Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled The Animated Series

 Svara Svara Sida  123 5>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 2 Röster, Medel 3,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tangled The Animated Series
    Postad: 03-juni-2015 vid 18:02
Trassel blir animerad tv-serie på Disney Channel

http://blogs.disney.com/insider/2015/06/03/what-makes-the-tangled-animated-series-so-special/


Ändrad av Trubaduren - 03-juni-2015 vid 20:53
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 18:25
Phew, glad att det inte är Frozen. Den har de mjölkat tillräckligt. Tycker dock att Tangled avslutades bra som den var, kan inte se att det skulle finnas så jättemycket material att jobba vidare med.

Ändrad av Bjekkergauken - 03-juni-2015 vid 20:29
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 18:56
Jag hade hellre sett en fortsättning på Bumbibjörnarna, eller en serie byggd på The Black Cauldron - men man tager vad man får :-)

Huvudsaken är att Disney återgår till att producera högkvalitativa animerade serier som bygger på sitt egna material.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 20:27
Nja, personligen tycker jag inte att The black cauldron förtjänar att byggas vidare på. Den har säkert sina fans men jag ser bara en clichésoppa som kan stoltsera med Disneys mest ointressanta karaktärsgalleri någonsin- Taran är en gnällig, påfrestande snorunge som aldrig gör mer än att stryka sitt eget ego, Eilonwy tillför inget mer än att vara ett obligatoriskt love interest och musikern tillför inte ens det (Det är väl upp till de ljusskyggare hörnen av internet att förverkliga...) 
Gurgi är alla irriterande djur-sidekicks från 80-talet förkroppsligad, och antagonisten är i princip bara en fusion av Skeletor, Mumm-Ra och ca 50 andra samtida animerade antagonister. Tror inte det är ett karaktärsgalleri starkt nog att bygga en serie på...

Aja, rant över. Jag hade gärna sett en serie baserad på Wreck-it-Ralph (Den filmens värld känns väldigt tacksam att expandera) eller Atlantis, samt en fortsättning på Gargoyles. (Seriens skapare publicerade ju några serietidningar över 10 år efter att serien avslutades så det känns definitivt som en möjlighet)


Ändrad av Bjekkergauken - 03-juni-2015 vid 20:29
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 21:06
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

Nja, personligen tycker jag inte att The black cauldron förtjänar att byggas vidare på. Den har säkert sina fans men jag ser bara en clichésoppa som kan stoltsera med Disneys mest ointressanta karaktärsgalleri någonsin- Taran är en gnällig, påfrestande snorunge som aldrig gör mer än att stryka sitt eget ego, Eilonwy tillför inget mer än att vara ett obligatoriskt love interest och musikern tillför inte ens det (Det är väl upp till de ljusskyggare hörnen av internet att förverkliga...) 
Gurgi är alla irriterande djur-sidekicks från 80-talet förkroppsligad, och antagonisten är i princip bara en fusion av Skeletor, Mumm-Ra och ca 50 andra samtida animerade antagonister. Tror inte det är ett karaktärsgalleri starkt nog att bygga en serie på...

Och det är just därför jag gärna hade sett en serie baserad på berättelsen om Prydain. Filmen misslyckades men den hade sina förtjänster - och som en serie hade den gjort sig betydligt bättre. Det är en alldeles för lång och komplex serie för att berättas i det format som Disney valde. I en serie hade man kunna tackla det hela på ett helt annat sätt, samt gett karaktärerna större utrymme att utvecklas och komma till sin rätt.

Gurgi t.ex. är en helt annan karaktär i böckerna, både mentalt och visuellt, och detsamma gäller för övriga karaktärer. 

Framförallt gillar jag det land och den miljö som berättelsen utspelar sig i - och jag gillar den visuella stilen. Om man bara utgick från det, så tror jag att man hade kunnat få en väldigt intressant serie. Lite i samma stil som Bumbibjörnarna, men med en mörkare stil a'la Gargoyles.


Ändrad av Trubaduren - 03-juni-2015 vid 21:07
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 22:16
Jo, det låter faktiskt rätt intressant. Har inte läst de där böckerna, men har hört att de ska vara bra. (Problemet är bara att mitt attentionspan sällan räcker till för att läsa romaner...)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 22:53
I'm so super excited for this!


