Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled The Animated Series

 Svara Svara Sida  <12345>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 3,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2017 vid 19:36
Imorgon ska jag se de två senaste avsnitten. Får se vad de kan tänkas handla om. Hoppas seriemän skärper till sig och blir mer fokuserad.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2017 vid 11:18
Ändrade planer.
Imorgon ska jag försöka se de två senaste avsnitten istället.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2017 vid 13:41
Episod 10; "One Angry Princess"

Ett okej, rätt oförargligt avsnitt där vi får återse både Uncle Monty och den lilla kärringen från "Make Me Smile".

Men som den överanalyserande person jag är måste jag undra över ett par saker.
1) Titeln? Vad har den med någonting att göra? Punzie är inte arg en enda gång i episoden.

2) Märkliga lagar råder i Corona. Varför ska Atilla skickas på livstid till en straffkoloni för påstådd vandalisering när andra som utfört betydligt värre brott, såsom mordförsök och människorov, får sitta i fängelse i staden?

3. När ska handlingen börja på allvar?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2017 vid 14:22
Episod 11; "Pascal's Story"

Hmmm. Knepigt avsnitt att bedöma.
Känns lite half-assed, precis som avsnittet där man får se en flashback till Flynn Riders karriär innan han möter Punzie ville man att hela avsnittet skulle utspela sig i det förflutna.
Hade varit mycket intressantare om man hela avsnittet fått följa Pascal från att han blev föräldralös till det att han hittade Gothels torn och träffade Punzie.
Eller, alternativ B, att avsnittet började precis så här men att resten av handlingen utspelade sig i tornet fram tills precis innan Flynn anländer.

Nu blev det bara ett konventionellt avsnitt i mängden om än ett gulligt sådant.
Men det var lite intressant med scenen då Punzie återvänder till tornet och uppvisar tydliga tecken på trauma.

En sak till. Eh... Lance Strongbow får komma och gå som han vill i slottet?

Ändrad av 102dalmatiner - 25-september-2017 vid 14:33
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2017 vid 14:23
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Attila the Bun.

Classic.


More like Atilla the Pun.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2017 vid 19:35
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Det var ett bra avsnitt. Kul att få se lite mer av Pascal och hans bakgrund. Hade önskat lite mer av Eugene och Rapunzel i tornet men det rann nog ut på tid. 


Det jag nästan tyckte var bäst var att äntligen få se Rapunzel ryta till lite grann. Kändes som att det behövdes efter de senaste avsnitten. 


Du har väl tyckt samtliga avsnitt har varit bra hittills?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-oktober-2017 vid 17:00
Visst visades episod 12 i söndags?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2017 vid 09:40
Yes box! Nu blir det att äta frukost (bestående av Kellog's Rapunzel-flingor) och kolla på Episod 12!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2017 vid 10:40
Episod 12; "Big Brothers of Corona"
Faktiskt ett riktigt gulligt avsnitt med mycket hjärta!
Persongalleriet börjar ta form och bli en naturlig bakgrund till handlingen. Serien har helt klart potential.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-oktober-2017 vid 23:15
Tyckte detsamma! Gillade avsnittet skarpt! Det enda jag börjar bli trött på är Rapunzel och Cass' "konflikt" det har. Det känns som att vi har sett det rätt många gånger i tidigare avsnitt. (Det med att Rapunzel är "för mycket" enligt Cassandra.. ) Men jag gillar hur deras konflikt knöts ihop med Flynns. 

Jag gillade slutet med; att barnen inte slutade bli tjuvar utan att de mer fick en tankeställare. Det kändes mer äkta än att de skulle helt plötsligt skulle sluta stjäla och live happily ever after. 


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2017 vid 14:00
Cassie kan vara en så tröttsamt endimensionell bitch!

