Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Night in The Woods

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Night in The Woods
    Postad: 11-december-2017 vid 15:15
I våras släpptes ett av de mest briljanta spelen någonsin!
Jag spelade igenom det under andra halvan av november.

"Night in The Woods" är en melankolisk och bedårande saga i nutid om den förlorade generationen "millenials".

Mae, 20 år, hoppar av college och återvänder hem till den lilla industristaden Possum Springs där tiden tycks stått stilla.
Men någonting bubblar under ytan i småstadsidyllen och vad är det som väntar i skogen....

Spelet är snudd på perfekt. Grafiskt imponerande, ett soundtrack att dö för och ofta genialt manus med smart och cyniskt rolig dialog.

I stort sett alla känslor man kan känna förekommer på ett eller annat sätt genom den berg-och-dalbana som är Maes vardag. Man såväl skrattar som gråter och får stundtals kalla kårar.

Manuset balanserar ständigt på en knivsegg och är ofta farligt nära att trilla i diket och bli hipster-progressivt trams, men lyckas fantastiskt nog att klara balansgången.

Det finns så mycket att säga, men jag tror det räcker med;
KÖP "NIGHT IN THE WOODS"! Och mys ihop med en filt och kopp varm dryck till det kanske finaste äventyrsspelet sedan "The Longest Journey".
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2017 vid 19:50
Som en blandning av The Amazing World of Gumball och serietidningen Rocky.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2017 vid 14:28
Tror inte jag kommer kunna motstå frestelsen att snart spela det här fantastiska spelet en andra gång.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-maj-2018 vid 18:46
Ingen som har någon åsikt om 2017 års bästa lir?
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2018 vid 14:08
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Ingen som har någon åsikt om 2017 års bästa lir?


Det är fruktansvärt bra. Så galet stämningsfullt och vackert.
Ett av få spel som rört mig till tårar.

En del av mig vill ha en uppföljare, en annan fasar för risken att den inte blir lika bra.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2019 vid 14:12
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Ingen som har någon åsikt om 2017 års bästa lir?


Det är fruktansvärt bra. Så galet stämningsfullt och vackert.
Ett av få spel som rört mig till tårar.

En del av mig vill ha en uppföljare, en annan fasar för risken att den inte blir lika bra.



Ursäktar så mycket för extremt sent svar.
Hade helt missat att du skrivit i tråden.

Ja.. det är samma här. Men jag tror stenhårt på uppföljare som utspelar sig i och omkring Possum Springs med andra karaktärer i centrum. Kanske nästa skulle ha en riktigt gammal person i huvudrollen?
Till toppen
Claire View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2018
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera Claire Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2019 vid 17:46
Night in The Woods är en magisk upplevelse. En hösttradition för mig. Köpte det till android någon vecka efter det släpptes och köpte det sedan på Steam och spelade det igen ca ett halvår senare.
Spelar det under andra halvan av oktober sedan dess.
Någon vecka innan Halloween gör det sig som bäst.
Till toppen
Bakura! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
var: Japan?
Status: Offline
Poäng: -9995
inläggsval inläggsval   Citera Bakura! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2019 vid 14:25
Jag började i fredags spela NiTW. Bara soundtracket är ju värt sin vikt i noter.
Till toppen
Bakura! View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
var: Japan?
Status: Offline
Poäng: -9995
inläggsval inläggsval   Citera Bakura! Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2019 vid 15:50
Klarade det igår kväll. Åh, jag är helt extatisk.
Obeskrivligt stark upplevelse.
Till toppen
GuybrushUMThreepwood View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-maj-2021
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 50
inläggsval inläggsval   Citera GuybrushUMThreepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2021 vid 16:54
Postad av Claire Claire skrev:

Night in The Woods är en magisk upplevelse. En hösttradition för mig. Köpte det till android någon vecka efter det släpptes och köpte det sedan på Steam och spelade det igen ca ett halvår senare.
Spelar det under andra halvan av oktober sedan dess.
Någon vecka innan Halloween gör det sig som bäst.


Va!?
Det släpptes ju aldrig till Android. Mytoman.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media