Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Jungle Cruise (2021)

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Jungle Cruise (2021)
    Postad: 03-augusti-2021 vid 10:55
Mitt betyg: +

Ypperligt tillfälle för Disney att omvandla en av deras åkattraktioner till en franchise men det körs rakt ner i botten av en plastig, ful, klyshig intrig med dålig CGI och endimensionella karaktärer. Emily Blunt's protagonist är rent utsagt osympatisk? Jack Whitehall är ännu en i raden av "öppet gay"-karaktärer som Disney vill inkludera men dom vågar ändå inte gå hela vägen. Till och med James Newton Howard's musik känns "phoned in". Jesse Plemons tyska skurk ska vi inte ens tala om, hur den där snubben får roller är ett under för mig - han har noll karisma och är en antites till begreppet "gå genom rutan".

Så mycket potential som återigen sjabblas bort. Jag har inget emot CGI och fantastiska element så länge det görs med äkthet vilket man aldrig ser längre. Inget i den här filmen känns äkta. POTC är ett perfekt exempel på där man byggt upp en värld med fantasifulla element som känns äkta för den har karaktärer som känns in inlevda i den.

Deppig tidsålder för Disneyfilmer vi befinner oss i nu.
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2021 vid 12:54
Men jag slår vad om min högra kula att du betalar för Disney+ och därmed bidrar till deras intäkter, så varför då klaga på att de fortsätter producera stinkande mög? De förlorar ju inget på att göra det.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2021 vid 16:31
Postad av GuybrushUMThreepwood GuybrushUMThreepwood skrev:

Men jag slår vad om min högra kula att du betalar för Disney+ och därmed bidrar till deras intäkter, så varför då klaga på att de fortsätter producera stinkande mög? De förlorar ju inget på att göra det.


Jag tror inte ens dina kulor trillat ner än.

Jag har Disney+ men jag har inte betalat Premier Access för denna film och inte heller Mulan eller Cruella eller Raya m.fl och jag skulle aldrig göra det heller, speciellt inte för dom filmer som släppts där hittills eller ska släppas inom närmaste framtiden.

I övrigt så gillar jag filmer och vill gärna bilda min egen uppfattning om dom och betalar gärna. Visst känner man ibland att man vill ha pengarna tillbaks men sånt får man väl leva med. Jag betalade inte för den här filmen lyckligtvis.

Håller med om att så länge de tjänar pengar på filmerna så kommer de fortsätta producera "stinkande mög" men jag tror på det stora hela att Disney alltid kommer gå med vinst med sina familjefilmer för att familjer går och ser dom oavsett. Förändringen för kvaliteten måste komma inifrån, de behöver en eldsjäl som tar över Disney's filmproduktioner.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media