Det ska bli roligt att se hur Rapunzel hanterar livet utanför tornet och hur hennes förhållande med hennes föräldrar utvecklar sig. Har velat se det länge nu och en serie känns så 90's att jag blir lycklig i hjärtat. (helt ärligt) 

Frågan är vilket hår hon kommer att ha. Hon marknadsförs ju med det blonda håret, och Disney vill nog säkerligen ge henne det men det är ju det bruna håret som gäller. 
Synd att det är så långt kvar bara... 2017? Jisses.


Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2015 vid 17:37
Tror den kommer utspela sig under Rapunzels tid i slottet. Kom-ihåg att det är de yngre de ska sälja in koncept för och inte vi äldre.

Ändrad av Claude Frollo - 10-juni-2015 vid 17:37
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 15:48
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Huvudsaken är att Disney återgår till att producera högkvalitativa animerade serier som bygger på sitt egna material.


Vad får dig att ta för givet att det rör sig om en "högkvalitativ" tv-serie? Håller dock med om att det är skönt att det är en serie som bygger på eget material och inte ännu en av deras dussintals skitserier som fläckat ned deras anseende under 2000-talet. Men som du också så riktigt påpekade det finns det ju bättre filmer att bygga serier på eller återuppliva guldkorn. Håll tummarna för en TV-renässans. 
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 15:50
Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

(Problemet är bara att mitt attentionspan sällan räcker till för att läsa romaner...)


Vilken överraskning. Hyperaktiva feminister har ofta minst ett par bokstavskombos i bagaget.


Till toppen
Bjekkergauken View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 22-juni-2014
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 92
inläggsval inläggsval   Citera Bjekkergauken Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 15:53
Postad av Guybrush.Threepwood Guybrush.Threepwood skrev:

Postad av Bjekkergauken Bjekkergauken skrev:

(Problemet är bara att mitt attentionspan sällan räcker till för att läsa romaner...)


Vilken överraskning. Hyperaktiva feminister har ofta minst ett par bokstavskombos i bagaget.



Du kan väl för i helvete tänka efter innan du kastar ur dig sånt där, jag har Asbergers syndrom och det är inte så jävla roligt. Förresten känner jag flera bokmalar till feminister...
Feminism is the radical notion that women are people.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2017 vid 11:57
Har på sistone snubblat in i något av en Tangled-fas och känner mig försiktigt optimistisk inför tanken på "Tangled The Animated Series". 

Förhoppningsvis kan vi få avsnitt som handlar om tidigare äventyr med Flynn Rider.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 15:08
Nu ska jag se piloten till "Tangled Before Ever After"... kanske någon kan ändra titeln på tråden?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 16:17
Och där rullar eftertexten till pilotsvsnittet/tv-filmen.

Mjo, faktiskt riktigt skapligt första intryck.

Hatar karaktärsdesignen dock, är det jönsarna bakom "The Replacements" eller dylikt som står för animationen?
De näsorna... uuugh!
Varför kan inte folket bakom någon av Disneys alla Marvel-serier få göra den här typen av serier? De är ju åtminstone snygga.

Men på det stora hela vad som könns som en charmig serie med rätt skön humor och äventyr.

Blev överraskad att Menken och Slater stod för sångerna och att Mandy Moore, Zachary Levi och flera andra skådespelare från filmen återvänder.

Men kul! Nu finns både "The Lion Guard" och denna.
Vem vet, Disney kanske kommer hitta tillbaka till forna glansdagar.

Ändrad av 102dalmatiner - 01-april-2017 vid 18:11
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 18:36
Okej, jag kunde inte hålla mig från att kolla de två första avsnitten av serien också!
Tyvärr blev det i fel ordning på grund av förvirrande upplägg på KC.

I vilket fall som;
Episod 1 "What the Hair?!" var riktigt bra! Mother Gothel i en cameo! Och ja, Donna Murphy återvänder med sin MILFiga röst!

Episod 2 "Rapunzel's Enemy" visar att serien kommer vara mångsidig. Betydligt lättsammare i tonen än första avsnittet och skulle med lite modifikationer kunnat passa som ett avsnitt i "The Emperor's New School".

Faktum är att hela serien faktiskt påminner än aning om "The Emperor's New School" minus ca 90% av den totalt utflippade humorn.

En sak som man kan sucka lite åt är det rätt kliché-artade förhållandet mellan Rapunzel och King Fred... som givetvis får spela rollen som den överbeskyddande föräldern som närmast kväver den frihetstörstande tonåringen medan mamma drottningen är den förstående och följ-ditt-hjärtas-väg-föräldern. Boring!

