Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disneylife?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disneylife?
    Postad: 29-mars-2017 vid 18:29
https://techcrunch.com/2015/11/23/disneylife-disneys-new-streaming-service-for-movies-tv-music-and-more-goes-live/

Borde göras en nyhet om detta på sidan?
Någon som lyckats fått igång detta här i sverige? genom vpn lr något?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2017 vid 20:43
Det finns för tillfället inga planer för Disney att lansera tjänsten här i Sverige. Men man kan ju prova om det går med att registrera sig med ett engelskt konto och se om det fungerar här.

Ändrad av Agrabah - 29-mars-2017 vid 21:02
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 13:48
Kan någon sammanfatta vad det rör sig om?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 23:43
DisneyLife är Disneys egna streamingtjänst (som Netflix och Viaplay)som än så länge finns i bl.a USA och England där man kan streama och se alla deras filmer och serier. :)
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2017 vid 16:27
ALLA serier? Verkligen?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 10:24
Hittils har de inte lagt ut ALLA sina serier än, men otroligt mycket ändå.

Här finns en fullständig lista på alla filmer, dokumentärer och tv-serier i deras utbud:

https://www.justwatch.com/uk/provider/disneylife

Ändrad av Agrabah - 03-april-2017 vid 10:30
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:08
Ok. Men just serieutbudet var rätt tunt. Inte många klassiker och de flesta kan man ju se gratis på annat håll.
Inte speciellt imponerande.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 21:56
Enligt mig väldigt bra, vissa serier som inte sänds finns med och som är väldigt sällsynta att få tag på.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2017 vid 16:48
Kändes inte som att tjänsten erbjöd särskilt många svåröverkomliga filmer eller serier. Det mesta finns tillgängligt via andra playtjänster, eller är sådant som relativt lätt kan införskaffas på dvd/blu-ray både i USA och i Sverige. Det intressantaste var väl, i mitt tycke, Bumbibjörnarna och DuckTales, men varken Darkwing Duck, Luftens Hjältar eller Nya Äventyr med Nalle Puh fanns att tillgå. En okej start antar jag, under förutsättningen att utbudet beräknas expandera även med äldre material, men annars ganska väntat och ostimulerande. 

Ändrad av Trubaduren - 04-april-2017 vid 16:50
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2017 vid 19:06
Jag hade varit väldigt nöjd med det här utbudet. Jag har följt lite av utbudets utveckling och de har lagt till nya titlar ungefär varannan eller var tredje månad.

Vissa av serierna de har finns inte ens kompletta på DVD t.ex Bumbibjörnarna, Ducktales, Den lilla sjöjungfrun, Timon och Pumbaa m.fl.Och sen finns det tillgång till väldigt bra Disney dokumentärer (som jag har hört och som många på engelska Disney sidor har sagt) som Waking Sleeping Beauty, Frank och Ollie, Walt Disney och El Grupo. Önskar att jag kunde få se dem.

Tur att de ändå utökar med äldre titlar så inte hela serier utbudet endast hade varit Disney Chanhel live-action serier.


Ändrad av Agrabah - 04-april-2017 vid 19:09
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-april-2017 vid 22:05
El Grupo, Waking Sleeping Beauty och Frank & Ollie (samt the Boys - en dokumentär om Richard och Robert Sherman) finns alla på dvd. Samtliga väldigt intressanta dokumentärer som rekommenderas skarpt :)

Visst, utbudet är inte dåligt, men inte heller så imponerande som man hade kunnat önska. Men så länge som de fyller på även med äldre serier och filmer, så är det positivt. Skulle varit betydligt mer lockande om de hade kunnat erbjuda serier som Zorro, Spin and Marty, Davy Crockett, Disneyland, World of Color, och andra klassiska serier och filmer. 

"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Zenon88 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 28-juli-2015
Status: Offline
Poäng: 54
inläggsval inläggsval   Citera Zenon88 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-april-2017 vid 13:03
Jag chattade med dom på facebook, dom sa att det finns 5000 serie avsnitt, och allt deras utbud går att välja hd kvalitet på. Stämmer detta? Agrabah är du medlem alltså? Hur fixade du det?
Dom har ju typ 5 språk just nu, så utökning till dom länderna lär ju bli först.
Kan hoppas på att dom någon gång släpper tjänsten här och svenskt ljud!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media