Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vilken är eran favorit serie?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vilken är eran favorit serie?
    Postad: 31-januari-2005 vid 13:48

De flesta serierna är bra men min favorit är nog Darkwing Duck om man har engelskt tal. Kan man ställa in det på Disneychannel så man slipper de förskräckliga rösterna som t.ex. Monica Forsberg, Annelie berg och Anders Öjebo

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2005 vid 23:59
Ja, man kan byta ljudspår på Disney Channel - åtminstone om man har parabol eller digitalbox, så att det är möjligt att byta ljudspår. Disney Channel sänder i fyra ljudspår i stereo - svenska, norska, danska och engelska. På det engelska ljudspåret är bara själva filmerna och serierna i originalversion, medan trailers och introduktioner/hallåor är på svenska
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2005 vid 07:01
Tyvärr kan man inte byta språk om tar emot Disney Channel via ComHem kabel-tv eller digital markmottagning (Boxer).

Själv ser jag Disney Channel via ComHem, och jag har haft flera samtal om saken med deras helt oförstående kundtjänst. "Disney Channel är en svensk kanal, men om vi någon gång i framtiden skulle införa möjligheten att byta språk kommer du att kunna läsa om det på vår hemsida."

Någon som ser Disney Channel via Bredbandsbolagets nätverksanslutning? Har man möjlighet att byta språk där?
Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2005 vid 17:21
  Jaaa.....Darkwin Duck älskade jag när jag var liten, men den slutades sändas för den var för våldsam.  Va? En Disneyserie?! Våldsam!? Knäppt tycker jag.... Jag skulle nog säga att Timon och Pumbaa var min favorit, om den var med orginalrösterna (Nathan Lane och Erine Sabella). Anders Öjebo...gör inte en god insatts där....tycker jag....
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2005 vid 22:48
Håller med dig, har hört klipp från originalet som är mkt bättre.
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2005 vid 12:07
Själv så tycker jag att Öjebo är bra som Timon, betydligt bättre än Per som, gör rösten i 3:an. Att Öjebo inte är lika bra som Peter i orginalet är dock självklart.
Däremot gillar jag inte Bo som gör rösten till Pumbaa.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2005 vid 15:24

Postad av Proximus Proximus skrev:

Själv så tycker jag att Öjebo är bra som Timon, betydligt bättre än Per som, gör rösten i 3:an. Att Öjebo inte är lika bra som Peter i orginalet är dock självklart.
Däremot gillar jag inte Bo som gör rösten till Pumbaa.

 

Håller inte riktigt med dig, men Bo är inte bra som Pumbaa, det kan jag hålla med dig om. Per gör en ganska bra insatts tycker jag, men, såklart, är Peter bäst.

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-november-2005 vid 02:18

Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Tyvärr kan man inte byta språk om tar emot Disney Channel via ComHem kabel-tv eller digital markmottagning (Boxer).
Jag har just upptäckt problematiken med Boxer med egna ögon nu - tidigare har jag bara sett kanalen via satellit.

Oerhört irriterande. I digitala marknätet finns alltså enbart svenskt ljudspår, vilket känns både irriterande och ologiskt. Särskilt som alla tre textningsspåren (svenska, norska, danska) finns kvar att välja på vid flmer och serier som inte dubbats.

Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 17:46
Ett tag kunde jag byta ljudspår, men jag upptäckte knappen för sent tror jag.. Några dagar senare gick abbonnemanget ut, men nu har jag Disney Channel via boxer eller nåt.. Jag kan se DC, men inte byta ljudspår alltså.
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-december-2005 vid 20:52
Min favoritserie är nog (söker långt bak inne i huvudet) piff och puffs räddningspatrullen. Den är bara för underbar!!! Jag gillar också Oskar som sätter lite krydda på serien annars är ju zipper (eller någon liknande stavning) underbar. (den lilla flugan allså)
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2006 vid 19:11
Ja medans man håller på så är det nog Kim Possible som toppar min lista. Ron har en skön stajl som baloo skulle sagt, besök ronstoppable.net så får ni veta varför.   

Ändrad av Jake
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Oliver19 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 11-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Oliver19 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2006 vid 16:52
Jag gillar den senaste Brandy och her Morris första gången jag skrattar av deras serie. Sen har jag alltid älskar lilla sjöljunfrun men den har jag inte sett på länge.
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 09:51

Glömde skriva min absoluta favorit:Pepper Ann med bra skådisar i huvudrollerna. Den enda som jag stör mig på där är Anders Öjebo men med tanke på att de andra rösterna e så bra.

Älskar Pepper Ann!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-mars-2006 vid 17:41

Favoritserie: Nya äventyr med Nalle Puh. Den har allt, humor (i massvis), spänning (en del avsnitt var lite för spännande för mig när jag var liten), äventyr (älskar hur de gör vardagsbestyr till äventyr). Jag blir glad av Nalle Puh, första dubbningen är klockren, den andra... går väl an den med.

Andra Serier som är jättebra är: Ducktales, Darkwing Duck, Piff och Puff, Bumbibjörnarna, De 101 dalmatinerna, Långbens galna gäng, Timon och Pumbaa och Aladdin.

Hyfsade serier: Hercules, Tarzan, Lilo och Stitch, Lilla Djungelboken, Bonkers.

