Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  12>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Aladdin
    Postad: 12-februari-2017 vid 12:09
Oookay.... Guy "friggin'" Ritchie ska regissera en live-action-remake(*spyr*) av "Aladdin" (1992)....


Det finns så mycket märkligt med den meningen att jag känner hur trumhinnorna utvidgas. Det enda positiva med detta är att om Mr. Ritchie släpps in i stugvärmen på Disney ökar chansen för att action-geniet får göra en framtida "Pirates of the Caribbean", förhoppningsvis sexan.

Så.... "Aladdin", utan Robin Williams... regisserad av Guy Ritchie.... wow.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2017 vid 00:17
Disney är extremt komiska... Kan de göra något originellt längre än bara slösa pengarna på tråktiga och fega projekt... Tur att japanerna gör intressanta animerande filmer med djup och påhittighet i Studio Ghibli anda.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-februari-2017 vid 14:31
Ja, det börjar bli lite pinsamt det här. Även om dessa remakes för det mesta är hyfsat dugliga filmer lindrar inte det äckligt slöa i att bara gl bakåt på sina tidigare alster och spela in dem en gång till.

Vad gillar du Ritchie i övrigt? Han är en av mina topp-10 favoritregissörer.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2017 vid 14:54
Om denna skitfilm är Ritchies nyckel till att få skriva/regissera POTC så kan jag godta den.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2017 vid 18:55
Japp! Efter (den tyvärr floppande) "King Arthur: Legend of The Sword" så tror jag inte någon med förstånd längre kan neka till att Ritchie vore perfekt för POTC!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2017 vid 21:00
Synd bara att Disney mördat POTC, så våra drömmar om en Pirat-film signerad Mr. Madonna lär aldrig bli besannade.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-augusti-2017 vid 23:03
Tror inte vi har tagit upp i tråden att Will Smith nu alltså är CONFIRMED för rollen som Anden/Genie.

Åsikter kring det?

Jag själv brukar gilla Smith, men för det här...

DeadDeadDeadDeadDead
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2017 vid 11:23
Vet inte. Kunde varit värre. Det värsta de kunde göra är ju att försöka göra anden till en blek Robins-kopia. Då hoppas jag att han skrivs på ett annat sätt än originalet och har en egen/ny personlighet.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2018 vid 12:48
Teaser har landat: https://www.youtube.com/watch?v=9g5knnlF7Zo

Tankar? Inte mycket att gå på direkt. Men gillade grottan, av det man fick se.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-oktober-2018 vid 20:30
Tittar aldrig på spoilers.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2018 vid 20:03
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Tittar aldrig på spoilers.


Antecknar det.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2019 vid 21:46
Idag har en ny trailer kommit:

https://www.youtube.com/watch?v=6NqKrhmnVNY

Anden ser lite skum ut tycker jag, men jag är ett stort fan av Will Smith, så jag hoppas att han gör rollen bra. I övrigt ser det bra ut enligt mig, trots att jag inte är överförtjust i Disneys sätt att pumpa ut live action-reboots i stället för att göra nyskapande filmer. ^^
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2019 vid 22:39
Var mer exalterad efter första teasern. Nu vet jag inte vad jag känner. Det lilla man hörde av Jafar kändes helt fel och anden..kan bli hur som helst :) Ska försöka hålla förväntningarna nere helt enkelt!
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 00:19
Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:19
Sorgligt att Ritchie slösar sin tid på detta sunkmög.
Han kunde gjort "Rock'n'Rolla 2", Game Keeper" eller "Sherlock Holmes 3" på den här tiden.
Fan för Hollywood.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:20
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.

Nu överdriver du väl lite va? Jag har sett många filmer där CGI'n ser mycket sämre ut, jämfört med Barbie-filmerna, Action Man: Robot Atak och Foodfight är animeringen förstklassig i trailern. ^^
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:47
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:


Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.


