Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Waking Sleeping Beauty (Dokumentär från 2009)

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Waking Sleeping Beauty (Dokumentär från 2009)
    Postad: 27-april-2017 vid 15:58
Jag måste bara tipsa om den här dokumentären. Jag uppmanar alla som är Disneyfanatiker att se den!
Den handlar om Disney Animation Studios förfall och uppgång under tiden efter Taran och den magiska kitteln (1985) fram till Pocahontas (1995) och går igenom alla filmer däremellan. Eran numera känd som "Disneyrenässansen".

Mycket bakom kulisserna material om hur Howard Ashman räddade Disney, Michael Eisner styre som VD och tjafs med Jeffrey Katzenburg och fina scener med den underbara Roy Disney (RIP).

En av mina favoritdokumentärer och den är verkligen värd att kolla in om du som jag älskar den här perioden av Disneyproduktioner.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=EyeoyRjEiUU


Ändrad av OliviaBelle - 27-april-2017 vid 15:59
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 17:54
Driver du med mig (fritt översatt från Carl the Cuck's "Are you KIDDIING MEEE!?")?

http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=1671&title=waking-sleeping-beauty-dokumentr-2009
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 22:50
Vafan jag sökte ju på den och så fanns det en tråd redan... my bad!

Moderator kan skrota den här tråden.


Ändrad av OliviaBelle - 27-april-2017 vid 22:51
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2018 vid 00:48
Don Hahn har gjort en ny dokumentärfilm med titeln "Howard" som kom ut i år - dock bara begränsad release vad det verkar som.

Jag har personligen inte haft möjlighet att se den men är givetvis taggad på den när den väl kommer ut och i vilken form den släpps. Howard Ashman är ett helgon hemma hos mig. Sån otrolig talang.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media