Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Ducktales (2017)!

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
R0NN0 View Drop Down
Nykomling.
Nykomling.
Avatar

Medlem sedan: 10-april-2021
Status: Offline
Poäng: 65
inläggsval inläggsval   Citera R0NN0 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Ducktales (2017)!
    Postad: 14-juni-2021 vid 20:15
Hur!? Hur blev "The Lion Guard" skrotad när den här erbarmliga smörjan bara fortsätter!?
Till toppen
Wolfy View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 26-april-2011
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Wolfy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2019 vid 13:35
Är det här eländet fortfarande igång!?
Om detta mög får en säsong 3 och Punzie blir nedlagd så vet jag inte om det finns en vägg, utan ett hål stort som min näve, kvar efteråt.

Ska dock innan året är slut plåga mig igenom serien, efter att jag är klar med originalet på engelska.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2018 vid 14:58
Jag har fortfarande inte orkat titta på episod 2. Det känns sjukt motigt att ens peta på eländet.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2017 vid 14:30
När det kommer till de usla, moderna reboots jag utsatts för tror jag endast "Danger Mouse" slår denna i att pissa på förlagan.

Det jävligaste är ju att "Ducktales"-rebooten hade riktigt goda möjligheter att bli helt lysande. Om detta har visats för en testpublik som godkänt den tycker jag vi kan ge upp och starta kärnvapenkriget nu på fredag och bara avsluta hela skiten med stil.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2017 vid 17:14
Den nya Musse Pigg serien heter Musse & Racergänget tror jag
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-september-2017 vid 11:12
Nej, fy pörskan!
Jag hade låga förväntningar, men detta tog priset.
Både brorsan och jag är stora fans av originalet och tänkte nu på semestern ge reboot-möget en ärlig chans.
Efter halva piloten gav vi upp och stängde av skiten.

Förhoppningarna om en tv-renässans för Disney är grusade.
Tvi!
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2017 vid 21:14
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Kul att du har sett den, tror att man med tiden blir van med animationen. Jag har själv inte sett den än, väntar nog till den svenska premiären i oktober.

Ja, som med bl.a Lejonvakten, Trassel så började serien med ett entimmes långt specialavsnitt (eller film som dem marknadsför det som oftast) men resten av avsnitten kommer sen vara en halvtimmeslånga.

Ja, i den här nya serien kommer Kalle vara en del av gänget, till skillnad från den gamla där jag tror han var med i typ 6-8 avsnitt.


Varför ser du alltid allting svenskdubbat för? Det är ju allt som oftast så jävla cringe.


Även om det kanske låter som det, så gör jag inte det. Ser alla nya filmer alltid först på engelska. Till serier skiftar det för ibland kan det vara skönt att bara se det på Tv:n. Svenska eller engelska bryr jag mig inte om, men föredrar engelska. Men anledningen till att jag nämner svensk dubbning är för det intresserar mig och jag har respekt för dem inom branschen.

Har ingen brådska med att se nya Ducktales, men jag ska.

Ändrad av Agrabah - 01-september-2017 vid 21:30
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2017 vid 20:15
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Kul att du har sett den, tror att man med tiden blir van med animationen. Jag har själv inte sett den än, väntar nog till den svenska premiären i oktober.

Ja, som med bl.a Lejonvakten, Trassel så började serien med ett entimmes långt specialavsnitt (eller film som dem marknadsför det som oftast) men resten av avsnitten kommer sen vara en halvtimmeslånga.

Ja, i den här nya serien kommer Kalle vara en del av gänget, till skillnad från den gamla där jag tror han var med i typ 6-8 avsnitt.


Varför ser du alltid allting svenskdubbat för? Det är ju allt som oftast så jävla cringe.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2017 vid 21:02
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:


Postad av Agrabah Agrabah skrev:



Ja, i den här nya serien kommer Kalle vara en del av gänget, till skillnad från den gamla där jag tror han var med i typ 6-8 avsnitt.


Men jag gillar det. Gör mig nostalgisk för att läsa serietidningarna igen. Vet du varför han inte var med mer i originalet? Vad hade de för ursäkt?


Jag tycker också om att han är en del av gänget nu. Det blir nog bättre med rösten i den svenska versionen eftersom vår Kalle Anka pratar mycket tydligare än vad den engelska gör.

