Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean VI

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Pirates of the Caribbean VI
    Postad: 11-november-2022 vid 18:32
När kommer Capn Jack tillbaka?Pinch
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-september-2022 vid 19:12
När vi nu får ett sjätte Monkley Island-spel vore det ju fanken om inte Disney kunde utannonsera POTC 6 också!
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2022 vid 09:47
Disney har mycket riktigt börjat kräla för Depps fötter. De vet att serien är död utan honom. Inte ens de är dumma nog att fullfölja dårskapen med en feminist-reboot.
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2022 vid 11:29
Han har all rätt att inte vilja ta i disjnery med tång nånsin igen men jag tror han väntar på att få en dubbel löneförhöjning innan han tackar ja.
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2022 vid 20:13
Nu när Johnny är frikänd från den där onda häxans lögner så är det ju fritt fram att åter segla på Svarta Pärlan!Big smile
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2022 vid 19:29
Ja är säker på att pirates 6 kommer filmas innan 2026
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2022 vid 20:52
Och hur kan du  va så säker på det då?!?!?!!
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2022 vid 20:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Postad av R0NN0 R0NN0 skrev:

Depp är frikänd från feminist-slynans lögner. Men betyder det att Disney kan erkänna att de gjort fel?

Kommer "POTC VI" någonsin att bli verklighet???


Inte med Depp iallafall.


Varför dååå!!????+AngryAngryAngryAngry
Till toppen
JonnaDISNEY View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
Status: Offline
Poäng: 85
inläggsval inläggsval   Citera JonnaDISNEY Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2022 vid 18:16
Nu har det snart gått fem jävla år! När kommer trailern!!!??
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2021 vid 11:30
Postad av R0NN0 R0NN0 skrev:

Depp är frikänd från feminist-slynans lögner. Men betyder det att Disney kan erkänna att de gjort fel?

Kommer "POTC VI" någonsin att bli verklighet???


Inte med Depp iallafall.
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2021 vid 22:39
Depp är frikänd från feminist-slynans lögner. Men betyder det att Disney kan erkänna att de gjort fel?

Kommer "POTC VI" någonsin att bli verklighet???
Till toppen
Faline. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-mars-2021
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera Faline. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2021 vid 22:35
Det hela verkar mycket oklart hur det ska bli med den här filmen.
Till toppen
Cherokee View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-juni-2020
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Cherokee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2020 vid 18:15
Postad av GuybrushU.Threepwood GuybrushU.Threepwood skrev:

https://youtu.be/oJ6yfl5Zwa0

Eller? Finns det hopp?


Det finns alltid hopp. Captain Jack kommer segla igen!
Till toppen
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-maj-2020 vid 00:38
https://youtu.be/oJ6yfl5Zwa0

Eller? Finns det hopp?
Till toppen
GuybrushU.Threepwood View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2020
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushU.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2020 vid 15:20
https://youtu.be/qNmGQiaakjU

Men vad fan... De jävlarna ger sig inte.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2020 vid 23:36
Postad av Riddler Riddler skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Dessutom är Johnny Depp idag vad branschen kallar för "Box Office Poision" och har ett rykte som kvinnomisshandlare bakom sig. Jag tvivlar på att han återvänder.



Tröttnar ni femtards aldrig på att ha fel?
https://youtu.be/FYzExSa5X5g


"Fel"? Var nånstans uttryckte jag att han var skyldig? Jag har alltid stått bakom Depp. Hur är det med läsförståelsen?
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2020 vid 20:07
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Dessutom är Johnny Depp idag vad branschen kallar för "Box Office Poision" och har ett rykte som kvinnomisshandlare bakom sig. Jag tvivlar på att han återvänder.



Tröttnar ni femtards aldrig på att ha fel?
https://youtu.be/FYzExSa5X5g
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2020 vid 16:35
Tydligen är POTC VI spikad!? Jag trodde på riktigt att serien var död och begraven.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2019 vid 19:07
Regissör-val nummer två:

Jon Favreau. Visst, han har gjort två kassa remakes och mestadels rent skräp. Men jag grundar det helt på hans Iron Man-filmer. 
De har den blanding av action, humor och romantik jag förknippar med Pirates. 

