Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ducktales (2017)!

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ducktales (2017)!
    Postad: 07-mars-2015 vid 16:32
En ny (?) Ducktales-serie ska komma 2017. Att Disney "rebootar" en av sina mest klassiska tv-serier lämnar mig smått kluven. Det kan ju bli bra... men det kan även bli hemskt. 

Men bara faktumet att de dammar av en underbar serie som Ducktales och inte bara krämar ur sig ytterligare något skräp som Kim Crapible eller Pepper Ann (för att bara nämna toppen på sophögen) är ju absolut positivt.

Någon som vet om serien kommer vara tecknad eller (horror) CGI?
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2015 vid 17:18
Läste runt men hittar ingen information om det kommer vara tecknat eller datoranimerat. Men klart spännande att de gör något som kännetecknar Disney och inget Violetta trams.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2015 vid 16:56
Absolut. Men jag ställer mig frågande till "reboot" varför inte bara fortsätta serien där den slutade? Fast det är klart, om de kan göra serien mer i en luggsliten Don Rosa-stil så vore det ju coolt.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2015 vid 19:38
Jag älskade Ducktales när jag var liten (Och gör det fortfarande!Wink), så jag är lite peppad och hoppas att det blir bra. Men när det kommer till de svenska rösterna, är jag inte lika glad. Farbror Joakims röst blir aldrig densamma utan John Harrysson. (Vila i Frid!Cry) Men jag får försöka vara positiv och hoppas att det vlir bra.

Hoppas att det blir handritat.
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2015 vid 14:32
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Jag älskade Ducktales när jag var liten (Och gör det fortfarande!Wink), så jag är lite peppad och hoppas att det blir bra. Men när det kommer till de svenska rösterna, är jag inte lika glad. Farbror Joakims röst blir aldrig densamma utan John Harrysson. (Vila i Frid!Cry) Men jag får försöka vara positiv och hoppas att det vlir bra.

Hoppas att det blir handritat.




Vi är många som fortfarande älskar Ducktales. Jag är mycket mer nervös för vilken stil serien kommer göras i än hur den svenska dubbningen kommer se ut, det är viktigare att de engelska rösterna är bra.
Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2015 vid 15:57
Det finns ju så förbannat många bra Carl Barks och Don Rosa-stories att basera episoderna på så jag hoppas att de tittar tillbaka på dessa legendarers verk och inte hittar på massa "modernt" trams.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2015 vid 18:05
Don Rosa kommer inte att ha någon inblandning i den nya serien, således inte heller hans serier. Dessutom blir det en helt ny cast; inga av de tidigare röstskådespelarna kommer att reprisera sina rollen - trots att de gärna vill.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Guybrush.Threepwood View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.


Medlem sedan: 17-augusti-2014
var: Katrineholm
Status: Offline
Poäng: 111
inläggsval inläggsval   Citera Guybrush.Threepwood Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2015 vid 15:25
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Don Rosa kommer inte att ha någon inblandning i den nya serien, således inte heller hans serier. Dessutom blir det en helt ny cast; inga av de tidigare röstskådespelarna kommer att reprisera sina rollen - trots att de gärna vill.


Rösterna är inte så viktigt, är det en ny serie så är det och det kommer säkert att bli bra skådespelare i slutänden. Risken är ju snarare att det blir komplett dynga (som dagens Anktidningar och pocket-utgåvor tenderar att vara) vad beträffar handling. Du som tycks ha sådan koll, vilken animation kommer serien att göras i?
Till toppen
Hjv313 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-februari-2016
Status: Offline
Poäng: 8
inläggsval inläggsval   Citera Hjv313 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2016 vid 21:37
Dags att uppdatera denna tråd då den första officiella bilden för serien har släppts! Bilden kan bland annat ses här http://tvline.com/2016/03/07/ducktales-revival-first-photo-disney-xd-scrooge-mcduck/

Animationen i den här bilden ser rätt bra ut tycker jag. Vad tycker ni andra?

Intressant att Kalle Anka är med förresten.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-april-2016 vid 16:45
Det ska bli otroligt spännande att se vad som kommer att hända. Jag känner att jag måste se om serien innan den nya versionen kommer ut.
Håller med att man kommer bli besviken med rösterna men de får man leva med för min egen del så kommer jag nog att se de ny avsnittena på engelska eftersom de är lättast att få tag på.