Enligt intervjuer med en av seriens manusförfattare Tad Stones berodde det på två saker. Det första var att Kalle skulle vara svår att förstå (tydligen har Disney ändrat sig om det inför den här serien) och det andra var att Kalle var en mycket populär och känd figur, mer än vad t.ex Joakim eller Knattarna var. Och de var rädda att den kända bilden av figuren som publiken hade vant sig vid skulle ha förstörts om de hade haft med honom för ofta. Rädda att de inte hade kunnat behålla hans personlighet i takt i så många olika situationer.

Nu kanske ett sånt argument låter löjligt men på den tiden var ju Disney faktiskt ganska nya i området när det kom till att skriva TV-serier, och de hade inte tillräckligt med erfarna manusförfattare. Vilket är varför de för det mesta i början av sin TV-serie karriär hade nya figurer som Wuzzlarna och Bumbibjörnarna. Med åren blev dem mer självsäkra sen att kunna hantera populära figurers roller och personligheter i kommande serier när det blev dags för Nalle Puh, Piff och Puff Räddningspatrullen, Luftens hjältar, Goof Troop m.fl.

Ändrad av Agrabah - 16-augusti-2017 vid 21:12
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2017 vid 10:38
Postad av Agrabah Agrabah skrev:



Ja, i den här nya serien kommer Kalle vara en del av gänget, till skillnad från den gamla där jag tror han var med i typ 6-8 avsnitt.

Men jag gillar det. Gör mig nostalgisk för att läsa serietidningarna igen. Vet du varför han inte var med mer i originalet? Vad hade de för ursäkt?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2017 vid 08:20
Kul att du har sett den, tror att man med tiden blir van med animationen. Jag har själv inte sett den än, väntar nog till den svenska premiären i oktober.

Ja, som med bl.a Lejonvakten, Trassel så började serien med ett entimmes långt specialavsnitt (eller film som dem marknadsför det som oftast) men resten av avsnitten kommer sen vara en halvtimmeslånga.

Ja, i den här nya serien kommer Kalle vara en del av gänget, till skillnad från den gamla där jag tror han var med i typ 6-8 avsnitt.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2017 vid 19:53
Någon som har sett första avsnittet? Eller filmen? Den var aningen lång för att kallas för serie så de har antagligen startat serien med en längre film för att sedan fortsätta med vanliga avsnitt efteråt. (Precis som Tangled gjorde.) 

Jag är lite positivt överraskad. Jag gillade att de började från början och karaktärerna kändes som om de kom från serietidningen. Det var också kul att Kalle var med i serien, har ingen aning om ifall han är med jämt eller bara ibland. Har heller inget minne ifall han var med i originalet... ? Det var även andra karaktärer som dök upp (som man saknat lite grann) vilket var kul. Manuset  var helt i min stil med. (I alla fall dialogerna) 
Animationen... var lite jobbig. Jag gillade den inte direkt men... är det ett tillräckligt bra avsnitt så tror jag inte att man stör sig för mycket på det, bara lite. Sedan tyckte jag att rösterna inte var särskilt bra heller. Jag hörde knappt vad Kalle sa och knattarna lät för gamla. 

Men jag skulle helt klart ge första avsnittet (filmen) en chans och sedan döma efteråt i fall man vill fortsätta titta. 

Edit: Jag vet att det är Disneys officiella röst som är Kalle men jag hörde fortfarande inte var han sa. 



Ändrad av Emmaaa - 15-augusti-2017 vid 21:30
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2017 vid 09:55
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Nu är det bekräftat att Fenton Crackshell, alias GizmoDuck, kommer att vara med i den nya serien. Nu har han dock fått tilläggsnamnet Cabrera och är en mörkfjädrad forskare med kubanskt påbrå, som jobbar som labbassistent åt Oppfinnar-Jocke. 

Fenton var en av mina favoritkaraktärer från den ursprungliga serien, och jag anser personligen att det här är ett fullkomligt vrickat porträtterande av karaktären. Dels försåt jag inte varför man väljer att använda sig av en redan etablerad karaktär om man ändå har för avsikt att ändra på exakt varenda aspekt av dennes personlighet - nytt utseende, nytt efternamn och nytt yrke. Och då Kalle Anka kommer att vara av huvudpersonerna i den här reinkarnationen av DuckTales, så kan jag inte tänka mig att Fenton kommer att få samma framskjutna roll som i originalet. Så om man nu anser det nödvändigt att göra alla dessa ändringar, varför presenterar man honom helt enkelt inte som en helt ny karaktär och med ett helt nytt namn, utan anknytning till den ursprunglige Fenton?