Jag väljer att tolka det som att hon är förälskad i Punzie och bara kam hantera det genom att vara passivt aggressiv hela tiden.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-oktober-2017 vid 16:40
Episod 13; "The Wrath of Ruthless Ruth"
Man får anta att detta tjänar som seriens första "Halloween-special".
Som sådant är det rätt tunt. Känns som att man hade kunnat göra så otroligt mycket mer med skräcktema i Corona än bara ett argt spöke som vill sjunga.
Lite uppfriskande att ha ett avsnitt helt fritt från både Flynn och Cassie.

Kuriosa; boken "Beauty and The Beast" kan ses i en hylla tidigt i avsnittet.
Tyvärr är det väl för att plantera undermedvetna tankar om att köpa feminist-skräpet med Watson på Blu-ray.

Ändrad av 102dalmatiner - 22-oktober-2017 vid 16:50
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2017 vid 14:32
Episod 14; "Max's Enemy"
Nej, nej, nej. Max är en 'less is more'-typ av karaktär.
Ge aldrig sådana huvudrollen!
Och Lady Caines cameo var en besvikelse. Varför kunde hon inte fått komma undan i slutet?
Den hör serien är i desperat behov av en antagonist men hittills finns det ingen som utgör något riktigt hot och alla hamnar de i fängelse hela tiden.
Lame!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-november-2017 vid 16:35
Episod 15; "The Way of the Willow"
Mjo, skapligt. Fast andra avsnittetpå raken som handlar om någon som blir avundsjuk och känner sig ersatt.
Gillar att det det utspelade sig till stor del på natten. Mycket läckert.

Willow var riktigt fräsch! Mjau...
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-november-2017 vid 12:53
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Episod 14; "Max's Enemy"
Nej, nej, nej. Max är en 'less is more'-typ av karaktär.
Ge aldrig sådana huvudrollen!
Och Lady Caines cameo var en besvikelse. Varför kunde hon inte fått komma undan i slutet?
Den hör serien är i desperat behov av en antagonist men hittills finns det ingen som utgör något riktigt hot och alla hamnar de i fängelse hela tiden.
Lame!

Var inte särskilt imponerad av detta avsnittet heller. Jag tyckte det var kul att se mer av Max men det var väl det. Ett rätt klyschigt och icke originellt avsnitt men men- 

 Insåg precis nu att jag har missat avsnittet efter...  I'll be back. 

(Har också insett att jag har varit medlem på denna sida i 10 år nu; hur sjutton hände det? Here's to another 10!)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-november-2017 vid 18:05
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Episod 14; "Max's Enemy"
Nej, nej, nej. Max är en 'less is more'-typ av karaktär.
Ge aldrig sådana huvudrollen!
Och Lady Caines cameo var en besvikelse. Varför kunde hon inte fått komma undan i slutet?
Den hör serien är i desperat behov av en antagonist men hittills finns det ingen som utgör något riktigt hot och alla hamnar de i fängelse hela tiden.
Lame!

Var inte särskilt imponerad av detta avsnittet heller. Jag tyckte det var kul att se mer av Max men det var väl det. Ett rätt klyschigt och icke originellt avsnitt men men- 

 Insåg precis nu att jag har missat avsnittet efter...  I'll be back. 

(Har också insett att jag har varit medlem på denna sida i 10 år nu; hur sjutton hände det? Here's to another 10!)

Välkommen till 10.000-meters-klubben... Jag menar tioår-på-MM-klubben...

När kommer episod 16?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-november-2017 vid 06:30
Thank you!

Idag eller igår egentligen då, jag tror att det var mid season finale.

Men avsnittet (Queen of the day) är nog mitt favoritavsnitt än så länge. Allt bara stämde; karaktärerna och deras kamp ("struggle"), skådespeleriet, handlingen, sångerna... 

Ska typ se om det ikväll igen. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2017 vid 13:53
Bara att begreppet "mid season finale" existerar gör mig pissed.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2017 vid 21:36
Det var tydligen inte mid season finale. 

Nytt avsnitt denna vecka och tre till schemalagda. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2017 vid 23:06
De här senaste avsnitten har varit helt fantastiska! Speciellt det jag såg för exakt två minuter sedan... Holy moly. ("Quest for Varian" eller något liknande) Slutade ni kolla för att det var för många filler avsnitt så börja igen. 

