Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

The Secret of Monkey Island (1990)

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: The Secret of Monkey Island (1990)
    Postad: 03-maj-2020 vid 15:00
(Detta spel och hela franchisen kring det ägs av Disney. Det finns ingen anledning att radera en tråd som handlar om ett spel som ägs av Disney.)



Den första maj var det dags för att ännu en gång börja spela "The Secret of Monkey Island". För vilken gång i ordningen? Fråga inte mig. Har säkert varvat den odödliga klassikern omkring tio gånger.

Detta mästerliga äventyrsspel (sedermera ägt av Disney, efter deras ödesdigra uppköp av George Lucas imperium) fyller detta nådens år 30!

Jag bestämde mig att för kanske tredje (fjärde?) gången spela "The Special Edition".
Men unikt för denna gång är att jag hade installerat 'the hair patch', som fixar Guybrush horribla frisyr och goofy ansikte till någonting betydligt mer värdigt en mighty pirate.


Jag har länge sett fram emot detta. Det är ca tre år sedan min senaste genomspelning och det var den något fattiga Amiga-versionen jag testade då.

Jag kommer under sommaren spela igenom samtliga fyra uppföljare och givetvis recensera de alla.


Men för stunden kan jag bara säga;

Deep in the Caribbean....
The Island of Mêlée
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2020 vid 18:20
Jag tog ut svängarna och firade TSoMI:s 30 år dubbelt med att spela Special Edition på PS3 för första gången i veckan. 

Aldrig spelat något Monkey Island på en storbildsteve och det var mycket najs. Odödligt mästerverk.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media