Men det som nästan stör mig ännu mer är att man väljer att "rasifiera" karaktärerna. De är ankor. Disneys ankor har alltid haft vita fjädrar. Varför känner man plötsligt ett behov av att ge dem olika "hudfärg"? Det borde räcka med att ge dem olika accenter. Om vi kan ha en anka som talar med skotsk dialekt, varför inte en med ett spanskklingande uttal? Varför måste vi dessutom designa dem med olika hudfärger för att förtydliga deras geografiska ursprung? Piff och Puff har brun päls, ska de också betraktas som latino-amerikaner från och med nu? Musse Pigg har svart päls och Pluto är gul, så jag antar att han är någon from av asiat...

Jag tycker att det är otroligt onödigt, för att inte säga direkt smaklöst. 
 



Verkligen efterblivet på precis alla tänkbara sätt.
Jag har varit skeptisk rätt länge nu, men detta får nog anses vara droppen. Och om de tänker införa en ny version av Gizmo (som ärligt talat var lite för mycket redan i originalet) så kan jag bara skaka på huvudet.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2017 vid 14:27
Börjar faktiskt bli skeptisk till att de ska göra en reboot på den bästa serien Disney gjort någonsin. Känns väldigt dåligt. De kan lika gärna låta den vara eller göra en säsong 5 med samma tecknare som gjorde de förra säsongerna och den ska se ut exakt som den gamla.

Tycker att serien liknar som en tidning som man hade förr. Där de fanns olika rutor m.m
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2017 vid 20:29
Nu är det bekräftat att Fenton Crackshell, alias GizmoDuck, kommer att vara med i den nya serien. Nu har han dock fått tilläggsnamnet Cabrera och är en mörkfjädrad forskare med kubanskt påbrå, som jobbar som labbassistent åt Oppfinnar-Jocke. 

Fenton var en av mina favoritkaraktärer från den ursprungliga serien, och jag anser personligen att det här är ett fullkomligt vrickat porträtterande av karaktären. Dels försåt jag inte varför man väljer att använda sig av en redan etablerad karaktär om man ändå har för avsikt att ändra på exakt varenda aspekt av dennes personlighet - nytt utseende, nytt efternamn och nytt yrke. Och då Kalle Anka kommer att vara av huvudpersonerna i den här reinkarnationen av DuckTales, så kan jag inte tänka mig att Fenton kommer att få samma framskjutna roll som i originalet. Så om man nu anser det nödvändigt att göra alla dessa ändringar, varför presenterar man honom helt enkelt inte som en helt ny karaktär och med ett helt nytt namn, utan anknytning till den ursprunglige Fenton?

Men det som nästan stör mig ännu mer är att man väljer att "rasifiera" karaktärerna. De är ankor. Disneys ankor har alltid haft vita fjädrar. Varför känner man plötsligt ett behov av att ge dem olika "hudfärg"? Det borde räcka med att ge dem olika accenter. Om vi kan ha en anka som talar med skotsk dialekt, varför inte en med ett spanskklingande uttal? Varför måste vi dessutom designa dem med olika hudfärger för att förtydliga deras geografiska ursprung? Piff och Puff har brun päls, ska de också betraktas som latino-amerikaner från och med nu? Musse Pigg har svart päls och Pluto är gul, så jag antar att han är någon from av asiat...

Jag tycker att det är otroligt onödigt, för att inte säga direkt smaklöst. 
 


Ändrad av Trubaduren - 20-maj-2017 vid 20:32
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 12:59
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Usch fattar inte hur folk kan tycka om adventure time asså


Jag kan se hur det är möjligt.

Hipsters som "ironiskt" kollar på "SpongeBob" gillar den because reasons.

Dumma ungar gillar hur "edgy" och "knasig" den är.

Och jag gillar att dra en joint och njuta av surrealismen i det rätt fascinerande universum som serien byggt upp.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 12:30
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Däremot är det många föräldrar som menar att deras barn gillar den, men med tanke på vad dagens ungar har fått vuxit upp med (Steven Universe, Gumball, Regular Show, Adventure Time, m,m) så är jag inte direkt förvånad över att deras preferenser när det kommer till animation är helt åt skogen.