Kul ändå, med en serie som känns mer som 2005 än 2015 år 2017... if that makes any sense.

Ändrad av 102dalmatiner - 01-april-2017 vid 18:37
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 18:38
Och, förresten! Tråden bör döpas om till "Tangled The Series" ty det är titeln på den.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-april-2017 vid 15:49
Ingen annan som sett "Tangled The Series"?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 10:19
Vet om att den finns, har sett några klipp och sånger, men har inte sett något helt avsnitt än. Men av det som jag har hört så ska den vara bra.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:06
I've seen it!

Tycker själv att serien är väldigt väl utarbetad och underhållande. Jag trodde att animationen skulle störa mig men efter att ha sett serien så tycker jag att det passar in, bakgrunderna är vackra och det är så mycket färger och det passar liksom in i temat av serien.

Jag fullkomligt älskar hur de har hanterat Eugene och Rapunzels förhållande. Det är så moget. De pratar om deras problem, de är förstående, de uppmuntrar varandra och det känns som ett väldigt hälsosamt förhållande att visa upp för, speciellt, barn då. 

Sångerna är fantastiska (Det är ju Menken som har skrivit dem). Jag tycker humorn är underbar (Det är typ exakt min humor det här, snabb dialog, random saker som händer..)

Jag håller med om att Rapunzels och hennes far har ett väldigt kliché -igt förhållande. När jag såg filmen första gången så var det faktiskt pappan som jag hade mest tankar om. Han känns inte alls som kungen i filmen. (Inte så konstigt I know) Men han kändes rätt mycket mer laid back liksom. 
Jag gillar att de har arbetat in traumat av Rapunzels försvinnande. (Han stänger dörrar och fönster så fort han är i ett rum typ.) Jag förstår också hur han inte vill att hon ska springa omkring eftersom han är rädd att något ska hända henne igen. Men.... de hade kunnat göra det på något annat sätt. 

Jag ser fram emot nästa vecka då Eugene ska fundera på sin framtid. Kommer säkerligen bli underhållande. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:45
Vadå moget? De är ju precis så platoniska som 90% av alla Disney-par är. Och hur kan du tycka karaktärsdesignen är bra!? Varför måste alla nya serier (som inte är renodlade action-serier) ha den generiska flash-animation-looken???

Har ni sett någon av de bilderböcker som är baserade på filmen? De är handtecknade men behåller ändå karaktärernas utseenden och identitet, och är vrålsnygga! Så borde serien sett ut. Folket bakom t.ex W.I.T.C.H känns som idealiska för "Tangled The Series".
Men istället blir det urvattnat flash-mög.
"The Lion Guard" är knappast perfekt, men karaktärerna ser åtminstone skapliga ut.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 15:39
Episod 3; "Fitzherbert P.I" var ännu ett avsnitt som inte direkt tillför handlingen någonting särskilt. Jag hoppas att nästa episod kan föra storyn framåt.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2017 vid 18:34
Serien kunde varit fantastisk men landar hittills i ett halvmediokert mellanting.

Karaktärsdesignen är en skam. Bakgrunderna är okej.

En del av humorn faller totalt platt. Vissa skämt har hyfsad fniss-faktor.


Men jag tror att serien kan växa, likt Punzies hår.... hatar att Disney var så fega och generiska att de var tvugna att låta håret växa ut igen! Så mycket modigare att låta henne förbli korthårig brunett.
Eh, ja, som sagt, tror "Tangled The Series" kan bli en riktigt bra serie om den får chansen att mogna. Den är ju redan det bästa Disney krämat fram för TV på minst 10 år.

STORT plus för att de inte har framtvingade sångnummer i varje avnsitt som tycks vara lite av en standard nuförtiden.
Och Cassandra är så GAY för Punzie. Kom igen, har Disney någonsin varit mindre subtila? Hon hatar Eugene för att hon är svartsjuk på Punzie.
Hot...
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-april-2017 vid 18:43
Förresten! Corona.... sedan när heter kungariket Corona? Det är vad kungariket i det fantastiska äventyrsspelet "The Whispered World" heter... slump? (https://www.youtube.com/watch?v=pWfqNyfHUP4)
Intressant också att karaktärsdesignen i uppföljaren "Silence" påminner en aning om "Tangled".
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 13:07
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Förresten! Corona.... sedan när heter kungariket Corona? Det är vad kungariket i det fantastiska äventyrsspelet "The Whispered World" heter... slump? (https://www.youtube.com/watch?v=pWfqNyfHUP4)
Intressant också att karaktärsdesignen i uppföljaren "Silence" påminner en aning om "Tangled".


