Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Captain Marvel; Har Disney dödat MCU?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Guybrush/Threepwood View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-maj-2018
var: Tri-IslandArea
Status: Offline
Poäng: -9866
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush/Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Captain Marvel; Har Disney dödat MCU?
    Postad: 12-mars-2019 vid 17:40
Jösses!

Och jag som tyckte "Black Panther" var dålig!

Men det här var en stinkare i en helt annan klass.
Och vad värre är, den vedervärdiga Brie Larssons typiska feminist-beteende på sociala medier lägger ett extra lager av gorgonzola-gas över eländet.

En alltigenom tråkig film som genomsyras av politisk korrekt dynga och en huvudperson som nästan får Hillary Cunton att framstå som sympatisk i jämförelse.

Brie Larsson är något av det mest självgoda, självupptagna och skenheliga jag sett i en film.

Lyckligtvis tycks det straffa sig. Det sägs att hennes idioti har kostat studion över 100 miljoner och Disneys köp av positiva omdömen på RT och deras desperata försök att censurera negativa recensioner gör det hela än mer tragiskt.

Att de inte heller har så mycket skam att de kickar henne åt fanders och byter ut henne till "End Game".

Har hört massor säga att de ska bojkotta "End Game" också.

Disney/Marvel bör passa sig. De trodde att "Star Wars" var för stort för att kunna skadas.
Oops, det visade sig att det visst gick att bojkotta en SW-film så att det inte bara blev en medioker film utan en dunderflopp på box office.

Om det kan hända SW så kan det definitivt hända Marvel.

Lär er. Feminism SÄLJER INTE.

Ändrad av Adrina - 12-mars-2019 vid 21:18
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-mars-2019 vid 11:13
Jag tänkte att jag skulle starta en tråd efter att jag sett filmen i förrgår men tänkte att någon annan säkert gör det först. Sen att det var du var ju mindre oväntat, men man kan inte få allt här i livet!

För mig var detta en toppenfilm från Marvel! Snygg CG och jag gillade verkligen Brie Larson's tolkning av Captain Marvel: rolig, sassy, samt jävligt badass! Tyckte vänskapen mellan Carol och Maria var väldigt fin, samt relationen mellan Maria's dotter och de båda vuxna. Det var något väldigt genuint över det! Och utan att avslöja för mycket, en liten plot twist som Disney nu blivit så bra på att använda sig av. 
Kul med Fury's roll i det hela och att få se hur han blev inblandad från början. Där var en del små detaljer som knöt an till Avengers och resten av Marvel-universumet och även om vissa tycker det är lökigt så gillar jag såna "aha"-moments när saker och ting knyts ihop.

Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Brie Larsson är något av det mest självgoda, självupptagna och skenheliga jag sett i en film.

Det tycker du för att du är den här sidans största misogynist :) Förstår att det är svårt att se en kvinna spela en roll som är stark nog i sig själv att agera som vilken annan superhjälte som helst (Wolverine, Iron Man, Thor och många andra manliga superhjältar som ingen någonsin ifrågasätter när det kommer till varken karaktärernas beteende eller de faktiskta skådespelarna).

Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Lyckligtvis tycks det straffa sig. Det sägs att hennes idioti har kostat studion över 100 miljoner och Disneys köp av positiva omdömen på RT och deras desperata försök att censurera negativa recensioner gör det hela än mer tragiskt.

Det där handlar om att en grupp kränkta män som, innan filmens release, bestämde sig för att göra allt i sin makt att sabba för filmen genom att ge den dåligt betyg på olika sidor och spamma t.ex. YouTube med videos där de uppmanar folk att inte se filmen pga de uppenbarligen inte kan hantera en kvinnlig huvudroll i en superhjältefilm? Har du några källor på att Disney behövt köpa positiva omdömen för miljoner? 

Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Att de inte heller har så mycket skam att de kickar henne åt fanders och byter ut henne till "End Game".
Har hört massor säga att de ska bojkotta "End Game" också.

Och det tror jag Disney grämer sig för oändligt just nu. Not. Tror knappast att dessa "massor" kommer bojkotta när det kommer till kritan och har svårt att se att den tredje Avengers-filmen skulle floppa. Ser inte heller logiken i att byta ut henne inför End Game? :S

Postad av Guybrush/Threepwood Guybrush/Threepwood skrev:

Lär er. Feminism SÄLJER INTE.
Filmen hade den sjätte största premiärhelgen någonsin, den andra största för en film baserad på comic books (näst efter senaste Avengers) och den no.1 största för en film med kvinnlig huvudroll. Tycker det summerar framgången ganska bra ¯\_(?)_/¯


Ändrad av kung-triton - 13-mars-2019 vid 11:15
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2019 vid 21:03
Lär *dig*. Att du kränks är det INGEN SOM BRYR SIG OM.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media