Heyheyhey! Jag kan absolut hålla med om "Steven Universe" (Bjekkermuppen gillar den ju ffs) men "The Amazing World of Gumball" är ett sällsynt guldkorn i det hav av skit som är det tecknade utbudet av idag. Mycket sylvass humor och älskvärda karaktärer. Borde inte klassas som ett barnprogram.
"Regular Show" hade två briljanta första säsonger, sedan började det slutta rejält efter en halvskaplig tredje.
"Aventure Time" är sjukt hipster och väldigt överhypad, men som pundar-underhållning för stunden fungerar den utmärkt.

Jag tycker inte att de tre serierna förtjänar att hållas som exempel för det sorgliga tillståndet modern animation befinner sig i.
Tror du skulle kunna uppskatta "Gumball" om du gav den en chans.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-april-2017 vid 12:22
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Då måste du se Milo Murphys lag. Har sett ett avsnitt av serien och blev väldigt imponerad.


Jag är extremt skeptisk. Kanske ger den en chans senare under året, men jag får inga positva vibbar av den.
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 22:17
Usch fattar inte hur folk kan tycka om adventure time asså
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 22:00
Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

¨
Efter vad Trubbis berättade låter det märkligt att den inte är allmänt hatad.
Och att säga "bättre än "På Kroken" iallafall" är som att säga "du har inte hjärncancer iallafall" till en person som just fått båda benen amputerade i kallbrand...

Jag vet inte vad folk här i Sverige i allmänhet anser om den här serien, men en övervägande majoritet av de Amerikanska Disney-fansen - i alla fall om diverse forum och grupper på Facebook är någon indikation - avskyr den. Däremot är det många föräldrar som menar att deras barn gillar den, men med tanke på vad dagens ungar har fått vuxit upp med (Steven Universe, Gumball, Regular Show, Adventure Time, m,m) så är jag inte direkt förvånad över att deras preferenser när det kommer till animation är helt åt skogen.

Serien har dock en positiv aspekt, enligt mig. Den är nämligen fylld med referenser till exempelvis olika attraktioner från Disneyland och Walt Disney World. Samt en hel del annat som kan roa oss som är lite mer insatta än den genomsnittlige femåringen. 
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 20:26
Då måste du se Milo Murphys lag. Har sett ett avsnitt av serien och blev väldigt imponerad.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 20:03
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Fast Rasten har jag ju sagt att jag kommer ihåg för att jag kollade mycket på den med min farmor.
Det är jävligt sto skillnad mellan Rasten och t.ex gurkan & nöten så. Dagens Disney är usel. Du gillar säkert något program som är relativt nytt eller?


Jag fattar att nostalgi kan spela in stort på hur man ser på serier. Men för en som växte upp med alla guldkorn från sent 80- tidigt 90-tal ter sig "Rasten" som extremt skitmög även om det kommit mer än ett dussin serier som är extremt mycket sämre.
Jag skulle inte ens velat kolla på eländet med min farmor om det gått kring '93 istället.
Serien är så helt utan charm och värme och är dessutom en plåga för ögonen.

Skulle säga att "Kejsarens Nya Skola" är den bästa Disney-serien sedan millenieskiftet.

"Tangled The Series" och "The Lion Guard" är två nya serier som faktiskt håller måttet även om de knappast är några mästerverk som t.ex "The New Adventures of Winnie the Pooh", "Darkwing Duck" eller "The Gummi Bears".
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 18:21
Fast Rasten har jag ju sagt att jag kommer ihåg för att jag kollade mycket på den med min farmor.
Det är jävligt sto skillnad mellan Rasten och t.ex gurkan & nöten så. Dagens Disney är usel. Du gillar säkert något program som är relativt nytt eller?
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 16:32
Postad av TecknatNörd TecknatNörd skrev:

Har sett det på deras sida men är inte så förtjust i dagens Disney så kollar inte så mycket


Märkligt, när du har en serie som "Rasten" som favorit borde inte dagens Disney te sig som speciellt uselt.
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-april-2017 vid 16:30
Postad av Agrabah Agrabah skrev:

Serien heter Mickey Mouse (Musse Pigg). De flesta tycker om den men det är framför allt den groteska animationen som folk klagar på.