Till toppen
urbs View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 09-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera urbs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 17:20
Den absolut bästa etcknadeserien är förstås: Brandy & Herr Morris !!
Men det är lite tråkigt att det är samma som snackar Herr Morrís som snackar Svampbob Fyrkant .
 
Det bästa serien på Disneychannel är: Drake & Josh !!
Dom e bara för sköna.. Jag går alltid upp och tittar klockan 10.35 och käkar frukost smtidigt!!
Man skrattar nästan så man sätter maten i halsen...
 
 
Okej.. svara gärna på det här,, vill veta va ni tycker
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 19:44
Ja'ru Pöjschen/Tjejschen!? Brandy och herr Morris Som bästa tecknade serie, nja den duger... Det finns väl bättre, men ochså sämre. Drake & josh? Ärligt talat, såna serier är jag inte mycket för, just den serien du nämner vet jag dock inte så mycket om, vaknar lixom inte förren 4 timmar senare. Dom serier som D.C, och Nicke kör med är bara lite lätt kassa, men det sa ju jag det. Har lika svårt för att förklara mig nu om varför jag inte gillar typiska ''skratta för att dom skrattar på tv-serien serie'', som Tarzanproblemet jag har...

Ändrad av Jake - 09-juli-2006 vid 20:10
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
urbs View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 09-juli-2006
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera urbs Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 21:03
Jo jag fattar vad du menar, me den e skitbra..
 
Den sämsta serien är defenitift typ Lilo & Stich eller Tarzan..
 
Hare gött
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2006 vid 23:18
Jag gillar inte Disneys serier så mycket men Lilla Djungelboken är riktigt bra tycker jag.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-augusti-2006 vid 22:34
En av de allra bästa är Bumbibjörnarna, sedan Darkwing Duck och Duck Tales är guld de med.
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 01:27
Gillade nog också Bumbibjörnarna bäst - fast var länge sen jag såg den! Nån som vet om den kommer på dvd?
 
Andra som jag tycker har varit bra är Aladdin, Lilla Sjöjungfrun och Herkules. Även Tarzan hade väl sina stunder
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 16:31
Just nu så är det Lilla Sjöjungfrun på disneytime. Den serien är hyffsat bra. hadde varit bättre om det hadde varit samma röster som långfilmen.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-april-2009 vid 16:08
Oerhört svårt att ge ett enda svar, men Darkwing eller Batman: The Animated Series.

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 09:30
Men Batman TAS är inte en Disneyserie. Det är en WB-serie.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 02:49
Tja, men tråden säger faktiskt inte att det nödvändigtvis måste vara en disneyserie.

Och oavsett vilket äger Disney sändningstillståndet nu, så jo, på sina sätt är det en disneyserie.
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2009 vid 18:51
jag kan lugnt säga att de gånger man bläddrar bland kanalerna och stannar på Disney channel, så åker bara mungiperna neråt och man fortsätter bläddra...om det inte är Hannah Montana, Wizards of Waverly place eller Zack och Cody så är det Fairly od parents...,det sög ju. Disney channel blir bara värre och värre...snart kan man strunta i att ens ha skitenOuch
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
sanne88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 06-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera sanne88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2009 vid 13:54
Word, Minnie. Det du säger stämmer tragiskt nog riktigt bra in på hur det för närvarande är på de såkallade Disney-kanalerna.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 13:38
1. Lilla djungelboken-bra animation, röster och fin humor

2. Higglystans hjältar-jag vet inte varför jag älskar denna serien, det kanske är föratt fran är rolig

3. Små einsteins-Leo är såå skön

4. Timon och pumbaa-allt i serien är bra

5. Quack pack-den har bra musik och färger

6. Nya äventyr med nalle puh-bra humor, och fina röster

7. Musses klubbhus-roligast är att musse säger muske

8. Mina vänner tiger och nalle puh-roligt att tiger och puh är superdäckare plus att ditte är det

9. Disneys djurens värld-Djur är mitt största älskobjekt i världen

Okej, de jag gillar sämst(Men här räknar jag inte playhousedisneyserierna)

1(Dåligast). Bumbibjörnarna-jag har aldrig fattat den, den är SEEG, man kommer aldrig undan med det här

2. Darkwing duck-jag vet inte, jag gillar den bara inte

3. Aladdin-dålig handling och jobbiga karaktärer

4. En jycke i klassen-den ser väldigt ful ut

5. Långbens galna gäng-den har så fina röster och är så fint gjord, men den är så himla seg
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 17:41
Ovanligt! En lista med konstiga/meningslösa argument för varför en film/serie är bra eller dålig. Omväxling förnöjer.
"7. Musses klubbhus-roligast är att musse säger muske " --- WTF?

Ändrad av 101dalmatiner - 15-november-2009 vid 17:43
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2009 vid 18:22
Vad är det för ovanligt med det, det är mina åsikter, så det så.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2009 vid 20:00

Ironi är inte ett begrepp du är särskilt bekant med, eller? Det känns som att 100 av dina 164 inlägg består av meningslösa listor. Jag har dessutom för mig att Proximus bad/beordrade dig att sluta pumpa ut de över hela forumet då de inte tillför någonting. --- Det gör förvisso inte det här inlägget heller, men jag börjar tröttna på att snubbla över femhundra betydelselösa listor vart än jag vänder mig på forumet.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media