Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Inside Out

 Svara Svara
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 1,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Inside Out
    Postad: 01-juli-2015 vid 20:47
Ska bli intressant att se vad Pixar har att bjuda på denna gång, tyvärr får vi svenska fans hålla oss till tåls ytterligare ett tag. Ursprungligen var jag inte så pepp på just den här filmen (jag ser mer fram emot The Good Dinosaur), men efter att ha läst flera recensioner och hört vad som skrivit på diverse amerikanska forum, så har mina förväntningar höjts avsevärt.

Konceptet med en film som bygger på vad det är för krafter som rör sig och kämpar om herraväldet i en människas hjärna är dock inte något helt nytt, vad gäller Disney. Ett liknande tema kan dateras ända tillbaka till 1943, i kortfilmen Reason and Emotion. Då handlade det dock, som titeln illustrerar, inte om specifika känslor, utan om förnuftet kontra hela det emotionella spektrat.

Överhuvudtaget verkar Pixar ha influerats mycket av kortfilmer från Disney's "Golden Age". Upp påminner t.ex. en hel del om kortfilmen The Little House (från 1952) och Susie the Little Blue Coupe (också från 1952) har säkert funnits med i tankarna hos några av kreatörerna när man skapade Bilar.

Hur som helst ska det bli kul med en ny film från Pixar, som inte är en uppföljare/prequel till någon av deras tidigare filmer. 


Ändrad av Trubaduren - 01-juli-2015 vid 20:48
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2015 vid 11:38
Åh, jag har varit pepp på den här filmen länge! Och efter alla recensioner är jag ännu mer exalterad!
När är det den kommer till Sverige? 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2015 vid 14:27
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Åh, jag har varit pepp på den här filmen länge! Och efter alla recensioner är jag ännu mer exalterad!
När är det den kommer till Sverige? 



Tyvärr inte förens 28 augusti :/
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2015 vid 11:26
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Åh, jag har varit pepp på den här filmen länge! Och efter alla recensioner är jag ännu mer exalterad!
När är det den kommer till Sverige? 



Tyvärr inte förens 28 augusti :/

Whaaaaat? Kommer gå jättebra att undvika spoilers tills dess. Absolut. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2015 vid 13:55
Har inte sett nåt om denna filmen tidigare, men läste recensionen i tidningen imorse och den fick en 5:a i betyg. Om det är bra eller dåligt kan säkert diskuteras, hur ofta är man överens med filmkritiker egentligen... ^^ Det verkar inte så lätt att beskriva filmen i ord dock, den lät minst sagt rörig. Men jag är lite sugen på att se den på bio ändå. Nån som kommer se den i helgen och kan lämna omdöme sen? 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-augusti-2015 vid 19:31
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Har inte sett nåt om denna filmen tidigare, men läste recensionen i tidningen imorse och den fick en 5:a i betyg. Om det är bra eller dåligt kan säkert diskuteras, hur ofta är man överens med filmkritiker egentligen... ^^ Det verkar inte så lätt att beskriva filmen i ord dock, den lät minst sagt rörig. Men jag är lite sugen på att se den på bio ändå. Nån som kommer se den i helgen och kan lämna omdöme sen? 


Jag har sett den och yes, gå och se den! Tyckte med att det verkade lite rörigt men folk prisade den och sa att den var jättebra så jag vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar.

Men hela storyn känns så genomarbetad, det finns ett budskap i filmen som passar så bra in i denna moderna/allting måste vara perfekt världen vi lever i, man blir rörd och man får hopp. Perfekt helt enkelt. 