En annan sak är introt till serien, kommer de att ändra den. Vad jag minns så finns det två versioner av introt till Ducktales.

https://www.youtube.com/watch?v=QhvgWT652BE

https://www.youtube.com/watch?v=DGdAyMeCL1U

Det kommer absolut att bli spännande att se hur de kommer att göra eftersom det är väldigt många som har vuxit upp med denna serie
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 10:01
Men den kommer ju aldrig kunna bli lika bra som originalet. De flesta reboots suger ju hårdare än Sasha Grey.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2016 vid 16:42
Den kommer inte kunna slå originalet och det kommer nog ingen att kunna göra eftersom man såg serien när man var liten och den känslan kommer man inte få tillbaka.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2016 vid 16:26
Postad av 92juar 92juar skrev:

Den kommer inte kunna slå originalet och det kommer nog ingen att kunna göra eftersom man såg serien när man var liten och den känslan kommer man inte få tillbaka.


Jag håller faktiskt med. Såg en bild från den nya serien, och ska jag vara ärlig, blev jag en smula besviken. Tycker de skulle ha följt den gamla seriens stil. Tycker att figurerna inte ser helt bra ut. Jag menar, vad tusan har hänt med lilla söta Anki? Hon ser mer ut som Kajsa i "Quack Pack"!.

Som jag sedan skrev blir det inte samma sak med de svenska rösterna. John Harryson var bra som Joakim von Anka. Guy de La Berg tog över rollen, men han gick bort den 12:e november 2014, så vem i hela friden ska ta över Joakims roll.

(de la Berg var väl inte jättedålig som von Anka, men det var enligt mig inte samma känsla.)
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Conan View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 19-augusti-2015
Status: Offline
Poäng: 41
inläggsval inläggsval   Citera Conan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2016 vid 23:51
Postad av Hjv313 Hjv313 skrev:

Dags att uppdatera denna tråd då den första officiella bilden för serien har släppts! Bilden kan bland annat ses här http://tvline.com/2016/03/07/ducktales-revival-first-photo-disney-xd-scrooge-mcduck/

Animationen i den här bilden ser rätt bra ut tycker jag. Vad tycker ni andra?

Intressant att Kalle Anka är med förresten.

Håller faktiskt med om att animationen ser rätt okej ut. Hoppas att Kalle är med ofta än han var i den gamla versionen.Smile
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juli-2016 vid 21:13
https://d23.com/ducktales-news-that-makes-you-say-woo-oo/?share_token=2781716f7b

Nyheter angående DuckTales.

Tyvärr har man valt att anställa Sean Jimenez som art director, dvs samme person som var ansvarig för animationsstilen i Gravity Falls. Visserligen kom jag att uppskatta handlingen i Gravity Falls med tiden, men jag står fast i åsikten att serien rent visuellt var fruktansvärd.  
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-augusti-2016 vid 15:04
Det  bådar inte gott för "Ducktales". Serien kommer se ut som något jäkla flash-mög.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2016 vid 17:14
Ifall ni vill se vilka rösterna är i serien. De sjunger the theme song också! 




Är lite förvånad över att David Tennant är Von Anka men han gör ett fenomenalt jobb när han läser ljudböckerna till "How to train your dragon" så jag har ändå höga förväntningar på honom. 




Ändrad av Emmaaa - 16-december-2016 vid 17:15
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-januari-2017 vid 22:30
Bara jag som tyckte att det avsnittet när de åkte till Skottland och besökte von Ankas gamla barndoms hem och deras släkt slott som var hemsökt av präster och en spökhund var det bästa avsnitt av de alla!
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-januari-2017 vid 08:16
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Bara jag som tyckte att det avsnittet när de åkte till Skottland och besökte von Ankas gamla barndoms hem och deras släkt slott som var hemsökt av präster och en spökhund var det bästa avsnitt av de alla!


Ingen favorit, och den bedrövliga dubben drog ner avsnittet markant.
Men defintivt ett bra avsnitt!
Till toppen
Claude Frollo View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-februari-2014
var: Örnsköldsvik
Status: Offline
Poäng: 170
inläggsval inläggsval   Citera Claude Frollo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-januari-2017 vid 14:10
Vet inte vad jag ska tro om den nya upplagan av Ducktales. Får ge det en chans.
"Silence, you old fool. The hunchback and I have unfinished business to attend to. And this time, you will not interfere." Claude Frollo
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2017 vid 15:30
Postad av Claude Frollo Claude Frollo skrev:

Vet inte vad jag ska tro om den nya upplagan av Ducktales. Får ge det en chans.