Nu överdriver du väl lite va? Jag har sett många filmer där CGI'n ser mycket sämre ut, jämfört med Barbie-filmerna, Action Man: Robot Atak och Foodfight är animeringen förstklassig i trailern. ^^


Sluta namedroppa skit som Montefjanton-mupparna recenserat och jämför det med en blockbuster från 10-talet.
Även om det var ironi så var det irriterande.
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 18:50
Är inte ironi menat att vara smått irriterande..? Wink


Ändrad av TonyTonka - 12-februari-2019 vid 18:53
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:03
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Är inte ironi menat att vara smått irriterande..? Wink




Finns ingen regel för det.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 19:40
https://youtu.be/tqDKh9J73Fg

RPP snackar lite sanningar om Smith.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 20:55
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.

Nu överdriver du väl lite va? Jag har sett många filmer där CGI'n ser mycket sämre ut, jämfört med Barbie-filmerna, Action Man: Robot Atak och Foodfight är animeringen förstklassig i trailern. ^^


Nä, överdrev inte? Tycker det såg taskigt ut för vara 2019 (samt Disney och big budget) och att det håller en standard som på 90-talet. Ingenstans alluderade jag till att den skulle se sämre ut än titlar av typen du nämnde så förstår inte riktigt kopplingen. Det har alltid funnits gräsligt animerade filmer. Men ja, jämfört med dom såg den bättre ut :)
Till toppen
TonyTonka View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-juli-2018
var: Kungälv
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera TonyTonka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2019 vid 20:57
Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:

Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.

Nu överdriver du väl lite va? Jag har sett många filmer där CGI'n ser mycket sämre ut, jämfört med Barbie-filmerna, Action Man: Robot Atak och Foodfight är animeringen förstklassig i trailern. ^^


Nä, överdrev inte? Tycker det såg taskigt ut för vara 2019 (samt Disney och big budget) och att det håller en standard som på 90-talet. Ingenstans alluderade jag till att den skulle se sämre ut än titlar av typen du nämnde så förstår inte riktigt kopplingen. Det har alltid funnits gräsligt animerade filmer. Men ja, jämfört med dom såg den bättre ut :)

Jag tänkte mest på att du sa CGI från 1990-talet. Jag tycker personligen i alla fall att cgin ser lite bättre ut än det. :)
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2019 vid 10:33
Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:


Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:


Postad av TonyTonka TonyTonka skrev:


Postad av OliviaBelle OliviaBelle skrev:

Håller helt med. Det här såg faktiskt f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t ut. Inte bara Anden (VAD tänkte dom där?) men också Jafar (Inte ett dugg hotfull på varken röst eller utseende), CGI'n när han står i grottan bland lava ser ut att vara från 90-talet och Agrabah känns betydligt mer Bollywood än tusen och en natt. Det här bådar inte gott.


Nu överdriver du väl lite va? Jag har sett många filmer där CGI'n ser mycket sämre ut, jämfört med Barbie-filmerna, Action Man: Robot Atak och Foodfight är animeringen förstklassig i trailern. ^^


Nä, överdrev inte? Tycker det såg taskigt ut för vara 2019 (samt Disney och big budget) och att det håller en standard som på 90-talet. Ingenstans alluderade jag till att den skulle se sämre ut än titlar av typen du nämnde så förstår inte riktigt kopplingen. Det har alltid funnits gräsligt animerade filmer. Men ja, jämfört med dom såg den bättre ut :)


Jag tänkte mest på att du sa CGI från 1990-talet. Jag tycker personligen i alla fall att cgin ser lite bättre ut än det. :)


Inte "Jurassic Park" eller "Starship Troopers" etc.
Finns massor med CGI från det glada 90-talet som är ljusår bättre än det här rövmöget.

I övrigt tror jag filmens effekter är det sista problemet.
Will Smith är cringe as fuck!
Och en race-baiting douche till råga på allt.

#OscarSoWhite my pale ass.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2019 vid 22:00
Då var det imorgon dags för det här skämtet till film.