Det finns nog många som skulle vara ett mer självklart val än Favreau, men jag är nyfiken på hur en POTC signerad honom skulle kunna te sig.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2019 vid 13:12
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av Claire Claire skrev:



Hmmm, tre bästa regissörer. Det tåls att tänka på.


Jag säger nog att Peter Jackson kunde fungera tämligen utmärkt. Om han blandar sin smarta/mörka humor med den mer kaotiska lekfullhet (som delvis gick över styr i Hobbit-trilogin) så kunde det bli en mäkta skojig upplvelse.

Två till, måste jag grunna på.


Håller absolut med dig om att PJ är ett av de mest solklara valen.

Önskar dock att Verbinski kunde återvända.


För min del känns det riktigt bra med olika regissörer för varje film efter trilogin.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2019 vid 17:35
Postad av Claire Claire skrev:



Hmmm, tre bästa regissörer. Det tåls att tänka på.


Jag säger nog att Peter Jackson kunde fungera tämligen utmärkt. Om han blandar sin smarta/mörka humor med den mer kaotiska lekfullhet (som delvis gick över styr i Hobbit-trilogin) så kunde det bli en mäkta skojig upplvelse.

Två till, måste jag grunna på.


Håller absolut med dig om att PJ är ett av de mest solklara valen.

Önskar dock att Verbinski kunde återvända.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2019 vid 18:06
Hmmm, tre bästa regissörer. Det tåls att tänka på.


Jag säger nog att Peter Jackson kunde fungera tämligen utmärkt. Om han blandar sin smarta/mörka humor med den mer kaotiska lekfullhet (som delvis gick över styr i Hobbit-trilogin) så kunde det bli en mäkta skojig upplvelse.

Två till, måste jag grunna på.

Ändrad av Adrina - 27-augusti-2019 vid 18:23
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2019 vid 01:52
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Vilka topp tre regissörer vill ni se regissera nästa installation i POTC-sagan?

Kul fråga!

1. Travis Knight.

En nykommen regissör med Spielbergska drag som har visat att han kan tackla en väletablerad franchise och också samtidigt elevera den (Bumblee). Skicklig på att balansera praktiska effekter med sparsam CGI och inslag av hjärta och humor som känns ocyniskt och "old school".

2. Guillermo Del Toro

GDT är lite av en hit or miss för mig men han är en av de mest idérikaste regissörerna där ute, rent kvantitativt. Hans visuella läggning skulle gifta sig bra med POTC-världens mer gotiska och fantasifulla innehåll. Och han är inte rädd för att vara mörk.

3. Taika Waititi

Är som klippt och skuren för att regissera Jack Sparrow, han skulle kunna vara en karaktär direkt tagen från Waititis anteckningsblock. Frågan är ju bara om Sparrow fortfarande har något i en kommande installation att göra. Jag tycker dessutom att POTC bör ha en riktigt stark visuell regissör och där vet jag ännu inte om Waititi har bevisat vad han besitter. Humorn kan gå i överdrift också men jag väljer ändå att placera han på plats tre :)
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-mars-2019 vid 22:29
Vilka topp tre regissörer vill ni se regissera nästa installation i POTC-sagan?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-februari-2019 vid 04:03
Postad av Claire Claire skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Upplys mig gärna om du har fog för din optimism. Gällande mina påstående i inlägget ovan - har du motargument för samtliga hypotetiska slutsatser; låt höra!

Vad annat fog behövs än att femman var en kul film och sexan mycket väl också kan bli en kul film?

Är POTC VI bara nästan lika underhållande som Salazar's Revenge så får en nog kalla det väldigt lyckat.


Men frågan är nu bara, har Depp kvar jobbet som Jack? Vissa påstår att han fått sparken. Hur ligger det egentligen till med det?


Det behövs inget annat fog än så - tycker man de senaste filmerna är suveräna så är det rimligt att man är optimistisk inför en uppföljare. Nu var det dock inte dig jag frågade men trevligt att du förstår svenska.

Din definition av väldigt lyckat skiljer sig markant från min om en uppföljare som snuddar vid DMTNT's underhållningsvärde skulle anses som det. Jag tror studion, publiken och kritikerna skulle hålla med mig om att det inte vore något annat än en besvikelse.

