Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Online igen

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Online igen
    Postad: 14-april-2016 vid 21:52
Efter flera veckor av serverstrul så är nu sidan tillbaka. Vi har bytt webbhotell som förhoppningsvis är mer stabil. Vissa delar av webbsidan fungerar fortfarande inte men jag jobbar på att fixa detta och jag ber ha tålamod.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Alice. View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 01-februari-2016
var: Sthlm/Hollywood
Status: Offline
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Alice. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 09:26
Holy schmoly!
Trodde sidan var död och begraven.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 22:08
Badabing badaboom!
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2016 vid 22:26
Världens absolut bästa Disney hemsida verkar att ha tappat i tempo rejält de sista åren. Filmer som har släppts görs reklam för många månader efter de släppts. Uppdateringen av kommande filmer och DVDer är tyvärr inget som rör på sig speciellt snabbt. Är helt utan nyhetsvärde idag. Förr om åren var allt som hände blixtsnabbt uppdaterat. Känns bara så trist att sidan håller på att bli helt ointressant. Utan nyheter som regelbundet uppdateras har man inte så stor lust att gå in på den. Ska man få Disney nyheter uppdaterade måste man idag tyvärr ska sig till andra källor. :-(
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2016 vid 13:04
Postad av Lars-Erik Lars-Erik skrev:

Världens absolut bästa Disney hemsida verkar att ha tappat i tempo rejält de sista åren. Filmer som har släppts görs reklam för många månader efter de släppts. Uppdateringen av kommande filmer och DVDer är tyvärr inget som rör på sig speciellt snabbt. Är helt utan nyhetsvärde idag. Förr om åren var allt som hände blixtsnabbt uppdaterat. Känns bara så trist att sidan håller på att bli helt ointressant. Utan nyheter som regelbundet uppdateras har man inte så stor lust att gå in på den. Ska man få Disney nyheter uppdaterade måste man idag tyvärr ska sig till andra källor. :-(


Det var som pörskan! En veteran som varit medlem nästan ett år längre än mig.
Man kan nog lugnt säga att hemsidan i stort har mossat igen och tyvärr har forumet hemsökts av muppar, manginor och feminister de senaste fem åren så det är inte mycket att jubla över.
Men jag lever i tron om att sidan kommer blomstra upp återgå till fornstora dagar någon gång i framtiden.
Har du sett "Alice Through The Looking Glass"? Kom gärna över och diskutera i den tråden i så fall.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2016 vid 20:48
Jag vet att sidan har blivit väldigt eftersatt den senaste tiden. Speciellt efter det att jag började studera igen (3D grafik för spelutveckling). Jag är hemma i genomsnitt 9 timmar på en vardag (varav 5 jag sover).

Jag har flera gånger lekt med tanken på att bara ha kvar forumet och skrota resten. Men jag vet inte... 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2016 vid 15:48
jag hade sett fram emot den uppdaterade versionen det var prat om för ett tag sedan. har alltid gillar sidan och besökt den till och från under flera år. vore trist om den försvann, fast egentligen är det är mest av nostalgiska skäl. kan inte säga att jag går in här om jag letar info om en disneyfilm utan då är det IMDB eller wikipedia som oftast går först. forumet har varit väldigt kul att besöka och kunna diskutera med folk som delar samma intresse! men det känns nästan dött nu.
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2016 vid 20:13
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag vet att sidan har blivit väldigt eftersatt den senaste tiden. Speciellt efter det att jag började studera igen (3D grafik för spelutveckling). Jag är hemma i genomsnitt 9 timmar på en vardag (varav 5 jag sover).

Jag har flera gånger lekt med tanken på att bara ha kvar forumet och skrota resten. Men jag vet inte... 

Jag hoppas verkligen hemsidan blir kvar. Blir bara Forumet kvar kommer den att dö innan bläcket har torkat. Sidan är ju trots allt den bästa av alla hemsidor med information om Disney filmer!
Till toppen
Lars-Erik View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 6
inläggsval inläggsval   Citera Lars-Erik Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2016 vid 20:16
Jag hoppas verkligen att hemsidan blir kvar - men att den också framöver blir uppdaterad i gammal god stil. Blir bara Forumet kvar lär sidan dö ut innan bläcket har torkat!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2016 vid 23:42
Postad av Adrina Adrina skrev:

Jag vet att sidan har blivit väldigt eftersatt den senaste tiden. Speciellt efter det att jag började studera igen (3D grafik för spelutveckling). Jag är hemma i genomsnitt 9 timmar på en vardag (varav 5 jag sover).

Jag har flera gånger lekt med tanken på att bara ha kvar forumet och skrota resten. Men jag vet inte... 

Måste väl ändå finnas någon som kan tänka sig att ta över eller köpa sidan av dig, om det nu är så att du saknar tid och intresse för att hålla den igång?
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juni-2016 vid 10:52

jag hade sett fram emot den uppdaterade versionen det var prat om för ett tag sedan. har alltid gillar sidan och besökt den till och från under flera år. vore trist om den försvann, fast egentligen är det är mest av nostalgiska skäl. kan inte säga att jag går in här om jag letar info om en disneyfilm utan då är det IMDB eller wikipedia som oftast går först. forumet har varit väldigt kul att besöka och kunna diskutera med folk som delar samma intresse! men det känns nästan dött nu.


Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2016 vid 14:27
Postad av Adrina Adrina skrev:

började studera igen (3D grafik för spelutveckling).  

Coolt! Hoppas bara att du inte bidrar till vågen av vedervärdiga "genus"-spel som sköljer över oss nu. 
Vore det inte fantastiskt att i framtiden få jobba med Ragnar Thörnqvist och kompani på en ny installation i "The Longest Journey"-sagan?
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2016 vid 17:33
Om du nu inte har tid över mera, så hoppas jag att det finns nån annan som kan ta över och dessutom fortsätta radera Dalmatinerns (vissa) otrevliga inlägg.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2016 vid 22:49
Sorgligt att se att sidan inte har uppdaterats sedan februari 2014 :/
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2016 vid 19:03
Har problem att komplettera i Mina filmer. Uppskattar den funktion enormt mycket så vill gärna se att det fixas till.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2016 vid 17:42
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Har problem att komplettera i Mina filmer. Uppskattar den funktion enormt mycket så vill gärna se att det fixas till.

Claude!!! Det var ta mig pörskan inte igår! Hur står det till, kamrat? Saknat att diskutera POTC med dig. "Dead Men Tell No Tales" har premiär om mindre än ett halvår, så kom gärna över till tråden och snacka.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2017 vid 14:09
Tjenare Dalmatinen!
Det var inte det. Jo det är bara fint nyligen varit i London och sett The Lion King. Hur står det till med dig?
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2017 vid 15:27
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Tjenare Dalmatinen!
Det var inte det. Jo det är bara fint nyligen varit i London och sett The Lion King. Hur står det till med dig?


Det är väl så att säga upp och ner. Just nu är det skapligt.
Wow! Hur var den? Det är ju en av få musikaler jag verkligen känner är ett måste att se live.
Jag var ju på Åland i somras och såg en ammatörversion av den, du kan läsa om mina intryck här;
http://magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=2018&title=en-vrld-full-av-liv-musikal

Ändrad av 102dalmatiner - 01-februari-2017 vid 15:29
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media