Tror faktiskt det blir den första filmen av Mr. Madonna som jag kommer ogilla.

"The Man From U.N.C.L.E" var inte SÅ pjåkig och "King Arthur" var 2017 års mest underskattade popcorn-rulle.

Men detta... Detta känns verkligen inte bra.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2019 vid 12:48
Inb4 gnäll om Jasmine och hennes "femininstmög" till ark som verkligen bankas in med hennes egen, nyskrivna låt Speechless i sann Frozen-anda.

Varför går du ens och ser den? Vi behöver inte fler fattiga Disney-remakes och det bör vi visa med plånboken. You are part of the problem.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2019 vid 14:45
Jasmine var irriterande feministisk redan 1992, så jag hade knappast väntat mig något annat av denna.
Det vägdes dock upp av all mumsig dirty fanart som hon gav upphov till.

Jag går och ser den av samma anledning jag ser all skit (Craptain Marvel t.ex), jag gillar att gå på bio. Det är en hobby.

Det ska något alldeles särskilt illa för att jag aktivt ska bojkotta det. "Solo" var en sådan, som svar på Roundhead Johnson och Kray Kray Kennedys svineri.
"Cuntbusters 2016" en annan.

Båda var sällsynta exempel på fall där politisk bojkott av film funkade.
"Allahu Akbar 2019" påverkas inte av mina pengar, den kommer dra in så det räcker ändå.
Sedan är jag fruktansvärt nyfiken på hur Mr. Madonna ter sig vid rodret av en högbudgetfilm under Disneys fana.
Han BORDE fått göra "Dead Men Tell No Tales" istället!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2019 vid 18:01
Ett dygn har gått.

Den var faktiskt ännu mer medioker än jag väntat mig!

Det fanns inte EN enda sak som stack ut.
I synnerhet inte eftersom idiotbiografen vägrade visa den i 3D.

Jafar, som är en av Disneys bästa skurkar, har reducerats till en totalt förglömlig B-villain.

Den ovan nämnda feministsången lyckades inte ens provocera mig. Den var så bedövande tråkig!

Nej. Detta var Ritchies första riktiga bottennapp. Om vi inte räknar kalkonen "Swept Away"... och det gör vi inte.



Men, jag fick åtminstone ligga efteråt så inte helt bortkastat var det.
Till toppen
Riddler View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 31-oktober-2019
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Riddler Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2020 vid 21:25
I onsdags var jag på "The Gentlemen".
Mr. Madonna har gottgjort detta klavertramp.

Så uppiggande att se honom tillbaka där han hör hemma. I Londons undre värld.

Imponerande att han lyckades svepa ihop ett så kompetent hantverk mindre än ett år efter Hallaladdin.
Till toppen
Penguin View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2020
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 3
inläggsval inläggsval   Citera Penguin Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2020 vid 10:00
I onsdags gick jag på Ritchies "The Gentlemen" för andra gången på bio. 

Privatvisning i en stor tom salong. Mycket njutningsfullt. Jag gillar filmen mer och mer. Den är förbaskat rödpillrad får man säga. Det är som att Ritchie ger ett stort finger till all förnedring reptilnäsorna i Hollyweird har utsatt honom för de sista 20 åren av hans liv... 

Jag vet inte vad jag skall tro. Men en sak vet jag, "The Gentlemen" känns som en film gjord för ca 30 år sedan, och DET är enbart positivt. 
Till toppen
Two-Face View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 04-maj-2020
var: G.C
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Two-Face Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2020 vid 19:03
Vi såg "King Arthur: Legend of the Sword" förra lördagen. 

Första gången sedan bion för tre år sedan. Vi kan inte begripa hur Ritchie kunde göra en så medioker film som "Aladdin" efter att han gjort en så underhållande popcorn-film som "Arthur".

Att "Arthur" floppade medan denna ångande hög med gödsel kunde dra in runt en miljard är helt förbluffande.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media