Johnny Depp (och Disney's) hantering av karaktären Jack Sparrow går att jämföra med Robert Gustafssons skamligt mjölkade, vridna porträtt av karaktären Roland Järverup.
Jag hade nog hävdat att det varit bäst att begrava karaktären medan den fortfarande hade någon värdighet men det tåget har gått. Den mängd liv som fanns i karaktären är helt uttorkat vad mig anbelangar. Dessutom är Johnny Depp idag vad branschen kallar för "Box Office Poision" och har ett rykte som kvinnomisshandlare bakom sig. Jag tvivlar på att han återvänder.
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2019 vid 19:00
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Upplys mig gärna om du har fog för din optimism. Gällande mina påstående i inlägget ovan - har du motargument för samtliga hypotetiska slutsatser; låt höra!

Vad annat fog behövs än att femman var en kul film och sexan mycket väl också kan bli en kul film?

Är POTC VI bara nästan lika underhållande som Salazar's Revenge så får en nog kalla det väldigt lyckat.


Men frågan är nu bara, har Depp kvar jobbet som Jack? Vissa påstår att han fått sparken. Hur ligger det egentligen till med det?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 23:30
Nu är det officiellt att en reboot av POTC-serien jobbas på. Rhett Reese och Paul Wernick, manusförfattarna av Deadpool håller i facklan den här gången. Det har länge varit oklart om Johnny Depp skulle återvända men allt pekar nu på att den nya serien kommer bli Depp-fri.

Till The Hollywood Reporter säger Sean Bailey (head of productions på Walt Disney Studios) såhär:

“We want to bring in a new energy and vitality. I love the [Pirates] movies, but part of the reason Paul and Rhett are so interesting is that we want to give it a kick in the pants. And that’s what I’ve tasked them with.”

Jag håller med om att POTC är Jack Sparrow. Eller var, rättare sagt. Dom lyckades själva fucka upp serien även med Jack Sparrow vid rodret mer än en gång så jag ser ingen som helst fara i att skippa honom helt och hållet nu. Trist, men sånt är livet.

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 10:17
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:



Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det räcker nu. Gore Verbinski kommer aldrig att vara inblandad igen. Johnny Depp är för gammal. Keira är helt ointresserad. Orlando har aldrig varit bra och vill inget hellre än att få spela Will Turner igen, låt oss inte ge honom den möjligheten, tack. Geoffrey Rush's Barbossa är död.

POTC-serien är död. De hade såna otroliga möjligheter efter AWE och de sumpade alltihop.

RIP.




Jag håller i stort sett med, men jag skulle inte ha något emot en expansion av serien, med filmer som fokuserar på helt andra karaktärer utan någon inblandning från vare sig Depp, Rush eller Bloom. PotC är en av de mest fantastiska åkattraktioner som någonsin skapats. Det finns mängder av material att hämta därifrån, utan att behöva hänga upp sig på filmerna och de karaktärer som kommer därav.  



Vilket hån!
Jack Sparrow ÄR POTC.

Utan Jack så finns inte POTC. Vilket Disney kommer bli varse om de är dumma nog att försöka sig på en "all female reboot" a'la "Fembusters 16".

Möjligt att någon tv-serie och/eller roman, comic, graphic novel eller spel kunde ha en annan synvinkel. Men filmerna handlar om den legendariske Captain Jack!!
Savvy?
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2019 vid 02:18
Upplys mig gärna om du har fog för din optimism. Gällande mina påstående i inlägget ovan - har du motargument för samtliga hypotetiska slutsatser; låt höra!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2019 vid 21:45
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Det räcker nu. Gore Verbinski kommer aldrig att vara inblandad igen. Johnny Depp är för gammal. Keira är helt ointresserad. Orlando har aldrig varit bra och vill inget hellre än att få spela Will Turner igen, låt oss inte ge honom den möjligheten, tack. Geoffrey Rush's Barbossa är död.

POTC-serien är död. De hade såna otroliga möjligheter efter AWE och de sumpade alltihop.

RIP.




Sådan pessimism vill jag inte befatta mig med.

"No cause is lost if there is but one fool left to fight for it."

- William Turner
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media