Det är svårt att beskriva vad den handlar om, mest för att det låter så flummigt när man försöker. Men man kan säga att det handlar om en 11 årig flicka som rycks upp från hennes stabila hem och flyttar till en annan stad. Sedan handlar det om hur hon (hennes känslor) försöker hantera det. Det känns väldigt ärligt och verkligt. Personligen tycker jag att det är en av Pixars bästa filmer, helt klart. Inte så mycket pga underhållningsvärdet eller humorn, men just storyn och de djupa som ligger bakom. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2015 vid 12:02
Såg filmen i lördags och ångrar mig inte, den var ju jättebra. Gillade verkligen storyn och budskapet. Att allt inte behöver vara så perfekt trots allt, det är helt okej att känna sig ledsen och vemodig ibland och att det inte alls behöver vara något negativt. Alla känslor är viktiga och behöver få ta plats.Tror nog att många kan känna igen sig i filmen.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2015 vid 15:44
Hur otillåtet det än må vara så säger jag att Toy Story får abdikera och i bästa fall dela Pixar-tronen. Helt klart Pixars bästa fristående film(hoppas den får bli utan uppföljare). Otroligt bra.
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2015 vid 20:58
Kommer skriva ut spoilers nu så har ni inte sett filmen kolla inte här ok?

















En sak jag tyckte om var att de inte pratade om karaktären Bing Bong i trailern eller någon annan stans. Hörde av en av regissörerna (eller han som skrev den) att de just var ett medvetet val då trailers alltid visar så mycket att det inte blir något nytt under själva filmen. Vilket är sant, så det är något som jag uppskattade. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-september-2015 vid 22:25
Sett den för några veckor sen på bion och tycker att den var faktiskt väldigt bra. Snygg designad på karaktärerna, bra story och en massa bra budskap. Varierande mix av humor och allvar är det också. Tror att det kan vara bästa Pixar-filmen jag har sett sedan Toy Story 3.

Ändrad av Conan - 14-september-2015 vid 22:26
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-oktober-2015 vid 22:51
Älskar hur intromusiken till låten Grim Grining Ghosts - från Disneylandattraktionen the Haunted Mansion - spelas under mardrömsscenen i början av filmen :D

Ändrad av Trubaduren - 10-oktober-2015 vid 22:51
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jappmannen View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 106
inläggsval inläggsval   Citera Jappmannen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-oktober-2015 vid 08:04
Hur kan jag ha missat det?! Måste se om den igen!
Vad vore diner utan lite musik?
Till toppen
ilovedisneyforever View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 16-januari-2014
Status: Offline
Poäng: 28
inläggsval inläggsval   Citera ilovedisneyforever Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2016 vid 19:02
Jag tycker att den här filmen lätt är Pixars bästa film hittils, och är både rolig, spännande och intressant.

Jag har förvisso bara sett filmen på svenska, men Linda Olsson och Per Andersson är fenomenala i sina roller. Jag kommer troligen se filmen på engelska inom en snar framtid, men jag har svårt att tro att Amy Poehler och Bill Hader kan spöa dem. LOL


Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 23:47
Jag var inte ett så stort fan av filmen, gillade iden med filmen men blev otroligt besviken när jag såg den. Har sett om den nu och jag kan uppskatta den mer idag.

Det jag hade problem med första gången jag såg filmen var JOY hon ville att allting skulle vara roligt, bra och perfekt hela tiden men så är inte livet. Man måste få vara arg, rädd, äcklad och ledsen annars uppskattar man inte de bra och roliga stunderna. Hennes karaktär blev för mycket för mig men som sagt uppskattar filmer mer nu än vad jag gjorde första gången jag såg den
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 261
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2018 vid 11:42
Jag vet inte varför men jag fastnade aldrig för den här. Jag tycker den är stundtals enerverande, tycker Joy är en rätt irriterande karaktär. Gäller för dom flesta karaktärerna iofs. Scenerna med Bing Bong var nog höjdpunkterna. Men på det stora hela så tycker jag att det är en ganska obehaglig premiss. Tycker det känns som en mardröm, jag blir lite illamående av tanken.

Och innan ni svarar: Ja, levande leksaker känns som en betydligt behagligare och smartare intrig. De är trots allt bara vid liv när man inte ser dom Wink

Men när det handlar om små figurer som opererar inne ens skalle - nja, det är lite av en stretch för mig. Hade nog varit kul som en kortfilm eller sketch men som långfilm tycker jag bara det blir svårt att ta helt på allvar.

Btw så är väl den svenska titeln rätt dålig? "Insidan Ut"? Kunde de inte hitta på nåt bättre?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2018 vid 15:26
När folk håller på och hissar en sådan här film till orimliga höjder blir jag bara allt mer skeptisk.
Det dröjer ett bra tag innan jag ser den.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media