Och animationen är nog det som gör att jag inte till 100% tycker om den, men handlingarna i avsnitten är bra och roligt när det dyker upp Disney referenser. Kort sagt, serien är iallafall bättre än t ex På krocken och Gurkan & Nöten ( inget slår dålighetsnivån på Gurkan & Nöten ).


Efter vad Trubbis berättade låter det märkligt att den inte är allmänt hatad.
Och att säga "bättre än "På Kroken" iallafall" är som att säga "du har inte hjärncancer iallafall" till en person som just fått båda benen amputerade i kallbrand...

Ändrad av 102dalmatiner - 11-april-2017 vid 16:30
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2017 vid 22:06
Har sett det på deras sida men är inte så förtjust i dagens Disney så kollar inte så mycket
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2017 vid 21:40
Inget datum än, endast sommaren 2017 i USA.
Håller med På Kroken var inte bra men har du sett Gurkan& Nöten?
Den är ännu värre än På Kroken.

Bara se introt
https://m.youtube.com/watch?v=qRlKrlB0Pq8

Ändrad av Agrabah - 06-april-2017 vid 21:49
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
TecknatNörd View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 05-januari-2017
Status: Offline
Poäng: 132
inläggsval inläggsval   Citera TecknatNörd Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2017 vid 18:18
På Kroken var det värsta på typ hela Disney av de tecknade.
Ducktales 2017 tror jag kan bli bra ändå men vi får se.
Någon som vet något datum när Ducktales 2017 börjar sända
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-april-2017 vid 15:43
Serien heter Mickey Mouse (Musse Pigg). De flesta tycker om den men det är framför allt den groteska animationen som folk klagar på.

Och animationen är nog det som gör att jag inte till 100% tycker om den, men handlingarna i avsnitten är bra och roligt när det dyker upp Disney referenser. Kort sagt, serien är iallafall bättre än t ex På krocken och Gurkan & Nöten ( inget slår dålighetsnivån på Gurkan & Nöten ).

Ändrad av Agrabah - 06-april-2017 vid 16:10
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
102dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2016
Status: Offline
Poäng: -7237
inläggsval inläggsval   Citera 102dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-april-2017 vid 11:04
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:


Postad av 102dalmatiner 102dalmatiner skrev:

Är inte bekant med den.


Var glad för det. Serien är något av det absolut värsta och mest smaklösa som Disney någonsin har producerat. Det är ett rent hån både mot Walt och alla de animatörer, gag men, story men och röstskådespelare som arbetade med de ursprungliga kortfilmerna, men även gentemot karaktärerna själva och inte minst alla fans. 

Påminner en hel del om Ren & Stimpy i stilen. Äckligt, fult, bisarrt och gapigt - och allting sker i ett rasande tempo. Musse Pigg är helt hysteriskt och Långben framstår som en ständigt hög pundare. Karaktärernas personligheter och charm är som bortblåst. 

Det gjordes en julspecial förra året, där Kalle vill stanna med sina vänner och fira jul. Men tydligen tål inte ankor den kalla vintern, så Kajsa, Joakim och knattarna åker söderut och gör allt för att övertala Kalle att följa med. Resten av filmen består i stort sett av att Kalle faller sönder, i den ena groteska och äckliga scenen efter den andra. Hans näbb faller av, hans skinn blir fullt av bölder, ögonen vattnas, snoret rinner, bölder spricker osv. 





Wow.... Vilken fantastiskt målande beskrivning. Det låter ju smått fantastiskt.
Alltså, fantastiskt dåligt.
Men även lockande. Låter som någonting man, i rätt sällskap, kunde ha ganska kul åt. Något man med skräckblandad förtjusning kan sitta och håna och montera ner.

Jag gillar faktiskt "Ren & Stimpy", serien som gjorde äckel-slapstick till en konstform och som aldrig riktigt överträffats, då de flesta av alla kopior enbart lyckas med äckel-faktorn och helt missar humorn.

Men tillbaka till denna groteska träsk-mutation till serie. Vad heter den? Har den väckt reaktioner?
Men för att vara rättvis, har inte Långben alltid framstått som en hög pundare?
Till toppen
 Svara Svara Sida  123>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media