ni om musiken i uppföljarna ? Den Lilla Sjöjungfrun II har hyffsat fina sånger. Te.x Den Här Stunden. Sången i Ringaren i Notredame II är fin. Likaså Lady och Lufsen II har fina sånger. Även Askungen III. Se youtube.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 10:49
Ska kolla youtube med askungen 3, men först ville jag bara hålla med om att sångerna är väldigt fina i Lady & Lufsen 2 - jag har bara sett filmen en gång, men jag kommer ihåg att jag reagerade positivt, och då inte enbart på grund av musiken.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-april-2007 vid 14:09
Filmmusiken till Dinosaurier är också mycket fin.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2007 vid 10:25
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Filmmusiken till Dinosaurier är också mycket fin.
 
 
Jag såg den filmen häromdan hos en kompis och jag blev positívt överasskad av musiken! av handlingen också faktiskt..
Jag hade inga förhoppningar alls om Dinosaurier men där fick jag tji, den är jättebra!
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 3456>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media