Ingen anining. Men det stämmer, märklig slump om det är en sådan.

"Silence" var kort men underbart!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2017 vid 13:21
Episod 4; "Challenge of the Brave" var det sämsta avsnittet hittills. Ytterst icke- iriginell story samt många flata skämt.
Rapunzels naivitet går över till blåst bimbo och att reducera Flynn till en töntig fanboy var mycket ovärdigt också.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2017 vid 15:32
Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Förresten! Corona.... sedan när heter kungariket Corona? Det är vad kungariket i det fantastiska äventyrsspelet "The Whispered World" heter... slump? (https://www.youtube.com/watch?v=pWfqNyfHUP4)
Intressant också att karaktärsdesignen i uppföljaren "Silence" påminner en aning om "Tangled".


Det har det hetat sedan Tangled kom ut 2010. Jag har alltid sagt Corona (kommer ifrån att folk på internet har sagt det) Sen tror jag inte att de nämner de i filmen men på något sätt så har det ändå varit officiellt.

(Ska kolla upp detta.) 

Edit:
Okej, nu har jag kollat upp det (har för mycket fritid tydligen) När Glen Keane var regissör så döpte han kungariket till Corona men när de nya regissörerna tog vid så bestämde de att inte använda namnet. Men fans hittade illustrationerna från Glen Keane's tid och "adopterade" namnet. Sedan har skaparna av serien använt sig av det (eftersom det redan var så etablerat för fansen.) 





Ändrad av Emmaaa - 19-april-2017 vid 19:03
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2017 vid 19:35
Trodde du var en finsmakare av animerade serier.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:15
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Trodde du var en finsmakare av animerade serier.


Det är jag. Jämför man denna med avskräde som "Recess", "Kim Possible", "Brandy & Mr. Whiskers" och även klassiskt Nikelodeon-mög som "Hey Arnold!" etc etc etc. så är detta ren och skär kvalité.
Med det sagt har jag aldrig påstått att det är en fantastisk serie eller att den är i närheten av att komma upp till Disneys klassiska 80/90-talsserier i storhet.
Men det är en frisk fläkt i det stinkande träsk som är animerade tv-serier av idag.
Till toppen
Flynn Rider View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2017
var: Corona
Status: Offline
Poäng: -3842
inläggsval inläggsval   Citera Flynn Rider Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 09:33
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:



Postad av Flynn Rider Flynn Rider skrev:

Förresten! Corona.... sedan när heter kungariket Corona? Det är vad kungariket i det fantastiska äventyrsspelet "The Whispered World" heter... slump? (https://www.youtube.com/watch?v=pWfqNyfHUP4)
Intressant också att karaktärsdesignen i uppföljaren "Silence" påminner en aning om "Tangled".



Det har det hetat sedan Tangled kom ut 2010. Jag har alltid sagt Corona (kommer ifrån att folk på internet har sagt det) Sen tror jag inte att de nämner de i filmen men på något sätt så har det ändå varit officiellt.

(Ska kolla upp detta.) 

Edit:
Okej, nu har jag kollat upp det (har för mycket fritid tydligen) När Glen Keane var regissör så döpte han kungariket till Corona men när de nya regissörerna tog vid så bestämde de att inte använda namnet. Men fans hittade illustrationerna från Glen Keane's tid och "adopterade" namnet. Sedan har skaparna av serien använt sig av det (eftersom det redan var så etablerat för fansen.) 






Man kan alltid lita på att nördar fäster sig vid små detaljer.
Det är dock intressant hur pass mycket nördar påverkar produktioner av filmer/serier/spel idag.

Men kopplingen till "The Whispered World" gör mig fortfarande brydd. När döpte han riket? Spelet släpptes i augusti 2009 och måste ha varit i produktion i flera år innan dess.
Kan det röra sig om en ren slump?

Ändrad av Flynn Rider - 20-april-2017 vid 09:34
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-april-2017 vid 19:09
Rasten är betydligt bättre än denna serien haha
Till toppen
 Svara Svara Sida  123 5>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media