Det finns en dialog (endast två meningar) som jag bara älskar i det avsnittet. Sedan händer det en annan sak som jag inte trodde skulle hända heller.. så just nu är jag så taggad inför nästa avsnitt. (pun definitely intended) 

Kryptiskt inlägg men vill inte spoila... än. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2017 vid 10:52
Undrar hur långlivad serien blir.
Gissar på minst fyra säsonger.
Till toppen
Rolly. View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 25-april-2011
var: Ut på landet
Status: Offline
Poäng: -996
inläggsval inläggsval   Citera Rolly. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2017 vid 13:58
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Undrar hur långlivad serien blir.
Gissar på minst fyra säsonger.


Fyra-fem.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2017 vid 12:20
Wow! Jag ligger lite efter!
Har hela fem episoder att sätta tänderna i och befinner mig nu på den enda platsen värdig att göra det!
Och ett kraftigt snöfall utanför fönstret också.
Vilken måndag!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2017 vid 13:30
Episod 16; "Queen for a Day"
Ok. Jag hade helt glömt bort att detta var ett specialavsnitt.
Titeln är grymt missvisande (och inte bara för att Rapunzel är drottning för minst två dar) och lurar en att tro att det bara är ett typiskt "huvudpersonen får axla rollen som härskare för en dag-tropen" som vi sett en miljon gånger.
Men det är så långt ifrån sanningen man kan komma.
Ett snöigt (vädret kunde knappt varit mer passande!) och dramatiskt avsnitt som förhoppningsvis kommer vara för TTS vad "The Rise of Scar" var för "The Lion Guard".

Avsnittets två sånger var meh, men reprisen av den andra, i den sista scenen var nästan lite gåshudsframkallande.

Varian
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-december-2017 vid 14:01
Episode 17; "Painter's Block"
Ett något mer konventionellt avsnitt än det föregånde.
De kunde väl låtit vintern fortsätta?
Skurken besegrades på ett extremt billigt sätt.
Men det var intressant att se höndelser från det föregånde avsnittet få konsekvenser i detta.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2017 vid 10:35
Episod 18; "Not in the Mood"
Ännu mer konventionellt än det föregånde.
Men det var kul att se Cassie inte vara en basic bitch för en gångs skull och Punzie erkänna att hennes uppity hippie-stuk kan vara för mycket ibland.
Annars var det väl sista scenen som håller hoppet om en intressant framtid uppe.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2017 vid 13:48
Episod 19; "The Quest for Varian"
Det förmodligen mest cinematiska avsnittet hittills!
Det kändesverkligen som en långfilm till upplägget och var riktigt pampigt och känslosamt i slutet.

Det finns mycket med serien jag inte gillar, men den lyckas hålla mig intresserad och nyfiken inför vad som kommer härnäst.

Ska alldeles strax kicka igång årets sista episod. Hoppas det håller så här hög kvalité.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2017 vid 13:48
Cass: Rapunzel, what are you doing?
Rapunzel: Letting down my hair...

Kan vi bara hålla med om att det var den bästa dialogen i hela serien? Alltså... det var ett sådant kreativt sätt att använda den ikoniska och vanliga repliken. Rapunzel, istället för att säga det cheerful och hoppfullt, så går hon sakta mot fönstret, arg blick medan hon släpper ut håret. 

Så.... fantastiskt. Sedan det som hände efteråt. Jag undrar hur det fungerade när det berättade för Disney att de skulle förstöra det ikoniska stället? 
 (Alltså är det någon här inne och läser som inte har sett serien? Det känns ju som en väldigt dum ide... ) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2017 vid 17:47
Långfilmen är mycket bättre, och har finare animation.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-januari-2018 vid 10:55
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Cass: Rapunzel, what are you doing?
Rapunzel: Letting down my hair...

Kan vi bara hålla med om att det var den bästa dialogen i hela serien?


Tyckte det var ytterst cringe-framkallande. En one-liner som inte ens gick att le ironiskt åt, för den var så lökig.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media