Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sämsta disney filmerna?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Sämsta disney filmerna?
    Postad: 27-april-2017 vid 10:48
Vilka disney filmer tycker ni är sämst? Som man ej bör skaffa!
Fantasia var väl ingen höjdare tycker jag. ;P
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 14:16
"Fantasia" är en fantastisk film. Frågan är i övrigt knepig. Listan över filmer du inte "bör" skaffa kan ju göras en mil lång.
Koncentrerar vi oss vid "Disneyklassikerna" tycker jag att alla borde äga samtliga (hittills) 55 stycken även om vissa är mindre bra.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2017 vid 15:02
"Kogänget" är ju tyvärr ingen höjdare, trots en viss charmig animation. Skurken och trillingarna var väl enda behållningen.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 15:20
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

"Kogänget" är ju tyvärr ingen höjdare, trots en viss charmig animation. Skurken och trillingarna var väl enda behållningen.


Glöm inte bort Steve Buscemi!

Finns som sagt flera filmer som inte är några "höjdare" ('Frozen', 'Meet the Robinsons", 'The Wild' etc.) men jag skulle aldrig avråda någon från att uppleva tillfredsställelsen i att äga en komplett Disney colección.

Ändrad av Flynn Rider - 30-april-2017 vid 15:21
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2017 vid 21:06
Törnrosa vet inte varför jag inte gillar denna filmen då de flesta gillar filmen men jag gör inte det.
Till toppen
Änglahund View Drop Down
Springschas
Springschas


Medlem sedan: 05-april-2017
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Änglahund Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2020 vid 20:00
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Törnrosa vet inte varför jag inte gillar denna filmen då de flesta gillar filmen men jag gör inte det.


Jag älskar den unika art-stylen i filmen. Annars kanske den har lite problem med tempot.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2021 vid 00:12
Det är svårt att välja en film då alla har sin charm. Den film jag nog skulle klassa som minst bra är vilddjuren (the wild). Den vill för mycket men levererar för lite charm för en disneyfilm.

Även lilla kycklingen har jag lite svårt för då den levererar för steriotypiska karaktärer och handlingen går lite för långt för att fungera för mig.

Disney hade en trög start med cgi filmerna innan de gjorde framsteg med familjen Robinson och i och med Bolt så hade Disney börjat kunna jämföra sig lite med pixar i kvalitet, även om båda har olika kvalitéer på sina filmer.
MVH
   //Håkan
Till toppen
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2021 vid 19:53
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Det är svårt att välja en film då alla har sin charm. Den film jag nog skulle klassa som minst bra är vilddjuren (the wild). Den vill för mycket men levererar för lite charm för en disneyfilm.

Även lilla kycklingen har jag lite svårt för då den levererar för steriotypiska karaktärer och handlingen går lite för långt för att fungera för mig.

Disney hade en trög start med cgi filmerna innan de gjorde framsteg med familjen Robinson och i och med Bolt så hade Disney börjat kunna jämföra sig lite med pixar i kvalitet, även om båda har olika kvalitéer på sina filmer.


Jag är nog ensam i världen om att föredra "The Wild" framför "Meet The Robinsons" alla dagar i veckan.

Ska tilläggas att jag gillade "Robinsons" betydligt mer andra kollningen än första, men det är ändå någonting med den som skaver. 

"The Wild" är en ganska tom film, men den har ändå något... jag vet inte.... fint? Jag får en känsla i bröstet när jag tänker på den. En positiv känsla. 
Den förtjänar inte att vara fullt så totalt bortglömd som den är.


"Chicken Little"... oh, denna märkliga lilla anomali. Jag och min Heffa-polare hade rätt kul åt den på premiären (tror jag att vi gick på). Det som gjorde att vi gillade den var att den hade en lite råare, elakare stil och humor än Disneys sedvanliga sockersöta stuk. Just stereotyperna var en av de roligare bitarna. Den smällfeta grisen är kul..... typ.

Men att den är en numrerad "klassiker" känns tämligen skevt. Tror det var Proximus (RIP) som sa det, för en herrans massa år sedan, att filmen mer känns som ett extra långt avsnitt av "Jimmy Neutron" än en Disneyklassiker. Och jag är väl benägen att hålla med.  Men usel är den inte.


De borde aldrig börjat med CGI överhuvudtaget. "Tangled" borde varit handritad och "Bolt" borde aldrig ha gjorts. 
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media