När har den premiär?
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-februari-2017 vid 22:07
Inget exakt datum än, men Disney har sagt sommaren 2017 i USA.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2017 vid 08:54
Ok.
Man kan lugnt säga att jag är mycket skeptisk till denna serie.
Det har kommit en hel del revivals på sistone och de flesta/alla har varit vidriga.
Ta bara "Danger Mouse" t.ex. Rena våldtäkten på en av 80-talets bästa cartoons!
Det är verkligen någonting som saknas inom talangerna i dagens tv-animationsindustri... själ och hjärta!
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2017 vid 12:37
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Ok.
Man kan lugnt säga att jag är mycket skeptisk till denna serie.
Det har kommit en hel del revivals på sistone och de flesta/alla har varit vidriga.
Ta bara "Danger Mouse" t.ex. Rena våldtäkten på en av 80-talets bästa cartoons!
Det är verkligen någonting som saknas inom talangerna i dagens tv-animationsindustri... själ och hjärta!

Instämmer. Även om jag inte är förtjust i animationsstilen, så är det ändå något jag tror att jag skulle kunna lära mig att acceptera. Inte gilla, men acceptera. Men det faktum att man inte velat att någon av de tidigare röstskådespelarna skulle reprisera sina roller, samt vilka man valt istället, bevisar ändå att a) man gör inte detta för fansens skulle, och b) man är inte intresserade av att försöka återskapa känslan, stämningen och själen hos originalet. 

Jag fortsätter dock att vara svagt optimistiskt, just pga DuckTales är och förblir min favoritserie, och jag vill verkligen att det här ska bli något bra. Men jag tvivlar. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-februari-2017 vid 11:32
Man undrar bara hur slipsarnas hjärnor är funtade. Hur kan man inte bara titta tillbaka på vad som gjorde de gamla 80/90-talserierna så bra och älskade av generationer och försöka hålla sig så nära de koncepten som möjligt? 
Vad är det som gör att det är obligatoriskt med kantiga/gapiga/ocharmiga serier på 2000-talet? Varför finns det ingen som säger "Hmmm, "The New Adventures of Winnie the Pooh" var ju rätt briljant. Vore det inte kul att göra någonting i samma anda idag?"

Att inte en enda serie kunde vara retro på rätt sätt känns matematiskt omöjligt, men är tydligen inte det.


Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2017 vid 16:22
In case you haven't seen it; första smygtitten



Introlåten gör mig 20 ggr mer exalterad än vad jag antagligen hade varit ifall den inte hade varit där. Animationen ser rätt störande ut (speciellt de fyrkantiga huvudformerna, vad hände där?) Samt att Knattarnas röster inte känns rätt. (Kan ju ha med att de låter så väldigt ljust i den svenska versionen)

Men storyn verkar vara spännande och kul att Kalle äntligen får vara med på ett hörn. Så vi får la se hur detta blir. 


Ändrad av Emmaaa - 03-mars-2017 vid 16:27
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2017 vid 12:18
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


In case you haven't seen it; första smygtitten



Introlåten gör mig 20 ggr mer exalterad än vad jag antagligen hade varit ifall den inte hade varit där. Animationen ser rätt störande ut (speciellt de fyrkantiga huvudformerna, vad hände där?) Samt att Knattarnas röster inte känns rätt. (Kan ju ha med att de låter så väldigt ljust i den svenska versionen)

Men storyn verkar vara spännande och kul att Kalle äntligen får vara med på ett hörn. Så vi får la se hur detta blir. 



Nej tack.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2017 vid 07:47
Vet någon var man hittar info om de svenska rösterna? Är nyfiken på vem som ska göra Joakims röst och om han kan göra en bra insats. Även om jag kommer att sakna John Harrysson som von Anka. (Må han vila i frid), vill jag försöka vara positivt inställd till den nya rösten. 
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-mars-2017 vid 18:18
Vilka de svenska rösterna blir är fortfarande för tidigt att säga. Serien har inte hunnit sända i USA än.

Men till vem som skulle kunna göra farbror Joakims röst så är Jonas Bergström en möjlig kandidat. Eftersom han spelar Joakim i den nya Musse Pigg serien på Disney Channel.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-april-2017 vid 13:44
Vad för ny Musse Pigg-serie?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media